Nem semmi! Magáról a fűrészről viszont nem láttam sehol képet, csak az azt mozgató kötelekről. Bár lehet, hogy figyelmetlen voltam. Azért azt is megnézném.
Ezt a vágótechnológiát már begyakorolták a "Kurszk" kiemelésekor is, azt is hasonló módon emelték ki, legalábbis egy részét. Brutális ez a vágó eszköz!
A képek a tricolor balesetének, és az azt követő mentő- pontosabban takarítóakció képei. Pár barátomnak már én is feltettem, mint képrejtvényt a közeli képeket.
Képek 1 szelet hajóról És van linkem magának a mentőakciónak a weblapjáról is
Tricolorsavage A dolog lényege, az elsüllyedt hajó eltüntetése a hajózóútból. Ezt pedig úgy csinálták, hogy szeletekre vágták a hajót, és így darabonként emelték ki. Az eset méltán bekerülhetne (vagy talán volt is?) a GIGANTS című ismeretterjesztő sorozatba.
Gyakorlatilag megcsinálták a világ legnagyobb fémfűrészét (WIDIAs huzalfűrész).
Ezek a képek az Interneten keringtek az alábbi szöveggel:.
"Egy elsüllyedt hajó zavarta a csatorna forgalmát. Mit volt mit tenni feldarabolták, kiemelték, hazavittték - nem gyenge. 1-2 érdekesebb kép. El lehet kepzelni mi minden potyogott ki belole fureszeles es emeles kozben..."
Már július közepe van. és a Bayliner hajók B7, B8, B9 még mindig a siófoki örs udvarán. Talán nem is teszik őket vízre az idén? Lomac-et látni mindenfelé.
A Hron szlovák tolóönjáró nem átalakított, eleve ilyennek készült.
Piros volt a test és fehér a felépítmény.
Már amikor 83-ban elkezdték gyártani a TR 1000-s típust, tervbe volt véve, hogy sorozatban gyártanak majd ilyet, de csak több évvel az utolsó TR 1000 legyártása után készült el, úgy tudom, hogy csak ez az 1.
Tényleg elcsúfítottak néhány vízibuszt, de legalább megvannak és dolgoznak!
A Vár-Kert és az Óbuda tényleg nem lett szép, de kellemes sétafedélzetük lett, lent pedig tágas terük. És ez mindigis hiányzott a magyar vízibuszokból. Szépek voltak, de kizárólag túristautakra voltak jók. Minimális kilátással, fényképezni belőlük meg csak a bejárótól lehetett, feltéve, ha nyitva volt és, ha megengedték és ha nem állták el.
A sárgaságot, ami tényleg a Fonyód-Szentendre-Szentes, csigalassúsággal újítják fel és neki is alakítják a hátsó-felső sétafedélzetét.
2002 októberében jött át a Tiszáról, azóta dolgoznak rajta...
A Viking Europe és a River Adagio a többmillio eurós havaria után 1 héttel már felújítva, kijavítva vitte az utasokat.
Szegény kis vízibuszt meg ilyen lassan javítják.
A Szabadi viszont szép lett és formáját is megőrízte, de én még nem láttam, hogy utasokat vitt volna...
Zézé légyszi ne csesztesd szegény Enzot! Tudni akarja, hogy milyen hosszú, mekkora tömegű, hány szemből és fülből áll, és hogy hány éves a kapitály stb.