A relé kérdés is megoldódni látszik :-)). Az egyik ismerősömtől - aki egyébként vill.szer. szakmát üzte korábban - kaptam egy ilyen jószágot. Ez megfelel a gr.fos követelményeinek is.
"szerelői asszongyák"
Sajnos ez a dolog is mutatja, hogy sok szaki csípőböl mondja a hülyeségeket, a helyett hogy a saját tudását mélyítené, próbálják meggyőzni a saját véleményéről a kedves ügyfelet, akit soxor teljesen hülyének néznek ( mély tiszteletem a kivételeknek ).
Bocsánat, közbenső fokozaton a két szám özti kisebb rovátkákat értem. Természetesen fokozatmentesen lehet állítani, csak úgy értettem, hogy két szám között nincs változás bármennyire finoman tekerem.
Megosztanád addig is a balsejtelmeidet, amíg megpróbálok vázolni? (Bár tartok tőle, nem lesz egyszerű).
Szavakban: Az előremenő víz elágazik, egy a radiátorkör, egy a padlókör felé. A padlókörön aztán jön a 3-járatú (A ág), amibe a B ág felől a padló ág visszatérője van bekötve. A padlófűtés előremeneje pedig az AB ágon távozik.
A padló visszatérője a következő módon van kötve: gyűjtők után egy elágazás a háromjáratú felé, majd összekötődik a radiátor visszatérővel, és együtt be a kazánba.
A szelep, és a termofej MNG, bár termofejen még szerepel a Honeywell GMBH neve is.
több dolgok nem világosak nekemnek előtte.
Hogy értendő, hogy a köztes fokozatokra nem reagál?
Milyen szelep ez tkp. (gyártmány, típus, méret)?
Leírásodból egy segésenergia nélküli tágulótestes érzékelőjű szerkezetre gondolok, de ott a táguló térfogatnak egy rugó ellen kell mozogni és a fejjel a rugó előfeszítését lehet állítani. Ha ilyen lenne, akkor igazán nincsenek is közbenső fokozatok, mert ezt fokozatmentesen lehet állítani.
Azt végképp nem értem, hogyan képes függeni a radiátoros kör előremenője attól, hogy milyen hőmérsékletet kever ki a padlófűtési szelep. Illetve vannak sejtelmeim, de azok nagyon balsejtelmek.
Meg tudnál egy kapcsolási vázlatot osztani velünk?
Kedves second!
Beindult a fűtésünk végre (eddig nem volt gáz az utcában), és az első napok tapasztalata alapján lenne egy kérdésem:
A rendszer tartalmaz radiátoros, és padlófűtéses kör(öke)t. A padlófűtés egy háromjáratú szelepen keresztül csatlakozik, az előremenő vizet a visszatérő keverésével hűti. A padlófűtés előremenő hőmérsékletét -elvileg- egy termofej a háromjáratún szabályozza. Az érzékelője a padlófűtés előremenőre van ráerősítve kívűlről. Namost a gond a következő. Ha a termofejet 5-ös fokozat környékére állítom, akkor 20-22 fokos víz kering a padlófűtés körben, ami szerintem kevés, ha viszont feltekerem 4-esre, akkor 40-50, ami meg sok. Köztes fokozatokra nem reagál, legalábbis nem láthatóan. A másik gond viszont, hogy 5-ösön a radiátorkör hőfoka "normális" 70 fok körüli, illetve a kazánon szabályzott. Viszont ha felmegy a padlófűtés hőmérséklete (4-es állás), akkor max 50 fok a radiátorkör, ami jelenleg mindenhol elég (bár ki tudja ha hidegebb lesz), kivéve egy nagyobb szobát. Kérdésem az, hogy csak türelmetlen vagyok, és 5-ösön kéne hagynom, és majd felmelekszik, bár szerintem az előremenőnek akkor is melegebbnek kéne lennie. Vagy hajítsam el a termofejet, ami nem volt olcsó, és tegyek a háromjáratúra egy csavarós csapot, ha lehet, és az precízebb lesz?
A kérdés persze az (persze költői),hogy a Honeywell termosztát vagy bármilyen más márkájú tudja-e a Vaillant kazánt "analógul" szabályozni vagy sem. És ez a típusú szabályozás előnye igazándiból csak változó (csökkentett) hőmérsékletbeállításnál jön elő. Hiszen a hőmérséklet tartásához kevesebb teljesítményigény van mint a gyors felfűtéshez..legalábbis szerintem.
Nem, a probléma az, hogy éjjelre nem tudok 21 fokot beállítani.Ez normál esetben nem jelent problémát csak a távfűtésen edződött embernek még a 23 fok is hideg tud lenni. De már szokjuk...
Amit írsz, az "csak" annyi, hogy analóg fűtésszabályozó van és nem egy kétpont szabályozó (termosztát). Ilyet más is épít, nem csak Vaillanték. De tény, hogy az ilyen az jobb. Még jobb, ha nem csak napi, hanem heti programot is lehet készíteni, meg még vannak huncutságok.
Nekem azért vált be mert a hőigény szerint állítja be az előremenő víz hőmérsékletét. Persze nem tudom, hogy a Honeywell tud-e ilyen folyamatos szabályzást.
A Vaillant termosztát 24V-os és 3 erű vezetékkel csatlakozik a kazánhoz. Olyan a karakterisztikája, hogyha a szobahőmérséklet megegyezik a beállítottal 47 fok az előremenő, ha 1,5 fokkal kisebb hő úgy a kazánon beállított max előremenőt állít be. Ha egy fokkal nagyobb a hő a beállítottnál akkor folyamatosan minimumon keringeti a vizet (akár 25 fokon). Így sokkal gyorsabban fűt fel és kevés ingadozással tartja a hőmérsékletet.
Ez persze ott előny ahol éjjel illetve távollét esetén csökkentett hőmérsékletet tartunk.
Mindenesetre érdemes olyan termosztátot beszerezni amelyik jól együttműködik a kazánnal.
ui:azért vannak hibái is 1. a csökkentett hőmérséklet csak 5-20 fok között állítható. 2. napi 3 emelt fűtésü időszakot lehet konfigurálni (csak nappali illetve éjszakai beállítás között kapcsol)
Üdv
Én ezeket a megoldásokat nem kultiválom.
Ahol a hőtermelő egyben az egyik helyiség hőleadója is.
Egy kandalló remek lehet, csodás a lángokat nézve és hallgatva borozgatni a félhomályban, de mint jól szabályozható hőtermelő...
Szvsz az ilyen mar az eros tulzas korebe tartozik. Az angolok imadjak az ilyeneket (pl AGA tuzhely) meglehetosen szepek de elegge hasznalhatatlanok. Epuletgepeszetben a nemet/skandinav vonal a megbizhato :)
Vagyon olyan kandallo, amivel meg lehet oldani a központi fűtést is (van benne hőcserélő) notabene, akár gázzal is mehet.
(árát ne kérdezd, én is csak láttam)
second,
koszi meg1x. A belsofali konvektor problemajat nem tudtam, de jo tudni rola. Vegul is akkor min 1mill. raszamolando a vetelarra ha gazzal akarja az ember futeni... azota rajottem hogy az idealis
az 5. megoldas lenne:
cirkos kozp futes es melegviz, a cserepkalyha helyen / kemenyebe pedig egy kis kandallo fatuzelessel, uveggel lekeritett tuzterrel :)) Hm...
mivel kivitelezésben nem vagyok valami experte, nem mondhatnám, hogy tuti jól tudnék saccolni.
Ez így fejből nem megy.
A cserépkályha konvektorra cserélését azért nem támogatném, mert te magad is 4 hőleadóról beszélsz, amikor a költségeket feszegeted. Tehát eleve legalább négy fűtendő helyiséget feltételezek, az egy konvektor hogyan oldaná meg, hogy mindegik kellemesen legyen fűtött? Másfelől a belsőfali konvektív hőleadó adja a legkevésbé jó komfortot (túl nagyok lesznek a szoba egyes érzei közötti hőmérékletkülönbségek).
a kazán cseréje ésszerűnek tűnik, csakúgy, mint a tárolós de gázalapú HMV készítés megvalósítása.
A kazáncsere (amennyiben egy új falikazán beszerzéséről van szó) félig megoldja a zárt rendszer problámáját, mert a ma kapható falikazánoknak része szokott lenni a zárt tágulási tartály. Már csak zt kell megoldani, hogy a nyitott tartályt és kegyszereit leszereljék és elzárják a felesleges lyukakata csövön. :)
Figyelni kell arra, hogy a légtelenítést a zárt rendszernél is meg kell tudni oldani. Ha eddig központi légtelenítés volt, aminek része volt a tágtartály is, a nagy bontási lendületben nehogy áldozat legyen az is.
Érdemes ellenőrizni a rendszer víztérfogatát, hogy a kazán tartozékaként adott tágulási tartály elegendő nagy-e.
Érdemes a hőszükségletet és a radiátorméreteket átszámolni, hogy nincs-e valami ordító túl- vagy alulméretezés. (Ha eddig panasz nélkül ment, akkor azért olyan nagy baj komfot terén nem lesz eztán sem.)
Termosztatikus radiátorszelepeket mindenképpen javasolnék. Ezeket azonban jó, ha hozzáértő ember méretezi, választja ki.
E szelepek ellenállása a kézi szelepekénél sokszorosan nagyobb, ezért a rendszer hidraulikáját célszerű átszámolni.
Egy családiház fűtésterve nem eget rengető összeg. A csövezés átszerelése és a radiátorok cseréje egy nagyságrenddel felette lesz, pláne, ha falat kell vésni, vagy a padlót feltörni.
Kezdem belátni, hogy nem olyan egyszerű a dolog mint első ránézésre gondoltam. Tehát a helyzet a következő:
Gázkonvektoros lakásból (innen az a kényszerképzet, hogy mindenütt nekem kell a fűtést vezérelnem) költöznék nagyobb, de központifűtéses használt lakásba. Itt 22 éves, nyitottrendszerű, vascsöves, lemez tagosradiátoros, C21(?) cirkós fűtés van. Egy szobatermosztát, 0 radiátor hőszab.szelep. A HMV ellátás villanybojlerrel történik. A HMV-t mindenképpen gázzal és tárolós rendszerben szeretném előállítani. Sajnos egy egyszerű vízmelgítő csere nem jöhet szóba (ott nincs kémény). Ezért a kazánt gondoltam kicserélni (úgy is 22 éves felkiáltással) egy víztárolóval egybeépítettre. Az új kazán miatt a nyitott rendszert zárttá kell átalakítani. Ez a biztos (?), de mindenképpen javasolt. Ez nem nagy ktg. Vagy az új cirkóhoz mindeképp át kell terveztetni a fűtési rendszert?
Mennyiért tervnek egy teljesen új rendszert (müanyagcső+lapradiátor)? Mert a régi falon kívül cső és radiátor nem nagyon tetszik, de a kazánon kívűl még 3-400 ezret biztos nem tudok rákölteni.
second,
koszi a valaszt. A lakas egy jo helyen levo kis 45m2es lakas. A nagynenemnek (nyugdijas) lenne lakas, min. 10evig biztos lakna benne (ameddig egeszsege engedi). Fekvese miatt elegge draga, de szvsz meg eppen erdemes megvenni. Idos embernek fontos hogy jo legyen a futes es ne keruljon tul sokba ezert jo lenne a gaz. A cirko engedelyeztetest(parapetkemennyel) es beepitest (3db radiator+torulkozo szarito) kb mennyire saccolod?
A cserepkalyha helyere konvektor miert nem jo? Egyebkent nekem azt mondtak hogy cserepkalyhat mar egyaltalan nem lehet gazositani.