Keresés

Részletes keresés

tpuppi Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10134

Örülök hogy pár ember foglalkozik a régi gépekkel, tegnap találkoztam a szomszédommal aki USA-ba dolgozik rákkutatással, de az asszonyom számára ez már nemsokat jelent,  sokat mesélt nagyapjáról aki egy Újvidéki hajozási vállalkozásnál dolgozott hajóskapitányként a hajóról már korábban adott képeket a személyzet van rajta és a tulajdonos valamint fedélzeti képek egy vontato gőzhajórol amit ma már csak a Zoltánon lehetne késziteni. A cég neve Guttmann & Frankl ami jól láthato a lapátkerékház oldalán. De minden cirilbetüs felirattal.

Érdemes lenne ezeket arégi hajózási társaságokat is felfedezni függetlenül az országtól.

Más a foglalkozásom miatt naponta vagy a Balatonnál vagy a Dunánál vagy a Mura Drávánál vagyok, szerintem ez a hajózásért egyesület kicsit egyoldaluan a Dunával foglalkozik ezért én ebbe nem is akarok belépni, meg semmilyen Pesti rendezvényen az ügyeletem miatt nem tudok részt venni. Most is fáj aszivem de Neszmély nekem csak akkor jön össze ha pár év mulva nyugdijas leszek.

 

Előzmény: Zoltika (10128)
Enzo Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10133

Milyen belsőket?

Milyen jó lenne ilyenkor a Csopak...

Előzmény: Pistike (10131)
MALWIN Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10132

Zézé, nem tudom látszik-e, itt a toló a Mississippi-ről.

 

Pistike Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10131
Szombaton Révfülöpről Tihanyba a Földvár nevű hajóval mentünk át. Majd megfulladtunk. A személyzet nem nyitotta ki csak a hátsó ablakokat. Pontosabban Fövenyes után kezdték lehúzgálni a belsőket.
Zoltika Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10130
Ja. Majd odamegyek, aszt' jól megmondom nekik! :-)
Előzmény: Z. Z. (10129)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10129

Felhívod a figyelmüket a tévedésre?

Előzmény: Zoltika (10128)
Zoltika Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10128

Hattalmas hibát láttam ma a Közlekedési Múzeum hajós kiállításán! (Ahova - mintegy spontán - a gyerekekre való vigyázás közben "tévedtünk" be.)

 

 Van egy kép egy "Dömös" nevű gőzhajóról, ami a képaláírás szerint "József főherczeg"-ként épült. Gyanús volt a kép, elsősorban a felső fedélzet és kémény környékének kialakítása miatt; és a Várfalvi-könyv alapján valóban egyértelmű: a kép az első "Dömös"-t ábrázolja! Épült 1883-ban "Leda"-ként a DDSG-nek, a MFTR 1939-ben megvásárolta és "Dömös"-nek keresztelte, 1944-ben a kiskörei hídnál elsüllyedt. Kiemeléséről nincs adat. Valamivel kisebb volt a "József főherczeg"-nél.

Előzmény: Zoltika (10127)
Zoltika Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10127

Una Vestrum!

 

Kérlek linkeld be a képtárat, mert itthon nincsen hozzá bookmark, és nagyon megnézném!

Előzmény: Una Vestrum (10112)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10126

A Legenda kicsit több fényben, mint pénteken:

 

Zoltika Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10125

Kérdéseim:

 

1. ki az a "mi"? ("hímeztetünk")

2. mennyi az annyi? ("olcsóbban")

3. mi mennyi?

 

:-)))

 

(A csökkentett méretű hímzés - D=18 -> d=10 - ára is csökkentett. Hogy mennyire, azt holnap tudom megmondani.)

Előzmény: Bócman (10103)
gumidani Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10124
Az én tippem a Dunaföldvár. A Petőfinél kisebbnek vélem.
Előzmény: Una Vestrum (10112)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10123

Tegnapi T1 hétfő lévén a Tünde. Valaki kérdezte, hogy hétfőnként elmarad-e a naplemente túra. A válasz: Nem, csak hosszabb egy kicsit. Elmennek Füredig, meg vissza.:-)))

 

 

Z. Z. Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10122

Ezt a hozzászólást különösen nagyra értékelem, persze ez szubjektív. Régóta vadászom képre a magyar tengerjáró hajóktól. A másikról is jó lenne. Pannon Sun talán?

A Krückau képek (ez és Kurdeejay-é) pedig szépen szemléltetik a hajó funkcióját: úgymint folyam-tengerjáró. Kurdejay képe merre is van?

Előzmény: riversea (10109)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10121

Enterprise

 

Z. Z. Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10120

Otto Klinkenberg

 

Z. Z. Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10119

Caesar

 

 

Z. Z. Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10118
Ma kinéztem a Duna partra délután. Áruszállítókból csak önjárók jöttek.
jakyg Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10117
Ajjaj, hogy nem érünk rá. Mehetnénk a naszáddal a nyílt napra. Úgy stílusosan.
Előzmény: DLala (10114)
MALWIN Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10116
Na index, ez a katyvasz hogy került ide, he?
Előzmény: MALWIN (10115)
MALWIN Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10115

Biztosra:
Malwin+Meso+2 gyerknő
Gigabursch+fkn
gumidani
viking star
Bócman+skn
LajA
jakyg+1 (szombat és vasárnap, de szombat este nem!!!)

Miksai 24-25

 

BIZTOS ÖSSZESEN: 14 fő

 

Gyerekek:

(...)

GYEREK ÖSSZESEN: 2 fő

 

Nem biztosra:
muggliné
1 gyerek

 

NEM BIZTOS ÖSSZESEN: 2 fő

 

Csak szombat estétől:
Rianna
Hamster

 

CSAK SZOMBATTÓL ÖSSZESEN: 2 fő

 

Csak vasárnap: Aranyangyal, összesen: 1 fő


<!-- var indexadengineui = Math.round(Math.random()*10000000); var same = indexadengineui; function Is() { //browser leválogatás agent = navigator.userAgent.toLowerCase(); this.agent = navigator.userAgent.toLowerCase(); this.major = parseInt(navigator.appVersion); this.minor = parseFloat(navigator.appVersion); this.ns = ((agent.indexOf('mozilla') != -1) && ((agent.indexOf('spoofer') == -1) && (agent.indexOf('compatible') == -1))); this.ns4 = (this.ns && (this.major <= 4) && (this.minor = 5)); this.ie = (agent.indexOf("msie") != -1); this.ie4 = (this.ie && (this.major == 4) && (agent.indexOf("msie 5.0") == -1)); this.ie5 = (this.ie && (this.major == 4) && (agent.indexOf("msie 5") != -1)); this.ie6 = (this.ie && (this.major == 4) && (agent.indexOf("msie 6") != -1)); this.iframe = (this.ie || this.ns6) ; } var is = new Is(); //-->


h i r d e t é s

<!-- if (is.ie || is.ns4 || is.ns6) { document.write(''); document.write(''); document.write(''); document.write(''); document.write(''); } else { document.write(''); } //-->









Előzmény: jakyg (10110)
DLala Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10114

http://www.mult-kor.hu/cikk.php?article=5831

 

Indul a gőzös.

Az első magyar hadigőzös vízrebocsátásnak évfordulóján, 2004.július 24-én a Magyar Honvédség a társ fegyveres testületekkel együtt színes programokkal és bemutatókkal nyílt napot szervez a MH hadikikötőjében.

muggli Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10113

UV!

Szerintem a "Petőfi".

A kémény a kerékállás előtt legalábbis ezt definiálja, kérdés, hogy hanyas kiadású a kiadvány.

muggli©

Előzmény: Una Vestrum (10112)
Una Vestrum Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10112

Tettem a képtárba - többek közt - egy általam azonosíthatatlan gőzhajót (Visegrádnál). Melyik lehet? Egy régi idegenforgalmi kiadványban találtam.

 

Miksai Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10111

És Bástya elvtárs már szart sem ér ??

 

Miksai 24,25

Aranyangyal 25

 

 

Előzmény: jakyg (10110)
jakyg Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10110

Hatot kellett visszalapoznom, hogy ráakadjak a hétvégi munkáslistára!

 

Úgy érzem, frissíteni kell! Kéretik jelentkezni!

 

Biztosra:
Malwin
Gigabursch+fkn
gumidani
viking star
Bócman+skn
LajA
jakyg+1 (szombat és vasárnap, de szombat este nem!!!)

 

BIZTOS ÖSSZESEN: 11 fő

 

Gyerekek:

(...)

GYEREK ÖSSZESEN: 2 fő

 

Nem biztosra:
Mesi
muggliné
1 gyerek

 

NEM BIZTOS ÖSSZESEN: 3 fő

 

Csak szombat estétől:
Rianna
Hamster

 

CSAK SZOMBATTÓL ÖSSZESEN: 2 fő

Előzmény: viking star (9942)
riversea Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10109

Sziasztok! Két érdekes kép a netről: az egyelőre még magyar lobogó alatt hajózó  Pannon Star Rotterdam előtt 2004. 07. 18.-án, és Kurdeejay által pár hónapja a Dunán megörökített komáromi tengerjáró - a Krückau - az angliai Tyne folyón Newcastle kikötőjében, szintén 2004. 07. 18.-án.

 

Más: Sajnos szombaton és vasárnap nem érek rá, de pénteken délután megpróbálok kimenni Neszmélybe Sopronozni egy kicsit.  Üdv: rs.

Zoli66 Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10108

Jó Szelet!

 

Csak éppen beugrottam, mert most fönt élek a hegyen (Kemencei Erdei Múzeumvasút) ahol nincs internet.

Ha valamit rosszul mondok akkor bocsássatok meg, mert felületesen futottam csak át a sok-sok hozzászólást.

 

Roppant unalmas már a szárazföldi patkányság, de kötelezettségeim vannak a hétvégére a KEMV ötödik kisvasúti napján. A tennivalók pedig vasárnap este érnek véget. Majd erőteljesen szimatolok a délnyugati szélbe, hogy megérezzem a neszmélyi halászlé és palacsinta illatát, egyébb nem jön össze a hétvégén.

 

Hanem!

Kedden 24 órázom itt a Cerny mentőnél, ha esetleg Bócman Mester mondása a: "a hajó nem vonat" újra teljesülne, tehát VII.28-án szerdán nem hatkor indulna a SOPRON m/s hanem mondjuk nyolc óra tájban, akkor beszállhatnék a Battai útra!

 

VII.31.-VIII.1-re még nincs beosztás, igyekszem szabadnapot kérni (ajaj nyár közepi hétvége), és veletek lenni!

 

Baráti üdv! Zoli

 

 

 

Előzmény: Bócman (9934)
pengefal Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10107

Rendeltetését, katonai jelentőségét tekintve a nemrégiben elkészült, teljesen svéd fejlesztésű és gyártású Visby nem tekinthető különleges hadihajónak, ám szerkezetét, kialakítását tekintve mindenképpen kiemelkedő haditechnikai újdonság, egy merőben új fejlesztési irányzat első rendszerbe álló típusa. A Visby kifejlesztése során ugyanis úgynevezett lopakodási (angolul: stealth) képességet biztosító műszaki megoldásokat alkalmaztak. (E megoldásokat, amelyek a radarok számára csak korlátozott észlelhetőséget tesznek lehetővé, eddig csak a katonai repülőgépek és helikopterek építésekor alkalmazták.)
Az új, mindössze 600 tonna vízkiszorítású hadihajó ezért - külalakját tekintve - leginkább a papírból hajtogatott játék hajókra emlékeztet, nem pedig a típuselődökre. A 73 m hosszú, 10,6 m széles, és 2,4 m merülésű hajótest egymást metsző síkokból álló felépítménye rejti a parancsnoki tornyot és a fedélzeti fegyverzet egy részét. Ez a szokatlan forma a rossz radaros (rádiólokátoros) észlelhetőség egyik meghatározóan fontos tényezője. A másik az, hogy a hajótest nem fémből, hanem teljes egészében szénszálas erősítésű műanyagból készül. Ez az úgynevezett szendvicsszerkezetként kialakított utóbbi, nem csak a lopakodási képességet növeli, hanem - a fémépítésűekhez képest - nagyjából a felére csökkenti a szerkezet tömegét, melynek eredményeként jelentősen megnövekszik a hordozott fegyverzet tömege, valamint a sebesség és a hatótávolság is.

muggli Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10106

Queen Mary 2:

A NatGeon volt egy film a hajó építéséről. Érdekes, hogy "Z" szerű hajtása van, és nem toló, hanem húzó hajócsavarjai vannak, a kormányzása a hajócsavarok konzolainak elfordításával történik. A próbaúton az egyik orsugárkormány baloldali zsilipkapuját elhagyta, mert valahogy belevert a csiga a kinyíló kapuba.

muggli©

Előzmény: hellokocsivigyáztam (10094)
pengefal Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10105

 EGY IGAZÁN ÁRAMVONALAS YACHT

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!