Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2019.11.05 0 0 130215

Hmm. A nagyobbról csak renderelt képek vannak mindenfelé. Lehet, hogy még prototípus sincs belőle? Jó biznic lesz ez! :-)

Előzmény: smith (130208)
riversea Creative Commons License 2019.11.05 0 4 130214

Mindentől függetlenül, tényleg, de tényleg szeretném tudni, miért gondolod azt, hogy a gyorshajózásra nálunk nincsen igény, holott a helyi forgalomban, legyen az belvízi- vagy part menti hajózás, a világon mindenhol azt fejlesztik vagy vezették már be?

Előzmény: HG. (130213)
HG. Creative Commons License 2019.11.05 -6 6 130213

Mélységesen elszomorító és felháborító, hogy miközben

- a magyar hajózás sok tárgyi emléke rohad(t) el Neszmélytől Szegedig

- a dunakanyari kiránduló járatokat visszavágják

- a közlekedési múzeum jellegében szinte nem is szerepel a hajózás

- magyar teherforgalom -mint a hajózás társadalmilag leghasznosabb ága - gyakorlatilag le van tojva államilag

(stb.)

arra van pénz, hogy az oroszoknak való seggnyalás címén olyanokra menjenek el milliárdok, amire az égvilágon semmi szükség nincs, se mint helyváltoztatási célú közlekedési eszközként, se mint szabadidő eltöltési élvezeti cikként.

 

Ha az a cél, hogy pár milliárd csusszanjon még ide-oda, akkor lenne ötletem, milyen valódi és értékes múzeumhajók, protokollhajók és ki tudja mik állomásozhatnának pl. a parlament környékén.

 

 

Előzmény: jakyg (130202)
riversea Creative Commons License 2019.11.05 0 0 130212

Sebesség, hullámkeltés beli különbség szerintem elhanyagolható. Merülés, manőverezhetőség, utastér kialakítás tekintetében a TCL, ár és üzemeltetési kts. tekintetében vélhetően a szárnyas a jobb. Nem tudjuk mi dominált a döntésnél...

 

Előzmény: smith (130211)
smith Creative Commons License 2019.11.05 0 0 130211

A Valdai 45R és a Meteor 120 R egyaránt 65km/h sebességű, míg az utolsó szériás TCL 70, szóval nem. :-)

Előzmény: jakyg (130210)
jakyg Creative Commons License 2019.11.05 0 0 130210

A szárnyas gyorsabb.

Előzmény: smith (130208)
guberavera Creative Commons License 2019.11.05 0 0 130209

Lehet, de még mindig jobb, mint az öreg szárnyasokat tuningolni. A TCL irgalmatlan hullámokat ver. Bécs és Pozsony között meg lehet tölteni, de az Esztergomi kirándulójáratra sanszosan nem lesz jó, de lehet hogy tévedek.

Előzmény: smith (130208)
smith Creative Commons License 2019.11.05 0 0 130208

Arról viszont Nem vagyok meggyőződve, hogy a szárnyas, mint technológia ma jobb választás, mint egy TCL jellegű hajó.

Előzmény: guberavera (130207)
guberavera Creative Commons License 2019.11.05 0 0 130207

Ez a jobb változat. 

Előzmény: smith (130206)
smith Creative Commons License 2019.11.05 0 2 130206

Megmarad, de nem felújítással.


"A következő öt évben megújítjuk szárnyashajó flottánkat! 2020 végétől folyamatosan fog érkezni a 4 db 45 személyes (Valdai 45R) és a 2 db 120 személyes (Meteor 120) új gyártású szárnyashajó, melyek az orosz Alekszejev tervezőiroda temékei. Ezek fogják leváltani a rendkívül népszerű de öregedő szárnyashajóinkat. ⚓️"
https://www.facebook.com/MAHARTPassNave/posts/2571121369647565

Előzmény: jakyg (130202)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.11.05 -2 1 130205
Ep128 Creative Commons License 2019.11.04 -1 0 130204

Újra lesz nemzetközi járat, (talán többféle is) vagy esetleg Visegrád-Esztergom...?

(Esetleg egyiket-másikat közúton átrakják a Balatonra? :-) ;-) )

Előzmény: jakyg (130202)
Csőmester Creative Commons License 2019.11.04 0 0 130203

Kis érdekesség, a tűzoltóknál a szabályok a  hajótüzek oltására:
https://www.langlovagok.hu/7989/hajotuzek-oltasa/

 

A galériában magyarországi  hajótüzek.

jakyg Creative Commons License 2019.11.04 0 0 130202

Úgy tűnik, maradnak a szárnyasok. (Vajon mire fogják őket használni?)

 

"A miniszter elmondta: arról is megállapodás született, hogy a Mahart szárnyashajó állományát felújítják, modernizálják, szintén orosz ipari együttműködés keretében."

https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/putyin-latogatas_reszleteket_arult_el_szijjarto_peter.694442.html

guberavera Creative Commons License 2019.11.04 0 0 130201

A MORAVA 1881-es építését Hans Sheerer is megerősíti, az 1935-ben átépítést Varró-Csikós sajnos csak általánosságban említi, nem név szerint.

 

 

Előzmény: riversea (130194)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.04 -4 0 130200

Hétfőtől már csak óránként jár a balatoni komp

2019.11.04

 

 

Nagy forgalom esetén azért sűrűbben is indulnak a járatok.

 

Hétfőtől naponta rövidebb ideig üzemel és már csak óránként közlekedik a balatoni komp Szántód és Tihany között.

 

A Balatoni Hajózási Zrt. a honlapján azt írta, hogy a november 4-től 17-ig érvényes menetrend szerint Szántódról 7 és 18 óra között, Tihanyból pedig 7.15 és 18.15 óra között óránként indulnak a járatok.

 

November 18-tól jövő év február közepéig a reggeli indulási időpontok változatlanok, míg az utolsó kompok mindkét irányból egy órával korábban futnak ki. 

   

A balatoni komp egész évben üzemel, csak szélsőséges időjárás és kedvezőtlen jégviszonyok esetén nem közlekedik.

Nagy forgalom esetén sűrűbben indulnak a járatok.

 

Balaton

PJ69 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 130199

Igen, ez a kép Nagymarosi rév kikötőnél készült, most is ugyan ott van. (a halas alatt)

Előzmény: siófoki35 (130198)
siófoki35 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 130198

Szerintem Visegrád a háttérben.

Előzmény: PJ69 (130193)
gigabursch Creative Commons License 2019.11.03 0 0 130197

A jobb oldalira inkább hasonlít a hátsó ablakok kiosztása. Kár hogy ennek a hajónak az orr része nem látszik a képen.

Előzmény: Mwin (130196)
Mwin Creative Commons License 2019.11.03 0 0 130196

Sziasztok,
anno találtam egy hajót a parton:


nem olyan régen elém jött ez a kép: (Fb)


Nagyon hasonlít az elöl lévő VIDRA nevűre, de mégsem. Van valakinek infója ezekről a hajókról?

napocza Creative Commons License 2019.11.03 0 0 130195

Köszi.

 

Mivel a 122427 -n is látható a hajó, ahol látható az épülő Árpád híd is, így az 1942 körüli dátum jó lehet. 

A kép alapján nekem egy frissen épített vagy átépített/felújított hajónak tűnik, forrás a és a helyszín is erre utal.

Talán volt egy ekkoriban így nevezett szlovák hajó, amit Óbudán felújítottak.

Előzmény: riversea (130194)
riversea Creative Commons License 2019.11.03 0 0 130194

Ezt a hajót már én is nézegettem korábban, amikor a Fortepanon megjelent, két lehetőség jött szóba:

Erwin Hauke szerint épült 1898-ban Óbudán egy 150 fő befogadóképességű MORAVA nevű utasszállító lapátkerekes gőzös a szerb S.B.D. (Srpsko Brodarstvo Drustvo 1891 - 1945) vállalatnak, ami 45-ben a JRB lett. A hajót 14-ben K.u.K tüzérség süllyesztette el Porecnél. Komplett műszaki adatokat nem ad, csak annyit, hogy hogy 160 LE-s és 10 t-s volt.  Itt nyilvánvalóan valamilyen tévedés vagy elírás van, ha 150 fős volt, nem lehetett 10 tonnás, és fordítva. A Csíkós regiszter pedig ezt az Óbudai építést nem erősíti meg. Ráadásul a Fortepanon a kép 1942-re van datálva.

A DGT részére is épült egy lapátkerekes vontató Óbudán 1880-81-ben MORAVA néven, 1881-1942 között volt állományban, ekkor átadták a haditengerészetnek. Adatai: hossz. 50,6m, szélesség: 6,5/14,1m, magasság: 2,51m, merülés: 1,3m, 296t, teljesítmény: 600 LE. Mint lehetőséget, ezt inkább tartom valószínűnek. Elképzelhető, hogy a haditengerészet igényei szerint tettek rá kiegészítő felépítményt, s a felvétel már így mutatja, a kerékdob rácsozása is eléggé a dgt-re jellemző.

MORAVA néven még esetleg csehszlovák lehetne, de ott nem találtam szóba jöhető egyezést.  

A bizonytalanságok miatt ezt a hajót nem vettük fel a regiszterbe.

Előzmény: napocza (130186)
PJ69 Creative Commons License 2019.11.02 0 0 130193

Ez talán Dömösön készült???

 

Előzmény: PJ69 (130192)
PJ69 Creative Commons License 2019.11.02 0 0 130192

m/s Nelly /régi)

 

Előzmény: révész64á (130191)
révész64á Creative Commons License 2019.11.02 0 2 130191

Ez melyik hajó?

gigabursch Creative Commons License 2019.11.02 -2 2 130190

Csak halkan jegyzem meg, hogy március óta zajlik a Balaton-törvény megújításának előkészítése

 

Aki kíváncsi a most kikerült tervezett kikötő helyére és pontosabb infót akar, az javaslom nézze meg a

https://www.e-epites.hu/hirek/balaton-vizparti-teruleteinek-kozcelu-teruletfelhasznalasi-tervenek-szakmai-egyeztetese

oldalt és töltse le a teljes dokumentációt

http://gis.lechnerkozpont.hu/downloads/stb/Balaton_vizpart_20191016/Balaton_vizpart.zip

Utána lehet Balatonszinten elmerengeni sokmindenen

 

 

Ami azt illeti: Ide véleményem szerint marhaság szerintem öblös kikötőt tenni.

A Szent Mihály domb és környezetének egyediségét, esztétikáját, szakralitását, stb. sikeresen szétrúgja.

Szomszéd falu ugyan nekem Györök, de ettől még marhaság...

Kőberakodásra meg elég a régi mólót stabilizálni, a medret igazítani

 

Ha nekem a Balatonnál téli kikötő kell, akkor azt oda rakom, ahol mindig a legmelegebb a víz, lehetőleg folyjon is, meg legyenek fenékforrások, ráadásul különböző okokból van egy csomó fedett rész is fölötte, sőt még sólyapálya is kialakítható:

Erre meg egy megoldás van: Zala torok - Épp most épül fölé egy bazi nagy tető, úgy hívják M71/M76.

Előzmény: gigabursch (130187)
pumukli89 Creative Commons License 2019.11.01 -1 2 130189

Köszönöm a választ. És bocs a "Hajósoktól" a helyfoglalásért.

Előzmény: trizs77 (130184)
gigabursch Creative Commons License 2019.11.01 0 1 130188

1959-ben semmi

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/93818?r=1&c=1930211.2267435:5901609.1677735:9

 

1971-ben már erősen látszik a kemping kikötője is és az egykori "ipari" kikötő

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/99003?r=1&c=1930211.2267435:5901609.1677735:9

 

 

1975-ben már látszik, az ami később vitorlás kikötő lett

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/117731?r=1&c=1930211.2267435:5901609.1677735:9

 

 

Előzmény: edesviz (130185)
gigabursch Creative Commons License 2019.11.01 0 1 130187

Több oldalról is megszólítva vagyok, nyilatkozom

 

- nem ismerem a részleteket

- a sajtótól bármit el tudok hinni és az ellenkezőjét is

- személy szerint engem meghőköltetett az elképzelés

- hajózási és infrastrukturális szempontból ordas marhaság az egész koncepció*

- Zeke Zsókát ismerem. A rövid és velős véleményed mögött nem áll kellő információ (ez jakygnak szólt)

- az alaphírt és a hírforrást ellenőrizte valaki?

- a terület ingatlannyilvántartásban nádasként fut, DE(!!!) az erdészeti nyilvántartásban már erdőként (igaz, szabad rendelkezésű erdőként), ennek mélységeibe most nem mennék bele

 

 

________________

* Ökológiailag az egész egy baromság és csak kárt tudnak vele tenni.

A terület megközelíthetősége annak lápos volta miatt nem lehetetlen, de egy tök fölösleges beruházás

Az alaphír egyáltalán nem biztos hogy valós.

Előzmény: jakyg (130180)
napocza Creative Commons License 2019.11.01 0 0 130186

 Ez a MORAVA nevű hajó megegyezik valamelyik a Regiszterben szereplő hajóval? Ha nem, lehet róla tudni valamit? fp 122430

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!