Keresés

Részletes keresés

jalpar Creative Commons License 2021.02.27 0 0 39830

Személyes tapasztalatból mondom: sajnos nem egyedi eset.

Előzmény: rferi (39829)
rferi Creative Commons License 2021.02.27 0 0 39829

Hogy a fenébe tudnak egy gerendát elveszejteni....

Idegbaj

Előzmény: default6 (39828)
default6 Creative Commons License 2021.02.27 0 1 39828

Tegnap megnéztem azt az ME250 marógépet amit Marketplace-n hirdetnek. Sajnos nincs meg a gerenda és többi cucc horizontális maráshoz és úgy néz ki nem is hányódik ott.  2000ben újították fel, azóta nem sokat ment, az Y irányú ágyról teszek fel képet de körbefotóztam amennyire tudtam.  Beindítottuk, bizonyos mozgatási funkciói nem működnek.

 

Viszont a szomszéd bácsinak, Kertész úr, aki dolgozott is ezen a gépen vannak marós cuccai amiket eladna. Most egy pincében vannak, a rozsda már melegít. Teszek fel képeket. Azt ígértem neki, hogy itt megjáratom, szerintem meg lehet egyezni vele. Van még képem ugyanazokról amiket felteszek. Ha vkit érdekel akkor írjon nekem privátban és megadom a telefonszámát.

mérnökferi Creative Commons License 2021.02.26 0 1 39827
mérnökferi Creative Commons License 2021.02.25 0 0 39826

Minden szavaddal egyetértek! Bizony, én még meg is szoktam simogatni őket  :-)

Előzmény: laferi (39823)
ritterkreuz74 Creative Commons License 2021.02.25 0 0 39825

üdv

írtam

Előzmény: occseb (39824)
occseb Creative Commons License 2021.02.25 0 0 39824

addi.bigg(kukac)gmail.com

Előzmény: ritterkreuz74 (39822)
laferi Creative Commons License 2021.02.25 0 0 39823

Igen, bizony a motoros téma itt OFF.

 

De...... nagyon sok ám itt a motoros, szerintem érdemes lenne egy felmérést végezni, mert tudom, hogy sok itt a BOLDOG Simson, Jawa, Csepel és Pannónia tulajdonos is. Nagyon szeretjük a gépeket és nagyon vigyázunk rájuk. Legyen az egy motor egy autó, egy fúrógép, egy marógép vagy egy eszterga, mindegy nekünk. Mi idősebbek már csak ilyenek vagyunk. Nálunk még a gépeknek lelke van. 

Előzmény: Pijepapa (39797)
ritterkreuz74 Creative Commons License 2021.02.25 0 0 39822

Szia

 

Nem tudom az email címedet megnyitni.

Előzmény: occseb (39818)
ritterkreuz74 Creative Commons License 2021.02.25 0 0 39821

Köszönöm a fotókat!

Előzmény: jalpar (39819)
jalpar Creative Commons License 2021.02.25 0 0 39820

magassági szánRA felszerelve

Előzmény: jalpar (39819)
jalpar Creative Commons License 2021.02.25 0 0 39819

Hirtelen ezeket a képeket találtam az MN80 osztófejről és magassági szánról (marófeltétről).

 

Ezen baloldalt van a magassági szán. 3 T-horony van rajta, és van hozzá egy - a T-horonyba illeszkedő - vízszintes "asztal", bár ez ritkaság, az eladó példányok 90%-áról hiányzik.

A jobboldalon pedig a régi típusú osztófej látható. A két hatpofás tokmány nem gyári tartozék.

 

 

Ezen a képen pedig az újabb konstrukció látható, a magassági szán felszerelve:

 

Előzmény: jalpar (39803)
occseb Creative Commons License 2021.02.24 0 0 39818

Publikus az e-mailem írj egy levelet kérlek ezügyben.

Előzmény: ritterkreuz74 (39817)
ritterkreuz74 Creative Commons License 2021.02.24 0 0 39817

Szia

 

Mivel van Strigon, igen lehet eladó.

Előzmény: occseb (39814)
mlas45 Creative Commons License 2021.02.24 0 0 39816

Megoldódott - valóban az egyik ék volt megszorulva, nem láttam jól, olajos is volt, késő is, meg pipa is voltam :)

Az első siklócsapágyat lezáró kónusz alól hiányzott egy O-gyűrű, ami az orsó palástjához zár, ezért folyt.

Előzmény: mlas45 (39815)
mlas45 Creative Commons License 2021.02.24 0 0 39815

A fogaskerekek mozognak, nem állnak szorosan, egy bilincs a főorsón tartja a térközt köztük (az már levéve, nincs a képen) Na majd újult erővel ma is megnézem, így, hogy aludtam rá egyet! :)

Kösz a segítséget!

Előzmény: Törölt nick (39812)
occseb Creative Commons License 2021.02.24 0 0 39814

Eladó esetleg?

Előzmény: ritterkreuz74 (39801)
jalpar Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39813

Szerintem se javít, és teljesen igazad van, hogy nem betonon a helye.

 

Csak azt a sugalmazást éreztem erősnek, hogy pusztán attól, hogy egyszer lerakták a betonra, egyből lőttek annak a köszörült felületnek. Különösen, hogy a képek alapján jó eséllyel már évtizedekkel ezelőtt lőttek neki.

Előzmény: lacibá70 (39811)
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39812

Igen előre szerelős, viszont a támcsapágy jobbra eső gyűrűje az orsóra van sajtolva-szerelve együtt forog vele, és a hátul kívül lévő külső szimpla vagy iker anya húzza a baloshoz.

Illesztése válogatja lehet egy gyenge lökéssel megindul az orsó kifelé, mert a fogaskerék retesz ékelésének engednie kell ha minden rendben.

 

Előzmény: mlas45 (39810)
lacibá70 Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39811

Nem nagyon értem a hozzászólásodat. A beton nem javít semmilyen állapoton sem. De nem kell hogy egyet értsünk.

Előzmény: jalpar (39791)
mlas45 Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39810

Nem, itt annyira folyik, hogy álltában is pár nap alatt lemegy nívó alá, és akkor már nem ken - plusz mindig áll a gép alatt az olaj... ha csak szivárogna, hozzá sem nyúlok... mindenképp bele akartam nézni, hol a gebasz. Szerelték ezt már előttem is, hátha kimaradt valami...

Előzőhöz: támcsapágy nem akadályozhatja, az ugye belül van balra a hátsó falnál, és én előre (jobbra) húznám ki...

Előzmény: Törölt nick (39809)
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39809

Általában siklócsapágyas gépeknél kis darab filclap akadályozza meg az olajhornyokból való kijutását az olajnak, hogy csak szivárogjon ne folyjon.  Egyébként csak az olajfogyasztásod lesz magas de a kenés garantált.

Előzmény: mlas45 (39807)
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39808

A bronzperselyt tartó kontraanyát-kat nem kell bántani (furatos anya) ,de fellazítani érdemes az orsó kivételéhez.

Ha tengelyirányban akad de már elindult előre lehet a támcsapágy tartja vissza meg kell picit nyomni vagy ütni dornival , hogy meginduljon.

Ha nincs felgyűrődve valahol anyag az orsón annak akkor ki kell jönnie előre.

Előzmény: mlas45 (39807)
mlas45 Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39807

Ha valaki...

Szét akartam szedni kis esztergámat, mivel a főorsónál a tokmány felől (továbbiakban elöl) ereszti az olajat. Gondoltam, valami tömítés ott elkophatott, nem nagy ügy. Hát nem boldogultam - pedig általában szét tudok szedni mindent.

Előre jön ki, ez nyilvánvaló, ott már lötyög is a bronz csapágy, az kijönne. Úgy érzem, hátul akad meg, a menetes rész nem csúszik át a hátsó perselyen, mozdul pár mm-t, határozottan koppan, de nem látok sehol stiftet benne. Abban sem vagyok biztos, hogy hátul egy darab réz, vagy lecsavarható a palást (képen, ami sötétebb kívül) körmös kulcsnak való lyukak vannak rajta, de nem mozdul, erőltetni meg nem akartam - így, hogy nem tudom biztosan. A belül lévő támcsapágy erre a rézre fekszik fel, úgyhogy masszívan benne van. Két kép:

Valami ötlet? Hogy szokták ezt szerelni általában?

Törölt nick Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39806

Fasza! hálám kísért ;)

Előzmény: TROMF22 (39805)
TROMF22 Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39805

Nem sokkal szebb, de nagyobb :)

Előzmény: Törölt nick (39802)
ritterkreuz74 Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39804

Köszönöm, az esztergámra gondoltam rászerkeszteni, mert ahhoz horror áron van egy ilyen kis osztófej (Myford S7) , de így a Strigon "árnyékában" lehet kihagyom..

Előzmény: jalpar (39803)
jalpar Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39803

,,Jó volt az azonosítás?''

 

Igen.

 

Kétféle verzióban létezett. Az újabb verziót a sima magassági szánra (marófeltétre) kell felerősíteni. A régebbi verzió egy saját magasságállítóval rendelkezik.

 

Az a rész, ami neked van, ugyanaz a régi és az új verzióban.

Előzmény: ritterkreuz74 (39801)
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39802

Üdv. A metszeti rajzról feltudnál dobni egy nagyítást?

Előzmény: TROMF22 (39795)
ritterkreuz74 Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39801

Sziasztok, ha már azonosítás.. nekem TOS MN 80 osztófejének azonosították, csak a patronbefogó helyett egy kis 80 as tokmány van rajta, sajna magassági szán nélkül. Jó volt az azonosítás?

 

  

Gamos2 Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39800

Nekem pont ilyen van.

Előzmény: TROMF22 (39795)
ritterkreuz74 Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39799

Szia, ha kiderül hogy két egyforma, akkor lehet róla szó. Bár semmit sem tudok róla, az árról sem

Előzmény: Csuhás (39789)
ritterkreuz74 Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39798

Köszönöm, szóval ez is egy osztókészülék, csak patronos?

Előzmény: TROMF22 (39795)
Pijepapa Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39797

Csak az oszlop merevítésére fókuszáltam. Az alját hiába csak csusztatom a faasztalon  azon van forgács és bizony karistolja a síkot. Valamit ki kell találjak.

Beleolvastam a motoros fórumba. Itt a jó idő rátok csak a határok átjárhatatlanok. Régen én is motorral csavarogtam. Lemzvillás Csepellel kezdtem aztán Pannónia, Jawa, Simson, Babetta. A garázsban kb. 20 éve áll egy Puch. De ezeket amott kellett volna elmondanom. Remélem nem szólnak meg ezért az off.-értr. Ahogy mondjátok: Széles utat!

Előzmény: laferi (39796)
laferi Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39796

Persze szeretem én is ezt a kis gépet. Ahogy írtam hegesztettem alá egy rácsot 40x20x2-es zártszelvényből. Én az excentrikus szorítót csak fa dolgok leszorítására használom. Vettem hozzá egy kis fúrógép párhuzamsatut és egy kis 80mm eszterga tokmányt amikor az a megfogás a jó. Én a fémforgácsok könnyű takarításához hajlítottam alu lemezből egy kis tepsit amit mivel a gumi lábak kicsit megemelik a gépet, így alá tudok tolni.  

Előzmény: Pijepapa (39765)
TROMF22 Creative Commons License 2021.02.23 0 1 39795

+

Előzmény: TROMF22 (39794)
TROMF22 Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39794

Még egy kis plusz ...

 

Forrás: Koltai-Kucher-Szele-Tihanyi  Szerszámgéptartozékok és -készülékek MK 1969

Előzmény: ritterkreuz74 (39779)
Gyula65 Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39793

A három típushoz:

1. BS15  

2. BS20

3. BS40

 

A szorítóhüvely +0,1 és -0,4mm névleges méretű darabok foghatok be.

10 mm alatt feles méretek is léteznek.

Valós méreteket nem ismerem, más rendszert használok.

Üdv!

Előzmény: jalpar (39792)
jalpar Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39792

Milyen partonok vannak benne?

Előzmény: Gyula65 (39782)
jalpar Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39791

,,Csak ne a betonra tedd, mert az alsó része fekszik fel a marógép asztalára, az egy pontos köszörült felület volt ... de csak volt ...''

 

Egy kicsit azért túldramatizálod a helyzetet. Különös tekintettel arra, hogy úgy általában milyen állapotban van.

 

Előzmény: lacibá70 (39780)
jalpar Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39790

Szabványos "H" alakú: A hengeres rész ⌀40mm, a menet M39x4.

 

Előzmény: occseb (39787)
Csuhás Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39789

Egyiket nem adod el?

Előzmény: ritterkreuz74 (39779)
occseb Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39788

Megtaláltam

Előzmény: occseb (39787)
occseb Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39787

Meg tudja mondani valaki hogy milyen a főorsó végződése a Tos mn80a esztergának? Talán jalpar, neked ilyen van ha jól emlékszem! Köszi!

occseb Creative Commons License 2021.02.23 0 0 39786

;) Kerestem de nem találtam.

A már a laposszíj állapota, és egyáltalán az hogy miből van eléggé árulkodó. Tipikus laikus árazás.

Előzmény: rferi (39785)
rferi Creative Commons License 2021.02.22 0 0 39785

Köszörű is van hozzá

 

Előzmény: occseb (39781)
ritterkreuz74 Creative Commons License 2021.02.22 0 0 39784

Köszi szépen Gyula65 !

Előzmény: Gyula65 (39782)
ritterkreuz74 Creative Commons License 2021.02.22 0 0 39783

Köszönöm az infót

Előzmény: lacibá70 (39780)
Gyula65 Creative Commons License 2021.02.22 0 0 39782

Elvileg TGL 30-07101 osztóberendezés szorítóhüvelyes gyorsbefogó.

3 méretben készült.

1. 4-16 mm körkeresztmetszetű anyag befogása

2. 6-28 mm

3. 20-40 mm

 

négyszög, és hatszögbefogók használatosak.

 

  Üdv!

Előzmény: ritterkreuz74 (39775)
occseb Creative Commons License 2021.02.22 0 0 39781

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!