Lassan ugy néz ki talán sikerül a második tranyot is müködöképessé tennem, és talán már a papirok rendezésében is látszik a fény az alagut végén. Még trafotól kell megszereznem pár "apró" alkatrészt, és vizsgáztatható lesz a platós MK1.
Az jutott még eszembe, hogy most költözködünk a capri-s honlappal, és az uj szerveren van egy rakás hely. Ha lenne rá igény lehetne csinálni egy transitos lapot. Tök ingyenbe lenne, de csak akkor fooglalkoznék vele ha van rá igény, különben kár a munka vele. Némi tipustörténet és jó sok kép jó lenne.
Köszi a válasz akkor szerinted én is igygondolom marad a gyürüzés csa annyit hogy milyen gyürü ami elfogathato jo, nehéz bezserezni vagy lehet kapni bárhol Garantált 100000 volt a motorba az tényleg nem sok lehet ilyet veni?Motorszámmal hogy lehet variálni ilyen esetbe
Szerintem qrva sok de te tudod.Ennél jóval olcsóbban lehet venni komplett motort.Most adtam el 200 ért olyat amiben volt 100e km.A gyűrüzésről pedig ugye írtam hogy kemény a transit blokk,nem igazán kopik meg hogy ne lehessen gyűrüzni.Nos amit úgy itéltem meg hogy jó lesz,csináljuk,az jó is lett.Több cégnek készült így,minden nap használják őket,nem hobbiautók.Ugye a költség sem mindegy.
A minap voltam ez ügyben szerelönél ö nekem aszt monta gyürüzés nem ér semit mert a henger hordo alakra kopik ez által nem sokk minnden érhetö el( javulás) ö a furást alyálya 186000-ért fötengly köszörülé,dugo gyürü szerelve,+ a hengerfely 150000 tehát336000 az egész +tömités munkadij ez jo ár vagy nagyon sok
Azért pöccre nem fog,5-6 szor körbe forgatja a főtengelyt... Gyűrüzés álltalában elég,a blokk jó kemény anyagból van...alap gyűrü van 20 ért tarabusi,AE 27 ért,Hf tömítés 3-8 e,Hajtókarcsapágyak 5 e,karter 4 e.SSzelepdekni tömítés sokszor visszarakható ha gumi és még rugalmas,ha parafa akkor cserés az is,meg pár apróság még pl porlasztó tömítés...nem vészes szerintem.Akkor gyűrüzök ha mondjuk 1000 km en többet eszik mint 1,5 liter vagy hidegen nem indul,gyenge a teljesítmény stb
Na az ezert nem ugy müködik. Az 1 lityi mint mar irtam inkabb csak hajtasnal palyan fordulhat elö. De mivel nem megy az ember 15ekm-t folyamatosan 120-al palyan ezert az olajfogyasztas is valtozo. De hajtva is az 1 liter 1000-kent mar kicsit sok.
Meg en sem tudok pontosabb erteket mondani (pl. fel vagy egy liter hajtottabb menetnel) 1000 km-kent. Kell egy kicsit tesztelgetni meg mericskelni aztan majd kiderül. Az utobbi 5ekm-nel kellett 1-2x utannatölteni es nem 1dl-t. Mondjuk palyan majd csucssebessegnel biztos nem annyit eszik mint orszaguton vagy varosban. Ez barmelyik nem kopott motorra is ervenyes.
Ha nem furod a hengert es csak gyürüzni akarod, akkor biztos alapmeretest teszel be ujra. Ha nem akkor meg sztem mar nem csak megkopva volt, hanem komaban a motor.
+ba még esetleg, hogy fúrás nélkül lehet e nagyobb (+0.5 , +1.0) gyűrűre cserélni a régit
Úgy veszem észre, hogy az utóbbi időben sokszor kell utánöntenem motorolajat.
Pontosan nem tudom mennyi fogyott el az utolsó csere óta, de nemsokára megint cserélem úgyis az olajat és akkor majd felírom mennyit öntögettem.
Tavaly már gyűrűztünk egy Transitot apámmal. Úgy emlékszem 50e körül volt az anyagköltség. Alapméretes, gyári gyűrűket raktunk akkor be abba a Transitba.
Kérdésemim nekem is hasonlók lennének.
+ba még esetleg, hogy fúrás nélkül lehet e nagyobb (+0.5 , +1.0) gyűrűre cserélni a régit
1., milyen olajfogyasztasnal erdemes mar erre gondolni
2., milyen magas az alk.resz költsege a müveletnek
3., mennyire lesz utanna meg franko a motor ill. milyen hosszu ideig
4., a hideginditasi dolgot ugy ertsem tenyleg (mar v.hol volt erröl szo), hogy pl. ejszaka -5 C utan reggel meg akar izzitas nelkül is "pöccre" kell indulnia a motornak
Mar legtelenitettem 2-3 eve es amikor minden müködött akkor jaro motornal jött nekem majd fel-1 dl körüli mennyiseg. Utanna allitottam le a motort es csavartam vissza a gyertyara a csatlakozast. Elvileg a füzete is ezt irja. Szoval most nem tudom mit mondjak neked. :)
A heten vettem a cromaxnal 1db uj izzitorelet. A csatlakozosaruk elrohadtak igen csak. :( Nem volt vele erdemes mar foglalakozni. Ma beraktam, lam egyböl kigyulladt az izzitas visszajelzö lampaja (bana rövidrezarva mert itt mar +8 C van). Problema: nem jön a nafta, ha beinditom a motort es varok majd 10-15 sec.-et. Mit ellenörizzek a gazolajszelepen ami a szürö es a gyertyara ravezetett csonk között van (kiegyenlitö tartaly mellett) ?? Biztos ott lesz a hiba.
A fütesventillator ellenallasat is cserelem. Kereken 3 es fel eve csereltem es összesen 2 telet birt ki (tavaly le volt allitva a kocsi egy csarnokban egesz telen). Eleg rossz eredmeny. :-( Porra rohadt szerencsetlen. Csatlakozosaru letört => nem erdemes tuningolni. Költseg: 8,6e :-((
Leflexeltem a tartokonzolt amin a rele van es azt + az ellenallast fel fogom rakni az aksi magassagaba, ahol mar joval kevesebb viz eri. Ez a gyari megoldas a doblemezen a fordtol nagyon nem OK. :((
> Persze ellenőrizni kell a gyertyát is meg a gázolajszelepet.
Már telefonon nem akarlak zavarni. A másik kapcsoló jó lett. Mármint egy másik escorté. de az miért nem volt jó???? nemtom lényeg hogy megy. Majd ha jobb idő lesz és lesz találkozó, és neked is lesz és el is hoznád :) majd kicserélném transit kapcsolóra. Addig is köszi a segítséget. Üdv Zsolti
Szia! Nem, nem tűntem el csak dolgoztam és nemrég értem haza! Nekem szombat vagy vasárnap délelőtt lenne jó. (Holnap és pénteken is melózok). Ha neked megfelel, akkor hívj fel a 06-30-417-53-90-es számon és megdumáljuk a többit. Üdv! Peti
Sziasztok! Mivel M Sapporo barátunk eltünt, valaki mást kérnék arra, hogy ajánljon nekem karosszériást és autószerelőt, aki át nézné azt a Transitot, amit meg akarok venni.