Keresés

Részletes keresés

greenlak Creative Commons License 2002.02.01 0 0 1
Sziasztok !
Nagyon szuper, hogy külön topic indult e témakörben,így nem kell az előző kettőben a gépészeti megoldásokkal kapcsolatos hozzászólásokat kicsemegézni, meg aztán bár laikus vagyok a témában, de meg ér egy külön topicot.
A fűtéscsővel kapcsolatban én is hasonlóan jártam, mint bobbobek kilyukadt a kb 25 éves tapos lemezradiátorunk két egymást követő évben a fűtési szezon indulásakor. Belefáradtunk a víztelenités, hegesztés, festegetés jav. stb; stb, ezért úgy gondoltuk, hogy radiátort cserélünk az egész lakásban, és ekkor jött a fűtésszerelő aki közölte, hogy bizony a vastag (3/4" és 5/4" ) vas fűtés csöveinket szerencsés volna kicserélni korszerű réz csövekre, melyek átmérője hozzá lenne igazítva a radiátorokban szállítandó víz mennyiségéhez ( lehet, hogy nem pontosan idéztem ) ja és most nyílt tágulási tartályos rendszerünk van, mert egy régi szenes kazános akkor még gravitációs fűtés rendszert adoptáltak a szüleim egy cirkó gázkazánhoz.
Először sokkolóan hatott, hogy a radiátor cseréből komplett fűtési rendszert kell csinálni,de úgytűnik nem megvágni akar bennünket a szerelő hanem próbál a jó és hatékony fűtési rendszerre rávilágítani ha már úgy is felfordítjuk a lakást.
Az új felállás: rézcső+ lapradiátor+ zártrendszer.
A kérdésem Second-hoz az volna jól gondolkodunk és tényleg hatékonyabb és gazdaságosabb lessz a fűtés vagy tényleg "beugratás", még lefujható ez egész!?( Természetesen csak radiátort is cserél a fent leírtakat nem kell megcsinálnuk mi választunk).
Elnézést a "bő szájért"!
üdv.
greenlak
second Creative Commons License 2002.02.01 0 0 0
bobbobek,

A radiátorokat akarod egymással összekötni?