Keresés

Részletes keresés

DrBub0 Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10167
A duzzasztó ott van Szentandráson, a téli kikötő meg alatta valahol, de sajna arra nem emléxem pontosan. Viszont itt 1 könyv, illetve annak elektronikus formája, aminek nagy hasznát veheted:
körös-Sárréti utikalauz Az ide illő rész a 4/1es, de szerintem - ha kirándultok is, nem csak pihentek a holtág mellet, lábat lógatva, horgászva, esténként a kertben szabadtűzön sütögetve, hideg sörrel, finom borral a hűvösben.........Bocs kicsit elkelendoztam. Kezd megviselni a munkaheléyemen a 32fokos meleg - érdemes a többi szarvasi, szentandrási látványosságot is megnézni. Igazi alfödi kisváros érzés :-)

u.i.Közben megnéztem, tényleg ott a kikötő, a mezőtúri komp után (kb 3km), a könyvben írják az útvonalat.
Ja és kérek képeket róla(főleg a kikötőről), majd ha lehetséges! Akár magánban is.

Tényleg, van valakinek a Szőke Tiszáról képe, amit még nem találtam meg? A kiránduláskor készülteket szeretném - magánhasználatra- összegyűjteni. Sajnos a sajátjaim eléggé 'hiányosak' lettek. Ha magánban megoldható, tárhelyet is tudok biztosítani.

Előzmény: Törölt nick (10166)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10166
Ez a duzzasztó, meg a téli kikötő Szarvas környékén van?
Előzmény: DrBub0 (10165)
DrBub0 Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10165
Akkor ki ne hagyd a Körösök 1etlen hajóját, a Katalin 2-őt! :-)
Az arborétumnál megtalálod - vagyis azzal szemben, a holtág másik oldalán
"Hajótörés kizárva! / Cápaveszély kizárva! " :-)
Esetleg ha szeretsz kocsikázni, nézzétek meg a duzzasztót, és -ha megtaláljátok- kérek képeket a téli kikötőről. Bár utóbbit még én sem tudom hol van, csak a víz felől láttam évekkel ezelőtt. 4 50tonnás bárka is várta ott, hogy sorsuk jobbra forduljon, és újra legyen hajózás a Körösön.
Előzmény: Törölt nick (10162)
Pistike Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10164
Az Almádival jöttünk vissza. Az korrekt volt :)))
Előzmény: Andris88 -))) (10159)
Popeyeee Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10163
Nincs a "Földvár" ms. -al semmi baj, a kormányállásba nagyon jó idő van, jól szellőzik. Meg az a nagy hűtő odafennt :))
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10162
Jövő héten megyek szabira. Békésszentandáson vettünk ki egy vízparti házat, a Körös holtág mellett. Ha van mozgás, azt megmutatom.
Előzmény: DrBub0 (10161)
DrBub0 Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10161
Hát, határeset, de érthető. :-)
Sajnos tény, hogy itt a Tiszán elég gyér a hajóforgalom. A mellékfolyókon hasonlóan szomorú a helyzet. Nemrég voltunk 1 szegedi kiránduláson, megnéztük a 'tiszai hajózás' állapotát - azaz a volt Admiralitás hajóit. sajnos inkább hasonlított 1 hajótemetőhöz, mint kikötőhöz a Boszorkánysziget. A Victor Hugo megjelenését is óráról-órára követtük, tehát nem lehet azt mondani, hogy csak a Dunáról szól a topic, de tény, hogy a fórumozók többsége dunai (Bp) vagy Balaton melletti. Tudtommal pl az ország északkeleti régiójából(Felső-Tisza) nincs is topictársunk. Pedeig ott is történnek dolgok. A Körösökről is inkább csak kirándulások alkalmával akad valami kép. Talán majd jövőre, ha újra tudok vizitúrázni, csinálok 1 'Körös-Sárréti utikalauzt'..de addig még sokminden lehet...
Előzmény: tpuppi (10152)
Zoltika Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10160

A 10 cm átmérőjű M.H.E. jelvény cca. 19000 öltés, felhímzése 950 Ft.

Bócman! "Mi" mennyiért csinálná meg?

Előzmény: Zoltika (10125)
Andris88 -))) Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10159
ezért csodálkozok én is, hogy miért nem a "Földvárt" pihenetetik a "Csopak" helyett...na mind1...pistike, peched volt mert a "Földvár" az egyetlen tisztazárt balatoni hajó...amúgy visszafele már biztos nem a "Földvár" volt (lett volna), mert a "V"járaton keresztül küldik a vizibuszokat Fonyódról az "A" járatra....igen, visszafelé az "Almádi" volt (lett volna), azon meg van NYITOTT fedélzet...
Előzmény: Enzo (10133)
gumidani Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10158

Biztosra:

Malwin+Meso+2 gyerknő
Gigabursch+fkn
gumidani+
főnökasszony
viking star
Bócman+skn
LajA
jakyg+1 (szombat és vasárnap, de szombat este nem!!!)

Miksai 24-25

Anker

BIZTOS ÖSSZESEN: 16 fő

 

Gyerekek:

(...)Anker gyerekek

GYEREK ÖSSZESEN: 4 fő

 

Nem biztosra:
muggliné
1 gyerek

 

NEM BIZTOS ÖSSZESEN: 2 fő

 

Csak szombat estétől:
Rianna
Hamster

 

CSAK SZOMBATTÓL ÖSSZESEN: 2 fő

 

Csak vasárnap: Aranyangyal, összesen: 1 fő

Előzmény: MALWIN (10140)
Bócman Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10157
Ugyan nem sokat mond, de: interlighter.hu
Előzmény: riversea (10155)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10156

OK

Most adjatok interlighter bárkára utaló linket, légyszi.

Köszi.

Előzmény: riversea (10155)
riversea Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10155
Hogy most működik-e azt nem tudom, de korábban volt ilyen itt a Dunán is. Az Interlighternek, ami egy szovjet/orosz/ukrán-magyar/stb? cég volt a volt MAHART székházban de lehet, hogy a Belgrád rakparton, már nem is emlékszem, volt az irodája. Ún. interlighter bárkákat (rövid, magas bárkák) még ma is tologatnak az ukrán tolók.  Na szóval az antivilágban ennek a cégnek 3-4 olyan LASH (Lighter Aboard Ship) hajója volt, ami a mississipis képeken is látható. Egyikük a Tyibor Szamuelly büszke nevet viselte. Az interlighter bárkákat a Duna-Deltában ezekbe a hajókba pakolták be, szerintem még a fekete-tengeri folyókról is összeszedtek párat majd vitték Vietnámba a Mekong-ra és ott aztán kirakodás után helyi járművek továbbították őket a folyón felfelé. Szerintem ma már nem müködik a cég, vagy legalábbis ezt a tevékenységet nem folytatja. Üdv: rs.
Előzmény: Z. Z. (10154)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10154

Ja értem. Én másképp gondoltam. Köszi a tájékoztatást.

 

A bárkaszállító hajózás szerinted működik a környékünkön (úgyértve a Mississippinél közelebb)

Előzmény: riversea (10153)
riversea Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10153

Ezek a hajók már nem a klasszikus értelemben vett folyam-tengerjárók, mint pl. a mi hazajáróink voltak. Ahhoz túl nagy a merülésük és magas a felépítményük. Ahogy Kurdeejay képein is látszik a felépítmény leszerelt állapotban a raktártetőn van és a kinyúló szerelvények le vannak hajtva. A komáromi hajógyárból így viszik le őket az Al-Dunára, ahol végleg felszerelik a hidat és így adják át új tulajdonosaiknak. Az egyszer már leúsztatott hajók többet nem térnek vissza mert lefele így is csak adott vízállásnál tudnak hajózni a  hajózóút és a hídnyílások szűk keresztmetszeteiben. Ezt a típust egyébként folyamon nemigen, inkább csak nagy parthajózásra (ún. coaster) használják mert csak a nyugat-európai mély árapályos tölcsértorkolatokba épült kikötőkbe tudnak felhajózni, esetleg jól kiépített viziúton tovább is (pl. Duisburgig a Rajnán).  A komáromi hajókról rengeteg képem van, fenn is volt a képtáromban a nagy képvesztésig. Jól sikerült, népszerű és olcsó típus, ezek előzményeit 93-ig a Ganz Danubius gyártotta, állítólag tőlük vették meg a licencet a szlovákok.  

 

A Pannon Sun-ról sajnos nem találtam én sem képet, csak egy rövid IMO jelentést, miszerint az egyik dél-amerikai horgonyzóhelyen két fegyveres rabló mászott fel a hajóra, de az őrség észrevette és a leadott figyelmeztető lövések hatására a vízbe ugrottak és az ott várakozó csónakon elmenekültek. Nem túl sok. Üdv: rs.

Előzmény: Z. Z. (10150)
tpuppi Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10152

A hajózás most valóban csak a Dunán ring de nem müködik rendesen,  de ha csak itt maradunk akkor részben mi is tehetünk róla hogy másutt nem is lesz semmi. Örtilosnál aDrávát a vizügyesek mérték valo igaz hogy keseregnek csak akkor tudnak feljönni idáig ha a horvátok vizet engednek a Drávába az erömüvüknél.

De  ezeket a dolgokat ki tudja igy elintézni.

A struc ha belenyomja a fejét atalajba akkor csak a Dunát látja ezek szerint, na mindegy, de nem biztos hogy sokáig látja mert elöbb utobb homok megy a szemébe. Sajnos mindenütt versenyhelyzet van és ez egy darabig igy is marad ,de akkor sem kell strucnak maradnunk. Nem tudom érthető-e amit leirtam.

Előzmény: MALWIN (10138)
Zoltika Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10151
A Visegrádon látható lapátkerekes szerintem is a Dunaföldvár. A Petőfinek (és a Visegrádnak) majdnem a farig hátrajött a főfedélzeti felépítménye, úgy, mint most a Kossuthon látható. A fotó színes volta miatt korábbi hajóban nem is igen érdemes gondolkodni. Ha a kép 1944 előtti lenne, szóba jöhetne pl. a tegnap emlegetett Léda-Dömös is, a körvonala ennek is hasonló volt.
Előzmény: gumidani (10124)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10150

Ezeknek a folyam-tengerjáró hajóknak gondolom csak a nagy terjedelmű, de kis relatíve kis súlyú áruk átrakás nélküli szállításánál van létjogosultsága.

Előzmény: Kurdeejay (10146)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10149
Köszi.
Előzmény: Kurdeejay (10146)
Kurdeejay Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10148
Akarom mondani itt: kep.tar.hu/kurdeejay
Előzmény: Kurdeejay (10146)
tpuppi Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10147
Ha átveszik a hétvégére az ügyeletemetakkor megkeresem Neszmélyt én is de tudnák még pár helyeta ahol elkelne egy-két kommunista szombat .
Kurdeejay Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10146

 

További képek róluk

Előzmény: Z. Z. (10122)
Tom_ Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10145
Fent van minden képtárnak a linkje itt: magyarhajozas.lap.hu
Előzmény: Zoltika (10127)
MALWIN Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10144
Ok.de mél csak du.megy.Addig nem érek rá.
Előzmény: Z. Z. (10142)
MALWIN Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10143
Ugyanitt olvastam, hogy a Miskolc-ba tolóvá alakításakor 2 db feltöltős, egyenként ezer lóerős Láng került.Most is azok vannak benne, vagy sakálok?A Lángok akkor lettek fejlesztve, újak voltak.
Előzmény: MALWIN (10141)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10142
Küldök egy sokat bíró mélcímet.
MALWIN Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10141

Így van. Esetleg elküldöm mélben, akkor megvan a méret.

Találtam tegnap még képeket az egykori magyar tengerhajózásról:

A Budapest 1934-ben,és a az új Budapest 1968-ban, építésekor,

a Cegléd Duna-tengerjáró vízrebocsátása, Jégtörők munkában 1967(elöl a jégtörő IX),

cikket a Vaskapu szabályzásról, az erőmű építéséről, stb.

Előzmény: Z. Z. (10139)
MALWIN Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10140

 

Biztosra

Malwin+Meso+2 gyerknő
Gigabursch+fkn
gumidani
viking star
Bócman+skn
LajA
jakyg+1 (szombat és vasárnap, de szombat este nem!!!)

Miksai 24-25

Anker

BIZTOS ÖSSZESEN: 15 fő

 

Gyerekek:

(...)Anker gyerekek

GYEREK ÖSSZESEN: 4 fő

 

Nem biztosra:
muggliné
1 gyerek

 

NEM BIZTOS ÖSSZESEN: 2 fő

 

Csak szombat estétől:
Rianna
Hamster

 

CSAK SZOMBATTÓL ÖSSZESEN: 2 fő

 

Csak vasárnap: Aranyangyal, összesen: 1 fő

Előzmény: MALWIN (10115)
Z. Z. Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10139

Válasz:

1) Köszi, hogy nem felejtetted el.

2) Az arányok felismerhetők.

3) A képtárat azért javasoltam, mert az index lebutítva adja. Gondolom ez eredetileg (és a scannelés után is) egy A4 oldal lenne.

Előzmény: MALWIN (10136)
MALWIN Creative Commons License 2004.07.21 0 0 10138

ez a hajózásért egyesület kicsit egyoldaluan a Dunával foglalkozik

 

 

Szvsz azért, mert ott van hajózás.

Látod, amikor a Tiszán van valami, rögtön megjelenik itt is, csak sajna ez ritka, és nem azért, mert ritkán jutunk ide, hanem mert nincs hajózás.Ugyanez áll a Dráva-Mura kettősre is.

Ma Magyarországon két hely van, ahol komoly hajózás folyik ("komoly"- hazai értelemben-),ez a Balaton és a Duna.Sajna.

Előzmény: tpuppi (10134)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!