Mindentől függetlenül, tényleg, de tényleg szeretném tudni, miért gondolod azt, hogy a gyorshajózásra nálunk nincsen igény, holott a helyi forgalomban, legyen az belvízi- vagy part menti hajózás, a világon mindenhol azt fejlesztik vagy vezették már be?
Mélységesen elszomorító és felháborító, hogy miközben
- a magyar hajózás sok tárgyi emléke rohad(t) el Neszmélytől Szegedig
- a dunakanyari kiránduló járatokat visszavágják
- a közlekedési múzeum jellegében szinte nem is szerepel a hajózás
- magyar teherforgalom -mint a hajózás társadalmilag leghasznosabb ága - gyakorlatilag le van tojva államilag
(stb.)
arra van pénz, hogy az oroszoknak való seggnyalás címén olyanokra menjenek el milliárdok, amire az égvilágon semmi szükség nincs, se mint helyváltoztatási célú közlekedési eszközként, se mint szabadidő eltöltési élvezeti cikként.
Ha az a cél, hogy pár milliárd csusszanjon még ide-oda, akkor lenne ötletem, milyen valódi és értékes múzeumhajók, protokollhajók és ki tudja mik állomásozhatnának pl. a parlament környékén.
Sebesség, hullámkeltés beli különbség szerintem elhanyagolható. Merülés, manőverezhetőség, utastér kialakítás tekintetében a TCL, ár és üzemeltetési kts. tekintetében vélhetően a szárnyas a jobb. Nem tudjuk mi dominált a döntésnél...
Lehet, de még mindig jobb, mint az öreg szárnyasokat tuningolni. A TCL irgalmatlan hullámokat ver. Bécs és Pozsony között meg lehet tölteni, de az Esztergomi kirándulójáratra sanszosan nem lesz jó, de lehet hogy tévedek.
"A következő öt évben megújítjuk szárnyashajó flottánkat! 2020 végétől folyamatosan fog érkezni a 4 db 45 személyes (Valdai 45R) és a 2 db 120 személyes (Meteor 120) új gyártású szárnyashajó, melyek az orosz Alekszejev tervezőiroda temékei. Ezek fogják leváltani a rendkívül népszerű de öregedő szárnyashajóinkat. ⚓️" https://www.facebook.com/MAHARTPassNave/posts/2571121369647565
Úgy tűnik, maradnak a szárnyasok. (Vajon mire fogják őket használni?)
"A miniszter elmondta: arról is megállapodás született, hogy a Mahart szárnyashajó állományát felújítják, modernizálják, szintén orosz ipari együttműködés keretében."
Nagy forgalom esetén azért sűrűbben is indulnak a járatok.
Hétfőtől naponta rövidebb ideig üzemel és már csak óránként közlekedik a balatoni komp Szántód és Tihany között.
A Balatoni Hajózási Zrt. a honlapján azt írta, hogy a november 4-től 17-ig érvényes menetrend szerint Szántódról 7 és 18 óra között, Tihanyból pedig 7.15 és 18.15 óra között óránként indulnak a járatok.
November 18-tól jövő év február közepéig a reggeli indulási időpontok változatlanok, míg az utolsó kompok mindkét irányból egy órával korábban futnak ki.
A balatoni komp egész évben üzemel, csak szélsőséges időjárás és kedvezőtlen jégviszonyok esetén nem közlekedik.
Ezt a hajót már én is nézegettem korábban, amikor a Fortepanon megjelent, két lehetőség jött szóba:
Erwin Hauke szerint épült 1898-ban Óbudán egy 150 fő befogadóképességű MORAVA nevű utasszállító lapátkerekes gőzös a szerb S.B.D. (Srpsko Brodarstvo Drustvo 1891 - 1945) vállalatnak, ami 45-ben a JRB lett. A hajót 14-ben K.u.K tüzérség süllyesztette el Porecnél. Komplett műszaki adatokat nem ad, csak annyit, hogy hogy 160 LE-s és 10 t-s volt. Itt nyilvánvalóan valamilyen tévedés vagy elírás van, ha 150 fős volt, nem lehetett 10 tonnás, és fordítva. A Csíkós regiszter pedig ezt az Óbudai építést nem erősíti meg. Ráadásul a Fortepanon a kép 1942-re van datálva.
A DGT részére is épült egy lapátkerekes vontató Óbudán 1880-81-ben MORAVA néven, 1881-1942 között volt állományban, ekkor átadták a haditengerészetnek. Adatai: hossz. 50,6m, szélesség: 6,5/14,1m, magasság: 2,51m, merülés: 1,3m, 296t, teljesítmény: 600 LE. Mint lehetőséget, ezt inkább tartom valószínűnek. Elképzelhető, hogy a haditengerészet igényei szerint tettek rá kiegészítő felépítményt, s a felvétel már így mutatja, a kerékdob rácsozása is eléggé a dgt-re jellemző.
MORAVA néven még esetleg csehszlovák lehetne, de ott nem találtam szóba jöhető egyezést.
A bizonytalanságok miatt ezt a hajót nem vettük fel a regiszterbe.
Utána lehet Balatonszinten elmerengeni sokmindenen
Ami azt illeti: Ide véleményem szerint marhaság szerintem öblös kikötőt tenni.
A Szent Mihály domb és környezetének egyediségét, esztétikáját, szakralitását, stb. sikeresen szétrúgja.
Szomszéd falu ugyan nekem Györök, de ettől még marhaság...
Kőberakodásra meg elég a régi mólót stabilizálni, a medret igazítani
Ha nekem a Balatonnál téli kikötő kell, akkor azt oda rakom, ahol mindig a legmelegebb a víz, lehetőleg folyjon is, meg legyenek fenékforrások, ráadásul különböző okokból van egy csomó fedett rész is fölötte, sőt még sólyapálya is kialakítható:
Erre meg egy megoldás van: Zala torok - Épp most épül fölé egy bazi nagy tető, úgy hívják M71/M76.
- a sajtótól bármit el tudok hinni és az ellenkezőjét is
- személy szerint engem meghőköltetett az elképzelés
- hajózási és infrastrukturális szempontból ordas marhaság az egész koncepció*
- Zeke Zsókát ismerem. A rövid és velős véleményed mögött nem áll kellő információ (ez jakygnak szólt)
- az alaphírt és a hírforrást ellenőrizte valaki?
- a terület ingatlannyilvántartásban nádasként fut, DE(!!!) az erdészeti nyilvántartásban már erdőként (igaz, szabad rendelkezésű erdőként), ennek mélységeibe most nem mennék bele
________________
* Ökológiailag az egész egy baromság és csak kárt tudnak vele tenni.
A terület megközelíthetősége annak lápos volta miatt nem lehetetlen, de egy tök fölösleges beruházás