Segítségre lenne szükségem a következő autóval kapcsolatban (307- 2002 - RHS motorkód)
Kb 1 hónapja random időközönként leállításnál nem áll le azonnal a motor, még párat fordul és fulladozva leáll. Következő indításnál pöccre indul, de APF hibát dob és beírja ezt a hibakódot P1138 (képen csatolom)
Kb 2 éve már volt gondom ugyanezzel, ott ki is derült hogy a kábel volt a ludas, meg volt már toldva azt rendberaktuk el is múlt azóta se volt vele gond idáig. Most annyi kivétellel hogy néha nehezen áll le a motor és ezután jön a hibakód is. Sikerült élő diagot csinálni, képeken láthatjátok a mért értékeket:
Ezen a képen a hibakód van:
Ez a kép alapjáraton készült hideg motornál:
Ez a kép pedig kicsit megemelt fordulatszámmal körülbelül 1200-1400nál:
A kérdésem az lenne, hogy ezekből az adatokból kiolvasható az, hogy ha valóban a nyomásszabályzó gyengélkedik? illetve nem e nagyon rossz érték a porlasztóknál az a korrekció különbség? Számít az hogy hideg volt a motor, lehet hogy üzem melegen is meg kellene ismételni?
Illetve egy ráadás kérdés :)
Egytömegű lendkerék van már az autón, kb 24-25 ezer kilóméter van benne azóta, és nyáron kiszakadt az alsó hátsó motortartó, amit az alváz szám alapján kaphatóra cseréltettem ki (swag gyártmány), és eléggé rázza is a kasznit vele az autó. Lehetséges hogy meg kéne próbálnom beszerezni egy gyári 90 lóerőshöz valót? Nézegettem a bárdi unix zsu kínálatát, de mindegyiknél ugyanazokat a cikkszámokat hozza a két külön motorra, plusz a febi blistein oldalán is ugyanazt a cikkszámot árulják a két motorhoz. Van esetleg ebben valakinek tapasztalata?
Remélem azért nem akarod megszabni ,hogy mi legyen a véleményem !Hogy miben vagyok járatos meg miben nem arról meg lila-gőzöd sincs és persze közöd mégkevesebb !
Upszzzz tudsz jobbat??? Hát írd le neki részletesen a sorrendet a hf.leszedéshez,meg az összerakásban.Hf csavarok meghúzási sorrendjét,nyomatékát......stb...stb.
Az meg,hogy jutalék????? Ne írassál már velem nagyon csúnyát így új év elején. Még a "szakik" is baráti áron csinálják a fórum tagoknak a gépeket. Úgy látszik nem vagy ebben járatos.
Sajnos ez a topik is oda jutott,hogy kikoptak a segiteni tudó és akaró szakik! Max. anyit kaphat a segitség kérő ,hogy elküldik " Jena"-hoz vagy még esetleg más szakihoz ! Ez igy csak 1-2 szaki reklámoldala!Lehet ,hogy a "küldők" még jutalékot is kapnak?
Sziasztok. Az öreg hölgy új gazdához kerül. Így eladó lenne egy Morette lámpa és egy RT3 navigációs rendszer. A morette Dolomit szürkére van fényezve . Ára 85.000.-
A facelift tulajoknak ismerős a probléma: ha lecseréljük a gyári fejegységet (RD4/RD43/RD45), akkor nem lehet beállítani az órát. Ez évente legalább kétszer okoz gondot :)
Három megoldás szokott lenni a problémára, van aki arra az időre visszarakja a gyári fejegységet, van aki a kesztyűtartóba költözteti, van aki megveszi a Connects kábelét ~22 ezerért.
A negyedik megoldás a szoftverfejlesztőé (ami az elkészítésre fordított időt átszámolva drágább lett, mint a Connects kábel) :D
A forráskód githubon elérhető, a videó leírásában ott a link is hozzá. Hibajavítást, plusz ötletet, feature-t szívesen fogadok, de pénzt ne csináljon belőle senki, ha kérhetem.
Kellemes Ünnepeket mindenkinek.
ui: a régi projektem kódja is felkerült github-ra, akit érdekel meg tudja nézni.
Nekem még a régi van. A kétzónásnál is gyakori a fogaskerekek lekopása és eltérően dolgozik a két oldalon. Pl. ugyanolyan hőfoknál az egyik oldal fűt, a másik hűt 😀
A tapasztalatok szerint használja a külső hőmérsékletet a szabályozási kör.
Logikus is, hogy ha azt hiszi, hogy a kinti levegő 40 fokos, akkor nem fogja felmelegíteni, ha bent 23-at szeretne elérni. Azt hiszi, hogy emeli a benti hőmérsékletet, ha nem melegíti a beérkező levegőt, de mégsem.
A belső hőmérő a visszacsatoláshoz kell, de mivel azt hiszi a rendszer, hogy fűt, itt most nem lesz sosem jó értéken.
Már hogyne lenne köze hozzá. A csatolt kép bal oldalán láthatod, hogy mik azok a komponensek, amik részei az automata klímának. Középen a párologtató elfagyását megakadályozó mechanizmusról egy ábra. A jobb oldalt pedig azt látod, hogy mi történik, ha az egyes komponensek meghibásodnak. Mindhárom résznél látszik, hogy a külső hőmérséklet szenzornak szerepe van az automata klíma működésében.
Próbáltam a melegíteni a szenzort. 85 fok után akadt ki, de nem nagyon csökkent le 40 fok alá utána sem.
Vettem egy bontott tükröt és abból áttettem a hőmérőt. Most 12 fokot ír. Decemberben fura, de valósnak tűnik. ;)
Akku: egy hónapja kezdte el dobni a "víz a gázolajszűróben" üzenetet. Épp 5 éve szívtam ezzel. Lett egy jeladó csere anno, de továbbra is jött az üzi. Persze volt szűrőcsere, meg szűrőházból leeresztés, aztán Ádi írt hasonló esetet, amit az akku cseréje oldott meg. Tehát februárban cseréltem az akku és most újra jött közel 5 év után a hiszti. Pont szerelőnél volt a kocsi, így ő engedte le a rossz üzemanyagot a szűrőházból, de pár napos állás után mindig jött a hibaüzenet. Exide akku volt benne. Nem akartam elhinni, hogy 5 éven belül kifeküdt úgy, hogy 2. kocsiként használtam a PUG-ot. Rámértünk tegnap az akkura, 7,8 V-ra esett az fesz indításkor. Rögtön csere. Nincs is vizes üzenet, mellesleg csak prémiumot nyomok bele kis kivétellel, amióta megvan.
Szóval akku: itt a Bárdi a "menő" bolt, a legnagyobb választékkal. Van Exide, 77 Ah, 750(?)-es indítóáram, az előző 680 volt. 2 év gari, 46 ezer!!!! az ára. Guglit előkapom, mert annyiért már majdnem BMW-t lehet kapni, hát 26 ezernél nem is drágább a legtöbb helyen, 900 pengőért meg a küszöbre is leteszik. Már mint írtam bent is van az új cucc, immár a 3. a kocsim életében közel 13 év alatt.
Szóval ha olyan hiba üzi jön, ami nem nagyon lehet valós - nálam a prémium üzemanyaggal kapcsolatosan, egy éven belül cserélt gázolajszűrővel -, jobb az aksit is meglesni. Nem is kellett terheléses mérést nálam csinálni. (halkan súgom meg: a szerelő az izzító gyertya csere után a nem 100-as indításkor - én éreztem, hogy nem röffen a megszokott módon - már az esetleges porlasztócsúcsok cseréjével hozta rám a frászt. Hát reggel, bár nincs hideg, úgy röffent be, mint új korában.