Örülök hogy pár ember foglalkozik a régi gépekkel, tegnap találkoztam a szomszédommal aki USA-ba dolgozik rákkutatással, de az asszonyom számára ez már nemsokat jelent, sokat mesélt nagyapjáról aki egy Újvidéki hajozási vállalkozásnál dolgozott hajóskapitányként a hajóról már korábban adott képeket a személyzet van rajta és a tulajdonos valamint fedélzeti képek egy vontato gőzhajórol amit ma már csak a Zoltánon lehetne késziteni. A cég neve Guttmann & Frankl ami jól láthato a lapátkerékház oldalán. De minden cirilbetüs felirattal.
Érdemes lenne ezeket arégi hajózási társaságokat is felfedezni függetlenül az országtól.
Más a foglalkozásom miatt naponta vagy a Balatonnál vagy a Dunánál vagy a Mura Drávánál vagyok, szerintem ez a hajózásért egyesület kicsit egyoldaluan a Dunával foglalkozik ezért én ebbe nem is akarok belépni, meg semmilyen Pesti rendezvényen az ügyeletem miatt nem tudok részt venni. Most is fáj aszivem de Neszmély nekem csak akkor jön össze ha pár év mulva nyugdijas leszek.
Szombaton Révfülöpről Tihanyba a Földvár nevű hajóval mentünk át. Majd megfulladtunk. A személyzet nem nyitotta ki csak a hátsó ablakokat. Pontosabban Fövenyes után kezdték lehúzgálni a belsőket.
Hattalmas hibát láttam ma a Közlekedési Múzeum hajós kiállításán! (Ahova - mintegy spontán - a gyerekekre való vigyázás közben "tévedtünk" be.)
Van egy kép egy "Dömös" nevű gőzhajóról, ami a képaláírás szerint "József főherczeg"-ként épült. Gyanús volt a kép, elsősorban a felső fedélzet és kémény környékének kialakítása miatt; és a Várfalvi-könyv alapján valóban egyértelmű: a kép az első "Dömös"-t ábrázolja! Épült 1883-ban "Leda"-ként a DDSG-nek, a MFTR 1939-ben megvásárolta és "Dömös"-nek keresztelte, 1944-ben a kiskörei hídnál elsüllyedt. Kiemeléséről nincs adat. Valamivel kisebb volt a "József főherczeg"-nél.
Tegnapi T1 hétfő lévén a Tünde. Valaki kérdezte, hogy hétfőnként elmarad-e a naplemente túra. A válasz: Nem, csak hosszabb egy kicsit. Elmennek Füredig, meg vissza.:-)))
Ezt a hozzászólást különösen nagyra értékelem, persze ez szubjektív. Régóta vadászom képre a magyar tengerjáró hajóktól. A másikról is jó lenne. Pannon Sun talán?
A Krückau képek (ez és Kurdeejay-é) pedig szépen szemléltetik a hajó funkcióját: úgymint folyam-tengerjáró. Kurdejay képe merre is van?
Az első magyar hadigőzös vízrebocsátásnak évfordulóján, 2004.július 24-én a Magyar Honvédség a társ fegyveres testületekkel együtt színes programokkal és bemutatókkal nyílt napot szervez a MH hadikikötőjében.
Sziasztok! Két érdekes kép a netről: az egyelőre még magyar lobogó alatt hajózó Pannon Star Rotterdam előtt 2004. 07. 18.-án, és Kurdeejay által pár hónapja a Dunán megörökített komáromi tengerjáró - a Krückau - az angliai Tyne folyón Newcastle kikötőjében, szintén 2004. 07. 18.-án.
Más: Sajnos szombaton és vasárnap nem érek rá, de pénteken délután megpróbálok kimenni Neszmélybe Sopronozni egy kicsit. Üdv: rs.
Csak éppen beugrottam, mert most fönt élek a hegyen (Kemencei Erdei Múzeumvasút) ahol nincs internet.
Ha valamit rosszul mondok akkor bocsássatok meg, mert felületesen futottam csak át a sok-sok hozzászólást.
Roppant unalmas már a szárazföldi patkányság, de kötelezettségeim vannak a hétvégére a KEMV ötödik kisvasúti napján. A tennivalók pedig vasárnap este érnek véget. Majd erőteljesen szimatolok a délnyugati szélbe, hogy megérezzem a neszmélyi halászlé és palacsinta illatát, egyébb nem jön össze a hétvégén.
Hanem!
Kedden 24 órázom itt a Cerny mentőnél, ha esetleg Bócman Mester mondása a: "a hajó nem vonat" újra teljesülne, tehát VII.28-án szerdán nem hatkor indulna a SOPRON m/s hanem mondjuk nyolc óra tájban, akkor beszállhatnék a Battai útra!
VII.31.-VIII.1-re még nincs beosztás, igyekszem szabadnapot kérni (ajaj nyár közepi hétvége), és veletek lenni!
Rendeltetését, katonai jelentőségét tekintve a nemrégiben elkészült, teljesen svéd fejlesztésű és gyártású Visby nem tekinthető különleges hadihajónak, ám szerkezetét, kialakítását tekintve mindenképpen kiemelkedő haditechnikai újdonság, egy merőben új fejlesztési irányzat első rendszerbe álló típusa. A Visby kifejlesztése során ugyanis úgynevezett lopakodási (angolul: stealth) képességet biztosító műszaki megoldásokat alkalmaztak. (E megoldásokat, amelyek a radarok számára csak korlátozott észlelhetőséget tesznek lehetővé, eddig csak a katonai repülőgépek és helikopterek építésekor alkalmazták.) Az új, mindössze 600 tonna vízkiszorítású hadihajó ezért - külalakját tekintve - leginkább a papírból hajtogatott játék hajókra emlékeztet, nem pedig a típuselődökre. A 73 m hosszú, 10,6 m széles, és 2,4 m merülésű hajótest egymást metsző síkokból álló felépítménye rejti a parancsnoki tornyot és a fedélzeti fegyverzet egy részét. Ez a szokatlan forma a rossz radaros (rádiólokátoros) észlelhetőség egyik meghatározóan fontos tényezője. A másik az, hogy a hajótest nem fémből, hanem teljes egészében szénszálas erősítésű műanyagból készül. Ez az úgynevezett szendvicsszerkezetként kialakított utóbbi, nem csak a lopakodási képességet növeli, hanem - a fémépítésűekhez képest - nagyjából a felére csökkenti a szerkezet tömegét, melynek eredményeként jelentősen megnövekszik a hordozott fegyverzet tömege, valamint a sebesség és a hatótávolság is.
A NatGeon volt egy film a hajó építéséről. Érdekes, hogy "Z" szerű hajtása van, és nem toló, hanem húzó hajócsavarjai vannak, a kormányzása a hajócsavarok konzolainak elfordításával történik. A próbaúton az egyik orsugárkormány baloldali zsilipkapuját elhagyta, mert valahogy belevert a csiga a kinyíló kapuba.