Akkor tavaly előtt volt az a nagyonmeleg? .. öregszem, egyik év olyan, mint a másik :) De nem, mert már zöldkapaszkodós Volvón is utaztam! --- Volvoknál úgy is volt, ahogy mondod. De a Combino 3x olyan hosszú. Számít az szerintem. Az Ik280 és az ICS közül is az előbbiben sokkal durvább a szauna, pedig ablakfelületre kb. megegyeznek.
Plusssz az nem mindegy, hogy percenként nyit-e ajtót, vagy 5 percenként, mint a metrópótló.
olyanokról lehet hallani, mint globális feémelegedés Igen, az a néhány tizedfok, na az tényleg indokolja az energiafaló légkondit egy 10-20 perces utazáshoz...
Kellene valami statisztika, de olyanokról lehet hallani, mint globális feémelegedés következményeként az éghajlat radikalizálódása, tehát most odafagyunk az UV-hoz nyáron meg belesülünk a Combinóba. De nem vagyok meteorológus (sem:)).
Hát nem tudom. A tavalyi az forró volt, de az előtte levő pár évben nem is igazán volt nyár, ha jól emlékszem. Meg kellene nézni valami statisztikát... Mindenesetre, ahogy hallom, mostanában nem nagyon kaptok hőgutát :)
Remélem nem túl elvont ez a dolog, de az elmúlt években egyre gyakoribb a nyári forróság (35C körüli hőm.), úgyhogy én már Közép-Európa ezen részein is indokoltnak látom a klímát, különösen olyan járműveken, ahol gyakori a zsúfoltság.
Azért akárhogy is nézem, tényleg elég béna a belső elrendezés. Lényegében nincs normális ülés.:(
A légkondinál a lisszaboni összehasonlítás finoman szólva nem fair. Meggyőzőbb lett volna hasonló éghajlatról hozni példákat. Igy látatlanban nem vagyok benne annyira biztos, hogy ez most a legfontosabb Bp. közlekedését illetően.
Jelentem: 2006.3.15 én 10:10-10:15 között baleset NÉLKÜL befordult Móricz Zsigmond Körtér hurokvégállomásán,és megvolt Mifelénk első köre!
Sziasztok!
Logoff! :)
A fékútról nem tudsz valamit,üzemi és vészfékezés esetében?
Erre szerintem én nem fogok tudni érdemi választ adni. De csodálkoznék, ha nagy eltérés lenne a mai típusokhoz képest, és a vészfékezésnél is valószínűleg előírnak valamekkora féklassulást. De ezt nem tudom biztosra.
Egy dolog azonban elmondható: a kocsi terheléseloszlása talán a lehető legoptimálisabb a csuklós kocsik között. Ez szerintem azt jelentheti, hogy a szóló ICS-nél jobbak lesznek a tapadási viszonyai. De erről szerintem csak kipróbálás után lehet érdemben nyilatkozni.
Tehát itt sem lenghetnek ki erősebben a csuklós villamosrészek mint ahogy a másik típusoknál a csatolt kocsik?
Énszerintem nagyobb kisöprések nem lesznek. Egy kivétel van: kanyarodás elején, míg az első kocsirész kisöpör, a második kocsirész valamennyire besöpör. Ez különbség, de ez a besöprés nagysága sem nagyobb, mint a többi kocsi kisöprése. (Azonban a többi kocsinak az ívek elején nincs az egyenes pályaszakaszon besöprése. Nem tudom, mennyire világos amit írok, érdemes megtekinteni ezt az ábrát a kocsi működésének megértéséhez: http://villamosok.hu/nza/kurz/gt4-weg.gif - az alsó ábrát érdemes nézni.)