Valaki irja már le, hogy neki mennyiért csinálta az épületgépész a fűtési rendszer számítást, tervezést. Meg, hogy ez mekkora házra/lakásra, milyen fűtési rendszerre (padlo/radiátoros) vonatkozott. Kellene egy kb. ár mert a közeljövőben kellene felújítani a régi központifűtést.
Leendő házunk területének kb.60-70%-ban radiátosos, míg a több helyiségben padlófűtés lenne. Kondenzációs kazánt tennénk, ami ugye alacsony visszatérő vízhőmérsékleten a leggazdaságosabb. Szerintem ehhez valahogy sorosan kellene kapcsolni a radiátosos, majd a padlófűtést. Hogyan lehetséges ez, úgy hogy a két rendszer szabályzása lehetőleg külön (is)történjen.
Ha valaki tud egy jó megoldást, ezért fizetni is hajlandó vagyok (pl. épületgépészeti terv elkészítése)
Nalam a szakik felsoelosztasu, falon kivul vezetett rezet ajanlottak Dunaferr radiatorral. Az epgepesz konzultacio utan alsoelosztasu, mua csoves lett Vogel radiatorral. Nem bantam meg hogy futottam meg egy kort az ugyben.
Olvasgattam itt a fórumot és felkeltette az érdeklődésemet ez az analóg hőfok szabályozás.
Milyen kazánok tudják ez ? Árkategória ?
Mi jelzi ezt a tulajdonságot pl. egy prospektusban ?
Sziasztok, boldog új évet Mindenkinek! Eddig csak csendben olvasgattam a hozzászólásokat, most viszont lenne egy kérdésem fűtéssel kapcsolatban. Kíváncsi lennék véleményekre, saját tapasztalatokra Vaillant Turbo Plus kazánnal kapcsolatban, akinek ilyen van otthon vagy esetleg az ismerősének és hallott pozitív vagy épp negatív dolgokat. A problémánk az lenne, hogy parapetes készülék lévén is meg kell oldanunk a füst-gáz elvezetést, levegőcserét, viszont a tervezett házunknál nemigen tudjuk megoldani a cső kivezetését (minimális csőre gondoltunk, ami az alapfelszerelésbe beletartozik, de hallottunk olyat, hogy szél esetén elalszik az őrláng). A kéményes kivezetés nagyon drágának látszódik a pincéből a padlásig, emiatt szeretnénk minimális hosszal megoldani. Van esetleg valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata, akár hallomásból is?
Nagyon köszönöm előre is!
Vannak hőszükséglet számító programok. Többnyire a radiátoros cégeknél. (www.vogel-noot.hu ; www.dla.hu (DUNAFERR)) Elég bonyolult így első ránézésre, de azért sok sikert!
Higgyetek az epuletgepesz mernoknek akivel eloszor megterveztetitek az egeszet
Nem nagyon terveztetjük ezt meg senkivel. De az az igazság, hogy nincs olyan sok terveznivaló, mert veszünk egy cirkót, kihúzzák a csöveket és tényleg csak annyi kell, hogy a radiátorok méretét jól belőjük. Gáz és gázbojlerek eddig is voltak.
A csövek falon kívül mennek majd; a kéményt a kéményseprő szakik le fogják ellenőrizni. Hogy melyik helyik helyiségek a hidegebbek (ami lépcsőház mellett van), azt is meg tudjuk mondani; oda esetleg picivel nagyobb radi kell, mintha fűtött helyiségek vennék körül (sajnos tapasztalatunk, hogy egy szomszédos lépcsőház sok meleget el tud vonni).
Ennyi. De ha tudsz adni nevet-címet, aki szakember egyszer kijön és ezeket - nem csillagászati árért - megmondja, ám legyen. Plusz pár tízezer forint és több hét csúszás viszont nem fér bele.
Ha a kivitelezovel csinaltatod a tervezest mindegyik azt ajanlja ami neki a legjobb
Igen, de ez a kockázat rengeteg szakma esetén fennáll, a fogorvostól a suszterig.
2 kérdésem van.
A radiátorainkon Emmetti típusú hőfokszabályzós termoszelepek vannak. Ezekkel azt tapasztaltuk, hogy ha a beállított hőfok közelében van már a szobahőmérséklet (azaz már közel van ahhoz, hogy a szelep lezárjon, és ne engedjen több forró vizet a radiátorba), akkor fütyülő, süvítő hang jön a szelepekből (nem levegő!!). Normális ez??
Más: a házunkban a pincében és a földszinten vannak radiátorok. A kazán a pincében van (Vaillant Thermotop és keverőszelepes megoldás a padlófűtés miatt). A szobatermosztát természeresen a földszinten van. A tapasztalat az, hogy a fűtéskor a földszinti radiátoraink melegszenek át először, s akkor, amikor azok már nagyon melegek, akkor kezdenek a pinceradiátorok melegedni, de sosem lesznek olyan melegek, mint a földszintiek. Jelzem, hogy egyik kör sincsen mesterségesen (radiátor vagy elosztó szelepekkel) lefojtva. Normális dolog ez? Nekem a gépész, aki ezt szerelte azt mondta, hogy "a meleg víz mindig fölfelé megy... ", meg hogy kísérletezzek a földszinti radiátorok alsó szelepének részleges lefojtásával. Ezt én nem érzem túl szerencsés megoldásnak...
(Ha kell, fényképet is tudok prezentálni a kazánházi csövezésről)
Több vállalkozó is kijött, felmérték a helyiségeket, de mást mondtak a radiátorokra, mármint hogy mekkora kell egy-egy helyiségbe. Kinek higgyünk? Ki lehetne azt nekünk is számolni, légtér alapján, hogy mekkora kell? Higgyetek az epuletgepesz mernoknek akivel eloszor megterveztetitek az egeszet. Ezt a fazist nem erdemes atugrani, mert a kazan kemeny- es gazbekotes miatt mindenkepp terveztetni kell. Ha mar ott van a mernok akkor a futesi rendszert is meg tudja tervezni (amennyiben biztok benne).
Egyreszt folmeri az igenyeiteket (melegigeny, falban-falon kivul fusson a cso stb) masreszt ha ert a szakmajahoz akkor tippeket is tud adni a kivitelezesre (radiator, csovezes tipusa stb).
Ha kesz a terv akkor kersz ajanlatot kivitelezoktol. Elotte erdeklodj az anyagarakrol es kerj egy ajanlatot csak kivitelezesre es ha vallalja a kivitelezo egy kulon arat anyagbeszerzesre. (elofordul hogy a kivitelezo nagyban olcsobban tud vasarolni). Ha a kivitelezovel csinaltatod a tervezest mindegyik azt ajanlja ami neki a legjobb-legkenyelmesebb (mert csak ahhoz ert vagy az a legkonnyebben kivitelezheto). Szabaly hogy ha megvan a terv akkor a kivitelezo a tervezo engedelye nelkul nem valtoztathat kulonben senkire sem hivatkozhatsz ha valami nem mukodik. A kesz rendszer atvetelenel jo ha ott van a tervezo is.
Cserépkályha(-és egyéb) fűtésű lakást próbálunk cirkofűtésessé átalakítani. Több vállalkozó is kijött, felmérték a helyiségeket, de mást mondtak a radiátorokra, mármint hogy mekkora kell egy-egy helyiségbe. Kinek higgyünk? Ki lehetne azt nekünk is számolni, légtér alapján, hogy mekkora kell? Nem szeretnénk se jégcsapokat, se feleslegesen szórni a pénzt...
Aztán hallottam ilyeneket, hogy egyrétegű, kétrétegű, háromrétegű; sovány magas, széles alacsony - az alakját aszerint szokták megválasztani, hogy hogyan fér jobban, vagy más szempontokat is figyelembe kell venni?
A nyomásmérőnek a skálája színes. Olvassad el a kazán doksiját, ott megmondják mi a jó szín, ahol a mutatónak állni kell. :-)
Egyébként 1,5-2 bar a normális általában. Nálam (igaz ez beretta) 1,5 bar alapban és amikor felfűti a vizet, akkor 1,8-2 körül mozog. (Ugye a hőtágulás vagy mi) :-)
Ha ilyen nagytudású készüléked van, akkor inkább hívd ki a Vaillantot. Ugyanis ez nem egy mezei kazán pár tekerővel, meg termosztáttal.
Ezeknél már fűtési jelleggörbét is állítanak. Tehát, ha neked a Vaillantosok temperáló fűtést állítottak be, akkor ott a jelleggörbe is ehhez lett alakítva.
Látogass el a Vaillant.hu-ra és nézd meg az ügyfélszolgálat/szervíz telefonszámát és érdeklődj náluk!
Most 10 fokos temperált fűtésre állították be az építtetők a lakást, és úgy néz ki a cirkón, hogy van 1 lcd kijelző ami az előremenőt méri, és ez felmegy 60-70 fokra, és kb 1 perc alatt vissza 30-40 re, és újra fel.
Ez azért lehet, mert le van tekerve a termosztát?
AMúgy van 1 nyomásmérő is a cirkón (Vaillant Termotop plus) kb 1-2 bar körül van.
normális ez az egész így?
Sima radiátoros fűtés padló alatti műanyagcsövekkel.
Azért azzal vigyázzál, mert nagyon megégethet a radiátor. Meg aztán a csövezés, és kötések sem biztos, hogy arra lettek méretezve, de ezügyben már tényleg nem nyilatkozok, mert nem vagyok szakember, csak egy "tapasztalt" laikus.
Az előremenő hőmérsékletnek szerepelnie kellene az ép.gépészeti terven. Amúgy 70-80C körül szokott lenni. (Úgy is érezni fogod a radiátoron, hogy az adott vízhőfokkal fűt-e rendesen, vagy nem.)
Milyen termosztát hány fokon legyen? A szobatermosztát természetesen 22-23-on. :))