Nem szeretném szétamamagnázni a fórumot, de egy kérdés még nagyon izgat. Megéri a belső munkára elszállítani Hollandiába egy ilyen hajót? Körbe Európa körül tengereken, óceánon át? Nem volna egyszerűbb azt is Szerbiában csinálni ugyanolyan alapanyagokkal, holland munkavezetőkkel, részben holland munkásokkal? Vagy pl. Linz is annyival drágább, hogy inkább fizetik ezt a hatalmas utat?
(Először a fordítottját nem értettem, miért nem csinálják a testet is Hollandiában? Értem, hogy sokkal drágább a munkaerő, no de annyival, hogy megéri ezt a szállítást? Aztán ezt a részét megértettem, a hollandiai gyár picike. Még a sarkantyún is faragtak egy kicsit, hogy a 130 m körüli hajó odaférjen. :))
Egy vízkiszorítás engem is érdekelne, talán a teljes összeszerelés után publikussá válnak ezek az adatok. A legnagyobb merülés az eredeti tervek alapján 1,65 m.
Eddig külön-külön vagy csak hosszúságban, vagy csak szélességben próbálták feszegetni a határokat: 135 m, illetve 22,85 m. Most viszont majdnem megduplázták a szélességet a 135-ös hosszhoz. A MOZART volt eddig a szélesség-rekorder (illetve ugye a 4 bolgár Ro-Ro), viszont csak 120 m hosszú.
Ez az első kabinos, mely majdnem MOZART-nyi szélességű, de 135 hosszú, ha összméretet tekintünk, elég nagyot ráver a MOZART-ra.
Ma délelőtt átment Budapesten a legújabb és egyben legnagyobb szállodahajó az AMAMAGNA. A Száva mellett épült Szerbiában. Onnan levitték a Fekete tengerre. Átszállították Hollandiába körbe Európán. Ott dolgoztak rajta sokat. Aztán visszaszállították hajószállító hajón Konstancába. Onnan már saját erőből indult el pár napja Linzbe, ahol befejezik és tavasztól Budapestre fog járni hetente:
Ne reménykedj ez egy táblakép nem kép. Már többször megsértettél most is köszi,scannelve ha kell eljuttatom a regiszternek de ki aki fog vele bibelödni. Ha valaki ir ide mindjárt kicsit mocskolodás a válasz de elfogadom mert ennyit tudtok sajnos töröljed mert már párszor megtetted de utána is látok mindent ne feledd
Nem gondoltam volna, hogy egy olyan fiók (na jó, durva nagy szekrény) tartalmának egy apró fejezetéről, amely az eltemetett döglött akták körébe tartozik, ekkora vihart fogok kavarni.
Főleg nem gondoltam volna, hogy ennyi elszállt baromkodás/eszetlenkedés fog belőletek előtörni, de némelyik szórakoztató. Sőt, van amelyik nem alaptalan (pl. Budapest É-D-i forgalom áteresztése, lesüllyesztett rakpartokkal, mert elképzelés erre is készült. Az első még az 1980-as években, az M0 hajnalán)
Lehet, hogy csak nekem volt rózsaszínű ábrándom arról, hogy egy közlekedési topicban értelmesen beszélgessünk közlekedésről? Ráadásul egy döglött/alvó/szunnyadó aktáról, amely nem teljesen irracionális, de a megvalósítástól elég messze van.
Mindemellett egyébiránt a Balatonon gépjármű szállító kompot máshova, mint Tihany sehol se látok racionálisnak. Ennek több oka is van, főleg a hajózási távolság, másrészt a mederviszonyok miatt.
Viszont az is tény, hogy a 84-77 - 71 - 67-68-as utak átmenő forgalma jelen pillanatban keresztülzúdul Keszthely és térségén.
Persze, ha elkészül az M9-es (vagy hányas: Szombathely-Zeg-Kaposvár), ami egyfajta körgyűrűt alkot, lehet, hogy érdembe vinné el a forgalmat és rögtön az egész kérdés a feledés jótékony homályába merülne.
Ez persze azt is jelenti, hogy az egész kompkérdés is alighanem végleg kipipálásra kerülne, mint lezárt ügy.
Tippem szerint (ha ilyen ütemben melegszik és stabilizálódik a hőfok) kb.egy hónapig még.
Inkább az lesz az érdekes, hogy olyan tempóban honnan / hogyan röpítik ide majd a kapitányt, ha gyorsabban áradni kezd... Továbbá elég e az, ha horgonyt vet, megfogja a hajót annyira, hogy esetleges motor rakoncátlankodáskor (nem ment hónapokig) ne kezdjenek el sodródni.
Mi itt nem szoktunk "elpasszolni", sokkal inkább átadni pl. a hajóregiszternek képeket, hogy mások is lássák. Ha engem kérdezel, egyetlen fillért sem adok semmilyen képedért. Remélem mást se találsz.
Még gondolkozok rajta, más a csavargőzösök kategoria LV Gulacs egy régi képe megvan nekem kb gyurodeszka méretben Mftr kémény felirattal ezt el akarrom paszolni nem tudsz valaki akit érdekel?