A Saunier Duval oldalan nezem az egyik kazanuk parametereit (Isotwin F24 E) es ilyet latok:
"Azonos melegvíz komfortot biztosító hagyományos indirekt tároló térfogata (l): 130"
Maskulonben azt sejtem hogy ebben a kazanban be van epitve egy 40 literes tarolo.
Na, szoval csak az erdekelne milyen csucs technologiat hasznalhatnak ok, hogy ilyen komfortot tudnak elerni egy beepitett 40 literes taroloval ???
Szoval en csak arra tudok gondolni hogy nagyobb hofokon melegitik a vizet, de azt mas kazan is tudna (ha akarna:)
Köszönöm, én is valami hasonlóra gondoltam... Meg az egyik boltban azt mondta a csávó, hogy ebben is Bosch elektronika van, mint a legtöbben, úgyhogy a gázfelhasználásban _lényeges_ különbség nem nagyon van, meg a hőcserélője sem rosszabb, mint az többi hasonló kategóriájú készüléknek. Meg hát _elvileg_ 2+2 év gari van rá, úgyhogy annyira rossz már csak ezért sem lehet...
Kezdek megnyugodni. Egyébként azért kezdtem el újra gondolkodni a dolgon, mert tegnap voltam egy ismerősnél, aki 1,5 éve 178.000/m2 áron vett új lakást, és Viessman Vito{akármi} 100 kazánjuk van... Szóval van, ahol nem aprózzák el, bezzeg nálunk :-(( Kicsit irigykedtem ;-))
OFF
Ketten fognak dolgozni 7.00-15.00-ig, a fönök reggel-este eljön megnézni mi az ábra... Én 8.00-18.00-ig dolgozok két diplomával és ehhez naponta 4 órát utazok... úgy látszik pályát tévesztettem :-(((.
ON
nem lecs.szés akart lenni, hanem tény. Az építkezős topikban is egyre több ilyen jön, hogy "mennyi a festés/burkolás/bontás stb." ára, esetleg egy külön helyen jobban együtt lenne ez az info. Meg nem a többi hozzászólásból kellene kiszedegetni.
Szervusz,
szerintem qrvasok.
nálunk 86nm családi házban két hét múlva kezdik a munkát, a munkadij anyag nélkül: gázcsö szerelés kb. 10m., 6 radiátor felszerelés csövezés, kazán, tüzhely felszerelés + elötte el fogják bontani a régi öntöttvas radiátoros renszdszert 145eHUF számla nélkül. Én még ezt is sokallottam, mert igéretük szerint egy hét alatt készen lesznek és ezért elviszik több mint 5 heti fizetésem...
Bocsánat, nem akartam a topikot ezzel terhelni, de tanácsra lenne szükségem, mivel közöm nincs a témához. A hozzáértő első látásra meg tudja állapítani, hogy qrvasok vagy nagyjából reális.
Nincs tapasztalatom sem, meg (rossz)hírem sem róluk, DE_meggyőződősem_, hogy egy olyan cég ami évek óta a piacon van akár spanyol, akár, német, akár-milyen nem gyárthat sz@rt, mert akkora választék van ma a piacon, hogy előbb utóbb tönkremenne.
A radiátorok végén kell lennie egy srófra emlékeztető tárgynak. No azt kell kicsit kitekerni, miközben egy billikomot alátartasz, mert előbb-utóbb víz is jönni fog. Ha folyamatosan, buborékmentesen jöv a lé, akkor kész. A legtávolabbi és legmagasabb ponton kezd, miközben a kazánnál pótolni kell a vizet.
Tehát egy erdélyi típusú faház 2 szintes. A kémény teteje 6,75m a ház teteje is ennyi. Téglából rakott a kémény és bélelve van 130-as alucsővel. A kéményseprőtől kapott szakvéleményen 21kW-ra van engedély, mert a kémény teteje és ahol csatlakozni fog a cirkó a kénybe 5m különbség van. Ez -a fűtésszerelő is mutogatott valami táblázatot- 21kW-os készülék telepítését teszi lehetővé. Nekem hihetőnek tűnt a dolog, ha már a fazon lobogtat ilyen táblázatot. A szerelő nagyon erőltetni próbált egy turbó kazánt, amiben van valamekkora melegvíz tároló. Nem is lenne itt baj, ha nem kellene hozzá építési engedély, meg gázcsőáthelyezés. Mert most ahova a cirkó kerül egy kis Junkers vízmelegítő van. A kulipintyi egyébként Fejér megyében van, Gárdonyban. Ez a terület a Kémény RT. céghez tartozik. Lehet, hogy holnap megengedek egy telefont. Ezen az építési terven ilyen nincs, ez nem egy új könnyűszerkezetes ház. A barátnőm apja vette, egy kiállítási darab volt, amit szétszedtek, és újra összeraktak, persze közben egy kicsit ázott is az esőben, de nem túl sokat. 5 évet ált összerakva, és most úgy döntöttünk, hogy belakjuk. Kis családunk első családi háza. :-))
Számolgattam az itteni fórumon javasolt Dég féle programmal. A falra 0,2 k érték jön ki, az ablakok és az ajtó is 1,1k a tetőtérre még nem volt időm, de biztos nem lesz ennyire jó, mert csak 10cm üveggyapot van a cserepek felé. Na mindegy, de a fűtésszerelő 60W/köbm.-el számolt, ez elég túlméretezetnek tűnik, így 18kW jött ki a fazonnak. Azt mondja a 20kW-os kazán elég nyögve nyelős lesz itt, de szerintem nem.
Ja és azt is mondta, hogy a 20k kazán nem tudja meghajtani a 120L melegvíztárolót. Ez szerintem baromság. Valószínűleg Vaillantot fogunk venni, mert ami ezek kívül van vagy nagyon gagyi, vagy drágább mint a Vaillant, a Buderus állókazánját nézegettem ami szintén 20KW.
A _forgalmazók állitják_, hogy a mágnesen átvezetett vízböl a melegítés során a vízkö nem kemény kéregként válik ki, hanem porszerüen, így a folyóvízzel együtt távozik a rendszerb?l.
Sajnos nincs olyan ismerösöm, akinél már minimum két éve van ilyen szerkezet, szerintem ennyi kell, hogy a használhatóságáról meg lehessen gyözödni, addig maradok a kétkedésnél...
AcCEsS!
szvsz.A számotokra ideális legkisebb hőfokra kell beállítani. Ebbe beletartozik, hogy mekkora a tároló, hányan és hogyan fürödtök egyszerre, mennyi idő alatt melegszik fel. Mi 6 éven keresztül használtunk 4en egy 90lityis tárolót 45-50°C-on. Gond nélkül.
Dunaferr radiátorok + aljzati csövek; Vaillant Thermotop plus 24kw.
A gond (vagy nem gond?): szivattyúja indulásakor a közeli radiátoroban egy hirtelen BUGGY! hallatszik. Nyomás hidegen 1,5 (zöld skála alja) 80 fokon 2, ami a zöld skála teteje.
Az indirekt hőtárolós melegvizes rendszereknél milyen hőmérsékletűre célszerű a melegvíz felfűtését beállítani? Nálunk Székesfehérváron baromi kemény a víz és azt hallottam, hogy 60 fok felett jelentősen megnő a vízkő lerakódásának az üteme. Vagy 50 foknál? Már nem tudom biztosan. Lécci segítsetek!
Szia Amonra!
Kicsit bővebben a problámáról tudsz írni, mert ez így első hallásra szimpla szivatásnak tűnik!
Az épitési tervdokumentációnak része kell, hogy legyen egy épületgépészeti terv, mely tartalmazza a fűtés módját, az épület hőigényét stb. stb.
Ebből következik, hogy tarlmazza mértezve !! az égéstermék elveztésére szolgáló építményt ( magyarul kéményt is)ha Te vagy a kivitelező azt és úgy építetted meg ahogy azt engedélyezték akkor azt át kell venni és passz!
Természetesen minden kazán szabályozható, tehát ezen nem kell gondolkondi, kiválasztod az igényelthőmennyiség, helység,forma, márka, szín, stb.stb és pénztárcának megfelelőt és ennyi.Ellenben úgy érzem profi fűtészerelő nem szid vagy dícsér egy márkát sem, ha nem így teszi akkor teccik vagy sem van némi mocskos anyagi érdekeltsége egyik vagy másik irányba.
greenlak
- Azért a Vaillant nem akkora hulladék, mert akkor már rég lehúzták volna a redőnyt. Lehet, hogy karbantartásigényesebb az átlagnál, de ha azt _szakszerűen_ végzik, nem hiszem, hogy "felrobban".
- A quadrigának is van 21 Kw-os kazánja (www.mts.hu), és a Thermo ÖV-nek is, igaz ez öntöttvas álló kazán
-Visszaszabályozni lehet, de nem hiszem, hogy elfogadnák, mert az átvétel után ugyan ezt a csavart vissza lehet tekerni az eredeti állapotba.
Volna egy kis problémánk...
A házikónk kéménybekötése és a kémény teteje között 5m van. Erre a kéményseprő 21 kW-os kazánt engedélyezett. Így csak egy kazán van, ami megfelel ennek a követelménynek ez a Vaillant. Sajnos elég sok embert hallottam panaszkodni a Vaillantra. Sokat kell szervizelni, egyik ismerősöm 2 Vaillantról is hallott, ami felrobbant, mert az elektromos gyújtás rosszkor kapcsolt be. A fűtésszerelő is szidta.
Szóval az lenne a kérdésem, hogy vissza lehet e szabályozni a 24 kW-os kazán?
Be lehet e így kötni a kéménybe? Nem lesz e vele így gond.
Egy amerikai típusú házban hogy csak turbóparapetet tudnak rakni? Van ott is van kéményes megoldás?
A mi házunk egyébként egy 2 szintes erdélyi faház.
Kicsit értetlenül állok itt, mert eddig azt hittem, hogy a kémény átmérője számít, de úgy látszik tévedtem. :-))
Valami hasonlo trukkos megoldas engem is erdekelne, persze nalam sokkal kevesebb vizet kellene felemelni hogy a szennyviz elvezeto csobe juttasam. Egesz pontosan a majdani kemeny kondenzvizerol lenne szo, ami bar kisebb mennyiseg mint Progress-nel, de erdekelne valami elegans megoldas, hogy ne mindig a csapot nyissam ki es engedjem le egy edenybe.
Szia! Teljesen szubjektíven Thermo ÖV 35, álló öntöttvas tagos kazán + mellé 70 literes tárolós vízmelegítő. 4 hónapja működik, imádom. Ráadásul 350 ezerből megúszod. Múltkor egy lakáskultúra műsorban Csollány Szilveszter mutatta be a lakását és nála is ott trónolt a mosókonyhaszerű helyiségben :-)
Persze ez is hozzáállás kérdése,van aki elsősorban a külföldi márkákban és a "név"-ben bízik.
Ja, a házunk cca. 140 m2 + van egy radi a 30 m2-es garázsunkban is, kb. 29-30 kW-ra jött ki a számolás, (elég rendes ráhagyásokkal), ez a kazán asszem 32 kW-os.
LR
Sziasztok!
Vízlágyító beépítésével kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. A pincénkben tervezzük elhelyezzük elhelyezni a készüléket (CWG) kb. 3m mélyen a felszín alatt. A szennyvízcsövek a pince plafonján futnak. A kérdésem az, hogy hogyan jusson be a regeneráláskor a szennyvíz a szennyvízvezetékbe? A készüléket elvileg úgy kellene bekötni, mint egy mosógépet, kb. 50-60 cm magasan egy szifonnal.
A CWG szakembere telefonon azt ajánlotta, hogy a vizet engedjük egy vödörbe, tegyünk bele egy búvárszivattyút és annak a kivezetése menjen a szennyvízcsőbe. De nem értem, hogy honnan tudja a búvárszivattyú, hogy "megtelt" a gyanta és elkezdte a regenerálást.
Nincs erre más megoldás? Előre is köszi az ötleteket.
LR
Pontosan erről van szó. Egyszerűen olyan a konstrukció, hogy megbízható lesz, és valóban a kiegésítő elemek benne jó minőségűek.
Persze én nem akarom senkinek a költekezését elrontani. Lehet venni bármilyen kazánt. Számomra eldőlt a kérdés. Thermo ÖV kazán plusz egy gázbojler. Ez azért is jó, mert nyáron teljesen lelehet állítani a kazánt.