Keresés

Részletes keresés

Infomaker Creative Commons License 2002.12.02 0 0 420
Sziasztok!

Nos, fenn van a cirkó (ezt adják a lakásokhoz nálunk):

Vaillant Thermotop 240-5XE

Véleményeket kérek;

köszi!

Infomaker

RodrigeZZ Creative Commons License 2002.12.02 0 0 419
Vagyon olyan kandallo, amivel meg lehet oldani a központi fűtést is (van benne hőcserélő) notabene, akár gázzal is mehet.
(árát ne kérdezd, én is csak láttam)

R

Előzmény: lakas_deli (418)
lakas_deli Creative Commons License 2002.12.02 0 0 418
second,
koszi meg1x. A belsofali konvektor problemajat nem tudtam, de jo tudni rola. Vegul is akkor min 1mill. raszamolando a vetelarra ha gazzal akarja az ember futeni... azota rajottem hogy az idealis
az 5. megoldas lenne:
cirkos kozp futes es melegviz, a cserepkalyha helyen / kemenyebe pedig egy kis kandallo fatuzelessel, uveggel lekeritett tuzterrel :)) Hm...
Előzmény: second (417)
second Creative Commons License 2002.12.02 0 0 417
lakas_deli,

mivel kivitelezésben nem vagyok valami experte, nem mondhatnám, hogy tuti jól tudnék saccolni.
Ez így fejből nem megy.

A cserépkályha konvektorra cserélését azért nem támogatném, mert te magad is 4 hőleadóról beszélsz, amikor a költségeket feszegeted. Tehát eleve legalább négy fűtendő helyiséget feltételezek, az egy konvektor hogyan oldaná meg, hogy mindegik kellemesen legyen fűtött? Másfelől a belsőfali konvektív hőleadó adja a legkevésbé jó komfortot (túl nagyok lesznek a szoba egyes érzei közötti hőmérékletkülönbségek).

Sec.

Előzmény: lakas_deli (414)
second Creative Commons License 2002.12.02 0 0 416
zspeti,

a kazán cseréje ésszerűnek tűnik, csakúgy, mint a tárolós de gázalapú HMV készítés megvalósítása.

A kazáncsere (amennyiben egy új falikazán beszerzéséről van szó) félig megoldja a zárt rendszer problámáját, mert a ma kapható falikazánoknak része szokott lenni a zárt tágulási tartály. Már csak zt kell megoldani, hogy a nyitott tartályt és kegyszereit leszereljék és elzárják a felesleges lyukakata csövön. :)
Figyelni kell arra, hogy a légtelenítést a zárt rendszernél is meg kell tudni oldani. Ha eddig központi légtelenítés volt, aminek része volt a tágtartály is, a nagy bontási lendületben nehogy áldozat legyen az is.
Érdemes ellenőrizni a rendszer víztérfogatát, hogy a kazán tartozékaként adott tágulási tartály elegendő nagy-e.
Érdemes a hőszükségletet és a radiátorméreteket átszámolni, hogy nincs-e valami ordító túl- vagy alulméretezés. (Ha eddig panasz nélkül ment, akkor azért olyan nagy baj komfot terén nem lesz eztán sem.)
Termosztatikus radiátorszelepeket mindenképpen javasolnék. Ezeket azonban jó, ha hozzáértő ember méretezi, választja ki.
E szelepek ellenállása a kézi szelepekénél sokszorosan nagyobb, ezért a rendszer hidraulikáját célszerű átszámolni.

Egy családiház fűtésterve nem eget rengető összeg. A csövezés átszerelése és a radiátorok cseréje egy nagyságrenddel felette lesz, pláne, ha falat kell vésni, vagy a padlót feltörni.

Sec.

Előzmény: zspeti (415)
zspeti Creative Commons License 2002.12.02 0 0 415
Second!

Kezdem belátni, hogy nem olyan egyszerű a dolog mint első ránézésre gondoltam. Tehát a helyzet a következő:

Gázkonvektoros lakásból (innen az a kényszerképzet, hogy mindenütt nekem kell a fűtést vezérelnem) költöznék nagyobb, de központifűtéses használt lakásba. Itt 22 éves, nyitottrendszerű, vascsöves, lemez tagosradiátoros, C21(?) cirkós fűtés van. Egy szobatermosztát, 0 radiátor hőszab.szelep. A HMV ellátás villanybojlerrel történik. A HMV-t mindenképpen gázzal és tárolós rendszerben szeretném előállítani. Sajnos egy egyszerű vízmelgítő csere nem jöhet szóba (ott nincs kémény). Ezért a kazánt gondoltam kicserélni (úgy is 22 éves felkiáltással) egy víztárolóval egybeépítettre. Az új kazán miatt a nyitott rendszert zárttá kell átalakítani. Ez a biztos (?), de mindenképpen javasolt. Ez nem nagy ktg. Vagy az új cirkóhoz mindeképp át kell terveztetni a fűtési rendszert?

Mennyiért tervnek egy teljesen új rendszert (müanyagcső+lapradiátor)? Mert a régi falon kívül cső és radiátor nem nagyon tetszik, de a kazánon kívűl még 3-400 ezret biztos nem tudok rákölteni.

lakas_deli Creative Commons License 2002.12.02 0 0 414
second,
koszi a valaszt. A lakas egy jo helyen levo kis 45m2es lakas. A nagynenemnek (nyugdijas) lenne lakas, min. 10evig biztos lakna benne (ameddig egeszsege engedi). Fekvese miatt elegge draga, de szvsz meg eppen erdemes megvenni. Idos embernek fontos hogy jo legyen a futes es ne keruljon tul sokba ezert jo lenne a gaz. A cirko engedelyeztetest(parapetkemennyel) es beepitest (3db radiator+torulkozo szarito) kb mennyire saccolod?

A cserepkalyha helyere konvektor miert nem jo? Egyebkent nekem azt mondtak hogy cserepkalyhat mar egyaltalan nem lehet gazositani.

Előzmény: second (411)
second Creative Commons License 2002.12.02 0 0 413
zspeti,

dehogy húztál fel. :)
Elnézést, ha félreérthető volt a megfogalmazás vagy a stílus!

"Átolvastam néhány fűtéstervezéssel foglakozó könyvet és megdöbbenve tapasztaltam, hogy az annyira favorizált közp.fűtés, ha tényleg komfortosra és ENERGIA TAKARÉKOSRA akarod csinálni milyen drága."

A központifűtés drága? Mihhez képest?
Minél magasabb komfortszintet akarsz elérni annál többe fog kerülni a rendszer, de ez szerintem az autótól a bútoron át a házépítésig mindenre igaz.
Az energiatakarékosság fokozása egy szinten túl valóban meg nem térülőnek látszó többletköltségeket hoz magával. (Vákuumcsöves napkollektort venni és hozzá egy igazán jó rendszert építeni nem olcsó, de legalább is drágáb, mint egy acéltartály a cserépkályhában.)

"Nem lehet megoldani csak horribilis összegért, hogy bármelyik helyiségben bármilyen hőfokot (15-24 C-ig) be lehessen állitani."

Még ezt sem állítom.
Bármikor lehessen tartani bármelyik helyiségben bármilyen hőfokot (15-24 C-ig) , az ami feleslegesen sokba kerül. (A bármelyik helyiségben per definitonem benne van a WC is.)

"Az én fogalmaim szerint ez volna az alapja a komfortos és energiatakarékos fűtésnek."

Az én fogalmaim szerint pedig az, hogy jól méretezett hőleadók, csőhálózat, szerelvények és hőtermelő alkosson olyan rendszert, mely biztosítja a kellemes hőkomfortot, s melynek szabályozása elkerülhetővé teszi az indokolatlan túlfűtést.

"... én még nem voltam olyan közp.fűtésés lakásban ahol valamelyik helyiségben ne lett volna túl meleg/hideg. / ...de [...] szeretném megspórólni az épületgépészt."

Ezen a ponton - már "hivatalból" is - kénytelen vagyok vitatkozni veled. Egyfelől szeretnél "full extrás" fűtési rendszert, de ha lehet ne kelljen megterveztetni. Ebben nagyobb a végső kockázat, mint ha egyszerűbb rendszert építtetsz meg, amit hozzáértéssel alkottak meg.
A lényeg ott van, hogy mint minden rendszer, a fűtés is akkor működik kifogástalanul, ha annak minden elemét gondosan tervezték és építették meg. Annál inkább igaz ez, minél bonyolultabb rendszerről van szó.

"Ezért okoskodtam itt, hátha volna olcsóbb megoldás. Sajnos a válaszaidból arra következtetek, hogy ráadásul aki ilyet szeretne még hülyének (vagy milliomosnak) is nézik, és szeretnék meggyőzni, hogy fölösleges lukszus igényeket támaszt. "

Úgy vélem, hogy helytelenül közelítesz a kérdéshez.
Abból vontam le ezt a következtetést, amit az előbb is megfogalmaztam.
Egyfelől szeretnéd, ha az energiatakarékosság és a magas komfort szempontjai minden határon túl megvalósulnának, másfelől szeretnéd, hogy mindez ne kerüljön sokba.
Ha olcsón szeretnéd felújítattni a fűtési rendszeredet, akkor több kompromisszumot kell vállalni az igények terén. Sajnos.

A rendkívül hangsúlyozott energiatakarékosság mit jelent a te értelmezésedben?

Az épületfűtés területén az energiatakarékosság nem a fűtőberendezésnél kezdődik, hanem az épületnél. Monjuk utána jönnek a hőforrás oldali veszteségek. (Itt látszólag akkor érhetjük el a legkisebb értékeket, ha villamosenergiával fűtünk. Az ellenáláson keletkező hő 100%-ban a fűtésre fordítható. Mégsem jutott eszedbe, hogy erre térj át. A jó hatásfok csak a te házadra érvényes, az erőműig visszafejtve a folyamatot már nem ilyen szép a kép.)
Másfelől "kit érdekel" a hatásfok, ha az energiahordozó ingyen van. Egy jó szoláris rendszerrel több földgázt takarthatnál meg, mint a helyiségek extra pontos hőmérsékletszabéályozásával...

Hogy valami konstruktív ötlettel is előálljak:
Jó eredményt lehetne elérni a céljaid elérésében, ha nem szobatermosztát lenne a kazánvezérlés alapja, hanem időjáráskövető szabályozás. A radiátorokon termésszetesen termosztatikus radiátorszeleppel...
Erről mit gondosz?

Sec.

Előzmény: zspeti (409)
second Creative Commons License 2002.12.02 0 0 412
pardon, nem végig vastag betűvel szántam!

Sec.

Előzmény: second (411)
second Creative Commons License 2002.12.02 0 0 411
lakas deli,

azokon kívül amit felsoroltál további értelmes ötletem nincsen.
A cserépkályha helyére kerülő konvektorról lebeszélnélek, ha hagyod magad. Csakúgy a kályha "elgázosításáról" is.

Ha már gázt vezetnék be, akkor valmi konfortos központi hőellátást valósítanék meg.
(kb a 4. verzió)

Nagy kérdés, hogy milyen távon gondolkozunk az adott lakásban. Magyán, mennyit éri meg költeni rá. Ha két év mulva elköltözöl, akkor lehet, hogy érdemesebb maradni a villanyfűtésnél.

Sec.

Előzmény: lakas_deli (408)
greenlak Creative Commons License 2002.12.02 0 0 410
SZia TATA01!
Írod, hogy ez a fűtési rendszered legmagasabb pontja, automata légtelenítő szelep nics beépítve ?!- ugyanis ha csobogás 100%-ban nem is ( ezernyi + 1 oka lehet még),de a hollandi lazítgatásos légtelenítésre megoldás lehetne.
Zspeti!
Szerintem a SECOND által írt válaszokban a smiley-oknak is tulajdoníts némi jelentőséget :-))!
Lehet, hogy amit írt nem volt egyértelmű számodra ezért engedd meg, hogy én mint abszolúte laikus hozzátegyek saját kútfőből.
Amikor fűtés rendszert tervez valaki helységenként meg kell határozni a várható átlagos belső hőmérséklet értéket amit a készülő fűtési rendszernek produkálnia kell, pl háló 19C, nappali 22C, étkező 20C, fűrdő 24C, stb.stb.
A fenti értékeket tekintsük alap esetnek így a fűtésterveződ ismerve a határoló szerkezet adatait, időjárási tényezőket,hőforrás típusát, fűtésivíz hőmérséklet értékét, stb.stb méretezi a fűtési rendszered, kiszámolja, hogy melyik helységbe mekkora radiátort kell felszerelni.
Ebből következik, hogy az általad megadott fenti belsőhőmérséklet értékekhez képest lehet túlméretezni ( bizonyos határokon belül) az adott helység hőleadóját, és rendszer többi elemét.
Amit kérsz megoldható, de a fentieket figyelembe kell venni hozzá, ha minden helységet 25C -ra állítasz be ( majdani hőigény szinten)termofejekkel tudsz levenni belőle( itt is bizonyos keretek között), de fordítva nem megy! Amit Sec. a költségekről írt az gondolom így már jobban érthető, nagyobb radiátor, nagyobb cső keresztmetszet, esetleg nagyobb kazán, esetlegesen gyengébb hatásfok az bizony nagyobb költség. Így hirtelen ennyi.
Bocs Second, mert bele pof!
greenlak
Előzmény: TATA01 (405)
zspeti Creative Commons License 2002.12.02 0 0 409
Second!

Bocs ha felhúztalak az okvetetlenkedésemmel, de pont azért van mert nincs pénzem és szeretném megspórólni az épületgépészt. (nem építés, "csak" egy 20 éves nyitottrendszerű közp.fűtést szeretnék átalakítani) Pláne, hogy én még nem voltam olyan közp.fűtésés lakásban ahol valamelyik helyiségben ne lett volna túl meleg/hideg. Átolvastam néhány fűtéstervezéssel foglakozó könyvet és megdöbbenve tapasztaltam, hogy az annyira favorizált közp.fűtés, ha tényleg komfortosra és ENERGIA TAKARÉKOSRA akarod csinálni milyen drága. (gyakorlatilag 15-20 év alatt sem hozza be az árát) Nem lehet megoldani csak horribilis összegért, hogy bármelyik helyiségben bármilyen hőfokot (15-24 C-ig) be lehessen állitani. Az én fogalmaim szerint ez volna az alapja a komfortos és energiatakarékos fűtésnek. Ezért okoskodtam itt, hátha volna olcsóbb megoldás. Sajnos a válaszaidból arra következtetek, hogy ráadásul aki ilyet szeretne még hülyének (vagy milliomosnak) is nézik, és szeretnék meggyőzni, hogy fölösleges lukszus igényeket támaszt. Mint az építkezős topicokon sokat lehet olvasni, "JÓ AZ ÚGY" mondta a szaki.

A TE és a többiek segítségét azért köszönöm, biztos igénybe fogom még venni, ha elkezdődik a nagy felfordulás.

lakas_deli Creative Commons License 2002.11.30 0 0 408
Urak,
adott egy elado lakas vill. cserepkalyhaval + villanybojlerrel. Az alatta levo lakonal van gaz, 20 eve a gazmuvek bevezette volna a gazt a cserepkalyhaba de a lako nem kerte. Milyen lehetosegeim vannak ebben az esetben?
En igy gondolkodtam:
1; Villanyfutes marad ahogy van:
nem igenyel semmi befektetest de eleg draga uzemeltetni. Nagyon hideg telen az ejszakai aram nem garantalt.
2; Villanyfutes modernizalva:
Cserepkalyha kiugrik, tobb hely. Valamivel jobb kinezetu futotestek, kenyelmesebb kezeles. Kb 200eFt (cserepkalyha bontas, uj villkalyha, stb)
3; Gaz konvektor a cserepkalyha helyett
Cserepkalyha kiugrik, helyere konvektor+kemenybeles (lakas legfelso emeleten van).
Engedely:
a; Gazmuvek kapacitasbovites
b; Kemenyseprok kemeny
kb 400eFt.(?)

4. Gaz kombicirko (futes+melegviz).
Engedelyek:
A lakas kialakitasa miatt vszinuleg csak parapetes cirko lehet.
a; Gazmuvek kapacitasbovites
b; Kemenyseprok kemeny
c; Onkorm. epitesi (a kilogo kemeny miatt)
Mibe faj egy ilyen? Hol vannak bennek a nagy buktatok?
Szerintetek melyik a legjobb alternativa? Valami jobb otlet???

kzt Creative Commons License 2002.11.30 0 0 407
Szvsz rele erintkezotavolsagat a ebben az esetben a motor induktivitasahoz kell meretezni.
Előzmény: balux (393)
second Creative Commons License 2002.11.29 0 0 406
zspeti!

Nem jól érted. :)
Ha mindenhol túlméretezel, akkor hiába csökkented a termosztáton az alapjelet, csak ott fog rendesen csökkeni a hőmérséklet, ahol nioncsen túlméretezve a radiátor.
Amit én írtam, az csak arra az egy konkrét példára vonatkozott, amit te felvetettél, a gyerekek számítógépezésével.

A túlméretezés abban az esetben amit én mesélni próbáltam (kevés sikerrel), azt jelentette, hogy pontosan kiszámolom mennyivel nagyobbat tegyünk fel.

A hőszükséglet számítást nem lehet elfelejteni, met a túlméretezés is csak valamihez képest értelmezhető. Másfelől azt hiszem, te vagy az efgyetlen, akit nem érdekel, hogy mibe kerül amit épít. :)

Erőst javaslom egy épületgépész mérnök felfogadását. :))

Sec.

Előzmény: zspeti (404)
TATA01 Creative Commons License 2002.11.29 0 0 405
Helló !

Egy probléma megoldásában szeretnék segítséget kérni. Adott egy kombi-cirkóval fűtött családi ház,kétkörös radiátoros fűtéssel.A csövezés az aljzatbetonban megy , és ötrétegű müa. cső.
A problémám a törölközőszárító radiátornál az előremenő vezeték felül van radiátorszeleppel.
1-2 hét használat után fűtés közben a radiátorból csobogó hang hallatszik.A légtelenítés 100 %-osan nem oldható meg a radiátor kialakításából adódóan. A teljes légtelenítés csak a radiátorszelep hollandiának kilazításával lehetséges. 1-2 hét és újra csobog... Normális ez a jelenség? Mivel ez a fűtési rendszer legmagasabb pontja ,itt összegyűlhet a levegő. De honnan kerül oda ???

Aki tanácsot tud adni ,kérem segítsen.

Üdvözlettel TATA

zspeti Creative Commons License 2002.11.29 0 0 404
second!

Kösz az eddieket.

Ha jól értem akkor méretezzem túl a radiátorokat (kivéve ahol a cirkóvezérlő van) és akkor az esetleges + hőigényeket is ki tudom elégíteni a radiátoros thermoszelepekkel.

A túlméretezés azt jelenti, hogy "egy számmal nagyobb" radiátort szerelek fel?

Bocs, ha a szakmának a lelkivilágába gázolok, de az egész hőszükséglet számolást ezzel a höszab. szelepes megoldással nem lehet elfelejteni? Mindenütt jó nagy radiátor+höszab.szelep. A szelep úgy is csak a beállított hőfokot engedi a helyiségben.

second Creative Commons License 2002.11.29 0 0 403
a NOOXYPIPE-ról greenlak által adott helyen megadott adat szerint teljesen ok a cső.

Sec.

Előzmény: greenlak (400)
second Creative Commons License 2002.11.29 0 0 402
balux,

mint már szóba került a relét semmilyen körülmények közt nem úszod meg, mert nincs ezen kívül eszköz, amivel automatikusan kapcsolhatnád a szivattyú motorját.

a cső attól, hogy átlátszó műanyagnak néz ki még lehet oxigéndiffúzió-álló. Az ilyeneken egy speckó fólia van, ami amúgy átlátszó. Nem csak többrétegű csövek lehetnek diffúzió-állóak.

Sec.

second Creative Commons License 2002.11.29 0 0 401
zspeti,

megkövetlek, mert feleslegesen bíráltam felül a komfortigényeidet.
Természetesen megoldható, hogy független szabályozású zónákat alakíts ki az épület fűtési rendszerében. Ez adott esetben megoldható egy szivattyúval is és mögötte kialakított mennyiségi vagy minőségi szabályozással. Ekkor a különböző körök nem függetlenek hidraulikailag, tehát a méretezésük nagyobb gondosságot igényel. Vagy meg lehet csinálni hidraulikailag független körökkel is, de az minden körhöz saját szivattyút igényel.
Előremutató módon irányíthatá mindezt egy DDC, ami esetleg rá van kötve a számítógépedre, naplózza az üzemi jellemzőket, diszpécser programból állíthatod a szabályozási paramétereket, hiba eseteén egy GSM modemen keresztül üzenetet küld a mobiltelefonodra.

Magyarán, mindent igényt ki lehet elégíteni. A kérdés az valósak-e az igények.

Sec.

u.i.: ha kicsit utána gondolok akkor azért az a termosztatikus szelepes, klasszikus megoldás sem olyan rossz.
Legyen az alapeset az, hogy 22°C-ot tartunk a lakásban. A radiátorokat ennek megfelelően méretezzük. A termosztát a kazánt vezérli. Éjszakára a termosztát alapjelét lejjebb veszük 18°C-ra. A kazán nem ad annyi teljesítményt a rendszerbe, hogy a radiátorok 22°C-ra fűtsék a helyiségeket, a termosztatikus szelepek csak tátognak hiába. Jön a te példád specialitása. Egy(!) szobában ennél melegebb kell. Az ottani radiátort túlméretezzük. A túlméretezett radiátor napközben túlfűtené a helyiséget, de a termosztatikus szelep nem engedi, éjjel is túlfűti a helyiséget, de akkor a csökkentéshez képest fűti túl, azaz normál hőmérsékletet tarthat. Ha ott is csökkentenénk a teljesítményt, akkor ott lejjebb kell tekerni a termosztatikus szelep alapjelét is. Ez persze csak a kiragadott példádra megoldás (a maga kompromisszumaival), és nem terjeszthető ki értelmesen. Megint csak ott tartunk, hogy a kérdés, mik az igények.

Előzmény: zspeti (391)
greenlak Creative Commons License 2002.11.29 0 0 400
Szia Balux!
Talán nézd meg itt mit tudhat a csöved:
www.hydro-therm.hu/futes/polipropjel.htm
remélem ez nem reklám!
Az ilyen szerelői "asszongyákra" meg nem sokat
adok bár ez is lehet, hogy a személyiségem problémája ez a gondolkodás mód:-((.
Szia
Előzmény: balux (398)
second Creative Commons License 2002.11.29 0 0 399
szvic,

A szerelő inkább ne mondjon semmit, ha értelmeset nem tud.
Soros rendszer - gondolom - egycsöves fűtést jelent, a párhuzamos meg kétcsöveset. Az lehet, hogy hidraulikailag el van b...va a rendszer, de az nem 5 év után derül ki. Egycsöves fűtéssel is gyönyörűen kellene mennie a kazánnak elvben.

Sec.

Előzmény: szvic (390)
balux Creative Commons License 2002.11.29 0 0 398
Greenalk !

Köszönöm válaszod ! Marad a relé !

Te sem ismered ezt a nooxypipe padlófűtéscsövet ?
A neve alapján valóban oxigéndiff.mentesnek tűnik, de egy magát szakinak nevező emberke ránézére azt mondta nem az. Kinézetre ez olyan átlátszó müa. cső. E szaki szerint csak a több rétegű alu betétesek oxidifmentesek, egy másik szaki szerint ez is az. Mi akkor most az igazság ?????

balux

Előzmény: greenlak (396)
zspeti Creative Commons License 2002.11.29 0 0 397
Van valakinek tapasztalata az IMMERGAS cirkókról? Leírása alapján mindent tud amit a "nagyok", de 60-70 ezerrel olcsóbb mint azok (kéményes, beépített indirekt melegvíztároló... 200 E alatt).
greenlak Creative Commons License 2002.11.29 0 0 396
Szia Balux!
Csőtermosztát: Úgy képzeld el, mint egy gyűrűt a fűtés csöveden, ebben van bent az érzékelő mely a fűtővíz hőmérsékletét méri és a beállított értéknek megfelelően kapcsolja a keringető szivattyút, az árát nem tudom, de lényegesen meghaladja egy relé árát.
Herr X:
Abba a helységbe a hova szoba vagy helység termosztát felszerelésre kerül nem szerelhető termosztatikus radiátor szelep!- sőt a hozzáértő szerelőnek illik eltávolítani a normál elzáró tekerentyűt is csak védő kupakot alkalmazni!!!
zspeti:
Az álltalad kért fűtési komfort 1db helységtermosztáttal és X db termosztatikus radiátor szeleppel ( még ha ezek egyenként programozott digitálisak is )tökéletesen megoldható! Amennyiben maradnál az előző verziónál úgy bekerülési költség a fűtési körökszámától függően akár n X 50.000 Ft is lehet!
Előzmény: balux (393)
Herr X Creative Commons License 2002.11.28 0 0 395
Ez most nem szakmai hozzászólás lesz, de:

a gyerek ne számítózzon a haverjaival, amikor már az egész család alszik. Ilyenkor már minden havernak illett volna rég hazamennie.

Tudom, ez egy kiragadott példa volt.

Viszont gondold végig, hogy mondjuk van 3 hálószobád, meg egy nappalid, fürdőszobád.

A hálókban éjszakára tipikusan alacsonyabb hőmérséklet is megfelelő alváshoz. A nappali és a fürdők kell, hogy a legmelegebbek legyenek.

Tedd a termosztátot a nappaliba, a fürdőbe normál szelep teljesen kinyitva. A 3 hálóba pedig tegyél termofejes szelepet.

Vagy tegyél a nappaliba is termofejes szelepet és egy egyszerű (nem programozható) szobatermosztátot a szobá(k)ba. Gondolom ilyen igények mellett a kazánod tudni fogja a többpont szabályzást.

Ekkor már csak arra kell figyelned, hogy a nappali szobatermosztátja alacsonyabb hőmérsékletre legyen állítva, mint a termfejes szelep. Különben folyamatosan menni fog a kazán, amíg a védelem le nem állítja.

Már ez utóbbi megoldás is szerintem csak a konkrét anyagot+szerelést számítva is ~100kHUF. (És akkor nem beszéltünk a megnövekedett kazánkültségekről.)

Szóval gondold végig, hogy megér-e ennyit. Ráadásul a karbantartási/javítási költségek is nőnek majd.

Előzmény: zspeti (391)
ll2002 Creative Commons License 2002.11.28 0 0 394
Szia zspeti,

Szerintem indokolatlanul elbonyolítja a fűtési rendszert ha minden hálószobát külön szeretnél szabályozni. Persze el kell gondolkodnod, hogy hányszor fordul elő ez a probléma, hiszen a megoldása több tízezer forintba kerül és nem biztos, hogy a kényelem és a megtakarítás valaha is megtérül.
Vannak olyan radiátorszelepek amelyeket ugyanolyan heti programmal lehet ellátni mint a szobatermosztátot, de egy ilyen kb. 15kHUf áron szerezhető be. Igaz a programozható szobatermosztátok is hasonló áron kaphatók.
Egy átlagos méretű családi ház esetén szerintem egy nap éjszakai csökkentett hőmérséklettel kb. 1m3 gázt lehet megespórolni, ez persze függ a háztól és a hőmérsékletektől.
Üdv LL

Előzmény: zspeti (391)
balux Creative Commons License 2002.11.28 0 0 393
Grundfos UPS 25-80 v. valami ilyesmi. Azt én sem értem miért kell ehhez 3mm-s érintkezőtávolságú relé ??? (http://net.grundfos.com/download/tm/pdf.nsf/vunid/78F85E2B236E8595C1256B2500392A66/$file/5041100802_UP_Serie_100.pdf?openelement)
Egy olyan relé már elég komoly pénzbe kerül, bár greenlaknak igaza lehet, hogy nem kell olyan komoly relé ehhez.

Greenlak ! Annyit persze, hogy rá lehet szánni :-)!

A csőtermosztátról nem írnátok ? Ahhoz is kell relé ;-)?

balux

Előzmény: second (389)
greenlak Creative Commons License 2002.11.28 0 0 392
Szia Balux!
Egy 5V-al üzemelő mikró relé 230V/2A kapcsol cca.:600 FT, úgy gondolom ennyit azért rá lehet szánni!
A szivattyú ismereteim szerint 150W-os így a 2A a két szivattyúra elég kell, hogy legyen!
greenlak
Előzmény: second (389)
zspeti Creative Commons License 2002.11.28 0 0 391
second!

Az egy szobatermosztát és a többi helyen thermosztatikus szeleppel azért vannak bajok. Képzeld el, hogy éjszaka van. A család alszik ezért a fűtést levesszük 18 c-ra. De a gyerek saját szobájában, a haverjával javában számítózik, és ők fáznak. Ha a nappaliban lévő vezérlő 18 C-ra van állítva akkor, hogy lessz egy másik szobában 22 C ?? A beállított értéktől csak lefelé tudsz eltérni a radiátoron lévő thermoszt. szeleppel! Vagy nem jól gondolom?
Vagy akkor a nappaliban is melegnek kell lenni ahhoz, hogy a gyerekszobában is meleg legyen.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!