Keresés

Részletes keresés

pengefal Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10107

Rendeltetését, katonai jelentőségét tekintve a nemrégiben elkészült, teljesen svéd fejlesztésű és gyártású Visby nem tekinthető különleges hadihajónak, ám szerkezetét, kialakítását tekintve mindenképpen kiemelkedő haditechnikai újdonság, egy merőben új fejlesztési irányzat első rendszerbe álló típusa. A Visby kifejlesztése során ugyanis úgynevezett lopakodási (angolul: stealth) képességet biztosító műszaki megoldásokat alkalmaztak. (E megoldásokat, amelyek a radarok számára csak korlátozott észlelhetőséget tesznek lehetővé, eddig csak a katonai repülőgépek és helikopterek építésekor alkalmazták.)
Az új, mindössze 600 tonna vízkiszorítású hadihajó ezért - külalakját tekintve - leginkább a papírból hajtogatott játék hajókra emlékeztet, nem pedig a típuselődökre. A 73 m hosszú, 10,6 m széles, és 2,4 m merülésű hajótest egymást metsző síkokból álló felépítménye rejti a parancsnoki tornyot és a fedélzeti fegyverzet egy részét. Ez a szokatlan forma a rossz radaros (rádiólokátoros) észlelhetőség egyik meghatározóan fontos tényezője. A másik az, hogy a hajótest nem fémből, hanem teljes egészében szénszálas erősítésű műanyagból készül. Ez az úgynevezett szendvicsszerkezetként kialakított utóbbi, nem csak a lopakodási képességet növeli, hanem - a fémépítésűekhez képest - nagyjából a felére csökkenti a szerkezet tömegét, melynek eredményeként jelentősen megnövekszik a hordozott fegyverzet tömege, valamint a sebesség és a hatótávolság is.

muggli Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10106

Queen Mary 2:

A NatGeon volt egy film a hajó építéséről. Érdekes, hogy "Z" szerű hajtása van, és nem toló, hanem húzó hajócsavarjai vannak, a kormányzása a hajócsavarok konzolainak elfordításával történik. A próbaúton az egyik orsugárkormány baloldali zsilipkapuját elhagyta, mert valahogy belevert a csiga a kinyíló kapuba.

muggli©

Előzmény: hellokocsivigyáztam (10094)
pengefal Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10105

 EGY IGAZÁN ÁRAMVONALAS YACHT

Bócman Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10104
naugyenaugyeugye
Előzmény: Bócman (10103)
Bócman Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10103

Zoltika, ennél LÉNYEGESEN olcsóbban hímeztetünk!

 

Más: ma reggel ezt láttam:

 

Előzmény: Zoltika (10088)
FOMA Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10102
Végre valami: http://www.nepszabadsag.hu/cikk/326252/
Andris88 -))) Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10101
tegnap ülök a telkünkön kint (lehet látni a Balatont Badacsonytól-Lelléig) azt látom, h a Badacsony katamarán Fonyódról Révfülöpnek tart...Na mondom biztos csak kibérelték aztán tesz egy kört, de nem...kiköt Révfülöpön és úgy 9 után kifut a kikötőből...ment tuc-tuc rajta...ebbe csak az a különös, h idén Révfülöpről nem indul egyáltalán DISCO-hajó, régen meg mindig a Lelle volt, az is csak pénteken meg vasárnap...valakinek van tipje mi volt ez? Tom, vizibusz-beosztást a jövőhétre tudsz mondani? köszi
Enzo Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10100

"Uramatyám! Mekkora hajó!!!"

 

Erről eszembe jut kedvenc gyerkkori ismeretterjesztő könyvem: Marjai Imre: Nagy Hajóskönyv. Abban van egy érdekes rajz némi magyar vonatkozással megfűszerezve(az arányokat 'egykissé' eltúlozta az alkotó):

 

Marjai Imre: Nagy Hajóskönyv

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Képaláírás:

"A United States 1952 júliusában, már az első útján, 35,59 csomós hihetetlen átlagsebességet  ért el. Ezzel a rekordteljesítményével utolsóként, a Kék Szalagért folytatott veresengés végéig birtokolta a hosszú árbocszalagot." 

Előzmény: MALWIN (10096)
Zoltika Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10099
jakyg Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10098

Legyen fehér és galléros!

A levlistán méretfelvétel indul!

Előzmény: Zoltika (10088)
gumidani Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10097

"A stílusból gondolom következtethető, hogy az "Előre" nem egy hajózási

szaklap volt......."

 

Viszont a Várfalvi-féle könyvben említett felborulás és elsüllyedés is kacsának tetszik.

Köszönet a képért.

Előzmény: vizivaros (10089)
MALWIN Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10096
Uramatyám! Mekkora hajó!!!!
Előzmény: hellokocsivigyáztam (10094)
vizivaros Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10095

 

. A Víziváros központja: A Batthyány tér

A török uralom után újjáéledő Víziváros központjává az a szabad térség vált, amely az itt tartott országos vásárokról a Felsővásártér nevet kapta. Az országút, a vásár és a kikötő fontos hellyé tette, nem véletlenül került ide a Bécs és Buda közötti gyorskocsik állomása sem (ezek emlékét őrzi ma is a szomszédos Gyorskocsi utca neve). A török időkben is állt már itt karavánszeráj, melynek szerepét immár több fogadó vette át. Katonai őrház került a tér közepére, amely az itt felhalmozott ágyúgolyókról új nevet kapott: Bomba tér. Ezt a nevet változtatják meg majd 1905-ben az első felelős magyar kormány miniszterelnökének tiszteletére a Batthyány tér elnevezésre.

Előzmény: Z. Z. (10093)
hellokocsivigyáztam Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10094

háromszázezer érdeklődő volt jelen, amikor a queen mary 2 ma reggel hét órakor (!) befutott a hamburgi kikötőbe.

 

Z. Z. Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10093
Micsoda név az, hogy Bomba-tér? Akkor is ha hajó, akkor is ha tér.
MALWIN Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10092

Off

Anker!

Méltem egyet neked!

On

Előzmény: ANker (10073)
vizivaros Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10091
Talán most megy a kép is!Bomba tér
Előzmény: vizivaros (10089)
MALWIN Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10090

Zoltika,

nem akarom ismételni magam, de fehér póló!

Nyárra az a jó, lehetőleg galléros.

Előzmény: Zoltika (10088)
vizivaros Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10089

Az "Előre" magazin III. évf. 8.számából szkenneltem a képet./1916 febr. 19/

 

A szöveg a kép alatt:

PROPELLER KATASZTRÓFA A DUNÁN . A "Bombatér" nevű kis csavargőzősön  -mint ismeretes- végzetes szerencsétlenség történt.Indulásnál a kis hajó megingott, a közönség azt hitte,hogy süllyedni kezd.Félelmükben menekülni kezdtek az utasok s a tolongásban letörték a hajó korlátját.Több ember a Dunába esett.Képünkön nyíl jelzi a szerencsétlenség helyét.

 

 

A stílusból gondolom következtethető, hogy az "Előre" nem egy hajózási

szaklap volt.......

 

A Bomba tér tudomásom szerint a mai Batthyány-tér.

Előzmény: gumidani (10081)
Zoltika Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10088

Fejlemények pólóügyben:

 

valószínűleg mégis le lehet értelmesen kicsinyíteni a 18 cm-es hímzésmintát kb. 10-11 cm-esre. Holnap lesz a próba Etyeken. A pólón a jelenlegi címer 9,7 cm; sajnos a zsebre nem lehet hímezni. A kisebb minta gyorsabban hímezhető. A 18 cm-es 33000 öltés, 1500 Ft és 35 perc; a kisebb olcsóbb, gyorsabb, satöbbi. Azt kell eldönteni, milyen legyen az egyenruhánk július 31-én:

-a meglévő kék egyenpóló, felújítva a mugglinál lévő maradékokból és újragyártásból

-teljesen új póló; a javaslatok szerint fehér, hímzett jelvénnyel.

MALWIN Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10087

Pedro,

király ez az oldal!

..és még Muggli is ott van!

Előzmény: Pedrofon (10085)
MALWIN Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10086

Szeretném leszögezni az olvtársaknak, hogy nem vagyok megsértődve.Csupán és egészen azt akartam, hogy a póló meglegyen akkorra, amikor kell.Belátom, nekem innen korlátozottabbak a a lehetőségeim.Egyetértek viszont Miksai kollegával, legyen a póló fehér.

Tájékoztatom továbbá az érdekelteket, hogy a neszmélyi menüben nincs változás. Halat főzök és nem grízt.:-))

 

Előzmény: Miksai (10078)
Pedrofon Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10085

A

riverships.ru-n óriási képfeltöltés volt és kaptam én is 1 kis galériát a Kazan budapesti látogatásairól készített képeimmel.
Pedrofon Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10084

Húha, az tényleg nagy dolog!

Ezek a franciák úttörők, illetve víztörők.

Ki tudná megmondani melyik lehetett?

Akár a tiszajáró Victor Hugo is lehetett, mert ma délelőtt a Szt István parki kikötőben állt.

Előzmény: jakyg (10079)
Bócman Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10083

Az már megvolt szombaton!!

:-))

 

Előzmény: gumidani (10082)
gumidani Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10082
Azért a lovat is kérdezzétek meg!
Előzmény: Bócman (10080)
gumidani Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10081
A kezembe került az egykori Pesti Hírlap néhány kalendáriuma. Sajnos, a reményeim ellenére, értékelhető hajós képet egyikben sem találtam. Vannak viszont olyan cikkek, amelyek az első világháború idején történt katasztrófákat taglalják. Ezek egyikéből idézek, összevetve a Várfalvi-féle könyből vett adatokkal..

 

A Pesti Hírlap 1935. évi nagy naptárából:

 

1916. január 31-én a Bomba-tér nevű dunai propellert szerencsétlenség érte. A háború éveiben oly gyakran tapasztalt túlzsúfoltság okozta, hogy az esetnél több ember vesztette életét. Az idők folyamán kivénült propellerre mégegyszer annyi utast vettek föl, mint amennyit elbírt. A roskadásig zsúfolt hajó párkánya leszakadt, s a kora reggeli sötétségben a propeller utasainak nagyrésze a Dunába esett. Hét utas tűnt el a habokban. A katasztrófa ügyében a képviselőházban is felszólaltak.

 

A Várfalvi-féle könyv szerint:

XXVI. 1886-ban épült Újpesten a BCsÁV-nak BOMBA TÉR néven. 1916-ban túlterhelés következtében felborult és elsüllyedt. Kiemelése után a HAJNAL nevet kapta. 1918-tól a MFTR-é „XXVI. sz. csavargőzös” néven. 1935-től üzemen kívül, 1940-ben selejtezték

 

Emlékezetem szerint valahol láttam egy régi fényképet az említett hajóról, de nem találom. Szerintem ilyen lehetett.
Bócman Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10080

Szívesen vállalom a járőrtársi feladatokkal együttjáró kellemetlenségeket!

 

:-))

Előzmény: Miksai (10077)
jakyg Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10079
Ma nagy dolog történt a Szentendrei Duna-ágban. Egy év után először láttam, hogy a Hunyadin, a budapesti moszkvákon és persze a Sopronon kívül más hajó haladt át. Egy francia kabinos, a La Boheme „osztályból”, a nevét sajnos nem láttam. Így is szerencse kellett az észrevételéhez, mert míg a Hunyadi pöfögése jól hallható már messziről, ennek semmilyen hangja nem volt.

Miksai Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10078

Nekem egyébként a pólóról az a véleményem, hogy nyáron sötétkék pólóban 2 perc alatt büdösek leszünk, mint a disznók. Szívesebben vennék fel fehér pólót. A réginek meg a matricája már egyáltalán nem látható. Így elkellne egy új. Ha nem jelentős a különbség, a hímzett póló tovább tart.

Nem volna baj, ha sértődősködés helyett megbeszélnétek, hogy mi a legjobb megoldás ( aki a pólógyártásban érdekelt), és utána csak a darabszámot, meg a befizetendő összeget kell közölni. Ejnye-bejnye, halászlé helyett tejbegríz lesz a menü Neszmélyen !!

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!