Hétfõn 16:00 -kor a Bomba izé Batthyány térnél láttam az autóból pillanatra hegymenetben asszem a Bogdányt,
és képzeljétek mi tõrtént: Magán felejtette a pontont! :-))
Lehet, hogy csak az az úszódarú tudta tõle megszabadítani, amelyik a Dráva u. folytatásában álldogált, egy marhanagy feljáróval a horgán, pedig senki sem akart rá felszállni. :-)) Na jó abbahagyom, mert az életbe fel nem vesztek az egybesületbe.
Mi az a levlista? Fel lehet kerülni rá? Meg hogyan lehet belelépni az egyesületbe? (g.la kukac axelero.hu, ) .
Egy szép fehér egyenpolóra beneveznék. Méretem: XL
Ha szervezel kirándulást a kÖRÖSÖKRE okvetlen ott szeretnék enni.
Az a véleményem aki a Drávát nem látta közelröl nem hiszi el hogy ezen a folyón is volt óriási hajóforgalom na persze nem mostanában. Ilyen melegben nekem valahogy jobban elmegy ez a vadregényes folyó mint a Duna.
Légrádnál többen fürdenek a folyóban mint az innenső oldalon.
Tudtommal ez az ország leggyorsabb és legvadabb folyója hozzá képest a Duna állóviz.
A nemzeti parkok által védve van csak egy-két engedélyezett viziturázó mozog a vizen.
Több helyen hallottam csak ebben a folyóban van még a legtöbbfaja hal az orzságban.
Ne bántsuk a Földvárt, ipartörténeti emléknek kellene lennie! Én már csak erről az egy eredetiről tudok. Más kérdés, hogy költeni kellene egy korszerű belső kialakításra, és valamiféle légkezelő rendszerekre, hogy elviselhető legyen a hőségben is.
A duzzasztó ott van Szentandráson, a téli kikötő meg alatta valahol, de sajna arra nem emléxem pontosan. Viszont itt 1 könyv, illetve annak elektronikus formája, aminek nagy hasznát veheted:
körös-Sárréti utikalauz Az ide illő rész a 4/1es, de szerintem - ha kirándultok is, nem csak pihentek a holtág mellet, lábat lógatva, horgászva, esténként a kertben szabadtűzön sütögetve, hideg sörrel, finom borral a hűvösben.........Bocs kicsit elkelendoztam. Kezd megviselni a munkaheléyemen a 32fokos meleg - érdemes a többi szarvasi, szentandrási látványosságot is megnézni. Igazi alfödi kisváros érzés :-)
u.i.Közben megnéztem, tényleg ott a kikötő, a mezőtúri komp után (kb 3km), a könyvben írják az útvonalat.
Ja és kérek képeket róla(főleg a kikötőről), majd ha lehetséges! Akár magánban is.
Tényleg, van valakinek a Szőke Tiszáról képe, amit még nem találtam meg? A kiránduláskor készülteket szeretném - magánhasználatra- összegyűjteni. Sajnos a sajátjaim eléggé 'hiányosak' lettek. Ha magánban megoldható, tárhelyet is tudok biztosítani.
Akkor ki ne hagyd a Körösök 1etlen hajóját, a Katalin 2-őt! :-)
Az arborétumnál megtalálod - vagyis azzal szemben, a holtág másik oldalán
"Hajótörés kizárva! / Cápaveszély kizárva! " :-)
Esetleg ha szeretsz kocsikázni, nézzétek meg a duzzasztót, és -ha megtaláljátok- kérek képeket a téli kikötőről. Bár utóbbit még én sem tudom hol van, csak a víz felől láttam évekkel ezelőtt. 4 50tonnás bárka is várta ott, hogy sorsuk jobbra forduljon, és újra legyen hajózás a Körösön.
Hát, határeset, de érthető. :-)
Sajnos tény, hogy itt a Tiszán elég gyér a hajóforgalom. A mellékfolyókon hasonlóan szomorú a helyzet. Nemrég voltunk 1 szegedi kiránduláson, megnéztük a 'tiszai hajózás' állapotát - azaz a volt Admiralitás hajóit. sajnos inkább hasonlított 1 hajótemetőhöz, mint kikötőhöz a Boszorkánysziget. A Victor Hugo megjelenését is óráról-órára követtük, tehát nem lehet azt mondani, hogy csak a Dunáról szól a topic, de tény, hogy a fórumozók többsége dunai (Bp) vagy Balaton melletti. Tudtommal pl az ország északkeleti régiójából(Felső-Tisza) nincs is topictársunk. Pedeig ott is történnek dolgok. A Körösökről is inkább csak kirándulások alkalmával akad valami kép. Talán majd jövőre, ha újra tudok vizitúrázni, csinálok 1 'Körös-Sárréti utikalauzt'..de addig még sokminden lehet...
ezért csodálkozok én is, hogy miért nem a "Földvárt" pihenetetik a "Csopak" helyett...na mind1...pistike, peched volt mert a "Földvár" az egyetlen tisztazárt balatoni hajó...amúgy visszafele már biztos nem a "Földvár" volt (lett volna), mert a "V"járaton keresztül küldik a vizibuszokat Fonyódról az "A" járatra....igen, visszafelé az "Almádi" volt (lett volna), azon meg van NYITOTT fedélzet...
Hogy most működik-e azt nem tudom, de korábban volt ilyen itt a Dunán is. Az Interlighternek, ami egy szovjet/orosz/ukrán-magyar/stb? cég volt a volt MAHART székházban de lehet, hogy a Belgrád rakparton, már nem is emlékszem, volt az irodája. Ún. interlighter bárkákat (rövid, magas bárkák) még ma is tologatnak az ukrán tolók. Na szóval az antivilágban ennek a cégnek 3-4 olyan LASH (Lighter Aboard Ship) hajója volt, ami a mississipis képeken is látható. Egyikük a Tyibor Szamuelly büszke nevet viselte. Az interlighter bárkákat a Duna-Deltában ezekbe a hajókba pakolták be, szerintem még a fekete-tengeri folyókról is összeszedtek párat majd vitték Vietnámba a Mekong-ra és ott aztán kirakodás után helyi járművek továbbították őket a folyón felfelé. Szerintem ma már nem müködik a cég, vagy legalábbis ezt a tevékenységet nem folytatja. Üdv: rs.
Ezek a hajók már nem a klasszikus értelemben vett folyam-tengerjárók, mint pl. a mi hazajáróink voltak. Ahhoz túl nagy a merülésük és magas a felépítményük. Ahogy Kurdeejay képein is látszik a felépítmény leszerelt állapotban a raktártetőn van és a kinyúló szerelvények le vannak hajtva. A komáromi hajógyárból így viszik le őket az Al-Dunára, ahol végleg felszerelik a hidat és így adják át új tulajdonosaiknak. Az egyszer már leúsztatott hajók többet nem térnek vissza mert lefele így is csak adott vízállásnál tudnak hajózni a hajózóút és a hídnyílások szűk keresztmetszeteiben. Ezt a típust egyébként folyamon nemigen, inkább csak nagy parthajózásra (ún. coaster) használják mert csak a nyugat-európai mély árapályos tölcsértorkolatokba épült kikötőkbe tudnak felhajózni, esetleg jól kiépített viziúton tovább is (pl. Duisburgig a Rajnán). A komáromi hajókról rengeteg képem van, fenn is volt a képtáromban a nagy képvesztésig. Jól sikerült, népszerű és olcsó típus, ezek előzményeit 93-ig a Ganz Danubius gyártotta, állítólag tőlük vették meg a licencet a szlovákok.
A Pannon Sun-ról sajnos nem találtam én sem képet, csak egy rövid IMO jelentést, miszerint az egyik dél-amerikai horgonyzóhelyen két fegyveres rabló mászott fel a hajóra, de az őrség észrevette és a leadott figyelmeztető lövések hatására a vízbe ugrottak és az ott várakozó csónakon elmenekültek. Nem túl sok. Üdv: rs.
A hajózás most valóban csak a Dunán ring de nem müködik rendesen, de ha csak itt maradunk akkor részben mi is tehetünk róla hogy másutt nem is lesz semmi. Örtilosnál aDrávát a vizügyesek mérték valo igaz hogy keseregnek csak akkor tudnak feljönni idáig ha a horvátok vizet engednek a Drávába az erömüvüknél.
De ezeket a dolgokat ki tudja igy elintézni.
A struc ha belenyomja a fejét atalajba akkor csak a Dunát látja ezek szerint, na mindegy, de nem biztos hogy sokáig látja mert elöbb utobb homok megy a szemébe. Sajnos mindenütt versenyhelyzet van és ez egy darabig igy is marad ,de akkor sem kell strucnak maradnunk. Nem tudom érthető-e amit leirtam.
A Visegrádon látható lapátkerekes szerintem is a Dunaföldvár. A Petőfinek (és a Visegrádnak) majdnem a farig hátrajött a főfedélzeti felépítménye, úgy, mint most a Kossuthon látható. A fotó színes volta miatt korábbi hajóban nem is igen érdemes gondolkodni. Ha a kép 1944 előtti lenne, szóba jöhetne pl. a tegnap emlegetett Léda-Dömös is, a körvonala ennek is hasonló volt.
Ezeknek a folyam-tengerjáró hajóknak gondolom csak a nagy terjedelmű, de kis relatíve kis súlyú áruk átrakás nélküli szállításánál van létjogosultsága.