Ja, és ha ilyesmit építenél, feltétlenül kontaktoljunk előtte. Szerintem a számom még megvan nálad, az nem változott! Jelszó: többet rendelünk / gyártatunk: olcsóbb!
Én is innen "merítkezem", bár én a 7 collos témára szavaztam. A legjobb oldalak egyike. Javaslom, hogy ne német oldalról próbálj informálódni, mert azok még a szög beverésének módját is titkolják, pénzért adják, a fenti angol oldalon a pályatervektől kezdve a jármű és pályaépítéshez segédletet adó méretezett rajzok, excel táblák is letölthetőek!
Ha végre sikerül lefektetni a síneket, akkor nem próbáljuk ki?
Nem rendezünk egy (mini) "IV. kertivasútas találkozót"?
Mondjunk aug. 25. vagy 26. hétvégén?
Mit szóltok az ötlethez?
Üdv:
Zoltán
u.i. persze ez majd motivál is, hogy "befejezzem", legalább annyira, hogy körbe lehessen menni a pályán... növények, szépítés, tereprendezés nem várható...
A sínszálak végei ugyanis "normál" összeszerelésnél nem érnek össze köztük van majd 1-2 mm rés (alattuk az összetartó klipsz (fém izé)), amibe szépen beleesik az eső, majd megfagy és szerintem ez nem tesz jót...
A sínszálakat összeforrasztani nem szeretném (lusta vagyok, meg ügyetlen... :-))
"Conductive grease" (persze elektromosan vezető, nem hővezető...) amit az LGB javasol. Ez kitölti a rést, nem engedi oda a vizet, így nem tud odafagyni.
Ilyet viszont itthon nem igazán találtam, de nem is nagyon tudom, hogy kéne keresni...
Szerintem, úgytudom, azt mondják, hogy UV ellenálló anyagból készülnek, sok pálya sok éve van kint napon-hóban,"mindent kibírnak"...
Én most építem, remélem az én saját tapasztalataim is ezek lesznek...
> -Nagyobb méretű kerti vasúti síneket gyakorlatilag csak házilag lehet készíteni. OK,
> hogy a talpfákat vagy aljakat kiszabja az ember fából vagy valamilyen fém lemezből, de
> profilsínt hogyan lehetne gyártani? Csak kisiparos módszerekkel, hengerelve?
A "nagyobbon" nagy méretű (1:x ahol x "kicsi") vagy hosszú sínre gondolsz?
G (1:22,5) és 1-es (1:32) mérethez kapni síneket "mindenhol".
1:24, 1:12, 1:8 méretekhez nem tudom, itthon "biztosan" nem, én az ezzel foglalkozók honlapjait nézném meg...
Hosszú síneket "flex" (hajlékony) néven szokták emlegetni. Ez hosszú sínszálakból (akár 3 méter!) a hozzá való talpfákból áll. A sínszálakat "tetszés szerint" lehet hajlítani (gyakran hajlító géppel, mert kézzel kicsit nehéz lehet, meg nem olyan egyenletes).
Garden train kulcsszavakkal keresgess a neten és sokmindent fogsz találni...
De persze ha van kérdés, kérdezz !!!
Üdv:
Zoltán
u.i. az árkok kb. kiásva, jön a villanyszerelés, ha birom a meleget...
-Az "időjárásálló" kertivasúti modellek mennyire készülnek UV sugárzásnak ellenálló anyagból és mennyire számít nekik a felhevülés? Ugyanis, amikor 1 hónapja HO cuccosokat fotóztam a tűző napon, igen csak kapkodnom kellett, mert pillanatok alatt iszonyatosan felhevültek a modellek. Attól nem féltem, hogy megolvad a műanyag kasztni vagy a festék, de nem hiszem, hogy az 50-60 fokos hőmérséklet jót tesz nekik.
-Nagyobb méretű kerti vasúti síneket gyakorlatilag csak házilag lehet készíteni. OK, hogy a talpfákat vagy aljakat kiszabja az ember fából vagy valamilyen fém lemezből, de profilsínt hogyan lehetne gyártani? Csak kisiparos módszerekkel, hengerelve?
Én jeleleneg ugy ,hogy anyum meg ondta hogy ha a terep asztalom meg csinálom akkor lehet szó róla hogy a kertbe kiépítsem és elkerítsem a pályát! Még jeleeg gondolkozom rajta ,hogy a síneket hogyan fektessem le.
Földre, esős időben, készülő pályát fektetni nem jó ötlet.
Én ezt tettem, és az eső a számos nem összekapcsolt sín (csak próbaképpen voltak letéve) csatlakozójába "beleverte" a földet...
Próbáltam mechanikusan kitisztítani (kipiszkálni), kifújni, de nem ment, végül az egészet átmostam (erős zuhannyal) a fürdőkádban aztán megszárítottam...
Ma leraktam a "végleges" pályát a földre, aztán fogpiszkálókkal kijelöltem egy hosszú egyenes szakaszt, felszedtem a síneket és kiástam alá az árkot...
Nincs valakinek "feleslegbe" Mä59033 (900mm egyenes) síne?
Ha valaki rendelne az Märklin online shopból akkor szólna nekem?
Nekem csak egy betáplálási pontom van, most agyalok a második kiépítésén. A gond nálam az, hogy át kell vezetni valahogy a kanócot a járda alatt - egy méter átfúrását pedig nem tudom, hogy oldom meg...
De ha tisztességesen lecsiszatolom a pályát és eligazgatom a síneket játék előtt, akkor tulajdonképpen az egy betáplálási pont is elég.
Hoztam a dunabogdányi bányából 2/4-es zúzott követ.
Egy tonnáért fizettem 3500Ft-ot de végül "csak" 360kg-ot sikerült belapátolni (szószerint, igaz zsákokba) az autóba (és tőlünk nem is volt olyan messze).
Szerintem nagyon jó méret, a színe kicsit lehetne sötétebb de most, hogy esett rá eső nem rossz... próbálok róla fényképet küldeni...
Az alépítményben futó vezetékeket tartalmazó műanyag csőből, hogyan kellene leágazni, és "feljönni" a sínekhez a betápig? Csatlakozódoboz mindenhol?