Én úgy tudom szlovákoknál kb 30ezer magyar pengőért csinálják a nikasilozást. Egy barátom nemrég vett egy 2005-ös Ktm.et amivel az igen művelt előző gazdája valószínűleg homokot etetett így viszi nikasiloztatni (plusz stb), tőle hallottam ezt a lehetőséget. Ha valakit konkrétan érdekel, szívesen rákérdezek.
"Az úzsás OK, de mellel ne pillangóval, meg a dugás"
Itt arról van szó amire gondolok? :D
Más. Persely. Előbb utóbb megérik a nicasilom egy persely behelyezésre. Nekem már megvan a wiseco perselyem a hengeremhez. Wiseco dugót is fogok bele tenni. Milyen gyűrűt válasszak hozzá? mert unokatesóm már perselyezett és első túlméretre fúrt motort vett, 66,75ös dugó volt benne 67,00ásat vettünk, de annyira ki volt kopva, hogy majdnem tág lett ígyis a fúrás. A gyűrűje pár üzemóra alatt elkopott és alig van kompresszió a gépben. Amúgy megyeget. és a hangja sem rossz. szal merjem belehúzatni a perselyt vagy próbáljak meg nikasiloztatni? igazából irreálisan nagy lenne a nicasil költsége ebbe az 1988as motorba, de ha nagyon esélytelen ez a persely inkább megcsináltatom mert én ezt a motort szeretném még sokáig hajtani, szeretem és szeretném ha JÓ lenne.
Olvass vissza én a futást nem javasoltam. A futás nagy teljesítményt igényel ahhoz ugyan úgy be kell melegíteni, mint a crosshoz. Az izületeket is megviseli megasztán Qrva drága cipő kell hozzá, hogy a térded ne legyen szar. Csizmába meg nem tanácsos futni mert az meg kikészíti az achilleszt. Séta, az OK, estleg kocogás, De ha van egy biciglid az pompás. de azt is könnyű áttétellel. Az úzsás OK, de mellel ne pillangóval, meg a dugás. A lényeg a kis terhelés. az nem termel tejsavat. Adrenalint meg csak a cross termel, meg a vadvizi evezés, meg az ejtőernyős ugrás, meg a bungie jumping.
Mivel 500 000.- Ft körüli összeget tudok majd vásárlásra szánni, valószínűleg felújjított, vagy felújjítandó lessz a gép, ugyhogy előbb - utóbb belefutok ebbe a kérdésbe.
A perselynél utángyártott -athena-prox-wiseco-stb- perselybetétre gondoltam.
Valószínűleg ezek az általad leírt anyagból-módon készülnek.
Írtam emailt a címedre, a motorvásárlással kapcsolatban, (nem akarok itt indulatokat kavartatni)
Málam szakavatottabb embert kellene megkérdezned én nem tudok reális választ adni neked. Nekem csak crosszos tapasztalataim vannak. Igaz indultam néhány endúró-cross versenyen. Ott az erő beosztása volt meghatározó a valamint egy Qrva hosszú pályát nem lehet bememorizálni, tehát improvizálni kellett, ami elég veszéllyes volt. Az endúrósok elég bátor gyerekek az tuti. A speciál szakaszokon a motorozás technikája szerintem eggyezik.
Az acélnak nagyon nagy a hőtágulása nagyobb mint a dugattyújé. és ha felmelegszik beszorul. Ha pedig olyan nagy illesztést adsz, hogy ne szorúljon be a dugó akkor meg kicsi lessz a teljesítménye mint egy kopott mocinak.
Centrifugál öntésű gömbgrafitos szürkeöntvényből szoktak készíteni henger perselyt. A hőtágulása megközeliti a dugójét. A gond a gyűrűknél kezdődik.
Akkor szokák a hengert persejezni ha a NIKASIL megsérül. Ha megpersejezteted a hengert valószínüleg gyári dugattyút fogsz bele építeni. ( a kisiparilag készített dugatyú nem viseli el a cross motorokban szokásos magas kompressziót ) A gyári dugóhoz crom gyűrűk vannak. A crom gyűrűk nagyon kemények és viszonylag gyorasan elkoptatják a hengerperselyt.
A nagyobb súrlódási tényező miatt motor teljesítménye kb 4-5%-al csökken.
Viszont van egy nagy előnye. nem szükséges drága szintetikus 2t olajat használni, elegendő az ásványi aminek literje 6-700 ft.
Mivel a nikasil és az alumínium is szürke színű, használt hengeren nagyon nézd meg a Nikasil tükröződő felületét, a matt felület kopást jelent. A kipufogó csatornák közötti gátnál szokott először megjelenni. Ja és karcos sem lehet mert az meg kompresszió veszteséget okoz.
közben megtaláltam a neten, de ez nekem inkább (egy komolyabb) térdvédőnek tűnik, mint térdgépnek. a héten úgyis benézek norbihoz (hogy beszéljen le az sxf-ről)...rákérdezek.
TSR múltkor írta a Veszprémi boltot (NIVO & J.F.F. Motor Team Kft.). Azóta kontaktoltam velük. Itt Egerben van kapcsolatuk (Zweirad BT.), épp ma rendeltem két cuccot.
Az eladónéni a sisakokat nem ajánlotta, mert a veszprémi bolt szerint (is) nincsenek ár/érték arányban. Habár shoei-t is forgalmaznak tehát lehet, hogy üzleti maszlag, de ki tudja, csak értenek hozzá...
Egy kis motocross eddzes nekem sem artana. Talan Dabason voltam utoljara krosszpalyan :) Igaz, ott meg nem az ugratokra koncentraltam, hanem az enduros reszekre, de iden mar a krosszpalyan is jobban akarok menni.
Tenyleg Zoldember, mi a velemenyed az enduro es az mx kozti kulonbsegrol, marmint motorozastechnikailag? Grillmayer anno mindkettoben bajnok volt... :)
Jövö vagy utána hétvégén mehetünk a zöldember pályályára csapatni ,az lenne jo ha ö is ráérne akkor .:)))))))))és megmondaná hogy mi ujság a technikával,szerintem ahoz képest hogy most kezted ,és amenyit motorozol nem mész roszul. A zöldember tanácsait én megfogadom ,legközelebb amig gyalog nem mentem körbe nem ülök motorra!!!!!!És a jövö héttöl futni fogok !!!!!!!!
én nem spóroltam a védőfelszereléseken egyáltalán, más asszem ennyiből motort venne. de őszintén bevallom egy evs, vagy asterisk térdgépre sokalltam a lóvét (pedig tudom, hogy jók, és szemezek is velük). aztán ha egy esésnél a sípcsontom összeérne a combommal, akkor biztos, hogy másként gondolnám. addig meg megpróbálok vigyázni....
egyetértünk az edzésben....25 motorost egyszerre...az nem lehet az igazi. a kontaktot köszönöm, elképzelhető, hogy igénybe veszem, de valamelyik hétvégén úgyis meglátogatunk, és akkor megbeszéljük a részleteket.
hogy hogyan crossozom? kezdő szinten...és akkor finom voltam. nemrég kezdtem, első crossmotor, stb...
"Kornel Nemeth on pole position in Montevarchi Kornel Nemeth set the fastest time today at the first round of the Italian Championship in Montevarchi. Rinaldi Yamaha rider Josh Coppins was just a little bit slower as Nemeth and set the second fastest time in front of David Philippaerts. In the MX2 class it was the Frenchman Nicolas Aubin who set the fastest time in front of Manuel Monni and Kenneth Gundersen.
Results:
MX1: 1 K. NEMETH 1’50.746 2 J. COPPINS 1’50.907 3 D. PHILIPPAERTS 1’51.118 4 M.DE REUVER 1’51.265 5 A. MEO 1’51.379 6 C. MELOTTE 1’51.630 7 A. SALVINI 1’51.680 8 C. STEVANINI 1’52.335 9 A. CHIODI 1’52.795 10 T. TRAVERSINI 1’53.007 11 A. BARTOLINI 1’53.194 12 A. CINELLI 1’53.313 13 C. BEGGI 1’53.329 14 M.DOTTORI 1’53.759 15 D. BRICCA 1’54.008 16 S. KRAGELJ 1’54.058 17 S. DAMI 1’54.156 18 M.PRIEM 1’54.529 19 H. STRAUB 1’54.634 20 L. LEONCE 1’54.653 21 N. SEPAK 1’54.702 22 D. PARSHIN 1’54.712 23 P. SCHNEIDER 1’54.779 24 B. MANNEH 1’54.817 25 M.STAUFER 1’55.002 26 M.VESTRI 1’55.469 27 F. DEBBI 1’56.391 28 D. CADEK 1’56.735 29 F. COMPAGNONE 1’57.218 30 M.LELJAK 1’57.408 31 M.FRANTISEK 1’57.609 32 L. MACERATESI 1’57.733 33 S. RICCI 1’57.931 34 B. RUFLI 1’58.488 35 K. MACHTLINGER 1’58.566 36 M.PAOLANTI 1’58.636 37 M.CASUCCI 1’58.643 38 I. LASAGNA 1’59.024 39 S. BONACINA 1’59.029 40 M.BECHTER 1’59.400
MX2: 1 N. AUBIN 1’51.967 2 M.MONNI 1’51.979 3 K. GUNDERSEN 1’52.073 4 P. GAUTIER 1’52.149 5 M.BONINI 1’53.021 6 J. TARROUX 1’53.097 7 A. CAIROLI 1’53.117 8 R. LOMBRICI 1’54.219 9 A. PELLEGRINI 1’54.228 10 D. GUARNIERI 1’54.281 11 M.MADDI 1’55.123 12 F. NEUGEBAUER 1’55.180 13 M.ANIMENTO 1’55.536 14 M.DE BORTOLI 1’55.732 15 A. LUPINO 1’55.799 16 P. PANES 1’55.799 17 M.WALKNER 1’55.817 18 N. CHARLIER 1’56.097 19 P. BERTUZZO 1’56.339 20 M.BECONCINI 1’56.373 21 E. CAMERLENGO 1’56.491 22 A. CERVELLIN 1’56.770 23 D. PHILIPPAERTS 1’56.887 24 P. SMITKA 1’57.122 25 F. FERRARI 1’57.190 26 S. BAIMA BASQUET 1’57.454 27 S. CAPPELLINI 1’57.560 28 D. TURCHET 1’57.621 29 M.SCHEGLER 1’57.731 30 Y. TYLETSKI 1’57.956 31 G. MARTINI 1’58.184 32 J. LAURIJSEN 1’58.228 33 T. PAUL 1’58.255 34 M.WALADE 1’58.268 35 M.BARTOLINI 1’59.035 36 A. SCHAFER 1’59.191 37 M.STALMANN 1’59.281 38 G. WICHT 1’59.546 39 D. LORENZON 1’59.787 40 P. KEJMAR 2’00.619
Elkezdtem visszaolvasni a hozzászólásokat és ebből kifolyólag megkérdem tőletek hogy miylen véleménnyel vagytok a REPSOL ATF 3 vagy a CASTROL TQ hajtóműolajai iránt.remélem minél többen hozzászóltok:D pro meg contra.esetleg ha vkinek van egy bevállt típusa örömmel fogadnám ha megosztaná velem!!!