:)) Ez nagyon aranyos!
Érdekességek az utóbbi napok eseményeiből:
Tegnapelőtt este 9 óra tájban haladt át hegymenetben a Hunyadi a 13-as fkm-nél, mellévetten vitt egy uszódarut, gondolom az V-öst. Nyilván pontonozott valahol, csak azt nem tudom, hogy hol. Remélem nem újabb kikötő szünt meg, mert ma a Batthyány térnél állt a daru egy ponton társaságában, s a pontonon egy frissen festett híd.
Tegnap dél körül négy kabinos haladt konvojban Dömösnél: Rigoletto, Volga, egy rajnai, s hátul egy korneuburgi bolgár. Szép látvány volt.
Pár nappal ezelőtt a Kuka és a Turcsi szép, új pontont helyezett el a Batthyány tér és a Moszkva bázis között. Gondolom ez lesz Boss topictársunk új kikötője.
A 014-es naszád által elhelyezett szép, sárga bója (melynek hajózási alkalmasságáról én már meggyőződtem :))), hol látszik, hol nem az óbudai ágban. Amikor igen, akkor is a fűzfák alatt sumákol, nem különösebben ilyesztve el a hajósnépeket a víz alatt leselkedő veszedelemtől. Ma viszont, ott dolgozott a Turcsi a megyeri fókás kötélhordó dereglye (Boss: mi is ennek a szakszerű elnevezése?) és egy arra pakolt munkagép társaságában.
Ma dél körül völgymenetben hajózott egy felépítményes úszóművel a PF 351.
Az Erzsébet-hídnál egy új, általam még sose látott kabinos áll. Neve: Johann Strauß.
Baja után életem párja halkan megjegyezte, nem szeretné, ha a lába alatt ismét billegne a talaj. Úgyhogy indulunk nyaralni egy horvát szigetre, ami csak HAJÓVAL közelíthető meg. Kár, hogy a naszádot nem vihetjük. Majd egyszer ...
a topic is pang; én még ma itt bosszankodom a munkahelyemen, hogy semmit sem lehet elintézni, mert hogy ugye mindenki nyaral;
DE holnaptól már mások bosszankodnak, én pedig az A-ZS járatokat fogom nézegetni a révfülöpi üdülő teraszáról! (Meg nehogy má' ne menjünk valamelyikkel!)
Az alternatív kikötő Rijeka volt vasúti átrakással. Azért hellyel-közzel a Dunán is feljöttek a hajók. Az utolsó magyar folyam-tengerjáró, ami Csepelen rakodott a Székesfehérvár volt úgy 85 táján. Akkor már panamai lobogó alatt Alba Regia néven, de magyar személyzettel. Egyik osztálytársam apja volt rajta a II. tiszt. Úgy volt, hogy kimegyünk megnézni a hajót, de valamiért elmaradt, ma már nagyon sajnálom. Üdv: rs.
Hétfõn 16:00 -kor a Bomba izé Batthyány térnél láttam az autóból pillanatra hegymenetben asszem a Bogdányt,
és képzeljétek mi tõrtént: Magán felejtette a pontont! :-))
Lehet, hogy csak az az úszódarú tudta tõle megszabadítani, amelyik a Dráva u. folytatásában álldogált, egy marhanagy feljáróval a horgán, pedig senki sem akart rá felszállni. :-)) Na jó abbahagyom, mert az életbe fel nem vesztek az egybesületbe.
Mi az a levlista? Fel lehet kerülni rá? Meg hogyan lehet belelépni az egyesületbe? (g.la kukac axelero.hu, ) .
Egy szép fehér egyenpolóra beneveznék. Méretem: XL
Ha szervezel kirándulást a kÖRÖSÖKRE okvetlen ott szeretnék enni.
Az a véleményem aki a Drávát nem látta közelröl nem hiszi el hogy ezen a folyón is volt óriási hajóforgalom na persze nem mostanában. Ilyen melegben nekem valahogy jobban elmegy ez a vadregényes folyó mint a Duna.
Légrádnál többen fürdenek a folyóban mint az innenső oldalon.
Tudtommal ez az ország leggyorsabb és legvadabb folyója hozzá képest a Duna állóviz.
A nemzeti parkok által védve van csak egy-két engedélyezett viziturázó mozog a vizen.
Több helyen hallottam csak ebben a folyóban van még a legtöbbfaja hal az orzságban.
Ne bántsuk a Földvárt, ipartörténeti emléknek kellene lennie! Én már csak erről az egy eredetiről tudok. Más kérdés, hogy költeni kellene egy korszerű belső kialakításra, és valamiféle légkezelő rendszerekre, hogy elviselhető legyen a hőségben is.
A duzzasztó ott van Szentandráson, a téli kikötő meg alatta valahol, de sajna arra nem emléxem pontosan. Viszont itt 1 könyv, illetve annak elektronikus formája, aminek nagy hasznát veheted:
körös-Sárréti utikalauz Az ide illő rész a 4/1es, de szerintem - ha kirándultok is, nem csak pihentek a holtág mellet, lábat lógatva, horgászva, esténként a kertben szabadtűzön sütögetve, hideg sörrel, finom borral a hűvösben.........Bocs kicsit elkelendoztam. Kezd megviselni a munkaheléyemen a 32fokos meleg - érdemes a többi szarvasi, szentandrási látványosságot is megnézni. Igazi alfödi kisváros érzés :-)
u.i.Közben megnéztem, tényleg ott a kikötő, a mezőtúri komp után (kb 3km), a könyvben írják az útvonalat.
Ja és kérek képeket róla(főleg a kikötőről), majd ha lehetséges! Akár magánban is.
Tényleg, van valakinek a Szőke Tiszáról képe, amit még nem találtam meg? A kiránduláskor készülteket szeretném - magánhasználatra- összegyűjteni. Sajnos a sajátjaim eléggé 'hiányosak' lettek. Ha magánban megoldható, tárhelyet is tudok biztosítani.
Akkor ki ne hagyd a Körösök 1etlen hajóját, a Katalin 2-őt! :-)
Az arborétumnál megtalálod - vagyis azzal szemben, a holtág másik oldalán
"Hajótörés kizárva! / Cápaveszély kizárva! " :-)
Esetleg ha szeretsz kocsikázni, nézzétek meg a duzzasztót, és -ha megtaláljátok- kérek képeket a téli kikötőről. Bár utóbbit még én sem tudom hol van, csak a víz felől láttam évekkel ezelőtt. 4 50tonnás bárka is várta ott, hogy sorsuk jobbra forduljon, és újra legyen hajózás a Körösön.