Menj be a gazmuvekhez es az ugyintezodet kerdezd meg nem ismer-e egy megbizhato szakembert.(attol valszeg gyorsabban befogadja a tervet). Meg talan lehet hogy kozelebb van mint amit mondjuk mi ajanlunk, bekescsabarol, nagykanizsarol, szekesfehervarrol vagy sepsiszentgyorgyrol :)))
Passzoljatok nekem légyszi egy ügyes tervezőt aki megcsinálja nekem a tervet a cirkóra és kijárja az engedélyt a gázműveknél!!! Köszönöm!! Kicsit sietős a dolog !!!
ezt értem, de nem tudok olyan szabványról, h ami kikötné, h az aljzat melyik lika kell a fázis legyen - így hát az elosztó sem azt mondja, h "nem jó a bekötés", hanem pusztán az ő megfelelő müködéséhez meg kell fordítani
"egy elosztó hogyan ad infót a "helyes fázis bekötés"-ről, ha egyszer fordítva is be lehet dugni? "
Mint írtam led kijelzés található az elosztón.
A leírásában található, hogy ha két led egyszerre világít, akkor fordítsuk meg a villásdugót. Na én megfordítottam, és akkor OK volt a led jelzése szerint. Csak, hogy ne fordítva legyen benne a dugó, a konnektorban cseréltem fel a 0-át és a fázist. Így eredeti állapotba visszafordíthattam a villásdugót. (hogy a villásdugóba csatlakozó vezeték lefele mutasson.)
Most értem!!! Bocs! -Hosszabítós elosztó- :-))
És mivel nem szerelhető az elosztó villásdugója, és a kazáné sem, gondolom valamilyen szabvány előírja a gyártóknak, hogy melyik helyre szerelje a fekete vezetéket.
Ha más nincs, akkor szét kell bontani a villásdugót, és ahova a fekete vezeték van bekötve, annak kell a konnektor fázisceruza által megjelölt pólusába csatlakoznia. Ez igy tutira jó, kivéve, ha a készülékben rosszul van bekötve a hálózati kábel, de gondolom ennek kicsi az esélye.
egy elosztó hogyan ad infót a "helyes fázis bekötés"-ről, ha egyszer fordítva is be lehet dugni?
a kazán már más téma, ott a korszerű típusok tényleg gyakran működésképtelenek fordított bekötés mellett
A helyzet az, hogy a fázis és a nullavezető (nem a védőföld) felcserélhető, és tulajdonképpen a villásdugót is kétféleképpen lehet bedugni a konnektorba. Amivel találkoztam, hogy az érintéses villanykapcsoló elvárta, hogy a fázis legyen rákötve, és egyfajta szünetmentes áramforrásnál számított, de az ki is jelezte a gondját.
A helyzet az, hogy fürdés után jóval még OK a kazán. Volt olyan, hogy hajnal 3-4-kor felkeltem, akkor még üzemelt, majd reggel már mikor ránéztem nem.
Viszont a villásdugó megfordítása megoldás lehet. Valószínüleg nem fázishelyesen van bekötve a konnektor. -akarom mondani dugaszoló aljzat :-))
[Csak mert a számítógéphez vettem egy tulfeszültségvédős elosztót, amelyen vannak ledek, amik infot szolgáltatnak. (van-e földelés, megfelelő-e a földelés, fázishelyesen van-e bekötve a konnektor) És pl. a gépemnél fordítva volt bekötve a fázis. Ebből az következik, hogy a kazánnál is fordítva van, mivel én kötöttem azt is ;-) ]
Érdekes módon ez nem jutott volna eszembe megoldásnak, lehet nem is ez a gond, de mindenképpen kipróbálom. Köszi a tippet.
Sajnos leellenőrizni azt nem fogom tudni, de majd az idő eldönti, hogy OK-e ez a tipp.
Köszi mégegyszer, azért továbbra is áll, hogy ha valakinek eszébe jut ezzel kapcsolatban valami nyugodtan írjátok meg, mert mint látható sokszor nem csak az küszködik problémákkal, aki kérdez. (sokan csak olvasgatnak)
Nekem is van ilyen percenként ki/be kapcsolási gondom. A készülék kézikönyve ír valami olyan beállításról, amivel késleltetni lehet a visszakapcsolást, igy nem fog percenként bekapcsolgatni miután elérte a kivánt hőfokot. Ha megtalálom a kézikönyvet akkor ki is fogom próbálni, mert engem is piszkosul zavar a dolog.
Amit a 2. pontban írtál, az valami kötési hiba lehet.
Létezik egy szerekezet, itt a fórumon ismertem meg én is, amit csőtermosztátnak hívnak. Ez a cső falára erősíthető elektromos kapcsoló, ami egy általad beállított hőmérsékleten kapcsol. Kötéstől függően zárja, vagy megszakítja az áramkört, ha beállított hőfokon vagy.
Csak 1 ötlet, ha rossz helyen van a légtelenítő: Szüleim régi házában az idén volt kazáncsere, teljes rendeszert le kellett üríteni. A gázosok végeztek, a vízfeltöltés rám maradt. Természetsen a légtelenítőn nem lehet teljesen légteleníteni, nagyon hallatszott a víz csobogása a radiátorokban. (ráadásul csak a negyede volt meleg.) A gázos pasi azt tanácsolta, hogy óvatosan lazítsam meg a radiátor szelepnél a hollandert. Ez bejött, hosszú percekig sziszegtettem, de sikerült. Csak 1 két colos svédfogó kellett hozzá.
A kovetkezoben kernem a segitsegeteket: nemreg vasaroltunk egy meglehetosen regi es lerobbant csaladi hazat. Egy ossze-vissza takolt szilard tuzelesu kazan volt, igy megfinansziroztuk a gaz bekoteset. A futesi rendszer nem tudom mikor keszulhetett, de a rendszerben fekete vascsovek es regi lemez (lap)radiatorok vannak - mar szelepeket sem lehet hozzajuk kapni. A csovek plafonkozelben es falon kivul. Aki tervezte a rendszert (a tovabbiakban: kokler :) egy termo ov color tipusu kazant rakott be+grunfos szivattyu, "parhuzamosan" a regi kazannal. Ami meg fontos - nyitott tagulasi tartaly, es csak 1 ponton lehet legteleniteni, ami a meglehetosen hosszu rendszer kb kozepen van.
1. Szinte mar mindent megprobaltam ami csak neten/forumokban megtalalhato, de egyszeruen nem sikerult a rendszert lelegteleniteni. 3 radiator nem fut (szobakban 15 fok), es rendesen kortyog a levego. Mar tobbszor felfutotem 80 fokra a vizet, majd legtelenit, tartaly utantolt stb. Esetleg van valakinek tapasztalata hasonlo rendszerrel, vagy barmi hasznalhato otlete?
2. A kazan az eloremeno vizhomersekletet (szobatermosztattol fuggetlenul) nagyon finomra akarja hangolni - ha pl 60 fokot allitok be a szabalyzon, akkor 60 fokon ugye kikapcsol, viszont 59 fokon mar kezdi ujra futeni a a vizet. Igy viszont percenkent ki-be kapcsol a kazan, attol felek elobb-utobb kifekszik az automata szikraztato vagy rosszabb esetben a kazan.
Felhivtam a gyartot es a beuzemelot is, hogy nem lehet-e valami hiszterezis szerut allitani, pl. 60nal kikapcsol es csak 55nel kapcsoljon vissza. A beuzemelo allandoan jon a radiatormeretezessel - szerintem a tervezo meg sem nezte hany radiator van a hazban -, a gyarto meg a beuzemelore mutogat. Lehet ilyesmit allitani, vagy tenyleg a meretezessel lehet a gond?
3. A regi kazanhoz tartozo szivattyu - valami noname - sokkal halkabban keringeti a vizet, szinte meg sem hallani. Ellenben ez az uj olyan, mintha legalabbis a haloban akarnam teletolteni a kadat. Ugy tudom - lehet rosszul? - ez a grunfos eleg jo marka.
4. Vegso elkeseredesemben gondolkodom egy teljes futesirendszer cseren. Viszont ez, legalabb 2 reszbol kell hogy alljon, mivel a hazat mar lakjuk. Ossze lehet a korszeru elemeket (ertem itt a szerelvenyeket, csoveket, radiatorokat) egy ilyen regi tipusu rendszerrel kotni, esetleg valamely szakaszt/reszet cserelni?
Ha sok hulyeseget kerdeztem, akkor bocs :) total laikus vagyok a temaban.
Azért próbálkozom, mert nekem a régi házban volt egy ferroli kazánom, ami ugyan ezt produkálta, szerelő 3x kijött, ráolvasott, pénzt kértérte, aztán 1xcsak rájöttem magamtól a hiba okára....
Nincs _szoros_ összefüggés a beállított melegvíz hőfoka és az annak előállításához szükséges, a hőcserélő primer oldalán keringetett vízhőfok között. Nagy melegvízigénynél ez a hőfok simán elérheti a 85 fokot is. Ha ilyenkor leáll a vízáramlás, akkor a víz hőmérséklete kezd szép lassan emelkedni. 90-92fok körül be kell indulnia a keringető szivattyúnak, ami pl a fűtőtesteken keresztülnyomja a forró vizet mindaddig, amig a kritikus hőfok le nem csökken, Ha ez a termokacsoló hibájából nem valósul meg, akkor kb95 fok környéké egy biztonsági kapcsoló letilt mindent, és csak manuálisan tudod újra beüzemelni. Ilyenkor persze már "pöccre indul" és ott állsz tanácstalanul.
Az éjszakai leállásban azértlehet ráció. Gondolom lefekvés előtt fürödtök;-) melegvízgyártás dolgozik ezerrel. Ilyenkor a vizet keringteti a hőcserélőn és "fűt" mint állat akár 85 fokos vízzel is, hogy a kimenő vízhőfok elérje a beállítottt értéket. Aztán mikor kész, se fűteni nem kell se semmi. Nem tűnik fel, hogy letiltott., csak reggel, mikor hideg van.
DE olyat is láttam már, hogy mikor belobbant a láng azonnali hatállyal elfújta saját magát. Ez mondjuk gyujtólángos FÉG darab volt, de a piezzosnál is előjöhet, és itt a lángfigyelő azonnal kikapcsol mindent, mondván, hogy nincs égés, ne jöjjön a gáz.
Ilyenkor meg kell próbálni a begyujtási nyomást kisebbre venni, kisebb láng nem lobban akkorát.
Még1 "hülyeség" a mostani SD kazánt kb 2 órán keresztül próbáltuk életre kelteni, de néhány másotperces/perces üzemelés után az elektronika letiltott. Ott áltunk tanácstalanul, hogy rossz az egész, csere. Aztán bedugtam fordítva a konnektorba... azóta közel két év eltelt, és folyamatosan megy:-)
Találkozott már valaki olyan psdlófűtéshez alkalmas szobatermosztáttal amely digitális, programozható és NEM CIKIKUS működésű?
Hát szerintem a ciklikus működtetés kimondottan kivételnek számít, az esetek 99%-ában a szobatermosztát a fűtéshez egyszerűen továbbküldi a 220V-ot a kazán felé.
A beállítható melegvízhőfok [40-60]°C-os tartományban lehetséges, amit bőven nem a max. fokozatban használunk. Kb.45°C-os lehet a melegvíz.
Bár akkor valószínüleg a hőcserélő másik oldalán nagyobb hőfoknak kell lennie.
Viszont nem lesz ez sem jó magyarázat, mert mint írtam reggelre áll meg, éjszaka mikor lefekszünk, még üzemel. Éjjel meg alszunk. :-) ebben az időintervallumban történik valami.
Nagyon meg tudlak benneteket érteni. Mi is éppen most vagyunk túl egy fűtésátalakításon padlófűtés- radiátor, 2 szint, 2 termosztát problémakör. A ház kb 10 éve épült és az akkori fullos technika mára már egy kicsit elavult.
Megdöbbentő tapasztalat, de ha az ember részletekig nem találja ki saját magának megfelelő fűtési megoldásokat, akkor hiába megy a szaküzletbe, valamint hiába hív szerelőt csak hülyén néznek az emberre.
Dobálják bele a máshonnan kimaradt alkatrészeket, "máshol is így van" ötleteket, ha jó, ha nem. Pedig 2 ház sem egyforma és 2 lakó sem.
Nálunk már minden működik, csak annyi gondunk van még, hogy GRASSLIN progamozható digiális termosztátok vannak felszerelve. A radiátoros részre tökéletes mert 16 perces szakaszokban fűt (amit nem lehet kiprogramozni belőle). Ez azonban nem jó a padlófűéshez!!!!!!!!!! Ott folyamatos felfűtésre van szükség. Találkozott már valaki olyan psdlófűtéshez alkalmas szobatermosztáttal amely digitális, programozható és NEM CIKIKUS működésű?
Már végig olvastam a katalógusokat, de olyan adatokat amely a felhasználásra vonatkozna arról vem írnak egy szót sem, csak azt, hogy 220V-tal megy
Ha a fűtővíz hőmérsékletét leszabályozod, attól még a melegvízkészítéskor bőven feljebb mehet a hőfok. a kettő külön szabályozáson van! Így pl nem tudnál 65 fokos vizet csinálni a mosogatáshoz.
Erre én is gondoltam, és levettem a fütést 60°C-ra. Ekkor kézzel bőven megfogható a radiátor, meleg, de nem éget. Így biztos, hogy nem ment fel 90°C fölé.
3 hetes rendszerbe bőven belefér máég a levegő. (a duplájába is). A lényeg, hogy a rendszer legmagasabb pontján legyen egy _működő_ légtelenítő szelep.
A simplexről praktikusan senki nem hallott. mihez kell ez? Termofej van rengeteg féle, néhány még csereszabatos is egymással.
Azt kéne megnézni, hogy amikor melegvizet csinál, akkor mekkora hőmérsékletre fűti a vizet. Lehet, hogy ilyenkor megszaladhat a hőmérséklet, és a beépített biztonsági rendszer lekapcsol mindent. Nem tudom, melegvíz készítésnél van-e utókeringetés, mert ha nincs, akkor bőven belefér, hogy akár 100 fokra is felmelegszik az álló víz a hőcserélőben.
A 90 fokos villogó led akár ezt is jelentheti