koszonom a valszokat mindenkinek. vegulis az elhangzott osszes erv figyelembevetelevel ugy dontottem, hogy felhagyok a folyamatos szabalyzas nyujtotta megtakaritasi inkabb csak elmeleti illuziojaval es veszek egy olcso es kenyelmes, programozhato ketponszabalyzot. Ez az en lakasom eseteben (88nm) mindent egybeveve olcsobb es kenyelmesebb barmely mas megoldasnal, hiszen a tavalyi teljes evi gazfogyasztas (futes,melegviz) 800 kobmeter korul volt, vagyis egy teljes evi koltseggel lenne egyenerteku a programozhato analogszabalyzo!!
Néhány éve jártam hasonló cipőben.Én akkor lenmaglisztet használtam.Régebben az autók hűtőjéhez is ezt használták. Nekem bevált ,kb 2 hónapig ment vele a szeneskazán.Nem mondom,hogy ez a legjobb megoldás ,de talán neked is segít.
A lenmaglisztet vízzel keverve közvetlenül a kazánba kell önteni ,aztán hagyni egy kicsit leülepedni. A feltöltést ajánlatos óvatosan elvégezni ,hogy minél kevésbé kavarja fel az anyagot. Sok szerencsét !
SOS SOS SOS segítségre lenne szükségem:ma kilyukadt a vegyestüzelésű kazánunk.Hegeszteni nem lehet,mert olyan hülye helyen van a lyuk.Olyan megoldás létezik,hogy valami csoda anyaggal eltömítem a lyukat.Azért akarok gányolni,mert szertném tavasszal elégezni a "piszkos munkát" talán addig kibírja valahogy.
Ha ez mond valamit,akkor kb 1 percenként kb 0.5 cm átmérőjű csepp csepeg.
Mivel a gepjarmuben is hasonlo homersekletek uralkodnak, birnia kell, viszkozitasaval kapcsolatban talan egy szakember tobbet tudna mondani, de elmeletileg ha egy x milas autoba megfelel, akkor talan egy kazanba is. Mukodesi elv ugyanaz, keringeto szivattyu, radiator, hoforras...
Jók a meglátásaid, de néhány tapasztalat a leírtakkal kapcsolatban:
1. A termosztát leírásában szerepel, hogy a kazán előremenőjét maxra kell állítani, de ez szvsz. csak 5 fok alatti külső hőmérsékletnél igaz,egyébként túl nagy lökést ad a hőmérsékletnek. Ezért melegebb időben le szoktam venni (az időjárás függő szabályzás helyett ami 75kHUF).
2. Szerintem ez nem igaz csak akkor, ha kétpontszabályzás esetén is maxra állítod az előremenőt.
3.4. Igen, de cálfoljatok meg ha nem így van, de az okosok azt mondják a keringetőszivattyúnak nem árt annyira, ha folyamatosan megy. Egyébként ahogy olvastam kb. 90 Watt a teljesítménye. Ezért írtam, hogy a folyamatos szabályzás inkább kényelmes mint energiatakarékos (kb. 6-700 Huf/hó a villany árkülönbsége).
Én vezettem statisztikát nem látszott lényeges különbség a gázfogyasztásban, viszont hamarabb felfűt mintha fix 70 fokos előremenőt állítok be, sőt az éjszakai csökkentett fűtési időt is meg
lehetett hoszabbítani.
Üdv
Szia Sujgojo!
A szivattyú teljesítményét a készülék műszaki leírásából tudhatod meg pontosan, nálam egy Grundfos üzemel 130W teljesítményt látok rajt.
Vezérlés tekintetében egyetértek veled amit nyersz a réven elveszíted a vámon!
Talán az analóg vezérlés mellet szólhat, hogy mindig állandó a helység hőmérséklete viszont csodákat ill. jelentős megtakarítást senki ne várjon a vezérlési mód megváltoztatásától ugyanis a fizikai törvényszerűségeket még semmilyen termosztáttal nem sikerült megváltoztatni.
greenlak
koszi a diagrammot! En a kovetkezot hamoztam ki belole: ha a szobaban 19 fok van es en 20 fokot allitok be a termosztaton, a kazan a maximalisan engedelyezett 75C fokon kezdi a felfutest (ha en elotte felcsavartam az eloremeno viz homersekletet maxra, gondolom en, de ezt nem irjak). Ahogy emelkedik a homerseklet a szobaban, a kazan egyre alacsonyabb eloremeno vizhomersekletet allit be a jelleggorbe szerint, es amikor a szoba T eleri a 20C-t, a viz mar csak 47,5C. Ezutan gondolom csak ilyen meleg vizet keringet, es ezzel tartja a homersekletet. Ha ez igy van, akkor nekem ebbol a kovetkezo tanulsagok jonnek:
1. Ha nem allitom max-ra a kazant, akkor jelentosen lassul a felfutes, vagyis nem igaz az hogy enyhe idoben allitsam kozepre, hidegben pedig maxra, hiszen a peldabol latszik, hogy mar egy fok kulonbseg eseten is szukseg van a max vizhomersekletre.
2. A ketpontvezerlesu kazan felfutese az esetek nagytobbsegeben gyorsabb
3. Az analogvezerlesnel nagyobb a keringetoszivattyu terhelese, szinte allandoan megy hontartasnal, legalabbis nalam
4. A hontartasnal jelenthet megtakaritast a folyamatos szabalyzas, persze kozben allandoan megy a szivattyu. Tudja valaki kb. hany wattos lehet egy 24kW-os kazan szivattyuja?
Menj be a gazmuvekbe es a teruletileg illetekes emberketol kerj nevet, cimet. Ismeros tervezotol konnyebben atveszik. De ne hangoztassd hogy tolem az otlet:)
Sziasztok, mennyibe kerul egy cirko beszerelesi tervezese? A lakasban van gazvezetek a tuzhelyhez, de vill. futes van. Kellene kazanelhelyezesi es kemenyterv esetleg kompletten radiatorszamitassal is. 80m2, 2+1/2szoba. Hol lehet esetleg olyan mernokot talalni akit atviszi az engedelyeztetesen is es garanciat vallal hogy nem fognak utana problemazni (gaz, kemeny)?
A TIGÁZ meósa fogja átvenni a telken belüli szerelést is, t?lük kérdezd meg, az a legbiztosabb. A telken belüli szerelést is terveztetni kell, a tervet a TIGÁZnak jóvá kell hagynia, még az elsö kapavágás elött. Aki a tervet késziti az tudni fogja a helyi elöirásokat, ha nem tudja majd bemegy és megkérdezi, de ha nem akarsz sok problémát olyat keress, akit jól ismernek/van ismeröse a gázmünél.
Nem tudjátok véletlenül van arra valami előírás, hogy a telken belüli gázvezetéknek milyen messzire kell mennie a szomszéd kerítésétől? A TIGÁZ behozta az utcáról a gázt és belül 20cm-re van a csonk a szomszédtól, ebben a vonalban végig lehet ásni vagy beljebb kell menni? Köszi.
Second!
Megint bajom van, evente egyszer biztos:)
Tema:cirkulacios vezetek a hasznalati melegvizen
Kazan:Duval Twin 24 kw-os (belso melegviztaroloval) addig ok hogy a legtavolabbi pontrol visszajon egy 16-os henco egy dunfoss erre tervezett keringeto szivattyuval es egy 1/2 colos T-vel visszataplalom a bojlerbe (ott ahol egyebirant a hideg viz menne bele) de:
1. hova kell visszacsapo szelep?
2. nem tuningolom-e tul a kazant nyomasilag?
Azert ez igy nem teljesen igaz, mert a nyomvonal is valtozna! Ugyanis most fontrol a konyha egyik falanak a kozepen kanyarodik le a cso es el akarom vinni a sarokig. A flexi nem megoldas, mert baromi ronda lenne egy meteres darab a falon vizszintesen, 80 cm magassagban! Raadasul a tuzhely folott kene mennie, mert melette mar nincs hely.
Ugyhogy sajnos mindenkeppen a mostani csovet kell piszkalni:-((
ha jól értem, akkor a meglévő cső nyomvonala nem véltozna, csak a készülék kerülne odébb egy méterrel kb. Szerintem ezt meg lehetne oldani egy flexi csővel is. Elzárva a csapot, készülék le, flexi cső fel, készülékre ráköt. Természetesen nem házi kivitelezésben, hanem minősített gázszerelővel.
A vázolt szereléstechnikai bravúr működik, csak életvédelmileg hiányos válasz. Ilyeneket én nem ajánlgatok. :)
Végül is tud akár 60%-al működni. De hagyományos termosztáttal (szerintem) nem könnyű megvalósítani a programozott éjszakai fűtéscsökkentést. Mert miről is van szó: az én házam hőn tartására mostanság (-5..-10fok külső) kb. 60 fokos előremenő víz szükségeltetik a radiátorokban, ez fedezi a hőveszteséget. A felfűtésnek sokkal nagyobb az energiaigénye tehát ott kb. 80 fokos víz szükséges. Ha a termosztát csak ki-be kapcsolgatja a kazánt és az mondjuk 70 fokig melegíti a vizet akkor a ház sokkal lassabban éri el a kívánt hőmérsékletet (mert nem 80 fokos víz kering)és ha elérte akkor kb. 10 fokkal többre fűti a vizet mint ami elég lenne.
Tehát ezért írtam, hogy elsősorban a kényelem nő meg, energiatakarékosság abból adódik, hogy nem fűti túl a lakást, illetve hirtelen felfűt és így tovább lehet csökkentett hőmérséklet.
http://edit-de.vaillant.com/mod/netmedia_pdf/data/techn_dat_pza.pdf
A leírás utolsó oldalán látható a karakterisztikája a szabályzásnak.
Én ezt a szabályzást idén január óta használom, előtte hagyományos volt. Lényeges különbség nem tapasztalható, de szerintem akár 10% különbséget sem könnyű kimutatni csak hoszabb távon.