Hmm, az a szaki a nagybatyam, es 30 eve vizvezetekszerelo :) No ez nem jelenti azt hogy garantaltam megbizom benne, de nem ma kezdte a szakmat.
Azert furcsa nekem az ervelesetek, mert akkor ezek szerint az also es felso csonk kozotti resznel melegnek kellene lennie. De nincs meleg egyaltalan ott sem, csak nagyon langyos mindenutt. De ha engedek le egy kis vizet, akkor felbolydul a dolog es forro a cso.
Nekem úgy tünik ez nem jó megfejtés. Ime egy részlet egy "törölközö száritó" csöradiátor útmutatójából:
A függőleges osztó- és gyűjtőcső mindkét végén G1/2" méretű belsőmenetes csatlakozócsonk található. A radiátor csatlakozása a melegvizes egycsöves vagy kétcsöves rendszerre általában az alsó csonkokra szerelendő csatlakozó szerelvényekkel történik. A csatlakozás megoldható mindkét alsó, vagy csak az egyik alsó csonk igénybevételével, attól függően, milyen csatlakozószerelvényt alkalmazunk. Mindkét csonk felhasználásával egyik oldalon szabályozó radiátorszelep, a másik oldalon visszatérő radiátorszelepet célszerű alkalmazni. Ha a csatlakozásra csak egy alsó csonkot kívánunk felhasználni, ezt merülőcsöves szelep alkalmazásával oldhatjuk meg. Ebben az esetben a másik alsó csonk felhasználható elektromos fűtőpatron elhelyezésére, mely a fűtési idényen kívüli fűtés lehetőségét biztosítja. Az alsó csonkok bekötésre való alkalmazása esetén a csőradiátor két felső csonkja közül az egyikben légtelenítő szerelvényt, a másikban záródugót kell elhelyezni.
Az altalad rajzolt "abran" a 2-es helyen jon be a viz alulrol a szomszedtol, es az 1-es helyen tavozik. A 4-esen van egy legtelenito szelep vagy micsoda, a 3-ason meg egy csap, ott tudom feltolteni vagy leereszteni.
Mivel meg csak Totya kazanhoz es FEG cirkohoz volt szerencsem, ezert nem sok lovesem volt hogy is mukodik a kombinalt cirko. Az elmeletem itt megdolni latszik, miszerint kulon futes, kulon melegviz resze van a kombinalt cirkonak...
second level ment, remelem sikerult ertelmesen leirnom a helyzetet...
Az eddigiek alapján nicsen konkrét ötletem arra, hogy miért "morog" a kazán. Az azonban tuti, hogy az is sok, ha 1 hét alat 1 liter vizet veszta rendszer! Gázkazánod van, abban minden bizonnyal benne van a változó nyomású zárt tágulási tartály. A fűtési rendszerednek tehát tökéletesen zártnak kell lennie. Ha ennyi vizet veszít valóban, mint amennyit írtál, azt a hibát sürgősen el kell hárítani.
A morgás origója lehet a vízvesztés miatt bekövetkező valamilyen zavar.
Vízvesztés nem csak a szerelési tömörtelenségekből adódhat. Ha a rendszer térfogatához képest túl kicsi a beépített tágulási tartály és a rendszeren van biztonsági szelep, akkor a felfűtéskor a táguló víz nem fér el teljes egészében a tartályban és a többlet a szelepen keresztül távozik a rendszerből, de oda nem tud visszajutni. Ez üzemzavarokhoz vezet.
(Félve kérdem: volt-e rendes nyomáspróba a a betonozás előtt?)
3 hét alatt nem vízkövesedik el annyira egy kazán, hogy az komoly problémát jelentsen. Ha azonban naponta kelrül friss víz a rendszerbe az igen rövid időn belül komoly károkat fog okozni!
Keress egy megbízható fűtésszerelőt!
Flex,
Az alulról kötött radiátor tetején valóban nem árt egy automata vagy kézi légtelenítő, de semmi esetre sem töltöd onnan a rendszert.
Egyáltalán, hogyan működnek a központi fűtéses radiátorok? A radiátor egy víz-levegő hőcserélő. A belső oldalon melegvíz áramlik és hűl le a belépés és a kilépés között. Vízoldalon kényszeráramlás van, amit a szivattyú valósít meg a rendszerben. Levegő oldalon szabadáramlással nyaldossa a levegő a radiátort, miközben felmelegszik. A szabadáramlás a hőmérsékletkülönbség okozta sűrűségkülönbség hatására jön létre.... (folytassam?)
"Az érdekelne hogy normális-e hogy a radiátorom "felett" is van még víz. Talán ettől nem melegít." Ha egy radiátor felületi hőmérséklete nem elég magas, annak általában az az oka, hogy kicsi a a rajta átáramló térfogatáram. Ennek oka többféle lehet. többek között légbuborék is. Ha a magasponton már víz áramlik ki, akkor ez nem valószínű. Ha a radiátor hidraulikai ellenállása túl nagy, akkor szintén kicsi lesz a térfogatáram. Kérdés milyen a régi és az új radiátor ellenállásának az aránya, beleszámítva az szerelvényeket is! Amikor légtelenítésre kinyitottad a felső elzárót, akkor a víz a visszatérő ágban lévő szelep "megkerülésével" áramolhatott. Sajnos csak a szabadba.
magmulat
sajnos nincsen vízvezetékszerelő ismerősöm, de hírdetést folyton egy csomót látok. Budapesten kell?
ito okashi,
"Egy kondenzációs kazánnál csak a visszatérő hőmérséklet kell, hogy alacsony legyen, hiszen ez garantálja a kondenzáció létrejöttét. "
Ok. Valóban tudják a kondenzációs kazánok a nagy előremenő hőmérsékletet is.
Azt azonban nem írom alá, hogy "egy kombinált ra-
diátoros+padlófűtésnél ennek (ti.
az előremenőnek) biza magasnak kell lennie." miért kellene? Radiátoros fűtést nyugodtan lehet 65/55-tel csinálni. Pláne könnyebb, ha alapfűtésként a padlófűtés csökkenti a radiátoron leadandó teljesítményt. Az előremenő nagyon húzza magával a visszatérőt. A nagy Dt kis térfogatáramokat jelent, amiket nehezebb beállítani, pláne, ha a beszabályozásra nem fordítanak kellő figyelmet.
kgy2316, Twinny,
"a szivattyú csapágyával nem lehet gond?" Akkor mehet tönkre iszonyú gyorsan (egy negyed óra alatt is) egy ilyen cirkóba épített szivattyú, ha valamiért szárazon fut. Ezek ugyanis vízkenésű szivattyúk, a keringetett víz keni őket. A vízvesztés során elvben előfordulhat ilyen, de a gyakorlatban kétlem, gátolom, mert a kazán védelme előbb kell, hogy lekapcsoljon, ha nincs víz a kazánban. Azért a szerelő hallgassa meg a szivattyút...
kuoni pasztor,
A tervezés ügyében írj konkrétumokat levélben, megkérdezek annak alapján valakit.
A régi kombi cirkóknál azért volt nehéz rendes HMV hőfokot beállítani, mert egy idő után nagyon érzéketlen lett az a rész, ami az átáramló vízmennyiség alapján a gázáramot vezérelte. Ezek a szerkezetek sokat fejlődtek már. A kombi ciró az átfolyós HMV termelést jelent. Ahhoz nem kötnék tárolót. Ha tároló, akkor legyen csak egy fűtőkazán és ahhoz egy közvetett fűtésű tároló, vagy vehetsz egy közvetlen fűtésűt (akár gázost, akár villanyt).
Nem tudom, milyen értelemben gondoltad a fűtést leválasztani, de szerintem a válasz nem. A gázláng ugyanabban a lamellás hőcserélőben melegíti a vizet, ami aztán nem a fűtési rendszeredbe megy, hanem a HMV hőcserélőbe. De ez télen is így van, amikor HMV készítés van.
szerintem a garanciális szervizt végzö céget kellene megkeresni. Az emlitett tipus alapjában véve nagyon jó, nekünk is ilyen volt a régi lakásban, csak tároló nélküli változat.
"Kombinalt cirkonal le lehet valasztani a futest a melegvizrol, hogy nyaron azert ne zabaljon annyit?"
A hötároló nélküli kombi cirko készülék abban különbözik a "sima" cirkotól, hogy azon felül, hogy tartalmazza a cirko valamennyi alkatrészét, el van látva egy használati melegvíz höcserélövel és egy váltószeleppel, amely használati melegvíz elöállítását is lehetövé teszi. A két rendszer viszont nem egyszerre, hanem igény szerint felváltva müködik.
Ha a készülék éppen nem üzemel amikor használati melegvíz vétel jelentkezik, akkor a használati víz áramlását érzékelö kapcsoló megindítja a készülék cirkulációs szivattyúját, begyújtja a föégöt és átállítja a váltószelepet, igy a készülék zárt körében keringö vizét nem a központi fütés felé engedi kimenni, hanem a használati melegviz höcserélön keresztül a készüléken belül keringteti. Ekkor a kombi cirko egy "sima" átfolyó rendszerü vizmelegitöként müködik. Viszont ezzel jár, hogy ha épp megy a fütés, amikor kinyitod a melegviz csapot, akkor arra az idöre a fütés leáll...
Tehat nincs szükség semmiféle leválasztásra, ezt a kombi cirko megoldja magától. Viszont a melegviz hömérsékletét rendesen beállitani nem egyszerü, föleg, ha több helyen egyszerre nyitod ki a csapokat... DE van hötárolós kombi cirko is és annál nincs ilyen gond (ezért találták ki).
Én speciel most tervezek teljes felújitást és valami ilyesmivel számolok. A régi lakásunkban egy hötároló nélküli kombi cirko volt, most hötárolósat szeretnék venni.
Ha jól értem, akkor a cirkóból úgy ürül 1 liter víz, hogy amikor fűti, akkor a túlnyomás-szelep leereszti.
Ha így van, akkor felmerül a tágulási tartály problémája. Az pont arra szolgál, hogy oda menjen a tágulás eredményeként keletkezett "víztöbblet", majd lehülés után onnét "jöjjön".
Lehet, hogy nem jól írtam körül az előbb :
az a napi 1 liter magából a cirkóból ürül, ezért mondtam, hogy úgy emlékszem erre azt mondták, hogy valami nyomáscsökkentőt lehetne beépíteni (lehet, hogy tiszta baromságot mondok, bocsi...)
A radiátoroknál annyira szivárog, hogy nem áll tócsa alatta, de érezni, hogy megfogod a roppantó
gyűrűnél. Azt meg már tényleg félve írom, hogy nagyon remélem a betonban sehol nem szivárognak
a rézcsövek....
Igen... maga a ház rezonál be, de az lehet, hogy egy vadi új cirkó csapágya eredetileg rossz ?
Persze minden lehet... vagy tönkre tud menni pár hét alatt ??? (mert hát ugye ez a probléma már az első hónapban jelentkezett)
Mit tanácsolsz, kit keressek fel újra ? A beüzemelőt, vagy előbb a radiátorok szivárgását szüntessük meg ????
second koszonom a valaszt. Esetleg tudsz ajanlani ceget/epuletgepeszt Budapesten aki elintezi a tervezest, vagy inkabb bizzuk a gazmuvekre? Sajnos eddig csak rossz tapasztalataim voltak cirkoval, soha nem tudtam rendes hofoku vizet kikeverni, orokke valtozik. Bezzeh a boyler :). A hotarolos kombi megoldja ezt a problemat? Kombinalt cirkonal le lehet valasztani a futest a melegvizrol, hogy nyaron azert ne zabaljon annyit?
csak egy ötlet: a szivattyú csapágyával nem lehet gond? Esetleg berezonál az egész házikó és abból ered a morgás.
A vizszivárgásnál napi 1 liter nagyon soknak tünik. Ha ennyi egy helyen tünik el az nyomot kell, hogy hagyjon a szivárgás helyén. Nézdd végig a csövezést is, ne csak a radiátor csatlakozásokat. A régi lakásunkban rézcsövekkel volt szerelve a fütés és ott egy forrasztásnál eresztett. No nem nagyon, csak annyira, hogy mivel pont a fürdöszobából a falon át távozó csönél volt a toldás a csempe fugái nem akartak kiszáradni. Ez lett gyanús, szerencsére a szerelés után egy hónappal kiderült és orvosolva lett.
[...] a radiátor négy sarkán levő nyílásból egyet sem zárt, hanem az egyiken bejön a meleg víz, a másikon kimegy, a harmadikra rakott egy szelepet, a negyedikre meg egy csapot [...]
Konkrétan melyik hol van? Mert ha pl. mindkét bekötés alul van, akkor valóban nincs kedve a víznek bejárni a fűtőtestet :)))
Az érdekelne hogy normális-e hogy a radiátorom "felett" is van még víz.
Teljesen normális. A fűtési rendszereket egy bizonyos túlnyomásra szokták beállítani, ennek több oka is van. De emiatt valóban spriccol a víz, bárhol nyitod is ki a szelepet. :)
Hmm...fogas kérdések ! A morgás magából a cirkóból jön. És most hogy így mondod, amióta megint téli üzemmódban van a kazán napi kb. 1 liter víz távozik a cirkóból (állítólag ez ellen is lehetne tenni...? valami nyomáscsökkentőt kellene beépíteni. talán...)
A kondenzációs kazánok általában nem tudnak 90°C-os előremenőt produkálni, de nem is lenne értelme. Az a lényeg, hogy minél alacsonyabb hőmérsékletű rendszert szolgáljon ki.
Egy kondenzációs kazánnál csak a visszatérő hőmérséklet kell, hogy alacsony legyen, hiszen ez garantálja a kondenzáció létrejöttét. Persze a visszatérő hőmérsékletét befolyásolja az előremenőé, de pl. egy kombinált radiátoros+padlófűtésnél ennek biza magasnak kell lennie.
Persze lehet, hogy gyártanak olyan kondenzációs kazánokat, melyeket eleve padlófűtésre terveztek, és alacsony az előremenőjük...
Javítsatok ki, ha hülyeséget írtam, tapasztalatlan vagyok :))))
Központi fűtésről érdeklődnék nálatok, mielőtt az idegbajos közös képviselőt faggatnám:
Adott egy négyemeletes ház, én a negyedik emeleten lakom. Felújítottuk a fürdőszobát nyáron, és szereltettem be egy törölközőszárítós radiátort. Mivel a fürdőkád felett van, ezért valószínűleg az én radiátorom van a legmagasabban. A szaki aki beszerelte úgy csinálta meg, hogy a radiátor négy sarkán levő nyílásból egyet sem zűrt, hanem az egyiken bejön a meleg víz, a másikon kimegy, a harmadikra rakott egy szelepet, a negyedikre meg egy csapot. Azt mondta hogy ez az utóbbi azért jó, mert ha levegős a rendszer, akkor itt tudom feltölteni.
Nos, a probléma az hogy ez a nyavaja nem igazaán melegít, csak kb feleannyira mint a többi radiátor. Gondoltam hátha levegős, de fenéket, ha megnyitom ezt a negyedik csapot, akkor ömlik belőle a víz. Az az érdekes, hogy hiába zárom el a bejövö vagy a kimenő víz csapját, a negyedik csapot megnyitva továbbra is ömlik a víz. Persze ha mindkettőt elzárom egyszerre akkor csak a radiátorban levő víz távozik.
Az érdekelne hogy normális-e hogy a radiátorom "felett" is van még víz. Talán ettől nem melegít. Ezt gondolom abból hogy ha a bejövő víz útját elzárom akkor is ömlik a víz, vagyis valahonnan jönnie kell. Amúgy ha néhány másodpercig folyatom ki a radiátorból a vizet, akkor felmelegednek a csövek, úgy tűnik hogy megindul benne a cirkuláció. Mit lehet tenni hogy melegebb legyen? Egyáltalán, hogyan működnek a központi fűtéses radiátorok?
Érdekes, hogy a morgás először vízkő miatt van, másodszor pedig a gáznyomás miatt.
Amúgy honnét jön a morgás? Milyen elven melegíti a vizet?
A szivárgás miatt pedig simán 1 bar alá mehet a nyomás másfél hónap alatt.
Nézd meg, hogy mennyi vizet töltesz utána és számold ki, hogy naponta mennyinek kell eltűnnie a rendszerből.
Lelkes amatőrként tanácsolnám, hogy váltsál szerelőt. Sokszor csodákra képes egy ilyen váltás. (Annó a szülők is így voltak a cirkóval, meg a gáztűzhellyel.)
Szaktanácsot meg majd mond neked Second. (Ő ért is hozzá, nem csak ugatja, mint én)
Hello! Hátha valaki tud segíteni... Van egy Ferroli Domina készülékünk (50 l-es tárolóval) tavaly lett beüzemelve. Ezzel van-egy két gondunk : 1.kb. 3 hét után amikor melegítette a vizet, akkor hangos berregést hallottunk. Kihívtuk a szerelőt (egyben beüzemelőt) aki megtiszított valamit és azt mondta, hogy attól van, hogy elvízkövesedett valami (már akkor is furcsállottam, hogy mindez 3 héttel a beüzemelés után ?)na, mindegy. De amikor ugyanez kb. 2 hét múlva megismétlődött már nagyon idegesek voltunk. Akkor mivel nem tudott kijönni(úgy látszik nem kellett neki 5 rugó...)azt tanácsolta, hogy a gázkapcsolót (ami közvetlenül a cirkó mellett van) kicsit fordítsuk el, így kisebb nyomással jön be a gáz. Érdekes módon abbamaradt a morgás. Sajnos a mi lustaságunk is közrejátszott, hogy eddig nem hívtuk ki újra, de a helyzet még mindig változatlan. Azt elképzelhetetlennek tartom, hogy ilyen gyakran vízkövesedjen valami, nem ? Ez hülyeség.
2. Sajnos a radiátorok felszerelése nem sikerült jól a 'szakbarbárunknak' és három helységben észrevettük, hogy valamennyi víz szivárog. Hiába roppantottak utána (?) még mindig fenn áll. Persze nyáron, amikor nem volt üzemben a fűtés ilyen nem volt. Hova is akarok ezzel kilyukadni ?
Arra, hogy kb. másfél havonta újra kellett tölteni a rendszerbe, mert a nyomás leesett 1 bár alá... Okozhatja ezt ez a kis szivárgás ?
Mit gondoltok, tud valaki tanácsot adni ?
Garanciális "beüzemelést végző" kft-nek szóltam. Amit az a telefonos tyúk levágott.... Mindenestre kedden azt mondta, hogy majd valamikor(!) a jövő(!) héten.
No comment.... (Gondolkozom erősen, hogy felhívom a forgalmazó figyelmét erre a cégre.)
Nyilvánosan nem szívesen ajánlok készüléket, mert nem érzem úgy, hogy kellően megalapozott lenne. Nincs sok tapasztalatom a készülékek minőségét illetően. A török Junkers assemblinget nem érzem olyan nagy gondnak. XBoxot meg Nyíregyházán raktak össze, mégis megvették... Én a Vaillantról nem hallottam még rosszat, sőt... A Wolfot nagyon dícsérte egy kollégám, akinél olyan van. A Viessmann tényleg nagyon drága, és én nem tartom annyival jobbnak. Legutóbb Buderusra kaptam még tájékoztató jelleggel olyan árat, amit elfogadhatónak tartottam, és az is nagyon jó kazán. Válasszatok a leendő tervezővel!
(Elvileg tudhatok tervezőt ajánlani. Hol van az a vidék? Ezt inkább levélben...)
A kondenzációs kazánok általában nem tudnak 90°C-os előremenőt produkálni, de nem is lenne értelme. Az a lényeg, hogy minél alacsonyabb hőmérsékletű rendszert szolgáljon ki. Ez azonban nem kizárólag padlófűtést jelent. Alacsony hőmérsékletű vízzel lehet radiátoros fűtést is csinálni.
"A Buderusnál volt ugyan kondenzációs kazán, de nem is nagyon akartak róla beszélni, azzal hogy túl drága." Ezt nem is értem, nem eladni akarjá a kazánokat?!
kuoni pasztor
Egy gázkazán felszereléséhez a gázművektől és adott esetben a kéményseprőktől kell engedélyeket szerezni. Az engedélyezésre épületgépész tervező által aláírt terv kell.
Ha kicsi az egyidejű melegvízfogyasztás akkor inkább legyen egy kombi falikazán, ha nagy, akkor inkább tárolós HMV termelés legyen. Ez utóbbi sem feltétlenül csak villanybojler lehet (pl. közvetett fűtésű tároló).
Herr X
Szerintem nem áll le a kazán, ha túl sok gázt kap. Csak égéstermék visszaáramlást érzékel. Az égéstermék összetételét nem tudja vizsgálni. A turbotop ventilátora szívja a tűzteret és "elvisz mindent", a zárt égéstér miatt nem szagolhatsz ki semmit!
Jut is eszembe, a Turbotop eleve képes a tüzelés teljesítményét szabályozni, így ott többlet gázáram nemigen lehet.
Ettől még lehet, hogy a tűzhely van rosszul beállítva. Mindenesetre sokadjára is azt mondom, hogy az nem vicc, hogy a földgáz elégetlenül a helyiség légterébe juthat!!!
Segitségeteket kérem: fürdőszobám (kb 4 nm) átalakitásához - kád helyett zuhanyfülkét szeretnék - keresek vizszerelőt. Eddig az ismeretségi körömben lévők által ajánlott vizszerelők - 2 fő - megigérték, hogy eljönnek megnézni a munkát, de egyik sem jött el. Ezzel a várakozással elment kb 3 hetem, igy már igencsak kifutok az időből.
Örülnék, ha tudnátok ajánlani valakit aki megbizható és el is végzi a munkát.
Szóval: gázcsonk földből fel, nyomáscsökkentő, cső házba be, kazánhoz leágazás (szerintem van olyan intelligens a kazán, hogy ha többletgáz maradna az égéstérbe, akkor simán lekapcsolna), gáztűzhely leágazás (nincs extra nyomáscsökkentő, azaz ugyanazt a gáznyomást kapja a kazán, mint a tűzhely)
A gáztűzhelyet a garanciális szerelő "állította be". (Azaz 6kHUF-ért lepecsételte a garancia papírt. Többszöri kérdésünkre, hogy nem súg-e nagyon, azt mondta, hogy ha rátesszük az edényt, akkor halkabb lesz.....)
Valahogy furcsállom, hogy a gyári fúvóka-beállítás pont jó.
Mindenesetre felhívom az ép.gépész tervezőnket (aki mellesleg igazságügyi szakértő), hogy szerinte mit tegyek.
Az biztos, hogy ha nekünk lesz igazunk, akkor a "garanciális szerelőt" bepanaszolom a forgalmazónál úgy, hogy örülhet, ha az engedélyét megtarthatja. (A gáz azért veszélyes üzem...)
Más.
A Radiant tényleg olasz? Én úgy tudtam, hogy a Hajdúsági Művek terméke....
Fel eves tervbe van veve, hogy kivaltjuk villanyfutesunket valami masra. Jelenleg a melegviz-ellatast egy cirko vegzi, es ezt szeretnenk lecserelni kombinalt cirkora, ami megoldja a futest telen, es a melegvizet egesz evben. Ez azzal is jarna, hogy a jelenlegi helyerol elkerulne egy meterrel feljebb es arrebb. Kell ehhez engedely/terv/kutyafule? Ha igen, ki es hol csinalja?
Masik lehetoseg, hogy a cirkot kis kazanra csereljuk, a melegvizet pedig boiler, ejszakai arammal 'csinalja'. Az ejszakai mar bentvan. Melyik celszerubb? A furdo igy is ugy is szet lenne szedve es ujracsovezve, ezert ez nem jatszik szerepet a valasztasban.
Herr X, el?re jelzem én nem értek hozzá, de amikor a gázcirkónkat üzembe helyezte a mókus, azt mondta, hogy Mo.-n a szokásos csatlakozási gáznyomás 25 mbar, más országokban más, ezért a külföldi gázos berendezések beszabályozását mindenképp módositani kell.