Keresés

Részletes keresés

trophy Creative Commons License 2001.05.16 0 0 405
Szerbeken keresztül, külön nekik zsilipeltek.
Mellévett alakzatban - összekötve jöttek, mert az egyik nem üzemképes. (meg úgy olcsóbb is)

Múlt hét szerdán indultak, csak addig nem írhattam róla míg nem vált publikussá.

Kb. 8 km-t jöttek óránként, de éjszakázni mindig megálltak.

Előzmény: kopaszsas (404)
kopaszsas Creative Commons License 2001.05.16 0 0 404
Sziasztok Hajómániások!

trophy: Hogy jött át?

Sas!

trophy Creative Commons License 2001.05.16 0 0 403
Jelentem egy egészen friss újságom van kedves FOMA és a többiek.
Ma hajnalban két tiszai személyhajó, melyek közül az egyik pont az általad említett Óbuda m/s, Budapestre érkezett, a Mahart eladta őket.
Egy magánválalkozás vette meg, különjárati hajózás céljára. Teljes felújítást kapnak. Jelenleg az I. ker. Ybl Miklós téri kikötőben állnak.
Asszem ezzel vége is a Tiszai személyhajózásnak.
(a másik vizibusznak a nevét még nem tudtam kideríteni, de délután vizen leszek, azután megírom)
Mindkettő a Horányi építésű, osztott utasteres középkerékállásos, két MAN gépes típus, 100 főre vizsgáztatva.
Előzmény: FOMA (402)
FOMA Creative Commons License 2001.05.16 0 0 402
Egy lesújtó hír: néhány napja bizonytalan ideig szünetel a szegedi személyhajózás. Az ok az alacsony bevétel és az Óbuda műszaki állapota.
Locator Creative Commons License 2001.05.15 0 0 401
Kopaszsas!

Kösz az infót!

Előzmény: kopaszsas (400)
kopaszsas Creative Commons License 2001.05.15 0 0 400
sziasztok Hajómániások!

Locator: A VÉRTES vontató Máj.21. ott figyel. Vasszerkezeti munkákat csinálnak hablemez és effélék.

A Főváros és egyben a térség 2001.évi eseményeinek egyik legnagyobb és leglátványosabb programja minden bizonnyal az 1.Dunai Vizikarnevál lesz, mely programként összefonódik a híd Ünnep eseményeivel. A Duna budapesti szakaszán a Margit-híd és a Petőfi-híd között.
2001.Június 23.Délután fél 2-től. Jó szórakozást!

Sas!

kopaszsas Creative Commons License 2001.05.13 0 0 399
átkibálok=átkiabálok!
kopaszsas Creative Commons License 2001.05.13 0 0 398
Sziasztok Hajómániások!

Locator: Holnap átkibálok a lakatos bácsinak és kiszedem amit tudok.

deve24: Mire jutottál???

Sas!

deve24 Creative Commons License 2001.05.13 0 0 397
Velencei tavi honlap működik

www.extra.hu/velenceito.hajozas

hajo.lap.hu-n is megvan

Deve

Locator Creative Commons License 2001.05.13 0 0 396
Kopaszsas!

Kösz az infót a VÉRTESről. Nem tudod meddig ápolják?

Előzmény: kopaszsas (392)
trophy Creative Commons License 2001.05.11 0 0 395
Ja mégegy apróság:

A jelenlegi rendőrörs épületéből még a Dunára sem látni rá! Fasza nem!
Nyilván a Mahart-nak nagyon fontos az az épületrész. Szerintem konditerem, vagy szoláriumstúdió lesz ott hamarosan.

Tegnap reggel kifogták annak a matróznak a holttestét, aki a Szt. István park előtt álló hajóról esett vízbe munka közben kb. 5 nappal ezelőtt.
Tegnap a személyhajók félárbócú lobogóval közlekedtek.

Előzmény: DLala (393)
trophy Creative Commons License 2001.05.11 0 0 394
Szia DLala!

Sajnos igaz a hír.
Már előző év augusztusában lehetett biztosan tudni, hogy ez az épületrész a "Sárga házból" a Belgrád rkp.-on, amit a BRFK bérelt a Maharttól vissza kell, hogy kerüljön a személyhajózáshoz, mert további hasznosítását tervezik.
Ekkor kezdett el helyet keresni a BRFK DVRK. Volt úgy, hogy az újjáépülő SZOT hajó egy szintjén lesznek, (ami most szálloda a Jászain) de ez nem sikerült.
Ekkor jött ez a kis faház a Lágymányosi-öböl mellett a Kopaszi-gáton.
Az épületet felújították, (úgy ahogy) a bútorokat, technikát év elején elkezdték áthordani, de a nagyduna felőli partot nem tudták úgy kialakítani, hogy a pontonsort, kikötőiket oda átelepítsék. Jelenleg ideiglenesen a Lágymányosi-öböl felől egy kis stégen állnak a hajóik, de az öbölbe Pesti 200-as víz alatt még motorcsónakkal sem tudnak bemenni.
Emiatt áll a Duna m/s, és néha egy-egy hajójuk a Belgrád rkp-i épület előtt.
A 24 órás szolgálatban az ún. mentős járörnek ott belterületen kell éjszakázni, hogy az esetleges mentésekhez hamar odaérjen és ne Lágymányosról induljon. Csak váltani járnak le.
Amíg tehát a pontonjaikat nem tudják levinni, addig lesznek ott még hajók.
Az épület már teljesen üres, csak egy ágy van benne.

Előzmény: DLala (393)
DLala Creative Commons License 2001.05.10 0 0 393
"A Vizirendészet budapestiparancsnoksága, amely egyben az ügyelet is elköltözött a Szabadsá-híd pesti hídfőjétől a Kopaszi gátra. A Mahartnak szüksége volt arra az épületrészre, amit a BRFK DVRK bérelt"

Ez mikor volt? Ma ugyanis még mindig ott volt kikötve a Duna m/s, és egy közel vadiúj motorcsónak. Igaz, mozgás nem volt, de a rendőrbódék és kikötők még mindig ott vannak.

Szvsz totális hülyeség lenne a rendőrörsöt áthelyezni a Kopaszi gátra, nincs ott semmi érdekes. Ha kell a hely a Mahartnak, ám legyen, néhány száz méterrel lejjebb a Közraktáraknál bőven volna hely akár komoly rendőrörs kiépítésére is és kikötőhely is van elég.

Előzmény: trophy (374)
kopaszsas Creative Commons License 2001.05.10 0 0 392
Sziasztok Hajómániások!

deve24: Kűtem emilt.

A VÉRTES vontatót az Újpesti hajójavítóban ápolják.

Sas!

deve24 Creative Commons License 2001.05.08 0 0 391
Köszönöm, várom az infot. Kíváncsi leszek veréb majd hogyan szed aknát az Alföldön??!!
Deve
Előzmény: kopaszsas (390)
kopaszsas Creative Commons License 2001.05.08 0 0 390
Sziasztok hajómániások!

deve24: Hogyhogy mit csinál? Ha nem voltál még Kecelen akkor feltétlen nézd meg egyszer a Haditechnikai magánmúzeumát. Elképesztő mi van felhalmozva, ez a fickó simán hadatüzenhetne itt Balkánhalivúdban! :)) Tudok még egy jó vasat: Csepel motoros, kitűző volt. Igazából családi-lakóhajó, valahol Győrben figyel, ha érdekekel utána szimatolok, ja és 12 személyes.

Sas!

Előzmény: deve24 (389)
deve24 Creative Commons License 2001.05.08 0 0 389
A keceli mókus mit csinál négy nagy és mintegy negyven kisebb hajóval??!!

Deve

trophy Creative Commons License 2001.05.08 0 0 388
Ma reggel és délelőtt az Akadémia előtt álló Rákóczi m/s-on tűzoltási, és vízbőlmentési gyakorlatot tart a tűzoltóság, és a katasztrófavédelem. Kinnt van a tűzolthajó, és a búváregységek is.
trophy Creative Commons License 2001.05.07 0 0 387
Szia!

A Sióval én dolgoztam, nem beszélnék rá senkit. 16 m-es teljesen zárt test, alacsony kerékállással. Sajnos elszúrták a hajtását és a kormányrendszerét is, ezért túl azon, hogy csigalassú, iszonyat rossz az iránytartósága is.

Az utastéri része osztott, középen a kerékállás választja el. Annyira alacsony, hogy zavaróan rossz a kilátás belőle. Sok évig a Masped üzemeltette a hajót, kb. két éve vette meg a Mahart, de semmire nem tudta használni. Én nem hallottam, hogy el akarják adni.

Előzmény: kopaszsas (386)
kopaszsas Creative Commons License 2001.05.07 0 0 386
Sziasztok Hajómániások!

deve24: A kikötőre telek spekulánsok vetettek szemet(IZRAELIEK). Lukszusszálloda, lukszuslakásokat saját yachtkikötővel ilyesmi hallható.

deve24:A téli kikötőben a sólyával szemben van egy hajó(Sió) olyan 20m körülire saccolom eladó, a jégtörőktől jobbra lehet megközelíteni!

A keceli hadúr(Pintér)fogja megvásárolni a hajókat.

DLala Creative Commons License 2001.05.07 0 0 385
Azért az ócskavasbizniszt ne becsüljük le. Mozdonyok esetében is nagyon hatékonyan dolgoznak... Szóval hány tonna is a flottilla usque?
Előzmény: deve24 (384)
deve24 Creative Commons License 2001.05.07 0 0 384
Én azt olvastam valahol, hogy a kikötőt akarták ellopni. Ez meg is történt, így a flottilla game over, menjünk aknaszedőt venni kilóra!!

Deve

Előzmény: DLala (382)
Mad Fox Creative Commons License 2001.05.06 0 0 383
Azt hizme itt olvastam, hogy a Scharnhorstot ki akarják emelni valmilyen célból, hol lehet ennek utánaolvasni?
DLala Creative Commons License 2001.05.06 0 0 382
Mi lenne, majd szétszórják ócskavasnak.
Egy barom a HM-ben kitalálta, hogy ez nem kell, ezen lehet spórolni. Meg is vonták a pénzt azonnal.
Nem baj.
Néhány év múlva majd valaki kitalálja, hogy milyen nagy szükség is lenne valami dunai hajósegységre. Akkor majd lesz tender és veszünk jódrágán pár csicsahajót.
:(
Előzmény: deve24 (381)
deve24 Creative Commons License 2001.05.05 0 0 381
Mit szóltok flottilla felszámolás, eladás ócskavas áron!!?? A parton van vagy 40 db aknaszedő naszád, a vízben négy db komoly hadihajó, mind eladó, mi lesz velük??!!

Deve

trophy Creative Commons License 2001.05.03 0 0 380
Ebben igazad van!
Előzmény: eMM (378)
deve24 Creative Commons License 2001.05.03 0 0 379
Köszönöm, megnézem, ha még tudtok, továbbra is érdekel!

Deve

Előzmény: kopaszsas (373)
eMM Creative Commons License 2001.05.02 0 0 378
>Egyébként képzeld magad annak a hajóvezetőnek a helyébe, akinek útjába ugrik valaki pont a hídról, és már nem tudja elkerülni, hogy átmenjen rajta. Szar érzés<

Teljesen igazad van.
És az a vasutas mit szóljon aki öngyilkost kénytelen gázolni, mert a szerelvény féktávja több száz méter?
És ebből sokkal több van mint a hídugrásból.

Előzmény: trophy (376)
trophy Creative Commons License 2001.05.02 0 0 377
OFF

Még annyi jutott eszembe, hogy azért is lehet, hogy vonult a tűzoltó hajó is, mert mivel kisgyermekről volt szó, tudták, ha ugrik hetekig téma lesz a sajtóban, ezért próbáltak minél több eshetőséget, támadási felületet kizárni.
Utánnanéztem, és az Index cikke szerint a kivonulás minimum 400.000 Ft-ba került a fővárosnak, nem beszélve a dugó okozta bosszúságokról.

ON

Előzmény: DLala (375)
trophy Creative Commons License 2001.05.02 0 0 376
Teljesen egyetértek a hídramászókkal kapcsolatban. A gyakorlat az, amiről a közvélemény, és a laikusok nem tudnak, hogy számtalan esetben riasztják a Vizirendészetet olyan esethez, ahol minden feltűnés nélkül ugranak a hídról. Ennél az esetnél leggyakoribb az Árpád-híd, második a Margit-híd. Ilyenkor tényleg öngyilkosságról van szó, és nem feltűnősködésről. A legelső intézkedés a hajóforgalom leállítása a térségben és utánna a keresés. A túlélési arány itt kb. 50%-os.
Mindezt csak arra írom, hogy ha a jelölt tényleg meg akar halni, akkor nem feltűnősködik a Turulon. A hídramászás mindig amolyan tüntetés jellegű, vagy feltűnősködés.
Van egy faszi, akit már csak keresztnéven szólítanak annyit mászott.
Sajnos a jelenlegi törvények mellett nem lehet megtenni, hogy nem vezényelnek ki egységeket a mentésre.
Egyébként képzeld magad annak a hajóvezetőnek a helyébe, akinek útjába ugrik valaki pont a hídról, és már nem tudja elkerülni, hogy átmenjen rajta. Szar érzés.
Hogy a tűzoltóság miért küldte a hajóját, mikor a DVRK már ott volt. Két dolog lehetséges: Vagy egyébként is a térségben gyakorlatoztak, mert szoktak, vagy előfordulhat, hogy a vizirendészetnek a belterületi hajóját el kell küldeni Dunkanyarba, vagy Alsó Dunaszakaszra, akkor a bp-i mentést átadják a tűzoltóságnak. Lehet, hogy infozavar volt közöttük.
Előzmény: DLala (375)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!