Kisebb reccsenés mindig szokott lenni, amikor a fazolin nekifeszül a fának. Szerintem a matrózok is tehetnek bizonyos mértékig a döccenésről. Múltkor figyeltem meg, hogy amikor közeledik az orr a parthoz, és kint van már a kötél, akkor sokszor nem engedik utána kötelet (csúsztatják), hanem lekötik, ami azt eredményezi, hogy nem hegyesszögben nekicsúszik a hajóorr a partnak, hanem a kötél oldalirányban odarántja.
Ti menjetek csak a 400-asokkal, én pedig a katamaránokkal. Nincs klotyószag (Bakony), nincs állandó higítószag (Gulács), nem fagyok meg szélben, nem sülök meg melegben, viszont a magasból kiválóan fotózhatóak ez előbb említettek. Igaz, Tom?
A Mississippin egy toló tolatmányában besorolva 16 nagy tolt bárka, és 17 Lash bárka van.
No ez viszont érdekelne, mert bár bárkaszállítónak hívják ezeket a hajókat, mégsem láttam rajtuk nálunk megszokott bárkákat, tehát képileg nem tudtam összekapcsolni. Szívesen megnéznék Lash típusú bárkákat úszva, akár a Mississippin. Bár úgy olvastam valahol, hogy a dunán is közlekedik olyan bárka, amelyet aztán egy az egyben hajóra raknak a tengernél.
Semmihez.Olvastam egy 1971-es Élet-és Tudományban, és nem nagyon hallottam róla.Nyilván nincstömegesen elterjedve, viszont a kép, amit közölnek hozzá, figyelemre méltó:A Mississippin
egy toló tolatmányában besorolva 16 nagy tolt bárka, és 17 Lash bárka van.
Fúúú, ez hogy nézne ki a Dunán!
Főleg megnézném, amint áthordja őket kettesével Pesten!
Ja vagy úgy. Köszi. Hát abbó nem esznek, mert akkor láncban az internetes gépemet is cserélni kéne, pedig az már jól bevált az elmúlt 8 évben. :)) . No bocs mindenkitől, nem offolok tovább, csak kijött. :-)))
Hiába azért vannak Istanadta tehetségek! Kérlek írd már le, (tán nem csak nekem) hogy lehet formatált szõveget bevarázsolni ebbe a ... fórumba. Vagy, hol (mely címen) lehet esetleg megtalálni, hogy hogyan . Köszi: Laja
Balatonról: a mai Magyar Nemzet is ír a balesetről. Horváth Gyula szerint (elnök BHRT) kivonják a Badacsonyt a vizsgálat idejére, addig -bár nehéz lesz- más hajókkal pótolják. Én ma minden hajót úgy láttam közlekedni, ahogy kell. Illetve a J járatot J2,3,4 a Szántód irányváltójának tönkremenetele miatt a Kelén csinálta. A Szántód 12 után Tihanyból bement Siófokra üresen a szintén üres Lelle után ,de a Lelle visszajött és csinálta a H2-t. Én magam a Füreddel mentem Tihanyba, utána az Edericcsel Fövenyesig. Ezeken átlagos volt az utasszám. De Fövenyestől Szemesig a Bogláron én utaztam egyedül. A kompok közül 12:00 és 16.00 között 3 járt, Szántódról jöttek többen, így egy-egy komp Tihanyból üresen ment vissza.
Malwin: A TV-s Zsóka az előbb hívta Aranyangyalt, hogy vasárnap lesz-e fotózás. Mit mondjon neki?
Tegnap a srácaimmal kirándultunk egyet a Balatonon. Ha jól emlékszem a "G1 üti H2-t, majd 2 lépésben mattot ad" járattal mentünk. Szóval Földvárról mentünk át Boglárra a Bakonnyal. Igazi hajózó idő volt, jókora széllel és hullámokkal. Érzésem szerint amikor 3 éve utaztam a Bakonnyal, akkor valamivel jobban nézett ki. Azt hiszem hamar össze tudnám foglalni az elmúlt téli felújításokat a hajón. A zárt utastérben olyan rötyiszag terjengett, hogy a -4 fok ellenére mindenki az orrban vert tanyát. Lelléig kb.20 utassal ment a járat, ott szállt fel kb. 5 ember. Az igazi tömeg Bogláron szállt fel, szerencsére mi ott elhagytuk a hajót. A gyakorlatban is megnéztük a Tom fényképeiről jól ismert vágatást. Kapitányunk nem finomkodott a kikötésnél, az utasoknak össze-összekoccant a foga a parthoz érésnél. De legalább nem tiport el néhány vitorlást, mint a fonyódi kollégája. Jó volt hallani az irányváltások hangját, szépen duruzsol a Sakál a hajóban. A leállítás előtt kellene rajta tartani egy Egyesületi utat a főszezon vége felé !
Képek holnap.
24.-én, 25.-én tudok(unk) felmenni Sopron ügyben. A létszám alakulóban.