Keresés

Részletes keresés

Una Vestrum Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10112

Tettem a képtárba - többek közt - egy általam azonosíthatatlan gőzhajót (Visegrádnál). Melyik lehet? Egy régi idegenforgalmi kiadványban találtam.

 

Miksai Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10111

És Bástya elvtárs már szart sem ér ??

 

Miksai 24,25

Aranyangyal 25

 

 

Előzmény: jakyg (10110)
jakyg Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10110

Hatot kellett visszalapoznom, hogy ráakadjak a hétvégi munkáslistára!

 

Úgy érzem, frissíteni kell! Kéretik jelentkezni!

 

Biztosra:
Malwin
Gigabursch+fkn
gumidani
viking star
Bócman+skn
LajA
jakyg+1 (szombat és vasárnap, de szombat este nem!!!)

 

BIZTOS ÖSSZESEN: 11 fő

 

Gyerekek:

(...)

GYEREK ÖSSZESEN: 2 fő

 

Nem biztosra:
Mesi
muggliné
1 gyerek

 

NEM BIZTOS ÖSSZESEN: 3 fő

 

Csak szombat estétől:
Rianna
Hamster

 

CSAK SZOMBATTÓL ÖSSZESEN: 2 fő

Előzmény: viking star (9942)
riversea Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10109

Sziasztok! Két érdekes kép a netről: az egyelőre még magyar lobogó alatt hajózó  Pannon Star Rotterdam előtt 2004. 07. 18.-án, és Kurdeejay által pár hónapja a Dunán megörökített komáromi tengerjáró - a Krückau - az angliai Tyne folyón Newcastle kikötőjében, szintén 2004. 07. 18.-án.

 

Más: Sajnos szombaton és vasárnap nem érek rá, de pénteken délután megpróbálok kimenni Neszmélybe Sopronozni egy kicsit.  Üdv: rs.

Zoli66 Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10108

Jó Szelet!

 

Csak éppen beugrottam, mert most fönt élek a hegyen (Kemencei Erdei Múzeumvasút) ahol nincs internet.

Ha valamit rosszul mondok akkor bocsássatok meg, mert felületesen futottam csak át a sok-sok hozzászólást.

 

Roppant unalmas már a szárazföldi patkányság, de kötelezettségeim vannak a hétvégére a KEMV ötödik kisvasúti napján. A tennivalók pedig vasárnap este érnek véget. Majd erőteljesen szimatolok a délnyugati szélbe, hogy megérezzem a neszmélyi halászlé és palacsinta illatát, egyébb nem jön össze a hétvégén.

 

Hanem!

Kedden 24 órázom itt a Cerny mentőnél, ha esetleg Bócman Mester mondása a: "a hajó nem vonat" újra teljesülne, tehát VII.28-án szerdán nem hatkor indulna a SOPRON m/s hanem mondjuk nyolc óra tájban, akkor beszállhatnék a Battai útra!

 

VII.31.-VIII.1-re még nincs beosztás, igyekszem szabadnapot kérni (ajaj nyár közepi hétvége), és veletek lenni!

 

Baráti üdv! Zoli

 

 

 

Előzmény: Bócman (9934)
pengefal Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10107

Rendeltetését, katonai jelentőségét tekintve a nemrégiben elkészült, teljesen svéd fejlesztésű és gyártású Visby nem tekinthető különleges hadihajónak, ám szerkezetét, kialakítását tekintve mindenképpen kiemelkedő haditechnikai újdonság, egy merőben új fejlesztési irányzat első rendszerbe álló típusa. A Visby kifejlesztése során ugyanis úgynevezett lopakodási (angolul: stealth) képességet biztosító műszaki megoldásokat alkalmaztak. (E megoldásokat, amelyek a radarok számára csak korlátozott észlelhetőséget tesznek lehetővé, eddig csak a katonai repülőgépek és helikopterek építésekor alkalmazták.)
Az új, mindössze 600 tonna vízkiszorítású hadihajó ezért - külalakját tekintve - leginkább a papírból hajtogatott játék hajókra emlékeztet, nem pedig a típuselődökre. A 73 m hosszú, 10,6 m széles, és 2,4 m merülésű hajótest egymást metsző síkokból álló felépítménye rejti a parancsnoki tornyot és a fedélzeti fegyverzet egy részét. Ez a szokatlan forma a rossz radaros (rádiólokátoros) észlelhetőség egyik meghatározóan fontos tényezője. A másik az, hogy a hajótest nem fémből, hanem teljes egészében szénszálas erősítésű műanyagból készül. Ez az úgynevezett szendvicsszerkezetként kialakított utóbbi, nem csak a lopakodási képességet növeli, hanem - a fémépítésűekhez képest - nagyjából a felére csökkenti a szerkezet tömegét, melynek eredményeként jelentősen megnövekszik a hordozott fegyverzet tömege, valamint a sebesség és a hatótávolság is.

muggli Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10106

Queen Mary 2:

A NatGeon volt egy film a hajó építéséről. Érdekes, hogy "Z" szerű hajtása van, és nem toló, hanem húzó hajócsavarjai vannak, a kormányzása a hajócsavarok konzolainak elfordításával történik. A próbaúton az egyik orsugárkormány baloldali zsilipkapuját elhagyta, mert valahogy belevert a csiga a kinyíló kapuba.

muggli©

Előzmény: hellokocsivigyáztam (10094)
pengefal Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10105

 EGY IGAZÁN ÁRAMVONALAS YACHT

Bócman Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10104
naugyenaugyeugye
Előzmény: Bócman (10103)
Bócman Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10103

Zoltika, ennél LÉNYEGESEN olcsóbban hímeztetünk!

 

Más: ma reggel ezt láttam:

 

Előzmény: Zoltika (10088)
FOMA Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10102
Végre valami: http://www.nepszabadsag.hu/cikk/326252/
Andris88 -))) Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10101
tegnap ülök a telkünkön kint (lehet látni a Balatont Badacsonytól-Lelléig) azt látom, h a Badacsony katamarán Fonyódról Révfülöpnek tart...Na mondom biztos csak kibérelték aztán tesz egy kört, de nem...kiköt Révfülöpön és úgy 9 után kifut a kikötőből...ment tuc-tuc rajta...ebbe csak az a különös, h idén Révfülöpről nem indul egyáltalán DISCO-hajó, régen meg mindig a Lelle volt, az is csak pénteken meg vasárnap...valakinek van tipje mi volt ez? Tom, vizibusz-beosztást a jövőhétre tudsz mondani? köszi
Enzo Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10100

"Uramatyám! Mekkora hajó!!!"

 

Erről eszembe jut kedvenc gyerkkori ismeretterjesztő könyvem: Marjai Imre: Nagy Hajóskönyv. Abban van egy érdekes rajz némi magyar vonatkozással megfűszerezve(az arányokat 'egykissé' eltúlozta az alkotó):

 

Marjai Imre: Nagy Hajóskönyv

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Képaláírás:

"A United States 1952 júliusában, már az első útján, 35,59 csomós hihetetlen átlagsebességet  ért el. Ezzel a rekordteljesítményével utolsóként, a Kék Szalagért folytatott veresengés végéig birtokolta a hosszú árbocszalagot." 

Előzmény: MALWIN (10096)
Zoltika Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10099
jakyg Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10098

Legyen fehér és galléros!

A levlistán méretfelvétel indul!

Előzmény: Zoltika (10088)
gumidani Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10097

"A stílusból gondolom következtethető, hogy az "Előre" nem egy hajózási

szaklap volt......."

 

Viszont a Várfalvi-féle könyvben említett felborulás és elsüllyedés is kacsának tetszik.

Köszönet a képért.

Előzmény: vizivaros (10089)
MALWIN Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10096
Uramatyám! Mekkora hajó!!!!
Előzmény: hellokocsivigyáztam (10094)
vizivaros Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10095

 

. A Víziváros központja: A Batthyány tér

A török uralom után újjáéledő Víziváros központjává az a szabad térség vált, amely az itt tartott országos vásárokról a Felsővásártér nevet kapta. Az országút, a vásár és a kikötő fontos hellyé tette, nem véletlenül került ide a Bécs és Buda közötti gyorskocsik állomása sem (ezek emlékét őrzi ma is a szomszédos Gyorskocsi utca neve). A török időkben is állt már itt karavánszeráj, melynek szerepét immár több fogadó vette át. Katonai őrház került a tér közepére, amely az itt felhalmozott ágyúgolyókról új nevet kapott: Bomba tér. Ezt a nevet változtatják meg majd 1905-ben az első felelős magyar kormány miniszterelnökének tiszteletére a Batthyány tér elnevezésre.

Előzmény: Z. Z. (10093)
hellokocsivigyáztam Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10094

háromszázezer érdeklődő volt jelen, amikor a queen mary 2 ma reggel hét órakor (!) befutott a hamburgi kikötőbe.

 

Z. Z. Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10093
Micsoda név az, hogy Bomba-tér? Akkor is ha hajó, akkor is ha tér.
MALWIN Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10092

Off

Anker!

Méltem egyet neked!

On

Előzmény: ANker (10073)
vizivaros Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10091
Talán most megy a kép is!Bomba tér
Előzmény: vizivaros (10089)
MALWIN Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10090

Zoltika,

nem akarom ismételni magam, de fehér póló!

Nyárra az a jó, lehetőleg galléros.

Előzmény: Zoltika (10088)
vizivaros Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10089

Az "Előre" magazin III. évf. 8.számából szkenneltem a képet./1916 febr. 19/

 

A szöveg a kép alatt:

PROPELLER KATASZTRÓFA A DUNÁN . A "Bombatér" nevű kis csavargőzősön  -mint ismeretes- végzetes szerencsétlenség történt.Indulásnál a kis hajó megingott, a közönség azt hitte,hogy süllyedni kezd.Félelmükben menekülni kezdtek az utasok s a tolongásban letörték a hajó korlátját.Több ember a Dunába esett.Képünkön nyíl jelzi a szerencsétlenség helyét.

 

 

A stílusból gondolom következtethető, hogy az "Előre" nem egy hajózási

szaklap volt.......

 

A Bomba tér tudomásom szerint a mai Batthyány-tér.

Előzmény: gumidani (10081)
Zoltika Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10088

Fejlemények pólóügyben:

 

valószínűleg mégis le lehet értelmesen kicsinyíteni a 18 cm-es hímzésmintát kb. 10-11 cm-esre. Holnap lesz a próba Etyeken. A pólón a jelenlegi címer 9,7 cm; sajnos a zsebre nem lehet hímezni. A kisebb minta gyorsabban hímezhető. A 18 cm-es 33000 öltés, 1500 Ft és 35 perc; a kisebb olcsóbb, gyorsabb, satöbbi. Azt kell eldönteni, milyen legyen az egyenruhánk július 31-én:

-a meglévő kék egyenpóló, felújítva a mugglinál lévő maradékokból és újragyártásból

-teljesen új póló; a javaslatok szerint fehér, hímzett jelvénnyel.

MALWIN Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10087

Pedro,

király ez az oldal!

..és még Muggli is ott van!

Előzmény: Pedrofon (10085)
MALWIN Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10086

Szeretném leszögezni az olvtársaknak, hogy nem vagyok megsértődve.Csupán és egészen azt akartam, hogy a póló meglegyen akkorra, amikor kell.Belátom, nekem innen korlátozottabbak a a lehetőségeim.Egyetértek viszont Miksai kollegával, legyen a póló fehér.

Tájékoztatom továbbá az érdekelteket, hogy a neszmélyi menüben nincs változás. Halat főzök és nem grízt.:-))

 

Előzmény: Miksai (10078)
Pedrofon Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10085

A

riverships.ru-n óriási képfeltöltés volt és kaptam én is 1 kis galériát a Kazan budapesti látogatásairól készített képeimmel.
Pedrofon Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10084

Húha, az tényleg nagy dolog!

Ezek a franciák úttörők, illetve víztörők.

Ki tudná megmondani melyik lehetett?

Akár a tiszajáró Victor Hugo is lehetett, mert ma délelőtt a Szt István parki kikötőben állt.

Előzmény: jakyg (10079)
Bócman Creative Commons License 2004.07.19 0 0 10083

Az már megvolt szombaton!!

:-))

 

Előzmény: gumidani (10082)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!