Sziasztok! Két érdekes kép a netről: az egyelőre még magyar lobogó alatt hajózó Pannon Star Rotterdam előtt 2004. 07. 18.-án, és Kurdeejay által pár hónapja a Dunán megörökített komáromi tengerjáró - a Krückau - az angliai Tyne folyón Newcastle kikötőjében, szintén 2004. 07. 18.-án.
Más: Sajnos szombaton és vasárnap nem érek rá, de pénteken délután megpróbálok kimenni Neszmélybe Sopronozni egy kicsit. Üdv: rs.
Csak éppen beugrottam, mert most fönt élek a hegyen (Kemencei Erdei Múzeumvasút) ahol nincs internet.
Ha valamit rosszul mondok akkor bocsássatok meg, mert felületesen futottam csak át a sok-sok hozzászólást.
Roppant unalmas már a szárazföldi patkányság, de kötelezettségeim vannak a hétvégére a KEMV ötödik kisvasúti napján. A tennivalók pedig vasárnap este érnek véget. Majd erőteljesen szimatolok a délnyugati szélbe, hogy megérezzem a neszmélyi halászlé és palacsinta illatát, egyébb nem jön össze a hétvégén.
Hanem!
Kedden 24 órázom itt a Cerny mentőnél, ha esetleg Bócman Mester mondása a: "a hajó nem vonat" újra teljesülne, tehát VII.28-án szerdán nem hatkor indulna a SOPRON m/s hanem mondjuk nyolc óra tájban, akkor beszállhatnék a Battai útra!
VII.31.-VIII.1-re még nincs beosztás, igyekszem szabadnapot kérni (ajaj nyár közepi hétvége), és veletek lenni!
Rendeltetését, katonai jelentőségét tekintve a nemrégiben elkészült, teljesen svéd fejlesztésű és gyártású Visby nem tekinthető különleges hadihajónak, ám szerkezetét, kialakítását tekintve mindenképpen kiemelkedő haditechnikai újdonság, egy merőben új fejlesztési irányzat első rendszerbe álló típusa. A Visby kifejlesztése során ugyanis úgynevezett lopakodási (angolul: stealth) képességet biztosító műszaki megoldásokat alkalmaztak. (E megoldásokat, amelyek a radarok számára csak korlátozott észlelhetőséget tesznek lehetővé, eddig csak a katonai repülőgépek és helikopterek építésekor alkalmazták.) Az új, mindössze 600 tonna vízkiszorítású hadihajó ezért - külalakját tekintve - leginkább a papírból hajtogatott játék hajókra emlékeztet, nem pedig a típuselődökre. A 73 m hosszú, 10,6 m széles, és 2,4 m merülésű hajótest egymást metsző síkokból álló felépítménye rejti a parancsnoki tornyot és a fedélzeti fegyverzet egy részét. Ez a szokatlan forma a rossz radaros (rádiólokátoros) észlelhetőség egyik meghatározóan fontos tényezője. A másik az, hogy a hajótest nem fémből, hanem teljes egészében szénszálas erősítésű műanyagból készül. Ez az úgynevezett szendvicsszerkezetként kialakított utóbbi, nem csak a lopakodási képességet növeli, hanem - a fémépítésűekhez képest - nagyjából a felére csökkenti a szerkezet tömegét, melynek eredményeként jelentősen megnövekszik a hordozott fegyverzet tömege, valamint a sebesség és a hatótávolság is.
A NatGeon volt egy film a hajó építéséről. Érdekes, hogy "Z" szerű hajtása van, és nem toló, hanem húzó hajócsavarjai vannak, a kormányzása a hajócsavarok konzolainak elfordításával történik. A próbaúton az egyik orsugárkormány baloldali zsilipkapuját elhagyta, mert valahogy belevert a csiga a kinyíló kapuba.
tegnap ülök a telkünkön kint (lehet látni a Balatont Badacsonytól-Lelléig) azt látom, h a Badacsony katamarán Fonyódról Révfülöpnek tart...Na mondom biztos csak kibérelték aztán tesz egy kört, de nem...kiköt Révfülöpön és úgy 9 után kifut a kikötőből...ment tuc-tuc rajta...ebbe csak az a különös, h idén Révfülöpről nem indul egyáltalán DISCO-hajó, régen meg mindig a Lelle volt, az is csak pénteken meg vasárnap...valakinek van tipje mi volt ez? Tom, vizibusz-beosztást a jövőhétre tudsz mondani? köszi
Erről eszembe jut kedvenc gyerkkori ismeretterjesztő könyvem: Marjai Imre: Nagy Hajóskönyv. Abban van egy érdekes rajz némi magyar vonatkozással megfűszerezve(az arányokat 'egykissé' eltúlozta az alkotó):
Képaláírás:
"A United States 1952 júliusában, már az első útján, 35,59 csomós hihetetlen átlagsebességet ért el. Ezzel a rekordteljesítményével utolsóként, a Kék Szalagért folytatott veresengés végéig birtokolta a hosszú árbocszalagot."
A török uralom után újjáéledő Víziváros központjává az a szabad térség vált, amely az itt tartott országos vásárokról a Felsővásártér nevet kapta. Az országút, a vásár és a kikötő fontos hellyé tette, nem véletlenül került ide a Bécs és Buda közötti gyorskocsik állomása sem (ezek emlékét őrzi ma is a szomszédos Gyorskocsi utca neve). A török időkben is állt már itt karavánszeráj, melynek szerepét immár több fogadó vette át.Katonai őrház került a tér közepére, amely az itt felhalmozott ágyúgolyókról új nevet kapott: Bomba tér. Ezt a nevet változtatják meg majd 1905-ben az első felelős magyar kormány miniszterelnökének tiszteletére a Batthyány tér elnevezésre.
Az "Előre" magazin III. évf. 8.számából szkenneltem a képet./1916 febr. 19/
A szöveg a kép alatt:
PROPELLER KATASZTRÓFA A DUNÁN . A "Bombatér" nevű kis csavargőzősön -mint ismeretes- végzetes szerencsétlenség történt.Indulásnál a kis hajó megingott, a közönség azt hitte,hogy süllyedni kezd.Félelmükben menekülni kezdtek az utasok s a tolongásban letörték a hajó korlátját.Több ember a Dunába esett.Képünkön nyíl jelzi a szerencsétlenség helyét.
A stílusból gondolom következtethető, hogy az "Előre" nem egy hajózási
szaklap volt.......
A Bomba tér tudomásom szerint a mai Batthyány-tér.
valószínűleg mégis le lehet értelmesen kicsinyíteni a 18 cm-es hímzésmintát kb. 10-11 cm-esre. Holnap lesz a próba Etyeken. A pólón a jelenlegi címer 9,7 cm; sajnos a zsebre nem lehet hímezni. A kisebb minta gyorsabban hímezhető. A 18 cm-es 33000 öltés, 1500 Ft és 35 perc; a kisebb olcsóbb, gyorsabb, satöbbi. Azt kell eldönteni, milyen legyen az egyenruhánk július 31-én:
-a meglévő kék egyenpóló, felújítva a mugglinál lévő maradékokból és újragyártásból
-teljesen új póló; a javaslatok szerint fehér, hímzett jelvénnyel.
Szeretném leszögezni az olvtársaknak, hogy nem vagyok megsértődve.Csupán és egészen azt akartam, hogy a póló meglegyen akkorra, amikor kell.Belátom, nekem innen korlátozottabbak a a lehetőségeim.Egyetértek viszont Miksai kollegával, legyen a póló fehér.
Tájékoztatom továbbá az érdekelteket, hogy a neszmélyi menüben nincs változás. Halat főzök és nem grízt.:-))