Úgy döntöttem bevállalom az 1.6 GDI-t. Ott lesz 7 év garancia, és ha esetleg utánna is megmaradna, akkor se hiszem, hogy horribilis összegekbe kerülne a szívóoldal kitakarítása. Az előző dízelemnél egy befecskendezőcsere került volna 600 000-be... Ezek a befecskendezőrendszerek nem működnek 2000 bar-on, mint a dízelek, szóval lehet, hogy kibírja az autó élettartamát, de ha esetleg cserélni kell garancián túl is nem hiszem, hogy sokba kerülne, vagy legalább is nem több százezres tétel. És nincs kettőstömegűm, nincs turbóm, nincs állófűtésem, stb...
Nekem is turbódízel autóm van jelenleg és én is Ceed irányba nézelődöm. A nyomaték és teljesítmény igényem nekem is azt mondta először, hogy legyen egy 1.0-ás turbós benzines (merthogy nálam is kiestek már a rendszeresebb hosszú távú utazások, így a dízel felára sosem térülne meg). Aztán sajnos az ár kérdése elég gyorsan egy új 1.4-es irányába terelt el.
A közelmúltban volt szerencsém vezetni egy 1.4-est és azt kell, hogy mondjam, hogy egész kellemes volt. Nagyon fürge, érzésre remekül gyorsul (fülre nagyon gyorsan erősödik fel a motor hangja :-))), síma közúton nagyon kellemes vezetni. Sajna autópályán 130 km felett erőlködni kezd, legalábbis a motor hangja kezd egyre erősebb lenni, az autó meg alig gyorsul (ilyen tempónál már surrog a kerék is erősen, meg a szél is zúg rendesen, a kisebb sebességen viszonylag csendes autó 130 felett nagyon zajos lesz a korábbi csendhez képest).
De ez nekem belefér, mert max. kéthavonta autópályázok, úgy tűnt, hogy ha elviselem a zajt, akkor a 140-150-et simán tudja tartani, ami nekem több, mint elég (lássuk be, a turbódízel sem csendes ilyen sebességen).
nincs tapasztalatom a benzinessel (nekem crdi-m van), de ha opcio a 6 eves koraban (meg garancialisan) eladas, akkor kockaztathatsz mert addig a szerviz problemaja a befecskendezo mert garis aztan 6-7 eves koraban ha addig mar volt problema, meg mindig eladhatod
Egy 360 Nm- es dízelből ülök át, nem akartam nagyon visszalépni.
Családos emberként kell hogy bírja a megpakolást is időközönként...
Volt már 1000- es 50 le-s suzukim, meg 1,2-es 64 le-skodám is, akkor megfogadtam, hogy soha többet nem veszek alapmotorral autót...
Azért kérdeztem, hogy van-e valakinek hosszútávú tapasztalata ezzel a motorral kapcsolatban, mennyire hajlamos erre a hibára, vagy érdemes ezen is túladni 100 000 km- felett. (Az nekem kb 6-7 év.)
"Jellemzően sajnos rövid távozni fogok vele: 15-20Km munkábajárás, 5-10Km-es bevásárlóutak, illetve évente 1-2 hosszabbtávú autópályázás."
en egyertelmuen az 1.4 benzint vennem erre a felhasznalasra, abban nincs se direktbefecskendezo se turbo, ennek van a legnagyobb eselye hogy sokaig birja a hideguzemet igen, az autopalyazasok kompromisszumokat fognak igenyelni...
Kia ceed vásárlása előtt állok. Szeretném a nagyobb benzines (1.6 GDI) motorral venni az autót.
Mennyire jellemző ezekre a motorokra a direkt befecskendezéses motorok betegsége, a szívóoldali kokszosodás? Van esetleg valakinek hosszútávú tapasztalata ezzel a motorral kapcsolatban, illetve van-e valami mód, ennek a nem túl szép folyamatnak az elkerülésére? Jellemzően sajnos rövid távozni fogok vele: 15-20Km munkábajárás, 5-10Km-es bevásárlóutak, illetve évente 1-2 hosszabbtávú autópályázás.
Az autóval hosszú távra tervezek, szeretném a garanciaidőn túl is megtartani.
Nem nagyon találok ilyen kódot a szervizfüzetben,lehet azért mert olasz. Viszont shell logók vannak benne. De érdekes,mégis a total quartzot tartják a gyári kia olajnak.
Valaki esetleg megnézné nekem azt a kódot? Köszönöm
úgy emlékszem valami "acea" kezdetű dolgot kell keresni a szervizkönyvben (rémlik valami acea a3b4 de ebben nem vagyok biztos) ha megtaláltad, akkor keresd ugyanazt az olaj flakonján ha rajta van, akkor jó lesz
Csak azért kérdeztem,mert én viszem majd az olajat és melyiket tanácsoljátok,melyik az amelyikkel már itt 300-400 ezer km-t is belapakolt valaki hibátlan működéssel.
Az olaszok shell helixet töltöttek bele.5w30
Nekem most van itthon castrol 5w40 magnetec.. gondolom ha 15 ezrenként cserélem jó ez is nem? dizelem van és az olaj is dizel.
a kia nem tolt bele olajat (csak a gyarban) a markaszervizek maguk dontik el milyen olajat hasznalnak, a kia-s specifikaciok keretein belul es nincsenek nagy csodak, ezeknek barmelyik jo minosegu altalanos celu 5w30 vagy 5w40 meg szokott felelni (dizelbe) a kia erdm6 hasznal 5w30-at, a tobbi szerviz (ugy tudom) 5w40-et, kulonbozo dilerektol, ki miben hisz, ki kitol kapott jobb ajanlatot
Még annyit szeretnék kérdezni,hogy a Kia melyik Total olajat tölti bele a future,v valamilyen i betűset? Az utóbbi drágább. És ezek vannak olyan jó minőségűek,mint a castrol magnetec 5w30 esetleg a shell helix ultra?
Aki esetleg több százezer km-t futott a ceedjével,ugyanazzal a tipusú olajjal ,melyikről van jó tapasztalat?
Igazából még nem kérdeztem a márkaszervizt,de majd lehet az lesz,ha az egyéb tipusokban ez nem igy van. Volt egy szélvédőcserém,nem tudom nem e azóta csinálja ezt. Előtte vettem a riot.
Nekem riom van,de megkérdem,hogy nektek is úgy van beállitva gyárilag a szakaszos ablaktörlés,hogyha úgy hagyjátok,szakaszosba,a köv gyújtásnál töröl egyet? Esőszenzorom van,de ha száraz az ablak,akkor is töröl... Nemrég lefagyott a lapát,majd összeakadt a kettő és szépen eltört...
Szerintem ez nagyon nem jól lett megcsinálva..Nem tudom a ceedekbe hogy van...
Ha megvan a relé és még esetleg a csatlakozók is, akkor szinte gyerekjáték. A Ceedclub fórumon az egyik kolléga már tett fel ismertetőt a saját munkájáról, de orosz oldalakon is találsz bőven leírásokat a témában :)
Melyik hibára gondolsz? A csippanás meg a gombokra és multikormányra nem reagálás külön téma attól hogy hébe-hóba ki kell húzni a biztosítékot teljes sötétség miatt. Az elsőt megoldották, először egy szoftvert frissítettek (attól helyrejött a multikormány) majd valami apró szakadás volt a fejegségben amit megforrasztottak és jó lett... Kivéve az időnként jelentkező teljes sötétséget amit csak a biztosíték ki-be húzása old meg. Arra nem találtuk meg a hibát valszeg az gyári hiba a korai modellekben mivel a szoftverfrissítés sem javított a helyzeten.
Nekem újabb beszerzésű 2008-as gyártású kombim van, alig több, mint egy hónapja. Ahogy a korábbi posztban is írtam, én főleg a belső visszapillantó hangos rezonálását veszem észre, de ilyenkor valójában az egész kocsi rezonál, érzem a szélvédőn is. Én nem tudnám fordulatszámhoz kötni, főleg akkor jön elő, ha elengedem a gázpedált és esik visszább a fordulat.
De alapjáraton is észrevettem, hogy azért erősebben rezonál a kaszni, mint az eddigi autóimon.
Ha tud valaki okosat, szóljon.
Meg arra is, hogy mit lehet tenni a belső visszapillantóval.
Még egy bajom van, a belső világítást az előző gazdi túlhúzta, eltörte a műanyagot, most vagy lóg, vagy ha valahogy visszateszem, akkor az is zörög. Menet közben ilyenkor már csak egy karmester kellene, hogy dallamra zörögjenek...