Van a leagazasban elzaro, de a vegen:-( Azt en latom, hogy el kell zarni az egesz hazban a gazt, csak az nem vilagos, hogy miert kell a megnyitas utan az OSSZES lakasban meg ellenorizni valamit. Akkor en most jol megszivtam, mert egy 60 lakasos panelban lakom?:-(
Kérdéseim:
Van-e a te leágazásodban elzáró?
Ha van, előtte vagy utána kellene megbontani a csövet?
Ha utána, akkor nem kell kizárni az egész házat.
Ha nincs vagy előtte kellene szerelni, az gond; akkor viszont tényleg nem nagyon van más alternatíva, ami teljesen biztonságos.
Gazt szerelt valaki panelban?
Odebb szeretnem tenni a konyhaban a gazcsovet (kb. 1 meterrel) es a gazmuvek mondott ra egy 60-70 ezer forintos arat:-((( Merthogy gaz elzaras az egesz hazban (60 lakas), majd utana az osszes lakasban kell valamit csinalni a gaztuzhelynel (legtelenites, nyomasproba?).
Nem tud valaki esetleg valami olcsobb megoldast???
A Vaillant kazánt a hagyományos 220 voltos termosztát is tudja vezérelni, ez két vezetéken csatlakozik és tulajdonképpen ki-be kapcsolja a kazánt.
Beköthető 24 voltos vezérlés is, ez 3 vezetéken csatlakozik (másik három csatlakozóra). Ilyenek a Vaillant termosztátok is, ráadásul a régebbiekben (VRT-PZA) beállítható,hogy hagyományos kétpont szabályzással vagy analóg szabályzással működjön.
Tehát ha az új termosztátnak két érintkezője van akkor biztos, hogy nem tudja a kazánt folyamatosan szabályozni. Ha három vezetékkel lehet bekötni akkor szvsz. érdeklődni kell a Vaillantnál.
Egyébként a folyamatos szabályzással lényeges megtakarítást nem lehet elérni, viszont sokkal "kényelmesebb" hiszen sokkal pontosabb a hőmérséklet tartása mint a kétpontszabályzással.
LL
Visszaternek erre a Vaillant termosztat ugyre, mert pont most akarok venni egy hetiprogramozhatot. masfel eve, amikor a kazant beuzemeltek, mar nem maradt penzem ra mert asszem kb. 30 ezer, igy megvettem a leggagyibb analog szabalyzot, meg a homerot is kisajnaltak belole 8 ezer forintert. Most talaltam egy Thermoflash Digi2 tipust, 12000 forint. A kerdes, az orok, mukodik e tokeletesen Vaillanttal, tudja e ezt a folyamatos teljesitmenyszabalyzast. Egy ismerosomnek mar mukodik ugyan, de azt mondtak neki, hogy amikor a kazan beindul, nem fokozatosan gyujt majd be, hanem csogazzal belobban, mint a regitpusoknal ez szokasos volt. ha ez valoban igy van, sok veszitek vele?
Kedves second!
Megoldódott a háromjáratú probléma. A gond ott volt, hogy a csőre erősített kapilláris érzékelő nem volt szigetelő polifoammal letakarva, így a szobahőmérséklet miatt pontatlanul mért. Az igazi megoldás a merülő üveg lenne, de sajnos ebbe most nem vágtam bele, sőt a polifoammal sem volt tökéletes, így az időközben beszerzett kéz kerékkel 2 perc alatt összehangoltam a rendszert, a padlókörben 40 C van, a radiátorban 70-75. Ez megfelelő. Majd alkalmasint ráuszítom a szerelőt a termofejre, de nem ilyen hideg napokon.
Köszönöm a segítésgedet, sokat segítettél, hogy eljussak a probléma megoldásához.
ps: tegnap jópofa dolgok szinesítették napot: reggel gázművek tartott üzemszünetet, délutánra meg az egyik automata légtelenítő tömítése adta meg magát, épp amikor nem voltunk otthon, így a kazán idővel nyomáshiány miatt leállt, az egyik WC kissé úszott (még jó, hogy padlófűtés van:-) a fűtésszerelőnek meg hazavágtam a vasárnap délutánját, jöhetett tömítést cserélni...
Kemenyes futotest vajon miiii? Letezik ilyen? (en nem tudom)
Konvektorra gondolsz? Mert ahelyett kombi cirko parapettel... hm, nem tennek ra sokat, hogy engedelyezik (persze lehet).
Persze, letezik parapetes a kombi cirkokbol, egy csomo tipusnak van kemenyes, es van parpet valtozata. Nezzel meg par arlistat, enis nemreg vettem a cirkot (kemenyest), es azert emlekszem, mert sokat nezegettem. Pl bppiacban (www.bppiac.hu), marmint az ujsagban neztem, volt jopar. Talan a fenti linkrol elindulva talalsz par boltot a neten is...
Az viszont tenyleg a masik kerdes, hogy engedik-e. A gazmuvek sokminden, csak nem konzekvens es kiszamithato. Kerni kell hivatalos velemenyt, hogy szabad-e.
Szoval ez egy szazeves gangos haz. A kemenyt belelni kellene. Ennek az arat szeretnem megsporolni.
Sok helyen lecsereltek a kemenyes futotesteket parapetesre, gondoltam ha letezik parapetes kazan, talan...
A boltot felhívtam, szerintük a számlán a 20-70 fokos van, de lehet, hogy nem azt adták ki? Mindenesetre még annyit tehetek, hogy mivel minden ágon van egy golyóscsap, azokkal megpróbálom ideiglenesen manuálisan beszabályozni, holnap meg megpróbálom kicserélni a termofejet.
Mondjuk csak ötször mondtam el, hogy padlófűtéshez kell. Másik félelmem, hogy szerintem az MNG-nek nincs is ilyen (???) legalábbi a weboldalukon nincs, akkor meg úgy szopatnak a boltban ahogy akarnak...
az tuti, hogy akkor ez a termosztát oda nem való. Sejtem, hogy a szeleppel együtt, mint fan-coil keverőszelepet adták el, hűtési rendszerbe.
Amíg le nem cserélteted egy odavalóra, beállíthatod valami mérsékelt, 35-40°C körüli előremenőre. Még nagyon hideg nincsen, és ha eddig elment csak a radiátorokkal is, akkor eztán sem lesz egy darabig nagy gond. Mindenesetre kell a jó termosztát, mert a kézi beállítás nem ad állandó hőmérsékletet a padlónak.
Sajnos nem tudom miért nem. De azt hiszem most rátapintottál a lényegre. Megpróbáltam kép alapján beazonosítani, és a termofej a következő:
Erről azt írja a doksi, hogy:
Sollwertebereich: 6-28 C
Azt hiszem itt lehet a gond.
Most már csak az a kérdés, legalább ideiglenesen helyettesíthetem egy manuális állítással?
Ha minden igaz ő lesz az.
A háromjáratú T idom nélkül. Bár itt a lap alján is ott van, és azt írják, keverő, vagy átcsapó. De a pdf-ben csak keverőnek olvastam. Remélem azt kaptam...
nem motoros, mechanikus, egy termofej ül a tetején, aminek egy kapilláris távérzékelője van az előremenő csőre erősítve. A szelep tipusát megpróbálom kideríteni a számláról, vagy a szelepről.
Bár ha átcsapó lenne, akkor is kéne valaminek történnie, nem? Hiszen ha a termo érzékeli a meleget, akkor nyitnia kéne, ha meg hideget, akkor zárni, tehát max ide-oda csapkodna, de valamit reagálna. Nem?
Azt még ha meg tudod fejteni, hogy milyen típusú a szelep, az sokat segíthet.
Nekem nincsen MNG anyagom, csak egy Honeywell, de az MNG a Honeywell része lett, amennyire tudom.
Aztán azt is tisztázzuk, hogy végül is ez ez motoros szelep? (Kell neki áram? :) )
Kedves sec!
Szerintem nyomon vagyunk.
Tehát: szelep MNG, 1". termofej szintén.
Az előremenő a kazánon mindig akkor esik le, ha a háromjáratú zárja a visszatérő ágat. Gondolom ilyenkor az a baj, hogy a teljes áramlás rázúdul a radiátorkörre, ami sokkal kisebb.
További figyelemreméltó éredekesség, hogy a termofej fordítva működik, azaz ha emelem, akkor hűl a víz, ha lefelé tekerem, akkor növekszik. És valóban, 5-ös állásban teljesen zárva van, 4-esben teljesen nyitva. Bennem még az is felmerült, hogy a termofej nem jó, és nem szabályoz rendesen. Ezért kérdeztem, hogy kiiktatható-e valahogy a termofej, mondjuk manuális beállítással helyettesítve?
A kazánt Honeywell CM67 irányítja, a nappaliban van, ami padló+rásegítő radiátor, de a termosztáttól messze. A helység nagy, de a termosztát hőfoka megfelel a hőérzetnek, tehát a szabályozás jónak tűnik, nem kapcsol soxor, de amikor kell, akkor igen.
A kazán kb. 75C-ra van állítva, amit ha zár a szelep, akkor simán meglép.
A radiátor kör van a háló, és gyerekszobákban, ezek kis tetőtéri szobák, a dolgozóban ami kb 13 m2, és a nappaliban rásegítésnek. Többi padló.
Létezik. Más kérdés, hogy ehgedélyezik-e az illetéges hatóságok az installációt.
Milyen környülállások miatt lenne fontos, hogy ne nyitott rendszerű, függőleges égéstermékelvetzető rendszerbe legyen kötve a falikazán?
Ettől féltem...
ugyanis így nem értem, hogyna történhet mindaz, ami történik. Feltételezve, hogy az egyes elemek jól működnek.
Egy gyanúm még van.
Az, hogy a kazán előremenője hány fokos, azt persze az is, vagy elsősorban az befolyásolja, hogy a szabályozó miként befolyásolja az ő működését. Tehát lehet, hogy az előremenő drasztikus csökkenése, nem a padlófűtési kör működésével függ össze. Esetleg csak éppen egybeesett egy lehűlési peiódus a kazánon azzal, hogy állítottál a padlófűtés háromjáatú szelepén. Ez nagyon banális lenne, de elképzelni el tudom.
Az ugyanis nagyon durva lenne, hogy a padlófűtési kör olyan teljesítményt képes kivenni ilyen viszonylag melegebb időben is, hogy a kazán képtelen tartani az előremenő hőfokát.
A háromjáratú szeleppel elég pontosan kellene tudnod beállítani a hőmérsékletet a padlókörökben.
Ha elfogadom, amit nem értek, hogy amikor 5(?) állásban a padlófűtési körökben 50°C a hőmérséklet, a kazán előremenője is ugyanennyi. Az kb. azt jelenti, hogy a háromjáratú a by-pass ágat teljesen zárja. A másik állásban a 20-22°C a padlófűtési előremenőben pedig azt sejteti, hogy csak a by-pass van nyitva, és a víz szép lassan átveszi környezeti hőmérsékletet. Pláne, hogy ilyenkor a kazán felől 75°C-os vizet kellene kapni, amiből már egy kicsi is érezhetően emelné a vízhőfokot. Nekem gyanús, hogy az a szelep nem működik rendesen, de nem tudom most megmondani, hogy mi a baj. De egyre jobban érdekel, mi sül ki ebből! :)
Milyen szabályozás irányítja a kazánt?
Ha belső hőmérsékletről vezérelt, akkor hol van a belső hőmérséklet érzékelője?
Mindenhol van radiátor is meg padlófűtés is?
Mekkora előremenő hőmérséklet van beállítva a kazánon?
Milyen gyártmány, típus, méret a háromjáratú szelep?
Tehát:
Ha a háromjáratú termofejét 5-ös fokozatba állítom, akkor a 4. pontnál 20-22C-t mér a hőmérő, ha 5-ösbe, akkor 45-50C-t.
Első esetben az 1-es (vagy a 2-es) ponton 75 C az előremenő hőmérséklet, míg a másodikban kb 50C
A visszatérő hőmérsékletet nem tudom, mert azon nincs hőmérő, de gondolom a padlófűtés visszatérője hűti le a 6. ponton annyira, hogy a kazánon lévő hőmérő már csak 50C-t mutat. Ha meg 5-re rakom a termofejet, akkor a padlófűtés hideg. A kettő között lenne az igazság, csak arra meg nem áll be. Elnézést, ha zavaros vagyok, és köszi a sok fáradozásért.