Benzinesből nem kell olyan picike motorral semmi.:) 740-750i-n nevelkedtem, most meg épül az e30 3.5 turbó, majd az jó lesz játszani. 7köznapra kell egy dízel amit ha ütök max 8 lityi, az örömautó meg egyen annyit amitől remeg a lábam az adrenalintól..:)
coupe:
Jah, azt nem mondtad hogy betéve tudod az M1-et vazze..:))
Biza. Én is ettől várom a megváltást. Lesz olyan csipád, amely ad 20 lóerőt, használhatóbb alacsony fordulatokat, s 7000es limitet? A fogyasztást leszarom.
a német haveromnak már kb. 15 éve nitrós vr6 corradója volt, azzal ..asztuk meg mindenkinek a száját a pályán :-) engem is bosszant ez a 220-as vég, de hogy őszinte legyek olyan ritkán van ilyen, hogy valakivel lehet egy jót menni, kanyarban meg általában mindenki lemarad még így is... egyébként azt a kanyar 270 fölött szoktam venni mocival..
Semmiképp se szégyeld, azaz mégis. Míg próbáltam relatív szabályos lenni, addig Neked egyszer sem villant fel a féklámpád hanem elhúztál a "legkülsőbb" sávban:)
Sokat törpöltem pedig a golfon míg legalább ez lett belőle, aztán mégse akkora durranás hiába ez lett mérve. 230 körül már nagyon erőlködik míg a spanok Cuprái 250 körül mennek. A futóműve is hiába űber bilstein, a hátsó merev híd nem jó semmire.
Maskepp nem is lehet jol autozni az is-el, ezt gyakorlatilag felesleges visszarakni negybe 160-nal, ha otosbe nincs meg akkor mar ott se lesz.. de azer jo :)
Most jöttem haza az autó villamosság szerelőtől, megnézte az ablakemelőmet.
Az mondta, (miután megvizsgálta) hogy ha lefelé nyomja a gombot, kap áramot a motor, ha felfelé nyomja nem kap és mivel az egyik kiegészíti a másíkat, nem fog működni. Szerinte a motor jó, a mechanika jó, a kábelek nincsenek megszakadva és a gombokat is kicserélte és azok is működnek. De mégsem tudott mit kezdeni vele, elküldött a soroksári úti BMW-sekhez, hogy ott nagyon értenek a BMWkhez, ott rádugják a kompjuterre és kiderűl miért nem műkszik.
Szerintetek szedjem szét, mert most látom pontos leírást kaptunk róla, vagy ne szarakodjak és vigyem el szakihoz. Csak nem nagyon bízok az ilyen nagyon tudja a dolgát tipusú emberkékben.
Nah igen, sajna a nagy tempójú kanyarokat annyira nem kedvelem mert egész pici a kormány és hamar átránthatom magam a szembesávba is, meg épp egy sörözésről jöttem haza és benne volt a kaki a naciba..:))
Há nem volt piti ami ott folyt, megmondom őszintén állam leesett. Ami nálad erőből hiányzott az pótoltad lendülettel. A részleteket csak a fórum nyilvánossága miatt nem írom..:DDDD
na most nézem a képet a carstylingon, igen, emléxem rád, óbarokknál az egyenesben elmentél, aztán a kanyarban elengedtél, aztán asszem a nulláson mentél tovább, mikor én lementem az M7-fele...
sajnos ez csak egy 318is, 220nál leszabályoz, de azért remélem nem tartottalak fel nagyon:-))))
Abba meg sokan bele se gondolnak, hogy legalább így halad a forgalom. Engem a motoros sem zavar ha nem viszi le a tükröt. A leállósáv azért kicsit durva.
De te ilyen bunkó lennél más kocsival is nem? :) Néha rám is rámjön a párperc, vagy csak szimplán sietek (a múltkor a buszöbölben három kocsit előztem meg, mert legelől tanuló ment, aztán elkezdett jönni a seggembe, úgy suhantunk el nyolcvannal a 30-as táblánál, aztán megúntam és visszaraktam 3-ba, hogy elérjem a zöldet). De ez már az audival is így volt sőt a mitsuval is. Nem tehet róla szegény autó, hogy ilyenek ülnek benne. Persze van azért sok wannabe is, aki meg akarja mutatni.
én elismerem, hogy egy bunkó bmw-s vagyok, bár ez teljesen független a bmw-től. Piroslámpánál előremegyek a kanyarodósávban, és zöldél állva hagyom a sort, előzök mindenhol, elmegyek az álló kocsisor mellett az autópályalehajtón is, előzők a leállósávban, mikor két kamion +1km/h val előzi egymást 10km-en át, kikerülöm a belső sávban tötyögő suzukist jobbról, de mindezt azért teszem, mert nem érek rá szarakodni a sok ráérős barommal... Viszont nem okoztam még balesetet, és nem is szenvedtem csak egyszer, mikor álltam a pirosnál és egy ifa nem vett észre se engem, se a pirosat:-)
Egy ilyen dobozt keress arra fekete színű, és fehér betűkkel rá is van írva "Grundmodul".
Az enyémnek 3 csatlakozzó van az elején, és asszem talán a hátoldalán is van egy vagy kettő. Számít az is h láégzsákos-e a kocsi stb, ami a csatalakozók szineiben is különbözik, meg cikkszámban is. A fekete műanyag doboz két félből van összepattintva.
igen, olyat is tudunk ami a limitert feljebb viszi, az 20eft, de már csak legkorábban szerintem 3 hét múlva érkezik meg, esetleg ha még ma mondasz bosch számot és tudsz előleget is küldeni, akkor lehet hogy most csütörtökre itt van!!
A kesztyűtartó alatt van, és az van ráírva h "grundmodul". Egy fekete doboz, kb. 15 cm széles, 3cm magas. Észre fogod venni a nem gyári kábeleket. De érdekes nekem is oda van bekötve ez a funkció és tökéletesen működik. Sztem egyszerűen rossz helyre kötötte.
Szia, nem nagyon értek hozzá, de ilyen problémám nekem is volt. Akkor csinál ilyet az ablakemelő, ha az új riasztó a régi rendszerre van rákötve. Nekem is mindig össze-vissza húzta az ablakot.
Merre található az ablakfelhúzó modul, mert a riasztóm rá van kötve, és össze vissza huzogatja az ablakot. (kinyitom az ajtót, akkor elkezdi felhúzni + még felhúzott álapotban is továbbhúzná, stb)
Eredetileg az volt a tervem a riasztó bekötésekor, hogy lezáráskor húzza fel az ablakokat. Aki beszerelte, azt mondta, hogy ráköti a meglévő "komfort" elektronikára, de azóta kiszámíthatatlanul működik.
Már azzal is elégedett lennék, ha az eredeti állapot visszaállna.
Nálad a motor tengelye a kis kattanásokkal éppen a műanyagfogaskereket nyírja. Akkor ugrik át a motor fém része a műanyagon. Vedd ki a biztosítékot, és akkor nem megy jobban tönkre, sajna szét kell szedni szerintem Neked is, összerakni az egészet jól, és ha még nem ment szét a műanyag fogaskereked, azután jól kellene működnie.
Egy régi hozzászólásban leírtam hogyan kell javítani, szerencsére elmentettem, most beteszem újra a javítás menetét:
Az ablakemelő kapcsolójának két állása van. Ha teljesen lenyomod, fel kell húznia az ablakot anélkül, hogy a kapcsolót nyomva tartanád. A rendszer tönkremenetelének kezdetekor elakad az ablak valahol félúton, majd ismételt gombnyomásra húzódik fel. Később egyáltalán nem húzódik fel, elakad félúton.
A motor tengelyén van egy elektromos jeladó gyűrű aminek forgásából a grundmodul kiszámolja mikor van fent, illetve lent az ablak. A jeladó elcsúszik a tengelyen, így a grundmodul hibásan pozícionálja az ablak helyzetét és azt hiszi már fel van húzva.
Ajtókárpit leszedése:
- A kilincsnél van egy műanyag keret ezt előretolva kipattintod.
- A kilincs alatt van két műanyag takaró, amelyek alatt két torx csavar van.
- Az elektromos tükör gombját felfele húzva tudod kipattintani, majd húzd le a csatlakozót.
- Lapos spaknit csúsztass az ajtó és a kárpit közé, a spaknit le-föl tologatva érzed hol van a bolha. Itt csavard el finoman a spaknit, amellyel kíméletesen kipattinthatod a bolhákat (cikkszám:51411973500).
- Az ablak tövében kis nútokba van csúsztatva a kárpit. Ha ezek eltörtek, vehetsz javítóelemeket hozzá, azt hiszem oldalanként 6 vagy 8 db.(cikkszám:51418122408) ilyenkor általában már szerelés előtt lóg a kárpit az ablaknál.
Miután elemelted a kárpitot, óvatosan húzd ki a gyári hangszórók kábeleit, ha vadul csinálod elreped a műanyag keret ami a hangszórót tartja.
Az ablakemelő:
- A szivacsot vedd le ami az ajtókárpit és az ajtó között van.
- Gyárilag szegecsek tartják a szerkezetet, (ezeket fúrd ki később tegyél helyette csavarokat 4db).
- A szerkezetet pattintsd ki a nútokból, nem árt ha van tartalék műanyag hozzá (51321938884) ezek csúsznak sínekben és előfordul, hogy eleve repedtek, ilyenkor az ablak is szorulhat, mert nem párhuzamosan mozgatja a szerkezet.
- A motort 4 torx tartja. Vigyázz amikor kiemeled, hogy a szénkeféket ki ne lője, és el ne tűnjenek.
- Ha már szétszedted tisztítsd meg a motort, tele van fekete porral.
- A tengelyt már kézben tartva látni fogod a kis jeladót, ezt ütközésig vissza kell tolni.
Ezután értelemszerű összeszerelés következik, ahol arra kell figyelni, hogy amíg a kezedben van a motor, (kábelek visszadugva) nyomd meg az ablakemelő gombját (duplakatt), amíg a motor megáll magától, így a grundmodul azt hiszi, hogy felhúzott (vagy lehúzott) állapotban van az ablak (attól függően merre nyomtad a gombot), és csak ezután kezd el az összeszerelést.
A grundmodult lehet resetelni is, felhúzott ablaknál nyomni kell az ablakemelő gombot 10 másodpercig, de ezt még nem próbáltam, mert ehhez is felhúzott állapotban kell összeszerelni.
Ha összeszerelés után nagy a szélzaj látni fogod, az ablakot miként lehet állítani felfele és lefele különböző csavarokkal, külön állítható az eleje, és a hátulja. Főleg kupéknál lényeges, hogy jól zárjon az üveg, ha szétbontottad, érdemes visszaszereléskor kicsit feljebb állítani.
Vigyázz, ha túlságosan fent van amikor felhúzod az ablakot, (kupénál becsukod az ajtót) akkor ha kattanást hallasz éppen elnyírja a motor a műanyag fogaskereket, így kicsit lejjebb kell állítani.
Van olyan is, hogy annyira behülyül a rendszer, hogy a motor folyamatosan forog, ekkor már túlvan a dolog a műanyag fogaskerék szétmenésén, vedd ki az ablakod biztosítékát, és szerezz másik fogaskereket. Sajnos külön nem fogsz kapni, az ablakemelő motort csak egyben árulják bontóban kb. 10-15K. Figyelj, hogy jobbos vagy balos motorra van-e szükséged, mert nem egyforma, és a típusok is eltérőek, mások lehetnek a csatlakozók.
A bontott motornál a jeladó vélhetően ugyanúgy el van csúszva, mielőtt beszereled szedd szét és told a helyére.
Az ajtókárpitnál nézd meg, hogy nem lógnak-e a gyári rögzítések amelyek a patenteket tartják, ha igen, ragaszd vissza neutrális szilikonnal (ecetes szilótól büdös lesz a kocsid).
Nekem a melegítős ragasztópisztoly is bevált.
Valami lehet a levegőben :) Nekem is 2 napja szaraxik a bal oldali ablakom. FEl akarom húzni, félig felmegy, majd megtorpan és 1 centit visszamegy, majd ha mégegyszer próbálom, egyszer még eljátsza kicsivel feljebb. Erről mit tudtok?
M50b25 -be van nekem. Megvan a gyári is és volt hogy visszaraktam zöldkártya miatt, meg a kíváncsiság miatt is. Aki nem érzi a különbséget az kamuzik (persze ha megy vele:)). Fogyim benzinben kb 1 liter mínusz csippel. LPG-vel nem mértem.
Amikor visszaraktam a gyárit, volt olyan tartomány, ahol azt hittem baja van a kocsinak, olyan különbséget éreztem. Nem osztom azt a véleményt, hogy nincs értelme. Azt viszont igen, hogy 50-et tuti nem adnák érte.
Sok oka lehet annak ha csak kattog. Valószínüleg szorul valahol, vagy neked is eltört a műanyag a sínben. Ha komolyabb lenne a baj szólj mert van elfekvőben egy tökéletes ablakszerkezetem, motorral, mindennel.
Sziasztok, pont aktuális a téma, tegnap este a bal oldali ablakemelőm, meg se nyikkan. Már leszedtem az ajtókárpitot, de ránézésre nincs semmi baja, vagy csak én sem veszem észre a hibát :-( Ha megnyomom az ablakemelő gombot, hallok 2 kicsi kattanást, tehát valami van csak nem tudom mi, mivel coupe, ajtónyításnál sem ugrik le az ajtó. Mi lehet a baj?
Ilyen van nekem is, hibátlan, itt dobálom... Még az autóhoz kaptam, hogy csak be kell szerelni, de nem bírtam, mivel nem a vezetöoldali, ami nekem kellett volna akkoriban... De nem adom el, van már egy tévesen vett klímaékszíjfeszítöm, egy rossz zárhidam... Arra gondoltam, hogy ezekböl lassan össze tudok rakni egy másik Bömit...
Ja! Akkor annak a vastag szárnak kapcsolódnia kellene az íves fogasléchez? Néztem e-bay-en fensterheber-eket és azokon normális esetben ott van. Ha jól láttam. De ez hogy a k..va annyába jött onnan le. Letört valami műanyag patetnt, nem értem, hogy az a szár mivel volt odafogatva. Tapogattam, de csak a száron furatokat találtam, de beletört, vag letört patentokat nem. :-/
Hat ez jol szetesett, a kurva anyjat! Annak a vastag szarnak rajta kene lennie a fogaslecen :( Nem nagyon lehet hozzaferni, es okos modon patentolva van az ablakemelo, ugyhogy itt-ott le kell majd furkalni, de csavarral priman rogzitheto.
Valoban a kis muanyag vezetoszanok szara szokott eltorni, lehet hogy megszorult az egyik es lefeszult a forgopatent, a fene se tudja. Mindenesetre nem nagy tetel penzben megcsinalni, csak szopas munka. Minden muanyagot amit lehet cserelj ki, es utana litiumzsir vastagon.
A kollega jol mondja, erdemes a masik oldalt is megbontani, es ott is kicserelni-megzsirozni mindent, par evig garantaltan nem lesz vele problema.
Es orulj annak hogy nem zuhant be az ablakuveg, lattam mar olyat hogy valaki eroszakolta torott szarral, aztan az eleje bezuhant es szepen megrepedt..
Ha mar igy benne vagy, erdemes a karpit konzoljait felepokittezni, mar ha lognak. Ezenkivul uj patentokat kene venni bele, meg felulre is azokat a lemezlofaszokat amiket en peldaul nem tettem meg, ezert zorog meg mindig egy kicsit a jobb olajto.. Es ha tudsz szerezz ilyen bitumenes szivacsot is bele, amit a karpit felrakasa elott felragasztasz, ahogy nezem neked sincs mar meg a gyari. Egy kis plusz hangszigeteles, meg az ajtocsukodas hangja is szebb lesz (igen, nekem fontos :)).
Úgy emlékszem igen..De mondom,nem akarlak így fórumon keresztül félrevezetni...
Egy biztos.Valamiért megfeszült,és szétjött.Én annak idején nehezen bár,de rájöttem,hogy azért feszül az ablakom,illetve "billen" el,ezáltal ugrál ki a sínből a szár,(eltörve a kis említett műanyagot) mert a kédergumi belsejében levő "mikroszálak" teljesen kikoptak,és már nem csúszott köztük az ablak.A végén már naponta fújtam szilikonnal a kéder belsejét,hogy csússzon benne az üveg..
Aztán vettem új kédert,új műanyagot,azóta hibátlan!Hozzáteszem,nekema sofőr oldalinál volt ez a gond,ami gyakran volt használva,illetve egy 92-es,260.000eKm-ert futott vason!
Az a baj, hogy nem tudom hogy néz ki normális állapotában. Mikor leszedtem a kárpitot, akkor már ez fogadott. Az biztos, hogy fel akartam húzni az ablakot, már majdnem fent volt, amikor kattant egy nagyot és onnantól már csak lefelé ment az üveg, fel meg nem. Amikor teljesen lement, ott maradt, a motor meg szabadon futott. A sineknek össze kellen kapcsolódniuk így?:
Lefotóztam az ajtót: Ott szerintem, ahol van az íves fogasléc tengelye és az ablaküveg tartó ipszilon formályú szárak, azok kapcsolódnak egymáshoz eredetileg nem?
Bocs a képminőségért,de szerintem meg ez törhetett el Neked,ebből kettő csúszkál a sínben,ezekbe pattan bele jóó erősen a két szár.BMW-ben kb 700 Ft darabja,célszerű kettőt,hármat venni,mert gyakori E 36 probléma.Ha betetted az újat,jól zsírozd át a sínt.
Üdv! A motor teljesen jó! Van a motornál az íves fogasléc és ahogy nyomom az ablakemelő gombját,akkor ez a fogasléc megy le-fel,de az ablakot nem mozgatja. Az íves fogaslécnek van egy tengelye,amihez csatlakozik az ablak emelő szárak,vagy mi?! Úgy gondolom, hogy a fogaslécnek és a szárnak valamihez csatlakoznia kellene,és az pattanhatott el?!Reméljük az a 300forintos valami!?:-/ Akkor ezekután be kell állítani a helyes szögbe a lecet?
Egyszerű de bosszantó probléma. Ha a motorral lesz gond szólj mert van egy tartalékban. Csavard ki a két csavart és vedd le a nitókallantyú keretét, pattintsd le a kárpitot. Ha a szerkezet még gyárilag szegecselve van akkor az szopás mert szét kell fúrni. Asszem csak egy 300Ft-os problémád van. Este leírom mit csinálj vele ha addíg nem oldódik meg a gond.
SOS! segítsetek! Fel akartam húzni az ablakot (elektromos) az anyósülés felöli oldalon és kattant egy nagyot és utána csak lefelé tudtam engedni az ablakot, felfelé meg már nem ment. Mi ez? Hogy kell levenni a kárpitot az ajtóról, hogy megnézhessem? SEGÍTSETEk!!! Please :-/
Ok, de ha megyek vagy 5 km-ert, akkor minden elhalkul és jó minden. Tegnap hajnal fél 3 körül indultam, elég hideg volt kint...morgott néhány percig élesebb kanyarnál is és enyhébb kanyarnál is, aztán bemelegedett a motor, gondolom a diffiben az olaj is és megszünt minden morgás. Gondolom ez az.....vagy nem?
Amikor van egy kis fölösleges időm általában kiszerelem a kámpákat, óvatosan szétszerelem és megtisztítom, majd szépen visszarakom. Amikor még ennél is több időm van lebontom az egész műszerfalat csak úgy kíváncsiságból,de ha már leszedtem le is törölöm és izzókat is cserélek. Amikor már rettenetesen unatkozom leszerelem az összes kereket, egyenként beteszem a kádba, zuhannyal leengedem és Clinnel tisztítom a felnik belső részét, főleg ott ahol senki nem látja, aztán leszedem az ajtókárpitokat és az ajtó belsejét nedves kendővel áttörlöm, majd lepasztázom. Az üveget ott is megtisztítom, de főleg ott ahol csavarral van rögzítve az emelőszerkezethez,mert ott nagyon koszos szokott ám lenni. Néha a padlókárpitit és a kalaptartót is ki szoktam venni hogy alatta áttöröljem a lemezeket.
hát nem tudom, de én évente fixen 50.000km fölött megyek a kocsival, és belefér havonta egy 15 perces motormosás... mondjuk eddig még olajat nem nagyon kellett lemosnom csak port, sárt, stb...
úgy néz ki hogy lesz... most tárgyalok az emberrel, hogy megvenném magát a szoftvert, hogy ews2-es kocsikat is tudjunk csipelni. Az ár egyelőre nem változik, azért mondtam csak, h most érdemes rendelni, mert hétfőn még elpostázza az emberke, akkor az kedden a német címemen van, és legkésőbb csütörtök reggelre itthon, utána viszont legközelebb 2-3 hét múlva tudom hazahozatni a cuccaimat németből..
nordlead3: nem rövidített, gyári. Asszem a B4-es sorozat tagja. VNE4419 és 4420. De nem nagy ültetést akarok. Max 4 cm.
A futóművet akarom rendbe rakni, erre tegnap bekapok egy követ a bal első fényszóróba... Köszi... Reggel érzem, hogy a megszokottnál lassabban teker picit az önindító, de azért beindult az autó. Aztán takarítás közben 1 órácska zenehallgatás, majd gyújtás és semmi... Köszi, köszi, köszi...
Szerintem kerékcsapágy lesz, kanyarodáskor mindig a terheletlen oldal kussol ha az a rossz. Tehát ha jobbra fordulsz és akkor halkul el akkor a jobb csapágy a kuka és fordítva.
ne huzd fel magad ezen a szarságon... annyit nem ér az egész...
ha most mindenki aki ide irogat, kikocog és benéz a motorterébe, nem egy tiszta motort lát, ha igen akkor a 2 hét már eltelt és muszály volt róla lemosni az olajat... :) akinek nem inge...
+ sokunknak előbb nem a motorteret kell fényezgetni, hanem a szalonban , vagy a csomagtérben rendetrakni... :)))))
az enyémbe nem találtam eddig az alapjárati szelepet olyan poros volt...
és sztem nem azért mert igénytelen vagyok, hanem azért mert többet használom , mint simogatom... nekem van feleségem és azt simogatom inkább...
Rólam volt szó, mert én el akarom adni és nekem szóltak be. Most azért igénytelen vagyok mert nem mostam le? Na akkor az vagyok, azt legyél boldog bazdmeg.
Szasztok! Kis megfigyelés: Sperres a diffim a béjjemvémben (325i Coupé) és azt vettem észre, hogy ha kanyarodok a kocsival, mintha a morogna valami, de csak kanyarodáskor, aztán úgy 5 km után ez megszűnik. Minden simán megy. Egyenes úton és íven sincs morgás. Arra gondoltam, hogy hideg állapotban kissé morog, mikor bemelegszik akkor normális. ...Ez normális? :-)
Meg van a váltóvilla, péntek 16:00 után szóltak, szombat reggel 9:00-kor Nurnbergben átvettem a múlt héten:)))
Már csak az összerakás van, egy nagyobb szerviz (olajcserék, tömítések, apróságok javítása), és csili-vili állapotban eladó lesz az autó, a kisebbik lakashitel miatt:(((
Régóta próbálom ezt megúszni, különösen, mióta láttam a váltót belülről, még a szinkrongyűrűk is tökéletes állapotban vannak, minden fogaskerék újszerű.... Másrészt meg Svájc-FRo-Olaszo. körtúrán legalább 50db. E36 M3-ast láttam, mindig összeszorult a szivem, h nekem egy darabig nem lesz ilyenem:(
Úgy zúg a fejem, nem tudok aludni. Az egyik havernak lerobbant az autója tőlünk 200 kmre, éjjel 12kor. Az uncsim Audijával mentünk javítani, idétlen sportdob van rajta, s elég kellemetlen tud 400 km-n át még a szép 5hengeres hang is. Soha nem tennék sportdobot az autómra...
most komolyan srácok hagyjuk már ezt a motormosás nepper nem nepper dolgot, aki igényes, az nem csak kívül mossa le a kocsit, hanem a motort is, az üveget belül cilitel, az ajtó alsó felét is letörli, meg a csomagtartót is kiporszívózza és ott is áttörli a műanyagokat nedves ronggyal. aki meg nepper az jól kiszilikonozza, hogy csöpögjön...
a km futás buherálás 6 másodpercig tart és 10.000ft, a 70-es úton csinálják ahol régen a pirelli pásztóy volt a sarkon.. a computer csatira rádug egy kis kézi számítógépet, átírja , enter és kész is.
biztos, hogy ugyanaz a motorvezérlőd van mint nekem??? nehogy rosszat rendeljünk, nézd már meg a számát!!! aztán dobd rám emilbe, holnap meg tudom rendelni, akkor még pont ideér!
Ha az eleje nem lenne szétbarmolva, egyszínű lenne, s a belsejét nem festették volna ki körömlakkal nem lenne rossz:)))
A motormosáshoz.
Ha autót veszel, nem jó jel, ha frissen meg van mosva a motra. Ha sok az időd, s otthon fényesítgeted, hogy gyönyörködhess benne, az nem gáz, bár én még soha nem mostam le, s nem látom a lényegét. Úgyis csak ablakpriccólótöltés miatt szoktam felnyitni.
Szerintem motort fényesíteni eladás előtt neppertempó, úgyhogy EOM nem nepper, csak egy kicsit, mert 168ezret mutat az órája:))) Őszintén valaki megmondhatná, mennyibe kerül egy ilyen km buherálás, s hogy csinálják. Csak kíváncsi vagyok, az enyémet nem kell buherálni, mert eredeti 14x ezerben van. Mph:)))
Értem mire gondolsz. Most elakarom adni az enyémet,de én utálom a fölösleges szófosást.pl én 1.09M-ér tettem ki, de 1 Misi alatt nem adom.az iskolában is azt tanították hogy jó sokat mondjak, a vevőnek legyen nagy sikerélménye hogy sokat alkudott, de szerintem ez csak fölösleges szófosás. Teljesen tisztában vagyok vele hogy az autó mennyit ér a mostani állapotában.
undoritó egy ilyen tiszta motortér mint pl oooo 1985-ös e30-asa... ahogy néztem kedvetkaptam, hogy én is lefényeztessem a szívóöntvényt és a szelepfedelet...
Tökéletesen egyetértek ezzel a hozzászóláshoz. Nekem hibátlan a motor, nem folyik az olyaj sehol, mégis megmosom a motort minimum 2 hetente, át is viledázom, amit bevallok, lehet, hogy egy kicsit túlzás , de enni lehetne a motorról és nekem ez nagy öröm :-)
Motortérről: ma lesuvickoltam az autót, és a motorteret is. Sőt le is szilikonoztam enyhén. Nem azért mert okádja az olajat, semmi baja, csak egyszerűen imádom ahogy kinéz. Nem vagyok nepper, és garázsban tartom a kocsit. Egyszerűen szeretem ha tiszta és ápolt, ez a hathengeres blokk meg szemet gyönyörködtető egy műszaki embernek.
OKS. Nah kijózanodtam, s csináltam képeket. Nem vágom, hogy jók-e, szólj hogy milyen kell, s holnap csinálok még. A legjobb az lenne, ha te csinálnál a tiedről, s akkor látnám, hogy milyen szögből kellene, s pont olynokat csinálnék.
Cca 200000 at alkudtam a motoron meg a kasznin,100000-100000 volt a felni meg a hifi.De ugy voltam vele hogy nekem gagyi replika felni nem kell,meg azért mert szines Blau nem adok érte annyit.
Eljöttem,30 perc mulva vissza hívott hogy holnap hol találkozhatunk hogy megirjuk a szerződést 1,45 röl.Mondtam neki hogy sehol.1,35 fix et tudok adni érte.
Másnap kihozta a kerületbe hozzám,és 1,345 ért meg is vettem.
Erre csak annyit mondok hogy az a TDs amit vettem tavaj Januárba,annak is csilli villi volt a mocija,de tulajtol vettem,nem Neppertől,és garázsos volt.
kicsit meghajtottam mikor kiprobáltam,véltlen 5 ből 3 ba váltottam vissza fék nélül,és toltam a kövéret neki az 5 ösön.Ki is jött az olaj.
Mondtam a tulajnak mivel jártas vagyok a Dieselekben,nem lesz baja semmi.
Visszamentünk a sráchoz,és az aknán látható volt minden.1,75 bül alkudtunk,és megéltunk 1,35 nél.Tudta ő is mit akar eladni,én meg láttam mit fogok megvenni.
Hozzáértő Driver kell,és lehet bármilyen Nepper,mert ha nem tudom én mgagam kipróbálni,kenheti a hajára.Árulni fogja 5 évig is,ha csak nem talál egy pihe tollas madarat. :-)
Utolsó hozzászólásom ezzel a motormosási baromsággal kapcsolatban.
Nekem az gyanús ha egy autót fél évig árulnak nem drágán és ha valaki elmegy megnézni frissen le van mosva a moci. Látszik eröltetetten tiszta. Na az gyanús.
Én pl előbb nézek meg egy "koszos" motorterű autót mint egy leszilikonozottat. Ebböl nekem az jön le hogy valószínüleg nem jön orrán száján az olaj ezért nem is kellett mosogatniuk. A nepperek csicskásai általában nagyon szépen lemossák az összes motort. Szépen megveszed és mire hazaérsz vele szépen látod hol kell cserélni a tömítésteket.
Ha valakinél már 5 éve van az autó és saját örömére minden évben 1-2 alkalommal lemossa az gondos tulajra utal, de azokat nem is árulják fél évig. Főleg nem nepperek.
ha már úgy is befizetsz, akkor valami ilyesmit szeretnék, ha lehet... nem a nepperek mossák a motort, hanem az igényesebbek, a nepperek szilikonozzák...
Amúgy 18:00-ra értem oda a fehérvári Auchan-hoz a korábban említett nyílt napra, de már senki sem volt ott, csak a rengeteg pénzhiánnyal küszködő átlagmagyar, púpozott bevásárlókocsikkal.
Neked van bordó autómatád? Mert ha igen régebben belinkeltél egy képet a te motorteredől és az kicsit koszosabb volt mint az enyém. Fikázni sosem a motortér miatt fikáztam senikt, hanem azért mert a motortérböl esetleg hiányzott egy pár cucc aminek ott lenne a helye.
Egyébként a faszom kivan olyan dolgokat tudtok mondani. Másfél éve van nálam az autó és olvasom ezt a fórumot. Úgy vettem hogy poros volt a motortere. Nem nyúltam hozzá mert a korábbi autóimon akárhányszor motort akartam mosni utána két napig használhatatlanná volt míg ki nem száradt. (japán típusok) Én kurvára leszarom a motormosást. Nordlead3 is megmondta hogy a gyár nem ajánlja. Az autó még egyszer sem hagyott cserben. Tökéletesen meg vagyok elégedve a fogyasztásával és a teljesítményével is. A fórumban másfél év alatt elhangzott hibákból nekem max az elektromos ablak amivel volt gondom. Más semmi, nem kotyog nem nyiszog nem égett ki, nem ráz nem dadog, nem búg nem zörög. Láttam már egy pár E36-ot. Általában képröl megmondom hogy melyik szar és melyik nem és nem szoktam hibázni. Nem hiszem, hogy az enyémen bármi olyan hibát látni ami miatt megérdemlem ezt a savazást. Full gyári, 4 eredeti kulcsos autót itt eddig nem volt szokás savazni, de úgylátom tévedtem.
szétborítottam a ótó elejét, hütőt megnéztem, hol csepeg a cső, egyebek, most tölteném fel naftával, de le kőne engednem a blokkból is a levet. Namármost akna nélkül elég körülménbyes volt hozzáférni a blokkon lévő leeresztő csavarhoz, de meglett. Ellenben be van rohadva korrektül. Mivel m52-es alu, ezért nem szívesen szakítanám bele a csavut, de nem mozdul se előre se hátra... ami nem túl jó.
van ennek a csavarnak vmi trükkje? szedte ki vki közületek már? (már abban se vok biztos hogy bal vagy jobbbmenetes:-( )
köszi szépen!
PATRE:
a júli 13-14 tali jó ötlet, benevezek. programok? (szürcsi,fürcsi, drift, gyóóórsuláás?)
Szerinted meg azért mossák a motort mert rossz. Pedig csak úgy is le lehet mosni, meg lehet attól is jó egy motor (miért ne lenne), hogy mocskos vagy, hogy le van mosva. Nem vagyunk egyformák és, milyen jó!
Elég a savból! Hogyhogy én az egyetlen nepper? Attol hogy nem gőzborotválom minden hétvégén a mocit még jó állapotban van. Mindenben csak a rosszet kell keresni.
Nem vágom pontossan hogy a 318is coupe nak milyen a diffi háza de ha nagyházas mint az enyém akkor jó alá.De nekem feltétlenül kell tds alá 2,53 as végáttételü,vagy csapágyak és szimmeringek amikel össze tudom rakni a gyárit.
Az azért van, mert kész van a motorod, mint a házifeladat... Hidegen jobb még a kompresszió, egyrészt a hötágulás miatt, / ami hidegen még nincs/ másrészt a sürübb ezért dermedtebb olaj miatt... Na mára befejeztem a tanácsadást, legközelebb holnap tartok fogadónapot... :)) Ja és ezután 5 ezer+ áfa / tanács... :))
Az teljesen normális, miért ne fütyülne az a vágódeszka... :)) Vegyél rá Raid RM5 tükröt, 10-30 között van a pár, attól függöen, hogy mezei, vagy elektromos és füthetö. Hogy el tud képzelni, ez olyan, mint az E46 M3 tükör. Bucsher véleményével meg ne törödj, lesz egy szép tükröd, ami nem fütyül... :))
Nemtom minek kell egyből lóerőkkel dobálózni. Nem direktszűrőről volt szó, hanem arról, hogy azért mert valaki nem bírja ha mocskos a motor még nem autónepper, vagy sunyi.
Egy ilyen minitalira én is kinéznék, ha nem gond ;)
coupe_3: küldtem mail-t az adatokkal.
Valaki nem tudja, hogy mitől lehet az, hogy elől, a generátoron mérve, meg a board által kiírt feszültség 14,1 Volt, viszont hátul az akksinál már csak 13 Volt van. A testkábelt hátul az akksinál most cseréltem ki.
Otthon vagyok nem a kutnal, de igy egyszerubb volt megadni a helyet:) Most fejeztem be az ulesek cserejet a Compactban:) Pazar lett, nagyon tetszik, megerte 2000 km-t autozni az ulesekert:)
erről jut eszembe, azért ha tartósan magas fordulaton mész akkor azért kapja az ívet a kipuffogórendszer is... Egyszer még az első e36 316i-mel lementem egerbe az m3-on végig padlógázon, majd mikor lelassítottam a fizetőkapunál, kiesett a kupuff a felfogató részből ami a 4:2-be öntvényhez van csavarozva
Ha nem kupera kell akkor tudok adni egy (vagy egy par) sargat most. Erden vagyok az autopalyalehajtonal. Ha erdekel dobj az emilemre egy telefonszamot.
Borgasz
Forma4 fia vagyok. Csak azt szeretném kérdezni, hogy nem tudtok-e olyan boltot ahol ilyenkor pénteken, esetleg holnap korán reggel, tudnék venni az öregemnek egy fehér balos indexet a kocsijához? Ma sikerült elhagynia :)
Jobb és bal kormánygömbfej kéne nekem, de kicsit sokallom bmw-csomagolásban az árát. Ez véletlen nem olyan alkatrész, amit valami beszállító szállít bmwnek, és megkapom olcsóbban autósboltban valahol? Ha igen, akkor milyen márka? Előre is köszi
Hozzatennem, a katalizator nem megy tonkre csak ugy magatol. Vagy fizikai behatasra osszetorik benne a racs, vagy a tul suru keverek hatasara hosszan kilangolo leomlktol joval az uzemi homerseklet fole melegszik, es szetolvad.
Tehat ha csak ugy "magatol" ment tonkre, elobb-utobb az ujat is meg fogja enni, erdemes lenne lambdat merni, kipucolni-ellenorizni az alapjarati szelepet, a legtomegmerot, kicserelni a szondakat, gyertyakat, megnezni a gyujtokabeleket - trafokat, injektorokat..
Eddig nekem is durrogott-dobolt viszafogottan motorféknél (új hátsó dob+szétesett katalizátor), ma kicserélik a katalizátort új Bosalra, meghallgatom, elmúlt-e a durrogás motorféken.
Egy Velencei-tavi kis találkozóban benne lennék, pl. a kilátónál?
na vazze most indult el valaki hozzám, az IS-t megvenni... kicsit most beszartam, mi lesz ha tényleg elviszi????? már tökre megszerettem, és szerdára itt van hozzá a chip is!!!
Igazából én is pusztán az ára miatt néztem, nem kapcsolgatnám én el a gyári állapotról. Egyébként ugyanezt írták le a működéséről - csak más szavakkal :) - persze kimardtak belőle a káros dolgok.
Akkor egyenlőre marad a gyári halott. Sztem így sem eszik túl sokat, 10-ből kijövök általában.
Ha meg lesz keret, jöhet az új... ami majd funkcionál is néha. - mikor nem lesz padlógázon :)))
Kerd meg eccaka egy ismerosod hogy nezze hatulrol, ha fel-fel villan az jelenthet bajt, igazabol latnom kene ezt eloben. Ha motorfeknel hangosan duruzsol, egyaltalan nem jelent bajt, az enyemnek olyan hangja van olyankor bent, mint egy leszallo csavaros repulogepnek :)
Nagyon fugg a motor es a befecskendezes allapotatol, meg a chiptol is. Ha nagyon agressziv elogyujtas-tablazat van benne, elkepzelheto hogy kopogni fog 95-ossel (kulonosen a gyatra minoseguekkel, amikben keves az adalek), ezt rogton eszre fogod venni a dizeltraktor hangon, amit meg a legszarabb 98-as is rogton meg kell hogy szuntessen.
Megszereztem a B..... javítási könyvet CD-n, örülök neki :-) de jó lenne ha magyar lenne és nem angol szövegű. Nem tudtok valami fordító céget vagy ilyesmit? Egyálltalán érdemes ilyen fordítokhoz fordúlni, vagy én kezdjem el szép lassan magyarosítani a könyvet? Milyen áron dolgoznak ezek az emberkék?
Biztos sokan felhasználnák, hogyha végre magyarúl is lehetne olvasi a kocsijaink segédkönyvét.
és akkor végülis mi a véleményed a kopogásérzékelő nélküli motorrol? ha tegyük fel 98as kéne neki egy chip után,de 95öst kap. egyáltalán honnan tudnám hogy mostmár 98 kell bele mondjuk?
Amig a gyari ECU-ra van rakotve, szivarvanyszinu reszecskegyorsitos lambdaszonda is lehet, ugyanolyan mint ha gyari lenne benne.
Az allithatosag feltetelezesem szerint annyit tesz, hogy a szonda atbassza az ECU-t - azaz nem a lambdaerteknek megfelelo feszultseget kuldi - es ezzel keszteti a motorvezerlot a keverek megvaltoztatasara. Normal allasban nem hazudik, takarekos uzemben azt hazudja hogy suru a keverek, bivaly uzemben meg azt hogy szegeny. Amit ezzel el lehet erni: takarekos allasban kevesebbet fog fogyasztani az auto par decivel, cserebe olyan kehesen fog horogni mint egy beteg szamar, meg kb olyan sebesseggel is fog huzni. Bivaly uzemben meg feleslegesen suriti majd el a kevereket folyamatosan (a fene tudja mennyire), amitol pedig szepen kormolni fog az auto, zabalja majd a benzint, es alig megy gyorsabban.
Semelyik nem nevezheto eppen kivanatos allapotnak, a tul szegeny keverek a teljesitmenycsokkenesen kivul a motornak is art, a tul surutol meg kormosodik a katalizator es a kipuff (meg az egester is, meg faszan tulmelegedhetnek a kipuff szelepek is) meg akar durroghat is tole az auto, ami aztan tenyleg nanoszekundumok alatt kinyirja a katit. A kozeperteket meg a joisten se tudja hogy kozepertek-e.
Maradj a jo kis 4 szalas futott gyarinal, az segit a legjobban kihozni a motorbol a maximumot. Amugy meg padlogazon a Motronic is figyelmen kivul hagyja a lambdat, es a leheto legsurubbre adagolja a kevereket, ertelmes kereteken belul persze - mar csak ezert sincs igazan sok ertelmbe az ilyen sportfelszereleseknek.
Mit szólna a gépsárkány egy tuning lambda szondának? A gyári elvérzett és húzós az új- egy ilyen kis gebaszért. Amit néztem, elméletileg állítható 3 helyzetbe (gyári, takarékos és bivaly) Szóval az a 'gyári' állapot mennyire stimmelhet? Csak mert ócsóbb volna...
Tavaly nyáron cseréltem az első lengéscsillapítókat Bilsteinre, és a hátsókat most fogom cserélni ugyanannak a szettnek a példányaira... akkor ezeket csak felújíttattam, de nem jött be :( Köszi a kimerítő választ ;)
Csippröl én is csak jót tudok mondani, nekem az 520d-m volt csippes, 170Le/330Nm-re, fogyija ha nem használtam a többlet teljeítményt, akkor nem változott az elöttéhez képest, de sztem lejjeb ment 1 kicsit, mert pont egyidejüleg kerültek föl a 235/45R17es kerekek a 205/65R15helyett, és így volt ugyanannyi a fogyi.
A dízelnél az volt a fincsi, hogy nem volt utána turbóluk, és végig húzott, 5.ben a Tátrában fölfele 180ról pillanatok alatt tiltott 220on, itt berlinben meg egy 25d-vel versenyeztem úgy, hogy megbeszéltük, és kb200m-en adtam neki majdnem 1 autót.
Szóval a csippelés egy jó dolog, visont a kis 20d-nek a hajtáslanca nem bírta ezt a mennyiségü többleteröt. kb 50ezret mentem én is ebben az állapotában az autóval, és ezalatt az idö alatt megpurcan 1 hardy, érezhetöen pusztult a kupplung, és megnyekkent a váltó is...de benzinesben nincs ekkora teljesítménynövekedés, tehát annak a hajaslánca simán megbírkózik a dolgokkal.
Csak ugye nekem is sajnos ews-es a kupém, és ehhez sem lehet már pickálni olcsón...:(
ja :) amugy multkor olvastam egx cikket a superbike-ban.. vmi 750-es motorral asszem tesztelték, hogy mennyivel jobb ha 100at rak abba ami 95-re van elöirva. és mértek teljesitményt.. a 95-ös és 99+-os benzinek között 3-4 loerös mért teljesítmény különbség volt a 95-ös javára !!
na erről jut eszembe, nordlead a tudor, hozzá intézema kérdést. ma találtam egy csatit, a gázpedál felett van egy fehér csati ezer lábbal amiről a kábel elmegy a fűtésboxot kerülve valahova a kesztyűtartó felé, és mellette volt egy fekete csati amin szabadon volt sok lábbal az mi lehet???
haver tankolta a motorjába a a mol 99+ost vagy mit, én a 95öst, haver 80kg én 110, mentünk 300+ -al a pályán egymás mellett... ennyi semmit nem ér szerintem,, persze biztos egy m3-ba kell, de ezekbe qrvamindegy, legközelebb beletankolom a 91-est vaze 92-es a kocsim akkoriban simán eljártak 92-es benzinnel is, nem?????
A 9-es képen (is) látható kábelköteg fekete gumi szigeteléssel a gyári riasztóé, az első képen a bal oldali 2 kék kábel, és a jobb oldali alsó 3 az erősítőé, a többi szerintem gyári.
ja a legnagyobb vicc, hogy a haveromnak ugyanez az IS-e van, és persze csipelve, de eszembe se jutott, hogy cseréljünk csipet egy napra és lemásoltassam, mert akkor kb 200ftból meglett volna az enyém. de most már mindegy.... amit ezentúl veszek, rögtön lemásoltatom, tehát ha már korábban rendelt típus, akkor szerintem egy üveg viszkibe fog fájni a z illető topic tagnak....
316i m43-hoz itt a csippp a polcon, azonnal vihető 10-ért! esetleg johnnie walkerekre cserélném)))
mivel tudatlan vagyok a témában, elhiszem:) szeretnék utána járni kicsit, de mindenképp érdekel ! tényleg. egy szavadban sincs kétségem, csak ha vmit veszek, szeretem tudni mit is veszek pontosan :) azt nem szeretném ha ezután csak 98+ benzint tudnék használni. te 95-el jársz azota is?
ez a csiptuning nekem nem megélhetés, és nem is biznisz, 45euro-ért veszem most, később kapok rá 25% kedvezményt, csak azért találtam ki az egészet, mert a faxom ki volt a b.zi magyar csiptuningosokkal, akik ugyanezt a szart akarják eladni 30-50 ezerért. sose hittem a csiptuningban, mint ahogy a sportfilterben sem. Tavaly ebay-en vettem mindkettőt. A csip bevált, a K&N 57i filter ott figyel a sarokban, az IS-be már nem raktam be. 53.000km-t mentem a 316-al 2006 februártól 2007 májusig, és ha jól emléxem májusban vettem a chipet, tehát 1 évet használtam. Nem hittem benne, és ugyan fékpadon nem mértem, de a fogyasztást mértem előtte és utána is. valamint más autóval össze tudtam mérni. a 316 azt tudta a chiptuning után mint a haverom 318asa, és valóban kevesebbet fogyasztott, mint korábban. Nyugodt szívvel ajánlom bárkinek de pl 50.000-t nem fizetnék érte én sem.
szoval ilyen autom van mint irtam. és mennyire igaz az hogy csökkenhet a fogyasztás, stb? bár most föleg ez az oktánszám kérdés érdekel :) illetve hogy milyen negativ oldala lehet egy ilyen chip-nek.
nordlead: igen, hát végül is akkor az egész világon tévedésből chiptuningolnak.... akik pedig megméretik fékpadon előtte meg utána is, azoknak a fékpad csal a második mérésen :)itt egy hozzávetőleges táblázat, hogy mire lehet számítani
1 coupe_3 csiptuningot beszerel, elogyujtasi tablazat megvaltozik 2 O. J. budapesti lakos 95-os JET benzint tankol 3 Motronic az uj elogyujtasi tablazat szerint probal dolgozni, amikoris a kopogaserzekelo riaszt 4 Motronic visszabbveszi az elogyujtast, mert inkabb a kisebb teljesitmeny mint a kopogo motor 5 A csiptuning altal felszabaditott orbitalis loeronovekedes a tuzfalban marad
nordlead3:valóban, azért gondoltam, mert az alkatrészprogiban együtt hozza, de most látom, hogy ott van hogy 93.09-től...
djzolko: a 0 261 200 173 az az 20i 24v-ben van a 0 261 200 524 az 25i 12v, de abban volt még 0 261 200 173 -is szóval meg kellene nézni, mindhez van chip, de pontosan kell tudni..
Pityke rossz hírem van az ews-es verdákban nem lehet így chip-et cserélni, kell hozzá az autó is. De majd egyezkedem a palival, hátha valamit ki tudunk találni erre is.. a tiéden kb +18 Le és +22Nm-t tolna.
Kedves Márkatársak!
Szeretnék mindenkit meghívni egy kisebb találkozóra!
2007.07.21. ez egy szombati nap, Székesfehérvárra az Auchan parkolóba.
Minden ide érkező talira beregisztrált BMW-tulajdonosnak lehetősége nyílik a Rack Auto jóvoltából egy tesztvezetésen részt venni, ill. megcsodálni az ide hozott bemutató BMW-ket.
A hangulatról gondoskodik majd egy Pioneer-hifivel felszerelt bemutató autó, és a helyszínre érkező kóstoltatók (grillezés).
Csemetével érkezők részére Play Station-bemutató, természetesen játszási lehetőséggel egybe kötve!
Gyertek el minél többen, hogy sok BMW összegyűljön!!
Bárkinek kérdése lenne, akkor nyugodtan küldjön mailt, vagy hívjon:
06/20-266-0369
Sok szeretettel várunk mindenkit!
Üdv:
Lez520i
Nekem is cicereg néha a fűtésventillátor, ha rosszabb úton megyek pl. Piszokul idegesít, ilyenkor inkább lekapcsolom a befúvást és megfulladok, csak ne halljam... Mit lehet tenni ez ellen???
(Holnap bekerül az új Bosal katalizátor a szétesett régi helyére.)
ácsi, mert két fajta m42-es motor van, az enyémnek nem itt van mint amit linkeltél és a szelepfeledemen is az elején van a kartergáz visszavezető. Az alapjárati szelep pedig nem az injektor alatt van hanem kb 30 centivel a tűzfal felé teljesen hozzáférhető helyen!!! megyek lefényképezem :-)
Olvastam, hogy árulsz tuning chipet. Engem érdekelne, főleg 15-ért! :) Mert volt egy srác, aki hasonló megnevezéssel( BMW tuning chip, németből) 30-ért árulja. Nekem egy 1992/10 e36 320i coupe-m van, vanosos, M50/TU a motor, és ha jól tudom, akkor ilyen computer van benne: 5WK9 002 MS40.1 Siemens. Ebbe való lenne akkor? ;)
Akkor még fingom sem volt az ilyen tuningokról. Megvettem az autót, bevittem a márkaszervízbe (én kis naív), s mondtam, hogy számolják össze mit kell cserélni, s nézzük meg mennyibe fog kerülni. Adtak is ajánlatot, listával, vmi 700 euró volt. Aztán amikor fizetésre került a sor, akkor 1200 körül lett, mert "kellett még pár dolog, s sokat kínlódtak a rozsdás csavarok miatt". A legszomorúbb, hogy az E39et oda kellett vigyem olajcserére a szrvízkönyv miatt, s láttam rajtuk, hogy nééé aza hülye, akit a múltkor úgy átbaszunk.
kimostam az alapjárati levegőmotort, hát az Is-en nem akkora kunszt mint egy 6hengeresen... itt nem kell semmit szétszedni csövek lecupp, csati lehúz motor ki. nem mértem, de szerintem 1:20 az egyéni rekordom :-)
Nem lötyögés volt, hanem mozgás. S szerelővassal feszengették. Azért azt nem hiszem, hogy egy gyári szilent egy évalatt s 14 ezer km alatt taccsra menjen, akármilyen szarok is itt az utak.
Lotyoges vagy mozgas nem mindegy, hiszen azert szilent a szilent hogy engedjen nemi mozgast, igy csillapitva a rezgest es a csavarodast. Ennek ellenere 1 centi igy latatlanban is sok, szerintem a szerelodnek lesz igaza.
Nekem a híres romániai márkaszervízben kalapáccsal ütötték ki... Vagyis azt is használtak... Amikor a toronyszilentet cseréltük mostanában, akkor mondta a szerelő, hogy szar a lengőkar szilent is. Mondom neki, ember, az még bőven garanciában van, alig egy éve cserélték a BMW-nél. Azért visszavittem a gépet, számlástól, garanciástól a márkaszervízbe. Ott felemelték, feszengették egy szerelővassal, s azt mondták, hogy egy ennyi mozgás normális. Olyan 1 cm volt. Szerintetek?
Sztem a libegés a lengőkar szilent miatt lehet. Ha az kimegy akkor nem pont egyenesen fut a hátsó kerék hanem kicsit mozog jobbra balra, mert semmi sincs ami megvezesse.
Ki lehet cserélni házilag, de a régi szilent kiszedése elég nagy szívás szerszám nélkül. Amúgy maga a szilent asszem 4000 Ft volt.
Ha alul a hátsó emelési pont mögött benézel akkor pont látod hol csatlakozik a lengőkar. Ha kézzel tudod mozgatni lengökart akár egy picit is, akkor már cserés, mert nagyobb terhelésnél mégjobban mozog.
Amikor a toronyszilentem ment ki akkor az inkább kopogott.
Ha ez a szilent megy tonkre, altalaban olyan erzes, mintha az auto hatulja kicsit kormanyozna sajat magat, huplikon meg foleg, de nem ugrik, inkabb ugy elmaszkal.
Nekem olyan volt, hogy átmentem egy huplin, s a feneke fél méterrel arrébb landolt. A toronyszolent csréje után megszűnt. Amiről Nordlead beszél, azt már másfél éve cseréltem, az is szar volt, de nem az okozta a libegést.
Hosszanti lengokar szilent. A nagy Z alaku lengokar ami a hatso kerekagyat es a kuszob hatso reszet koti ossze. Asszem ott is lehet varialni valamit a 3 literes M3-aseval, ami meretre ugyanaz, csak erosebb anyagbol van talan.. most lusta vagyok megnezegetni realoemen.
Saqjna a patentek számát nem tudom, de érdemes venni ilyet is "51418122408" ez coupe esetén 6-6db oldalanként, és ez fogja oda az ajtókárpitot belül az üveg alatt. Általában ki van szakadozva azon a részen és ez egy javítólemez hozzá.
az IS német tulaja más megoldást talált, körbetekerte nejlonzacskóvala kiszakadt szilentet, és szigetelőszallaggal fixálta :-))) az is majdnem olyan jó mintha m3-asét teszed bele :)
Annyira vicces volt amit coupe irt hogy nem is valaszoltam erdemben
Valoszinuleg kiszakadtak a toronyszilentek, lehet hogy mar a gatlo teteje is bekukucskal.. nem egy nagy tetel penzben, viszont helyette erdemes az E46 M3-et venni, es hozza kiegeszitonek alatenni a Z3 merevitolemezet.
Nagyon nagyon nagyon gyorsan ellenőriztesd a hátsó tornyokat szerelőnél. Nekem off autóban kopogott két hétig, aztán kibaszta a hangszórót a helyéről:))) E36ban ez nem fordulhat elő, mert a rugó külön van, s ha leszakad sem megy fel. Nem imbolyog az autó, amikor gödörbe mész?
nem ez most, beszéltem haverral, azt mondja, hogy a 2-es ezen a képen (blower resistor) és elvileg a kormány alatti borítást leszedve a fütésboxon van egy csatlakozó ami erre megy rá, de mindjárt lefáradok :-) egyébként ez is 48dollár!
ezen a képen az 5-ös ? 48dollár, én azt hittem, hogy ez valami kis ellenállás lófasz 2ftért... mondjuk az enyém még nem is klímás szóval biztos nem ez :-)
sponge nagyon jol mondja, coupe_3 neked meg ezuttal szimplan nincs igazad :)
A futomu baromi erzekeny mindenfele magassagvaltozasra, eppen ezert kell szigoruan betartani a gyari ajanlast, es a ket elso ulesben 68 kiloval, a hatso ules kozepen szinten 68 kiloval, teli tankkal, valamint a csomagtarto kozepen 21 kiloval lesulyozva beallitani a kerekeket. Ez az arany kozeput, igy a maximalis terheles felevel van megpakolva az auto, tehat igy lesz a legkisebb a deviancia barmely iranyba, ha peldaul egyedul ulsz be az autoba.
E36 eseteben a hatso futomu kulonosen erzekeny, mint minden csatolt lengokaros - multilinkes rendszer. A gyarihoz kepest 2-3 centi ultetestol mar siman olyat terpeszt, hogy lefelezi a gumi elettartamat. Sajnos a gyari also lengokar nem is ad sok lehetoseget a korrigalasra, de amit lehet meg kell tenni, es visszarangatni szepen a leheto legkisebb kerekdolesre. Ez persze egyaltalan nem baj, ettol iranyithato az auto olyan szepen kilinccsel elore, es nagy kanyarsebessegnel ettol erzodik olyan stabilnak a hatso traktus, igy van tervezve, nem hulyek azok a bajorok.. :)
Az elso futomu nem ilyen bajos, de ott is erdemes a golyalab felso hosszanti csavarjaval jatszani egy kicsit, mert az is beljebbdol, plane ha az ember 4-5 centit ultet elol, ami azert jol tud allni :)
na nézzük csak mi is mászik el? a hátsó rugó/ teló cserénél kicsavarod fent a toronyszilent 2 csavarját ami fix, nem állítható, lent meg a teló alján lévő csavart ami szintén nem állítható, és kijön a rugó meg a teló is. Elsőnél meg kicsavarod fent a tornyon a 3 csavar, lent pedig 3 szintén nem állítható csavart és ennyi... ha ezzel bárki képes bármit elállítani, akkor gratulálok.
Végre találtam valami bütykölni valót a kocsin. A fűtésventi fokozatkapcsolója beszart, csak 4-es fokozaton fúj, régebben volt már róla szó, de nem találom, mit is kell ezzel kezdeni??
attól hogy a rugó rövidebb lesz 2 centivel, szerintem nem változik a futómű beállítása. Hiszen ha változna, akkor az azt is jelentené, hogy ha beül 2 utas már nem is jó a futóműbeállítás...
A Koni rugok nagyon jok, mar csak azert is, mert ha elpusztulnak a gatloid (gondolom meg a gyari van az autoban) nem kell kulon szettet venni, hanem ki lehet egesziteni a hozza valo Koni gatlokkal.
35-40 millimeternyi ultetes egyebkent meg nem uti ki a gyari telokat, nyugodtan hasznalhatod egyutt oket a Konikkal. TUV es ABE is szokott lenni hozzajuk, ugyhogy ha a muszakin szajaskodnak miattuk, nyugodtan az arcukba lehet nyomni.
nordlead3: említetted, hogy német márkás rugószettet ajánlasz. Koni 40/20-as 4 hengeresbe valót ajánlanak 31ezerért. Az OE Bilstein gátlókkal Te használnád ezeket minden további nélkül?
Köszi az építő jellegű választ - akár más(ok)tól is...
Megtudnátok mondani,hogy jön ki a hátsó üléstámla,mert a kalaptartóm alól rettenetes kopogás hallatszik.Ha valaki tud segiteni azt megköszönném nagyon.
a gyári chip-en egy ezüst matricán van nyomtatva a szám, a tuningolton meg nincs olyan)))
jdzolko: kell egy bosch szám, nélküle nem tudok mit kérdezni. ez a szém a motorvezérlő tetején van. ha nincs szerencséd akkor a motorvezérlődet többfajta chipel is szerelték, akkor szét kell szedni,
19percel késve, de fogadd jókívánságaimat Te is László nap alkalmából...csak most tudtam meg, hogy Te is drusza vagy, illetve Éapáról sem tudtam, csak most meg, hogy drusza...:)
És hogy most ne hibázzak mindenki másnak is aki a tegnapi napon ünnepelte neve napját...:)
hát ha lefordítod ezt németre, akkor megkérdezem :-) de ez egyelőre meghaladja aképességeimet, de ,hogy őszinte legyek egy ilyen "fabrikált" kocsihoz én fékpadon iratnék chip-et...
bármibe van, mondasz típust, esetleg egy computer számot, és tudok mondani árat, és hogy hány pacit és nm-t kapsz.
Én sose hittem ebben , de tényleg jó a chiptuning, a 316i-ből kb 318-at csinál, és fél literrel kevesebbet fogyaszt. Igaz, hogy a környezetvédelmet nem veszi figyelembe :) Hátrányairól nem nagyon tudok, én 53.000km-t mentem a chip-es 316i-vel az elmúlt évben, és semmi gondot nem okozott....
90es évjáratú M30B35re kéne nekem chip, a 272 fokos M30B28 tengelyhez illesztett érdekelne. (kint gyakori, hogy a 28i tengeléyt használják 35i-hez) Ezt légyszi kérdezd már meg és ha van akkor kellene is.
azt hogy lehet kideríteni, hogy miféle chip van benne? mennyiné kéne a gyárinak tiltania egy 318isben? csak mer nekem simán belemegy a pirosba, mire letilt. vagy lehet a sperrnek is van köze ehhez?
hát az a helyzet, hogy olyanokhoz tudok amiben nincs ews, azt mondja az ember, hogy az ews-hez kell neki a kocsi... de még egyezkedek , hátha magát a technológiát meg tudom venni, és akkor érdsziti lesz a fő béjemvé tuningcenter))))
na szóval sperr témában én OOOO-t kérdeztem meg, bizonyára hallottátok már a nevet, a srác eléggé vágjha a bmw-s témát, ha valaki bele akar kezdeni az e39, e46 sperresítésbe, akkor szívesen összehozom vele, esetleg az iwiw-en keressetek rá Balázsi Péter néven.
Más, ma összehaveroztam egy német arccal, aki bmw tuning-chip-eket árul, úgy néz ki, hogy sikerült leszerződnünk, és én fogom magyarországon árulni a chipjeit!!!
Kezdésre, hogy összejöjjön a minimum vásárlási keret, hajlandó vagyok bekeráron továbbadni a cuccost. Beszerelve 20eft, kézben elvitelre 15eft egy chip.
akkor első körben szétszeded a pót difit és kiszeded a sperrt. aztán megpróbálod visszarakni. minden buktató kiderül anélkül, hogy szétbarmolnád a kocsit, meg segítségért, pótalkatrészért is el tudsz menni :)
Hát már a kérdéseid is bonyolultak, lehet neki se fogok:) Ez egy 35i diffi, amiben van a sperr. Elvileg talál az enyémbe. Gondoltam leveszem a diffit, kiszedem a sperrt, ha kell izé tányérostól, s átteszem, majd driftelek, s vigyorgok:))) A kihajtások nehiszem hogy találnának.
Húú tényleg. Az audikban középen van a torsen, ez eszembe sem jutott. A régi kotrókban meg gomnyomásra bekapcsolódó, és 30 kmh fölött kikapcsolódó diffizár volt. A hummerers dolognál nemhiszem, hogy úgy értette volna, hogy eleje a levegőben:)
Az audiban a torsen előre és hátra oszt nyomatékot. A féltengelyek között sima nyitott diffi van.
A "one set of wheels" pedig egy szett kereket jelen, a kerék többes számban van (csak a teljesség igénye miatt), tehát ez max annyit tehet, hogy ha az első két kerék elemelkedik a földtől, akkor hátra sem jut nyomaték. De dögöljek meg ha értem, hogy ez miért van! Ráadásul értelme sincs, mert egy quattroval, ha az eleje nem tapad el sem lehetne indulni?
A bias ratio talán osztási arány, mivel a torsen nyomatékot oszt.
Még mindig senki sem vállalta, hogy berakja a sperrt a diffimbe. Felháborodtam, s asszem berakom én. A diffi levevés, felrakás mindennel tisztában vagyok, de nem tudod megmondani mi a bonyolult a sperr rész transzplantációjában? Ha valaki már csinált ilyent, várom a segítségeket.
Előre bocsátom, hogy ma László nap van és már sokk(at) ittam. E46-om van, én is végigjártam az sperresítés lehetséges útját. Az interneten minden elérhető információ fent van csak idő, szerencse és segítőkészség kérdése. 50e HUF-ért lehet venni e46 M3 sperr diót, ez a legjobb, mert fordulatszám függően változtatja a zárást ( olajszivattyú van benne és a nyomás növeléssel csökkenti a két kerék közötti nyomaték különbséget). Volt ilyen a kezemben, csapágy nélkül, alábújtam a kocsi alá ( 328i) nem fér el a diffi házban.
Tehát vagy veszel egy e46 M3 hátsó hidat, diffistől, féltengelyestől együtt, vagy veszel OEM-et amit szintén profinak kell betenni, mert azok is csapágy nélkül vannak és ugye hézagolni kéne. Én egyébként még mindig gondolkozom benne, mert 20-as vaslemez az mindent kibír, van jó hegesztő (munkásember) a csapatban, van CNC ismeretség, egy difi ház nem lehet akadály. Egyébként a 17-es (16-os) gumi drága ahhoz, hogy csak úgy elfüstöljük.
Ezt néztem én is, de egy vázlatból nem igazán lehet megmondani hogy esélytelen-e a dolog. Az látszik hogy más a keret, de az lenne a fontos hogy beletéve az E36 diffit, van-e valami megoldhatatlan probléma. De ha van olyan ember aki megcsinálta már, akkor meg is van a válasz...
Nem keseredtem el, de látom jó kis vita indult el. Egyébként arra voltam kiváncsi, hogy meg lehet-e oldani pl. E36 - E46 diffi cserét. Csinált-e ilyet valaki. Ezek szerint lehetséges. Megkérdezed hogy milyen átalakítás szükséges? Közdarabok, stb....
A forgókapcsoló a belső visszapillantó alsó részén ez elektrochrom automatikus elsötétedés kapcsolója. Tehát ha este belevilágít az ökör hátulról reflektorral, kissé elsötétedik. Nem rossz poén, zöldes lesz a kép. Nappal nincs reakció, este próbáld bekapcsolni, és gyönyörködj. :-)
"For instance, if a particular Torsen differential is designed with a 5:1 bias ratio, it is capable of applying up to five times more torque to the wheel that has good traction."
"However, if one set of wheels loses traction completely, the Torsen differential will be unable to supply any torque to the other set of wheels. The bias ratio determines how much torque can be transferred, and five times zero is zero. "
Például, ha egy tetszőleges/bizonyos Torsen diffi 5:1-es "áttételűre" tervezett, ötször akkora nyomatékot képes juttatni a jól tapadó kerékre.
Azonban, ha az egyik kerék teljesen elveszti a tapadását, a Torsen diffi képtelen lesz nyomatékot juttatni a másik kerékre. Az "áttétel " meghatározza mennyi nyomatékot képes átvinni, márpedig 5*0=0."
Azért érdekes ez a Torsen szisztéma.
a bias ratio-ra tuti tud vki mérnök beállítottságú ember egy jobb/passzoló kifejezést, csak nekem nem jutott eszembe.
Valahol olvastam. Vagyis itt A lamellás sperr az összezár, ha az egyik kerék megcsúszik. Szóval 2 kerék hajtás. A torsen mindig arra a kerékre küldi a nyomatékot, amelyik jobban tapad. Szóval 1 kerék hajtás. Lényegében nem is diffizár, hanem okos diffi. Ha elolvasod amit belinkeltem, meglátod, hogy mért szar a torsen terepen például. Hammeres példa: Ha az egyik kerék a levegőben van, semmi ellenállást nem fejt ki, akkor nem ad a másik keréknek. Ezért, ha az egyik kerék a levegőben van, akkor fékezni kell gázolás közben, hogy a levegőben levő kerék is ellenállást fejtsen ki. Ergo a torsen szar. S audiba való.
A sima nyitott diffinél ugye előfordul, hogy egy kerék forog a másik áll mert a másikra nem visz hajtást. A tárcsás meg valamennyit így is úgy is oszt az álló kerékre is, hogy nehogy má álljon. De a torsen mindíg a nagyob ellenállású féltengelyre oszt nagyobb nyomatékot, azaz arra a kerékre, amelyik jobban tapad. Ha az egyik elpörög, akkor a másikra. Ergo az általad említett eset nemigen fodulhat elő.
Találtam valami kapcsolót a belső visszapillantó tükör alsó részén, két állású. Vezetékek mennek a pillantóba....mi ez? Amúgy valszeg nincs reakció, ha elforgatom.
van ilyen tulajdonsága, hogy ha az egyik keréken nem tud nyomatékot leadni, akkor a másikra sem ad. a rendes lamellás sperr meg akkor is átküld pölö 25%-ot. jégen elindulás pölö.
Jajj ne legyünk már ilyem márkafetisiszták! Audiból űltem át, van jópár quattro-s ismerős, nem sokan bírták még kinyírni a torsent. Valami konkrét érvet szeretnék hallani!
Pl. a replika felnik anyagminőségügben és szilárdságukban jóval kisebb értéket képviselnek, mint az eredeti darabok. Belemész egy kátyúba és már mehetsz is görgőztetni.....Ergo vagy 5-ször olcsóbbak is. 80ért télleg gyanús...sőt, az is. Max a gumik kellenének róla.
Bele van ütve, hogy BMW meg a típus. Többnyire a küllőkbe hátul. Meg itt van BMW felnikatalógus, egész használható, amilyen felnit itt nem látsz, vagy nincs itt olyan méret, amit kínálnak, az valszeg replika lesz (pl. M6 18", M3 CSL 18").
Sziasztok!
Elvittem políroztatni a 18-asokat, úgy szerettem volna, hogy az egészet felrántani.
Viszont csak a peremet sikerült a srácnak,mert a felniben vannak ilyen műanyag ,krómhatású csavarok,mintha kétrészes lenne. Ha a küllők is polírozva lennének, akkor nem tudná úgy elválaszani,h az a csavarok ne sérüljenek, az meg úgy ronda.
Ezeket úgy lehetne kiszedni,h tönkremenni. Kellene helyettük ilyet szerezni. Van valami ötletetek??
Még egy esztétikai kérdés. Gondolkom,ha nem sikerül felpolírozni a küllőket,selyemfényű fekete színt kapnak.
Szerintetek?
A 25i-hez 2 kell, úgy ahogy itt elhangzott, 2000-est rakass bele és azzal tuti nem lesz gondod. Van asszem 1500-ös is, papíron jó lenne az is, de az ilyen nem gyári határeset közeli dolgokkal inkább ne szarozz. A bosal talán a legjobb ár/érték választás.
Igen, ez a torsenes megoldás. Nekem jött rá egyéni ajánlat 328i-be, de ugyanannyi mint a turner. Bár ez legalább torsen és nem tárcsás sperr, én inkább erre szavazok. De még gondolkozom rajta, elég húzós azért 4kiló érte.
M3 sperr nem jó alá, más a kardán, a féltengelyek, és még ha mindezt kicseréled is, én még nem hallottam olyanról, aki végigvitte. Ez az egyik megoldás, meg láttam valahol egy másikat. Mind a kettő kb 400ezer mire bejön, de ezt csak be kell rakni a gyári diffi helyére.
Lenne 1 kérdésem. Igaz nem E36, de csak 1 szám nem stimmel :) Szóval E46, 320ci a gép. Tudja valaki hogy hogyan lehet megoldani a sperr-esítését? Csak az M3 diffi jöhet szóba, vagy van más megoldás?
Nekem úgy 3/4 óra volt a művelet. Kivágta a régit, keresett egy összekötőcsövet - mivel az utángyártott kat kisebb- és behegesztette. Nekem 17-be volt az említett Bosal 2000+. Azóta nem is kaparja a torkom reggeli indulásnál a kipuffgáz szag.
Embörök, társak! Hamarosan katalizátor csere lesz a vasban (325i), Infót kérnék, hogy hogyan megy ennek a cseréje. Gondolm, csak azt a részt kell a rendszeren cserélni. Milyen márka a jó? Esetleg Bosal? Meg hogyé agggyák? Az én rendszeremhez akkor kettő kell?
Szerintem pont attól jó, h TUDATOSAN a sztereotípiákra építi az egészet. És hát válljuk meg, van benne valami, bár az is igaz h hasonlót lehetne írni mondjuk zsírosinges,izzadós,félrekötött nyakkendős,ex-téeszelnök S-Klasse, illetve húdeqrvagyorsangazdaglettem bróker/manager 7er tulajokról is. Ezek is sztereotípiák.... De ez már csak így van mifelénk.
Tényleg nem az autó tehet róla ki veszi meg/használja, és ez nem is minősíti szerintem magukat a gyártókat. Pusztán a magyar "elitet".:):)
Nekem is tetszik. Az enyém színre fújt, de vhogy a króm tekintélyesebb, vagy csak egyszerűen szebb. A csajokkal is így vagyok, másé sokszor jobban tetszik :)
nem az autó választja, hanem fordítva. Az á-nyóc az pont az a kocsi lett ami 90-98ig a 140-es coupe meg a 129-es sl volt. Most kicsit gondban vannak mert a régi 8as már ciki, az új meg még baromi drága, akinek jól megy a lehúzás, drogbiznisz, behajtás, az már megvette a Q7-est meg az új A8-at, a többiek meg Il ferrósban álcázzák magukat :-)
az a szánalmas, hogy beléptünk az euba, de minek? hogy kék legyen a rendszámunk? Nekem a magyar zászló többet jelentett.. mire jó ez az pimasz regadó? Akinek 1-2 millát kellene befizetni az úgy is szlovák rendszámot vesz, akinek kevesebbet annak meg már nem éri meg behozni, mert az autó ára ugyanott lesz mintha itthon venné. Akkor meg minek? Hogy úgy ne tudjál behozni autót, hogy közben ne kelljen azt mondani, hogy nem hozhatsz be? Mert kb ennyi az értelme..
Én kb. háromszor ennyit ismerek és egyik sem ilyen. Ellenben van pár E38, S-klasse ismerősöm, aki viszont dettó ilyen. Nem az autó választja a gazdáját...