Neszmélyen egyetlen módon lehet megnézni a hajókat: ha felmész rájuk!
:-)))
Kajánkodást félretéve: a hajók látogathatók, az a kérés, hogy a strázsa engedélyét kérjed (Borbíró Feri bácsi, vagy a
Az Európa az Európa Rendezvényiroda hajója, rendesen Budapesten találod a budai oldalon, a Lánchíd fölött. Feladatát tekintve 1000 személyes rendezvényhajó.
HSZ-t küldök emilben, ha van nagy postafiókod. (~3 megabájt)
zjakabfi: a Balaton motorost visszahelyezték az eredeti helyére.
Mióta főszezon van, azóta üres a Siófoki kikötő, így oda teszik a Belot, ahol nincs útban. A sólyatér melletti spitzen kívülről nem volt túl szerencsés.
Olyan sok szép hajókás képet "kaptam" már töletek itt a fórumon, most végre én is tehetek fel néhányat, ugyanis nemrégen egy bringatúrán voltam, Pozsonyból mentünk a Morva mellett Csehországba, majd Ausztriába. Pesten is volt egy kis idöm, úgyhogy íme a termés! :)
Elöször is Pesten láttam a River Navigatort, majd egymás mellett a Fideliot, a Graciosot és az Arosa Donnát. Másnap a poszonyi kikötöben az Esmeraldát és a régen várt Mozartot az egyik Arosa társaságában. Ahogy elindultunk utunkra, észrevettük, hogy a Mozart a menetrendhez képest 2 órával hamarabb elindul a kikötöbol! Ezen a képen szépen látszik a Mozart, és a pozsonyi híd egyszerre. Még egy kép a kedvencemről, ahogy elhalad mellettünk. A Duna-Morva torkolatnál megálltunk pihenni (a dévényi várnál), és közben megérkezett a Devin, a Paks és az Iduna (ha jól olvastam a nevét). Aztán itt utolért minket újra a Mozart és keletkezett egy kis forgalom a torkolatnál! :)
Nos remélem nem untattalak Benneteket, bocs a sok Mozartért,de én kabinos-szerelmes vagyok! :))
(zárójelben: Iszonyatosan bonyolult lett a belinkelés az új fórumban! Miért nem volt jó, a régi html formátum?? Mire 12 linket felvettem ezzel a kis designos semmit nem érő linkszerkesztővel... Hát kezdem érteni, hogy a tisztelt fórumtagok, miért is nem szeretnek belinkelni képeket. Csakhát a 640X480 nagyon nagyon kicsi, egy szép hajó esetén! :(( Remélem nem rontottam 1 linket sem...)
Nem tudom gép előtt vagytok-e de mintha elmozdították volna a web kamerát, és végre meg is tisztították. Bent áll a Lelle 2 vizibusz és a Csongor vagy Tünde.
Szimpla dísz. Régen a három katamaránon is volt (Siófok: fekete, Badacsony: Piros, Füred: kék), a Csongornak fekete, az Ercsinek kék. Még régen a Tihany vízibusznak is volt (amikor még Szolnokon volt a nyolcvanas években), azt hiszem zöld. Ha jól emlékszem, a Hunyadin is van.
Mit szimbolizál, nem tudom, de szerintem a háromszög a stilizált hajóorr, a 3-3 vonal meg az orrhullám. De lehet, hogy szárnyas hajóorr?
A Balatoni Hajózási Rt. honlapján van a "Média" link, ahol cikkek vannak felsorolva, amelyek érintik a társaság működését. A mai legutolsó bejegyzés szerinti cikk szerint 07.06-án elindultak a discojáratok is. Idézet: "A program szerint például kedden este indultak az elsõ diszkóhajók; Fonyódról és Balatonfüredrõl ki tudtak futni, Siófokról azonban nem."
Vajon mi lehetett az oka? Nem volt utas, vagy nem volt szabad discohajó, esetleg ledöglött a Füred m/S?
Egyébként nem tudom megjelent-e itt a Fórumban, de a Balaton motorost visszahelyezték az eredeti helyére, ahol télen is mindig állt, és ahol állt akkor is amikor áprilisban bent voltuk meglátogatni a hajókat.
Lasztocska egy Vöcsök testű szárnyas, csak két motorral, és tud vagy 90-el menni. Régen jártam már az Öbölben, úgyhogy melyik van kint és melyik úszik arról Trophyval nem vitatkozom, nyilván frissebb infója van.
A Victor Hugo folyamatosan nő! :-)
a legelső hírekben még 80méter alatti volt, aztán 80m majd 82 és most 91.
no igen, a médiát sem a pontos hírek miatt szeretjük :-)
A Sikló a képek alapján -szerintem- légpárnás. Pontosabban annak 1 fajája. A hétvégén megpróbálom a légpárnásképein közüt előkeresni 1 ilyen hajót.
Amit tudok (sejtek) : természetesen orosz, azok nagyon sok szárnyashajó/légpárnás-hajó tipust kifejlesztettek. Az , hogy a Sikló tényleg ilyen-e nem tudom, de majd berakom a képet és eldöntitek. Működése annyi, hogy a két oldalán a fala szoknyaként üzemel, azok a vízbe érnek, amíg a közepe alatt levegő van. ha ezt külön légszivattyúval oldják meg, hivatalosan is légpárnásnak nevehzető, ha csak a menetszél kap alá és emeli meg, akkor hivatalosan inkább siklóhajó.
A Mahart moszkvákban már tavaly megkezdődött a főgépek (a Rába-MAN gépek) cseréje. Első körben a Zebegény, Nagymaros, Verőce kapott új gépeket, második körben a Győr, Gönyü, most utoljára a Corvinban cserélték az orosz gépeket Cumminsra, és a napokban került sor az Esztergomra. Hogy miért tehetik meg szezon közepén? Az Esztergom m/s nem különjárati hajó, a Dunakanyar tarifot járja általában. Jött azonban a Legenda cégnek a saját hajója (Legenda m/s) és emiatt kevesebbet bérelnek a Passnave-tól idén a moszkvák közül. A felszabadult hajókat tarifban járatják, mivel a különjáratok jelentős része esti út. Hát emiatt tehetik meg, hogy szezon közepén gépcseréznek.
Más hajókat nem figyeltem, de volt ben tmég egy csomó jégtörő, meg a Március 15 is ki volt emelve. azzal is nem tudom mi lesz. Szerintem az Vöcsök típús volt. Esztergomról senki semmit nem tud?
Látjátok. Ez sem egyszer hangzott már el kérdésként (tőlem is), hogy mi a csuda az a Lasztocska, mert volt rá utalás itt a fórumban. Ezek szerint egy szárnyashajó?