Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.27 0 0 25011

Várd meg amíg bemelegszik. Hidegen "mindenféle" hangja van az enyémnek is. Szerintem üzemszerű amit vagy amiket halassz már csak azért is mert mint írtam én is hallok ilyesmi hangokat. Ez egy direkt befecskendezéses motor valószínűleg innen eredhetnek ezek a dolgok amikre esetleg felfigyeltél. Meg még elég új az autód valószínűleg még nem szoktad meg. Nekem is eltartott egy darabig akár milyen jó is :-). Ha már üzem meleg a motor akkor valóban nagyon csendes de azért hallani a motort. Persze ha aggályod vagy kérdésed van az autóval kapcsolatban nyugodtan jelezd a márkaszerviznek. 

Előzmény: pixel7000 (25009)
08-73 Creative Commons License 2016.04.27 0 0 25010

Ez a vibráció az 1.6-osnál van csak, vagy az 1.4-esnél is? Én utóbbit fogom venni hamarosan.

pixel7000 Creative Commons License 2016.04.27 0 0 25009

Koszi valaszt! Ami meg fura, es zavaro, hogy elso inditasnal, amikor felfut a fordulat 1500 kornyekere, nagyon fura hangja van az autonak.

Mintha vezerlanc csorges lenne. De ezt csak laikuskent irom, valojaban fogalmam sincsen mi adja ezt a hangot.

 

Ugyanez a kerreges megvan allo helyzetben is, alapjaraton, fuggetlenul attol, hogy hideg vagy mar meleg a motor.

Csendesebb dizel motorra emlekeztet a hangja :-) Pedig sokan irjak, hogy alapjaraton semmit sem hallani a motorbol, 

pedig az en automban hallani az alapjaratot. Nem zavaro, de azert hallani.

Nalad mi a helyzet alapjarattal? Teljesen hangtalan? 

 

Kulonben erdekes amit a valtorol irtal, azt hiszem,hogy most en is az automatat valasztanam.

Volt lehetosegem egy rovid idore kiprobalni dizel motorral, es nagyon bejott.

 

Előzmény: Törölt nick (25008)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.27 0 0 25008

Elfelejtettem a szerviznek ezt érdemes jelezni, megmutatni de szerintem nem lehet ezzel mit kezdeni. Valószínű én automata váltóst vennék (az új DCT-set) ha most vennék ilyen autót. Az szerintem eléggé lent tartja a fordulatot szerintem a jelenség ott nem igazán lenne felfedezhető. Annál is inkább mert az én autómban a nyeles tengelyt is kicserélték mert valószínűleg az adta a hangot hideg motornál. A hiba azóta nincsen.

Előzmény: pixel7000 (25006)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.27 0 0 25007

Nem, de a bakot kicserélték. A vibráció szerintem ugyan úgy megvan most az ember vékonyabb talpú cipőt hord már jobban érezni. De nem is vibráció hanem inkább amolyan zúgás/rezgés. Próbáld meg sík úton, hogy 2500-as fordulatnál bekapcsolod a tempomatot az pont kb. 100 6-ikban. Megfigyeltem, hogy így a jelenség alig érezhető. Összességében azt gondolom, hogy ez típus "hiba" mivel te is és sokan mások is jelezték ezt. Csak van akinek feltűnik van akinek nem. Ettől függetlenül nekem sem tetszik, hogy ez ilyen. Remélem az új Ceed-ben ez már nem lesz.

Előzmény: pixel7000 (25006)
pixel7000 Creative Commons License 2016.04.27 0 0 25006

Szia, meglett idokozben a vibracio forrasa? Vagy esetleg talaltal valamilyen megoldast a problemara? 

Nalam ugyanez a helyzet.... pedig meg csak 5000 km van az autoban.

Sot uresben, alapjaraton is erezni enyhe vibraciot. 

Előzmény: trec (24856)
zöldcorsa Creative Commons License 2016.04.22 0 0 25005

Irtam,hogy dizel :) az új rio. 

Előzmény: 08-73 (25003)
zöldcorsa Creative Commons License 2016.04.22 0 0 25004

Irtam,hogy dizel :) az új rio. 

Előzmény: 08-73 (25003)
08-73 Creative Commons License 2016.04.22 0 0 25003

Benzines, vagy CRDI a Rio?

Előzmény: zöldcorsa (25002)
zöldcorsa Creative Commons License 2016.04.22 0 0 25002

Hova vitted ezeknél az összegeknél a ceedet? Márkaszerviz? Mert nekem a rionál 70 és 90 a szerviz. 

Üzemanyagszűrőt milyen időintervallumba cseréltek a dizelnél?

Előzmény: Chewwwbacca (24995)
aamen3 Creative Commons License 2016.04.22 0 0 25001

talán a szervizkönyvre
de a 2009-es az éppen a garancia határán áll, lehet már az se olyan fontos

Előzmény: Garp11 (25000)
Garp11 Creative Commons License 2016.04.22 0 0 25000

ÉPn úgy tudom, hogy a Carensben van 2.0 CRDi. Amúgy általában mire kell figyelni a Ceed vásárláskor?

Előzmény: aamen3 (24999)
aamen3 Creative Commons License 2016.04.22 0 0 24999

kérdezz meg egy szervizt hogy ehhez a motorhoz milyen az alkatrészellátás
mivel magyarországon ezt nem árulták, a fene se tudja

Előzmény: Garp11 (24998)
Garp11 Creative Commons License 2016.04.22 0 0 24998

Készülök megvenni egy 2009-es 2.0 CRDI TX-et. Mire kell figyelnem a vásárlásnál?

aamen3 Creative Commons License 2016.04.22 0 0 24997

én egyszer már fizettem 60e körül is (egyébként 40 körül szokott lenni) amikor többminden került sorra
dizel

Előzmény: Chewwwbacca (24995)
Balázs Tamás Creative Commons License 2016.04.22 0 0 24996

Köszönöm a választ:)

 

Előzmény: Chewwwbacca (24995)
Chewwwbacca Creative Commons License 2016.04.21 0 0 24995

nekem eddig 30e volt a legkisebb és 50e a legtöbb (attól függ mi volt cserélve) 2011-es modell, 1.4B

Előzmény: Balázs Tamás (24992)
08-73 Creative Commons License 2016.04.16 0 0 24994

Én is az 1.4-es vásárlásán gondolkodom, a második generációsban. Úgy hallottam, elég alacsonyak a szervízköltségek mind az I-es, mind a II-es esetében, nem véletlenül az egyik legmegbízhatóbb autó a Cee'd :)

Előzmény: Balázs Tamás (24992)
vbandit Creative Commons License 2016.04.16 0 0 24993

Sziasztok, 9 év használat után megváltam ceed-emtől, maradt egy brod it telefon/gps tartó,meg egy német Febi kerékőr készlet. 2999FT/db áron mindegyik használt. Ceed 1. hez való!

érdeklődni: 20 négy 77 129egy

Balázs Tamás Creative Commons License 2016.04.16 0 1 24992

Sziasztok

1.4 ceed vásárlásán gondolkodom.

Szeretném megkérdezni,hogy mennyi az éves szervízköltség?

Köszönöm

Laikus Testvér Creative Commons License 2016.04.12 -1 0 24991

Megoldás: csere nem elég, mert előbb utóbb ugyaninyen vacak lesz az új is. Ráadásul a gyári új egy vagyon. Ehelyett ki kell szerelni a rádiót (kb 5 perc alatt kijön), és elvinni egy műszerészhez akinek vannak eszközei hogy újraforrassza ezt a csatlakozót.

 

Ez sajnos így van. A gyári forrasztások gyengeségének oka (minő meglepetés) a környezetvédelem. A környezetvédők nyomására a forrasztóónból száműzni kellett a korábban egyharmados mennyiségeben hozzá adagolt ólmot, így ma már az iparban gyakorlatilag csakis tiszta ón tartalmú forrasztóónt lehet használni.

 

A tiszta ónnal végzett forrasztás sajnos rideg lesz, 2-8 év alatt biztosan reped és elenged a forrasztás :-(((

 

Jelenleg egyetlen megoldás ismert a problémára: a forrasztásokat át kell forrasztani hagyományos, 30-40 %-ban ólmot tartalmazó forrasztóónnal. A hagyományos forrasztóón szerencsére (egyelőre) beszerezhető. Otthon, vagy kis műhelyben bárki használhatja, mert az ólomtartalmú forrasztóón használata (egyelőre) csak az ipari üzemekben tiltott.

 

Ha valakinek van otthon forrasztópákája, akkor itt vehet ólomtartalmú forrasztóónt és átforraszthatja maga is a csatlakozót.

Előzmény: balagee3 (24990)
balagee3 Creative Commons License 2016.04.11 0 0 24990

Az első generációs ceedek rádió vacakolásának az oka legtöbbször a következő:

 

Az rádió előlap és az alaplap közötti 26 tüskés csatlakozó forrasztása elég gyenge. AZ évek során ennek a csatlakozónak egyes lábain elenged a forrasztás. A hibajlenség egy ideig jön/megy mert eleinte még van kapcsolat a rossz láb(ak) és az alaplap közt. Ilyenkor jön az hogy egyes gombok nem mennek, néha csippan egyet (ilyenkor elmenti az aktuális rádió csatornát) stb... Aztán egy kis idő után teljesen megdöglik az előlap. 

 

Megoldás: csere nem elég, mert előbb utóbb ugyaninyen vacak lesz az új is. Ráadásul a gyári új egy vagyon. Ehelyett ki kell szerelni a rádiót (kb 5 perc alatt kijön), és elvinni egy műszerészhez akinek vannak eszközei hogy újraforrassza ezt a csatlakozót. 

 

Így néz ki a csatlakozó amit újra kell forrasztani:

 

 

 

Előzmény: spooner (24848)
-peter Creative Commons License 2016.04.06 0 0 24989

érdeklődj a Riósoknál, szerintem abból többet adtak el 1.4 dízellel, mint Ceedből,

de más tipusokra is rákeresnék a helyedben, pl. Venga és Soul. A motor lehet mind ugyanaz, csak a karosszéria más.

Előzmény: iMarc (24986)
aamen3 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 24988

"A 2014 körül gyártott 1.4 dízelről vannak negatív tudnivalók"

 

talan hogy keveset adtak el belole

Előzmény: iMarc (24986)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.04.06 0 0 24987

A sima szívócsőbefecskendezéses rendszerekben van 3-5 atmoszféra nyomás, azzal keverheted az adatot...

 

A közvetlen befecskendezésű benzineseknél is eléri a befecskendezőben a nyomás a 50-200 atmoszférát, itt is fontos a gyors, pontosan ütemezett befecskendezés, mint a dízeleknél.

 

A dízelnek nagyobb a kompressziója (nagyobb a nyomás a sűrítés végén, hogy felforrósodjon a levegő) ezért a nagyobb nyomású sűrített levegőbe eleve nagyobb nyomáson kell betolni a gázolajat. Az új common rail rendszerekben meg azért emelik az égbe a nyomást, mert nagyobb nyomáson rövidebb idő alatt, jobban kontrollált körülmények között lehet befecskendezni az üzemanyagot. Ezért a közösgyűjtőcsöves rendszerekben gyakori az akár 2000 atmoszférás nyomás is.

Előzmény: -peter (24982)
iMarc Creative Commons License 2016.04.04 0 0 24986

Sziasztok! A 2014 körül gyártott 1.4 dízelről vannak negatív tudnivalók, vagy kiforrott, megbízható technika?

zöldcorsa Creative Commons License 2016.04.04 0 0 24985

A filterabc-be néztem és nincs castrol 5w40 olaj dizel C3 szabványú. Nekem most ilyen van itthon 4 l,de még 1 kellene hozzá. Ha nem dizel feliratút veszek ugyanebbe,aztal lehet keverni. Konkrétan erre gondolok. https://filterabc.hu/CASTROL-MAGNATEC-5W40-C3-4L

Amúgy az olajshopnál jól felmentek az árak.  

 

ilias Creative Commons License 2016.04.03 0 0 24984

Ehhez már gugliznom kéne. :D

 

Előzmény: -peter (24982)
dokeee Creative Commons License 2016.04.03 0 0 24983

Biztosan nem, az a szivócsőbefecskendezéses motorok nyomása, a közvetlenek 50-200 bar nyomáson dolgoznak.

Előzmény: -peter (24982)
-peter Creative Commons License 2016.04.03 0 0 24982

és tényleg létezik ez hogy a GDI csak 3-4 báron dolgozik?

úgy rémlett a közösnyomócsöves benzines is kb 1800 báros.

Előzmény: ilias (24981)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!