Nálam a kazán, az elosztó, és a gyűjtő a pincében van, és ott található két db légtelenítő is. Na ezek nem sokat értek, mert a levegőt mindig a legmagasabb radiátorban gyűjtötte össze, ahonnan kézzel kellett kilevegőtleníteni. Most erre a radiátorra raktam egy automatát, azóta semmi gondom nincs. Szerintem a legmagasabb pontra érdemes rakni a légtelenítőt, mert ott hajlamos összegyűlni a levegő.
Összehasonlításképpen: kb. 80nm-es közepesen hőszigetelt házam fűtése a legnagyobb téli hidegben igényelt max. 400m3-t havonta olyankor, amikori mindig volt otthon valaki napközben is. Hőmérséklet: nappal 22fok, a takarékos 18 fok.
Az elmúlt egy hónap: kb. 150m3 a melegvízkészítéssel együtt. A te 400m3-ed ilyen időben annyira soknak tűnik, mintha 20l benzint fogyasztana az átlag autód. Nincs itt valami félreolvasás?
Egy furcsa kérdésem lenne. Nemrég költöztünk új házba. Nyáron teljes fűtéscsere (gázbevezetés, új radiátorok, csövek az aljzatban, kazán + tároló). Három hete bekapcsoltuk, teljesen frankón megy.
Néhány napja egészen furcsa és ijesztő hangokat lehet hallani a házban. Úgy 2-3 óránként kb 20 másodperci mintha a csövek rezonálnának, búgnának. Mindíg csak akkor van a hang, amikor nem megy sem a fűtés, sem a keringetés, sem a melegvízelőállítás, sem a cirkulációs szivattyú. Elég hangos és idegesítő a hang.
A kazán a házon kívül a pincében van. Lehet, hogy a hideggel függ össze? Akkor mindíg így marad.
Írjatok ha van valamilyen tapasztalotok. Én teljesen hozzánemértő vagyok, ezidáig panelban laktam.
Légtelenítés ügyben kérdezősködnék az Úraktól. A lentebb már vázolt rendszeremben az előremenő osztóban belépési, a visszatérő gyűjtőben pedig kilépési oldalon be van szerelve egy-egy automata légtelenítő. Azt mondta a szerelő ez így praktikus. Na mán most. Már lassan 3 hete megy folyamatosan a fűtés (a kazánt egy CM67 vezérli és bekapcsolási víz-hőfok 45C) és még mindig, a szivattyú indulásakor hallom, ahogy légbuborékokat kerget, holott az említett légtelenítő kb 50 cm-re van a szivattyútól. Ez mitől lehet? Lehet, hogy nem működik a légtelenítő?
A már említett rendszerem a mostani időviszonyok között 0,55m3 (kb 400m3/hó) gázt fogyaszt óránként (120nm hasznos alapterületű ház). Ez elfogadható érték, vagy sok? Lehet, hogy még mindig emelnem kellene a kazán hőfokán és tovább csökkenne a fogyasztás?
Régebben volt egy kérdésem, amire senki sem reagált. Megkérdezem még egyszer s utoljára:)
Tudna valaki segíteni abban, hogy hol lehet kapni reális árion SIMPLEX ,,folyadékos,, termofejet? Mennyire jók ezek a ketyerék? Nem vágják tönkre túl hamar a termoszelepet?
Amikor leállt, szerintem akkor nem is kapcsolt be éjjelre. Mivel 22°C-ra fütötte nappal a házat, éjjelre meg 20°C-ra volt állítva a termosztát. Amilyen jó idő volt a múlt hónapban itt nálunk, be sem kapcsolt egész éjjel. Csak reggel szeretett volna, amikor olyan [20-20,5]°C-ról szerette volna 22°C-re felfüteni a levegőt.
Érdekes, hogy azóta megint nem produkált ilyen hibát. (kopp,kopp,kopp)
Egyébként a készülékhez vásárolt turbócső (110mm) kb. 40cm hosszú + 1könyök.
-ezen szerintem kellene lennie elég huzatnak.- No meg a ventillátor nem csak kifelé fúj, hanem befelé is szív, nem?
Bocs de talán egy kicsit keveset tudok a kazánok "lelki" világáról.
Én nekem van egy marha rosszul záródó furdőszobai kicsi ablakom ami alatt egy kicsit ki lehet latni annyira van rés de direkt nem tomom be mert ott siman bejon annyi levegő ami a gazkészulékeknek kell. Amikor megy a kazan lehet erezni hogy omlik be levegő. Ja azt nem irtam hogy a furdőben van a gazkészulék es össze van kotve raccsal a furdő a konyhával.
Ennek egy masik valtozata hogy amikor bekapcsoltam a szagelszívot akkor a gazkemenyen jott vissza a lebevő es marha nagyonak robbant indulaskor a kazan.
Az új GázMBSZ végre előírja, hogy nemcsak az égési levegőt kell biztosítani, hanem a huzathoz szükségest is. Akkora nyílás kell, hogy 4 Pa (ez szinte semmi!) huzattal számolva 1,6 m3/kWh levegő bejöjjön.. Vagyis 24 kW-os készülék kazánházába óránkánt kb 40 köbméter levegőnek kell folyamatosan beáramolnia.
Lehet, hogy nálad is ez a baj. Nincs, vagy kicsi a szellőzőnyílás, ezért éjjel, amikor többet megy a készülék, akkor huzathiány lép fel, és ezért tilt le
Szerintem ha arra gyanakszol, hogy a hálózat felől jön valami akkor próbálj ki egy zavarszűrős, túlfesz. tranziensektől védő elosztót amit kifejezetten számítógépekhez árulnak. Sajnos a hülye mikroprocesszoros bonyolult ák-ök rossz esetben produkálnak ilyen resetelhető hibákat
Sikerult a lent padlofutes/fent radiator problemat megoldani ? Nalunk is ez a problema, mar jart nalunk szerelo is, most az aron tanakodunk :( vajon ez a fogyasztasban is meg fog latszani ? van errol tapasztalatod ??
Csak nem az a bökkenő, hogy nem tudom reprodukálni a hibát.
Álltalában reggelenkét kapcsol ki, de 2 "kikapcsolás" között eltelik 1-2 hét is.
Persze volt már olyan, hogy 2 egymástkövető reggel ezt csinálta. :(
Mondjuk fura de, én arra gondoltam, hogy hálózati táp-feszültségesés miatt lövi ki magát. Mert szokott pislogni néha a lámpa, pedig zsír újak a vezetékek, meg minden.
Lehet ráakasztok a dugaszolóaljzatra egy multimetert, hogy jegyezze meg a legalacsonyabb fesz értéket...
Csak azt hittem, tud valaki, valami kézenfekvő megoldást a problémámra.
A padlófűtéskörben gyorsan, viszonylag nagy tömegű vizet kell áramoltatni, ehhez nem minden esetben elég a kazán saját szivattyúja. Ugyan ez igaz a tágulási tartályra. Nagy mennyiségű víz többet tágul. Nálunk van 13 radiátor + ~150m2 padlófűtés. Ehhez a mennyiséghez kellett.
A fizika mai állása szerint a tágulási tartály nyomásának pontosan meg kell egyeznie a fűtési rendszer nyoásával. (Feltéve, hogy a kettő jól van összeszerelve;-))
A tágulási tarályban lévő nyomás _alapállapotban_ amikor a fűtési rendszerben nincs víz, kb 0,8-1 . Azért ennyi, mert a fűtési rendszerek üzemi nyomása 1,3-2 bar körül van. Ebben a tartományban tud a tágulási tartály dolgozni. Ilyenkor a tartály nyomása is megnő 1,3-2 barra -> kiegyenlít
Ha alapesetben anyomás a tartályban ennél nagyobb, akkor nem fogja összenyomni a víz, ha nincs benne nyomás, akkor meg föltöltődik teljesen vízzel. Egyik esetben sem tudja ellátni feladatát.
Léteznek olyan tágulási tartályok, melyek 6 bar nyomásra vannak tervezve (nekem is van) ezt a HMV tágulási tartálybeövő oldalára szereltem, hogy ha melegszik a víz-> nő a térfogata, ne csöpögjön a biztonsági/visszacsapó szelep. Erre tökéletes, de a fűtökörben nem érne semmit.
Lenne egy kérdésem. Egyelőre, csak egy:). Mennyivel kell hogy meghaladja a tágulási tartály nyomása a fűtési rendszer nyomását, ami jelenleg 1,3 nálam.
A tágulási tartály menet közben is hideg. Ebből azt feltételezem, hogy nincs benne víz. Ez normális?
RodrigeZZ,
a leírás szerint a KLZ sorozat az alábbiakkal van "felszerelve":
Idôjárás követô szabályozóval rendelkezô komplex hôközpont, amely a központi fûtési rendszer kialakításához szükséges
szerelvényekkel, így fûtô és tároló „töltô" szivattyúval, tágulási tartállyal, biztonsági szelepekkel (fûtôköri + HMV), visszacsapó
szelepekkel, töltô és leeresztô csappal rendelkezik. A HMV tároló tartálynak cirkulációs csonkja is van, így lehetôvé válik a melegvíz
cirkuláltatása és az azonnali melegvíz elvétel biztosítása.
Földgázzal (H és S) és PB gázzal is üzemeltethetôk.
Ha benne van a tágulási tartály és a szivattyú akkor a padlófűtéshez külön kell tágolási tartály és szivattyú? (Nem akarok hőcserélőt, akkor inkább oxigéndiffúzmentes cső legyen fektetve?)
Egyébként veled egyetértek, elegendő a 90 literes tároló. A doksi szerint 18 perc alatt fűti fel 50 fokra a 90 liter vizet. (Nálunk nincs foci csapat, amíg kikászálódok a zuhany alól az maga 10 perc. Akkor meg minek melengessek 160 liter vizet?)
Amator
Az SD KLZ sorozat már alapból elintézi az időjáráskövető szabályozást, meg a HMV/Fűtés szabályzást, erre nem kell plusz pénzt kidobni az albatrosszal.
Nekem van egy ilyen kazánom, ami radiátor+padlófűtést rendezi.
Bár nem igazán vagyok tisztában a mai árakkal, de kb a +költségek:
1 db szivattyú 15-25e
1 db tágulási tartály ~8e
1 db termofeljes 3utu keverőszelep v. hőcserélő+termofej 20-25e
*1 db(elegánsabb megoldáshoz 2) 230V-os relé+aljzat+doboz amibe berakom 5e
Ha keverőszelep van, akkor kell egy motoros zónaszelep is, hogy a padlókört lezárja, amikor oda nem kell fűtés ~15e
1 db biztonsági szelep 3e
idomok, bilincsek Ez bőven bruttó 100e alatt van. Igaz nincs dizajnos dobozban, de tökéletesen ellátja a feladatát.
* Az SD kazánon be lehet állítani, hogy éjszaka alacsonyabb hőfokra melegítse a vizet. No, ehhez kell a második relé. Ide kötöm a padlófűtés termosztátját és kapcsolóóráról levett vezetéket, és ha csak a padlőkört kell fűteni kb 15 fokkal kisebb hőfokon üzemel. Ellenőriztem, hogy a minimum viszot 40 fok, az alá nem megy.
Még 1 megjegyzés, nálam keverőszelep van, nem hőcserélő.
A 90 lityi melegvíz pedig untig elég (mi 4-en vagyunk és van úgy, hogy 1xe ketten is zuhanyozunk)
A szigetelés (bár még igazán hideg nem volt) szerintem elég jó lehet, nyáron a legnagyobb kinti melegben is olyan 28 fok fölé nem ment a hőmérő. A rengeteg tetőablak ellenére. A reggeli 21 hez ragaszkodom, utálok hideg fürdőben zuhanyzani meg beretválkozni. :-)
De azt én is figyeltemmár, hogy ha napközben elmentem, és nagyon letekertem (még a régi termót) akkor megérkezéskor órákba került a felfűtés.
A halak miatt lehet magasabb a szobahőmérséklet, ha akarod.
A 17-18 fok azért jó, mert nem hűl ki nagyon a lakás. Persze jó ha megfelelő a szigetelése a háznak. Ez inkább gázszámla kimélés miatt kell, mert a főtés ha megfelelően működik, óránként csak 1 vagy 2 alkalommal kapcsol be rövid időre.
Mondjuk mivel tetőtér lehet az alsó szintről folyamatosan kaphatod a meleget. Ez megint előnyös számodra.(Feltéve ha az alsó szinten is működik fütés.)
Ideális beállítás. KB.: Reggeli felkelés 20 fok, napközben mikor nem vagy otthon 18 fok, délután kora este 21 fok,éjszaka pedig saját igény szerinti hőfok. (ami kellemes a pihenés alatt.)
Bocsi hogy beleszólok, de a KLZ .-t ne keverjük Albatrosszal.
Inkább egy Buderus hőközpont, mert akkor lehet nem csak 90 liter melegvízed, hanem mondjuk 160 liter, és a szabályzása is elég komoly a Buderus.-nak, és akkor nem kell össze vissza kötözgetni.
KLZ Br.: 297600+ Albatrosz 140 plusz a fa.
Helyett Buderus
470 körül.
Nem olcsobb, de jobb.
Mondjuk a Buderus beüzemelése 2-3 szorosa díjban mint a Duval, de mégis csak megbízhatobb.
Nem kiröhögni engem!!! Meg akarok pályázni egy önkormányzat álltal kiirt fűtéskorszerűsítési pályázatot.Biztos találkoztatok már ilyennel.A feltétel hogy legyen önrész és a használatbavételi engedély megszerzése után az önkormányzat átutalya a pályázaton megnyert összeget a kivitelezőnek.Létezik olyan gázszerelő aki megcsinálya nekem a munkát és kivárja még az önkormányzat átutalja neki az önrész feletti összeget??? Érdekel estleg árajánlat is! 41 négyzetméter cirkófűtés
két radiátor meg a fürdőszobába egy.Jövőre tetőteret is épitek be úgy hogy meg kell hagyni a bővítés lehetőségét.Régi tipusu többlakásos családi házról van szó a gázvezeték kívül az ajtó felett