na de nem emelkedett a kereslet és az orosz ad el gázt, nem csak a barátoknak is. továbbá, ha az olaj keresletét nézem pl. 2000 óta, akkor annak a motorok takarékosabbá és szennyeződés mentesebbé tétele óta alapjaiban kellett csökkennie, nem belevéve az etanol benzinhezl adását. az etanol benzinhez keverése tovább kellett csökkentse az olajigényeket. de tovább megyek, hiszen manapság rengeteg az Emotort használó autók aránya 2000-hez képest, ami bizony az olajszükségletekben szintén csökkenést kellett eredményezzen. nem szólva a hybridekről.
ha mégtovább megyünk és megnézzük az olajtüzelésű hőerőműveket, akkor bizony a 2000 óta a magán és a ipari szektorban egyaránt bekövetkező energiatakarékosság tovább növeli az olaj igényének szükségének apadását.
nem beszéltünk a megújulókról! szóval a fentieket nézve összességében megtudnád mondani valójában mennyivel csökkentek az olajigények? hagyjuk most a "láttani akarok" stat-ot, mi a valóság?
A lakossági méret hőszivattyúban még csökkenő árat fog hozni, a napelem stagnál.
Nem a kompresszor a problémás nem is a hőcserélő bár szerintem ezeknek sincs csökkenő ártrendje már vagy 20 éve, hanem a talaj csövezés, annak az árcsökkenésére semmi ok nem látszik. Azon szoktak spórolni ez okozza ha van rossz híre.
- a gázár drágulás már korábban, 2021 március-áprilisban kezdődött
- az orosz gáz ára magasabb most, mint a piaci ár.
És további apróság:
Az okosabb országoknál a lakosság leszokik a gázról, a gáz az iparba és a villamosenergia termelésbe hőhasznosítással.
De a villamosenergia jelentős szegmensét már megújulók adják, támogatott beruházással, atomerőművekkel - semmi baj a korszerű atomenergia előállítással - olcsó üzemeltetéssel, gáz kiegyensúlyozással.
megoldódna a "széna" és biomassza (nem a szemét égetésének kérdése is, visszakerülhetne az ezekre használt termőterület a kenyér és olaj alapanyagok területeihez. ha az autók összessége "holnaptól" hybriddé cserélődne, már ez is az olajigényt min. harmadával csökkentené. ez nemhogy hiányt, hanem töbletet okozna az olajpiacon, ami kényszerűen csökkentené értékét. hybridként még a teherautók, kamionok és buszok is működhetnének, amely nem csökkentené, hanem emelné munkába fogható erejüket. a fogyasztásuk csökkenne, de nem lenne töltőidő szükség menet közben.
mi lenne a lényeg? hogy értsem. :O :P egy nagyon jól létrehozott sebváltóval akár egy 300LE Emotor is elég a meghajtáshoz. a lényeg a megfelelő fordulat elérése és tartása. természetesen ettől nem lesz ingyen az áram, de hatalmas zuhanás lehet hiszen nincs igény külsőenergiára, amely eddig a legtöbb pénzt vitte, de a hálózat fenntartása és működtetése sem ingyenes. ráadásul szinte pillanat alatt megoldódna az energiaválság. sőt olyannyira, hogy ez többé fel sem merülne. na jó az orosz képes rakétázni, de egy ilyen sem okozna krízist, csak a lépték csökkenne akár egyedivé.
:)) amíg nem megy a generátor, addig a feltöltött akksival működik a vízbontó. majd a beindított generátor tölti az aksit és működteti a vízbontót is. csinálj két rendszert, hogy a karbantartás ne okozzon energiahiányt. természetesen háromfázisú generátorokat működtess, hogy igényeidet megfelelően elláthassd.
egy panellakás "csendjének" háborgatását elkerülendő, használj EETÖE-t pl. amit kerékpár Emotor hajt. ma bizonyos kerékpár motorok 100km/h képes haladni. szerintem ez már egy nagyobb panellakás ellátására is képes.
természetesen ki lehet számolni, hogy pl. egy 500megawattos generátornak mekkora Emotor igénye van, hogy képes legyen képessége létrehozatalára. a terhelésszabályozást pl. sebességváltás fokozataival lehet szabályozni. talán ma is ez van vízhozam és a gőzhozam szabályozásával.
a legnagyobb dolog, hogy az önfenntartóvá álláshoz mégcsak lebontani sem kell a már adott erőműveket, mert minimális átépítés elég ezeknél. a gőzturbina helyére belép a fokozatkapcsoló és a meghajtótengely, amely végén ott az Emotor. ahány generátor, annyi Emotor és fokozatkapcsoló. mint egy karbantartás, menet közben, észrevétlenül létrehozható az átállás.
"Hogy majdnem DUPLÁJA lesz a gáz ára..." igy igaz, de
A éremnek két oldala van.]
meglehet, de kit érdekel az egyik, ha a másikon ott a mészkő és víz + a többi alternatívák? elektromos tűzhelyek is vannak és azok ellátására pedig a zártrendszerű, önfenntartó, környezetbarát, Ehajtású elektromos erőművek. (EETÖE= elektromoshajtású elektromosságot termelő önfenntartó erőmű)
Figyelem! a fent említett rendszer nem összekeverendő a "Self-sustaining electric power generating system" gondolatával.
valószínűleg a gázról leválás egyéb fejlesztéseket is igényel úgy a magánszektorban, mint az iparban. viszont olcsóbb lesz az áram, mert nem lesz fenntarthatatlan az áramtól idegen működtető energia szükségtelensége miatt.
de amíg kukta, hordó, mészkő és víz van, addig gáz is lesz. :O
hát? a nyomornya eddig a csúcs, ezért kétlem, hogy ismeretek hiányáról lenne szó. Mint ha bizonyítani akarná valaki, hogy háború nélkül is tönkre lehet tenni topicot.