A rendszernek azért mindig(!) 1bar fölött maradnia.
Az a kérdés, hogy akkor is esik-e a nyomás, ha nem fűtesz?
Ha nem, akkor az jó jel, valószínűleg cvsak a tágulási tartályba kell fújni némi levegőt. (ha nincs benne lég, a víznyomás összenyomja teljesen, a hőmérséklet emelkedésével tágulna a rendszer, de nincs hová villámgyorsan megemelkedik a belső nyomás -> lefúj a biztonsági szelep.)
A másik változat, hogy valamelyik csatlakozás ereszt. Ha a falban vannak hamarosan meg kell látni, hogy melyik. (hacsak nem a csempe mögött). Ha a födémben, akkor hónapok is eltelhetnek, mire megjelenik a víz valahol, de az korántsem biztos, hogy ott is van a hiba, tekintettel arra, hogy a szigetelőfólia méterekkel odébb vezetheti a vizet.:-(((
Vaillant árhoz. Az árban az anyagok minőségén kívül sokkal jelentősebb a munkabér, de óriási árkülönbséget ad az eladási árban megjelenő reklámköltség. Gondolj bele, a fég néhány millióval megússza, a thermo ÖV-ről néhány kiállítás kivételével nem is hallani, a valillant/junkers/ meg folyamatosan nyomja, hogy övék a legjobb. Ez sincs ingyen.
Nálam picit gyorsabban szökik a nyomás, de sejtem hogy csakis a csempe mögött lehet a lik, hol máshol. :))
Azt hittem, a tömítések miatt van szivárgás, de nemcsak miattuk fogy a víz. Viszont, ha nem használom a fűtést, marad a nyomás. :) 3utas szelep rulez... :)
A féléves központi fűtés rendszeremmel van problémám.A cirkó nyomása folyamatosan esik. 1,5 bár-ról 2 nap alatt 1,1-re , majd további kb 1 hét alatt 1 bár alá. 6 hónap alatt 3 szor kellett utántölteni , de ez a mostani nekem túl gyors. A radiátorok gerincvezetékről ágaznak le és a padlóban lévő csatlakozások PRESS technológiával készültek. Addig én is eljutottam ,hogy valahol szivároghat a rendszer.Ha igen akkor létezik-e olyan anyag amivel el lehet tömíteni (Lásd autók hűtője)?
Két kübli CIF-et főztem ki benne a gáztűzhelyen... kevés volt. :) Sósav rulez! Rozsdamentes acélból van a lelkem, a sav nem hagyott rajta nyomot.
Egyébként a FÉG oldalain találtam leírást, hogy hogy kell, meg mivel, de szerettem volna a hétvégén fürdeni, úgyhogy nem várhattam. De ott is írták, hogy jó a sósav, ha nincs más.
Sziasztok!
Valaki gázos hozzáértőt kérdeznék.
Junkers Novatherm ZV20... Lamellák megtisztítva... Hőcserélő vízkőtelenítve... Tömítések cserélve... Semmi más nem piszkálva. A víz továbbra is (picit gyorsabban, mint azelőtt) felforr benne és kikapcsol a hőhatároló. Mit csináltam rosszul? :))) Lehet, hogy a vizes hőcserélőt kellene még masszíroznom?
Szia,
szerintem a Ferrolival nincs semmi gond, ilyen volt a régi lakásomban (C24E) remekül müködött. A beüzemelést végzö szaki is nagyon dicsérte (nem tölük vettük és nem is ök szerelték, szóval nem volt érdekelt benne) csak beüzemeltek. Azt 2000-ben vettem 12xeFt-ért, most is annyiba kerül ha jól tudom.
Keresztanyám most cserélte ki az első generációs FÉG átfolyós vízmelegítőjét (amelyi a függőlegesre állított rakéta porszívóra emlékeztet), de csak azért, mert a gázos mikor meglátta szívéhez nyúlt, hogy se égésbiztosítás, se füstgázbiztosítás és a fürdő a lakótérbe nyílik ...
A thermo ÖV kazán egy öntöttvas dög, az nemigen fog elromlani. marad a szivattyú és a gázszelep, az pedig wilo, vagy grundfos, illetve mondjuk honeywell. mindegyik cserélhető, szerelhető, ráadásul rengeteg nagynevű kazáncég ugyan ezeket használja.
Szóval attól, hogy van 70 éves vaillant, attól még nem biztos, hogy más típus nincs, vagy nem lesz.
(az ismeretségi körömben 3 család használ vaillant cirkót. ebből kettő durván félévente szervízelteti. igaz mindenki dícséri. Nekem ferroli kazánom volt nem szervízeltettem, igaz nem is dícsértem;-)))
Gaz kazan es vegyestuzelesu nem lesz ugyanabba a kemenybe kotve (mivel hogy nem is szabad, amit en is tudok:)
A hossz 12m (azt hiszem irtam). Kazan a pinceben lenne, tehat az aljatol indulna. Eloiras: (vegyestuzelesu kazannal - lehet gazosnal is ervenyes) a kemeny atmeroje semmikep sem lehet kisebb a kazan fustelvezetes csovenek atmerojetol. 12m-en mindenkepp eleg a 16cm (sot talan kisebb is de ez nem tuti) itt a kulcs kriterium mar a kazan egestermek kivezetesenek az atmeroje.
Már a harmadik gázkészülékszerelőt interjúholtam meg az elmúlt 1,5 évben az albélretben ahol lakunk (sok gond van a konvektorokkal, átfolyós melegítővel), hogy milyen kazánt érdemes venni (mi is építkezünk, a falak már állnal). A legutóbbi (hétfőn) igen tanulságos volt. A fickó egyébként a jól hangzó energetikai tanácsadó néven is fut :o).
A beszélgetés elején leginkább a nagy márkákról volt szó. Vaillant stb. És mondta, hogy tényleg jók, már száznál többet beüzemelt a környéken az elmúlt években stb. De sok helyen probléma volt az, amit említett itt valaki a topikban is, hogy a kombi kazánok sokszor télen nem tudnak elegendően meleg vizet csinálni (amikor a bemenő viz hidegebb). Végül oda juttotunk, hogy elárulta, hogy ha félreteszi a most bejött cégek agresszív marketingjét, akkor az ideális megoldásnak egy gázbojler + egy sima kazánt tartja. (amiből kifejezetten a Thermo ÖV-t ajánlja, amiből más van kétfokozatú, ionizációs is, és az egyik legmegbizhatóbb és legolcsóbb kazán).
Engem meggyőzött. :o) Ahogy a mosópor reklámban is hallottuk...
A legidősebb bátyám egyébként évek óta építőanyaggyártó cégeknél dolgozik, és hasonló módon megtudja erősíteni, hogy ezen a területen is igen intenzív a marketing (pl. ahogy a kereskedők, szerelők dolgoznak, finoman szólva premizálva vannak, hogy a "megfelelő" terméket ajánlják...)
:) Igen voltam, de a terv meg csak most keszul. Azt mondta a tervezo hogy 24kW-os kazan eleg lesz (futeshez kevesebb is eleg lenne)
"Te most a kazánhoz igazítod a házad? "
ertem itt vlszeg arra gondolsz hogy ha megvan a terv abbol nyilvanvalo a kazan teljesitmenye.. Igen az OK-es 24 kW-os (gazkazane). De a vegyes tuzelesu kazanet (amivel csak rasegiteni szeretnek a gazk.-ra) azt meg nem tudom, bar logikusan gondolkodva nyilvan ha egy 24kW-os gazkazan ellatja a haz teljes futeset vizszuksegletet, DE meg pluszba egy masik kazannal be szeretnek segiteni neki akkor a rasegito kazan teljesitmenye a (0 - 24kW] tartomanyba kell essen.
A kemenybe most csak a vegyes tuzelesu kazan lesz bekotve.
Aki esetleg hasznal fa- szenes kazant meg tudna mondani milyen tartomanyban mozog a fustelvezetescso atmeroje a kazannal ? Mondjuk 24kW-nal kissebb meretu kazan erdekel es az hogy ha meghaladja a 16cm atmerot ez a cso ?
A Vaillant turbóshoz méterenként 10k körül van csak az anyagár az egyenes szakaszra. Egyébként a Saunier Duvalnál is ilyesmi árakat láttam. A tervezőm szerint mindegyik nagy gyártó a Muelink Grol nevű holland cég cuccait címkézi magának.
Igen, annyit meger hogy jarj utana, azutan is erdeklodj ha bemesz egy boltba. KB. 3 honapja mar en is aazal vivodok hogy milyen kazant vegyek, melyikel jarok jobban, hogy terveztessem az egesz rendszert meg ilyesmi. Most hogy vegre kifizettem a kazant vegre nagy ko esett le a szivemrol, ugy nez ki a rendszer tervezese is sinnen van mar (megspekelem az egeszet egy vegyes tuzelesu kazannal, mert PB gazzal fogok futeni ami egy kicsit draga). Most a csoveken, hangszigetelesen agyalok :) Szoval mig epited a hazat mindig lesz mire gondolni mikor este lefekszel :) De van egy igazsag amit az Epitkezes-Felujitas2.0 topicban olvastam valakitol: nagyjabol az a lenyeg hogy te legyel megelegedve azzal amit veszel. Persze vannak szar dolgok amik biztos kibuknak ha rakerdezel a forumon de az a 3 kazan amit irtal mindegyik OK-esnak tunik nekem...(nem vagyok szaki !!!, ha nem a Viessmannt veszem akkor a Vaillantot:)
Nem tudom Rodrigezz miert szimpatikusabb a muanyag a radiatoroknal. Meg utana jarok, megkerdezek masokat is mibol szoktak inkabb.
Valahugy ugy kepzelem azert hogy mind a viz mind a futes szerelest mivel a falban illetve a fodem betonjaban megy nemigen szeretnek hozzajuk nyulni egy nehany 20-30 even belul. Futesnel nem az van hogy nagyobb homersekleten kering a viz es jobban igenybe venne a forrasztasokat ? Nem tudom, csak erdekel ? Meg a masik hogy nem nagyobb a hovesztessege a reznek, bar mondjuk ugyis a lakasban marad ha a felbetonban vezetem...
"A rézcsövet, ha falban viszik, szigetelni kell, mert a mész "megeszi".(meg különben is...) "
Van olyan rezcso amin van egy szivacs kopeny es van olyan amin csak egy muanyag kopeny van. Erdemesebb a szivacsossal dolgozni ?
hat arban egy kicsit huzosabb, de az a tipus amit en vettem (Vitopend 100) kb. ugyanott van arban mint a Vaillant Turbotop Plus. Minosegben szerintem elobb. Tobb helyen is voltam (kereskedoknel) rosszat sehol sem hallottam a Viessmann-rol, sot (a kazanok Mercedesenek is hivtak az egyik helyen)! Ami bant egy kicsit hogy az egestermek elvezetes irdatlan draga volt szerintem 100.000 Ft brutto (teto folotti 1,2m cso+bilincs+hullamcserep+teto alatt 0,5m+tisztito idom), de allitolag ez a Vaillantnal sem lett volna olcsobb; nem tudom most mar nem akarok utana jarni, azert valaki ha tudja megirhatna :) (Turbos kazanrol beszeltem)
A leggagyibb padlófűtéshez is kell +1 szivattyú +1 3járatú szelep(termosztátos fejjel).
Ezt a 10nm-t lehet, hogy átnyomja a kazán saját szivattyúja, de mérget nem vennék rá. A vízhőmérsékletet viszont feltétlenül szabályozni kell, nehogy a padlóban is 70°C-os víz forgolódjon(:-)) A dologhoz az is hozzátartozik, hogy ekkor amíg a padló nem melegszik át kellőképpen (és az átmelegedés sokáig tart), nagy valószínűséggel a radiátorok is agonizálni fognak, mert a padlóból kijövő hideg víz folyamatosan visszahűti a kazánt. (gondolom én, de én nem vagyok gépész.)
"De a radiatorokat bekoto reszhez muanyag csoveket valasztanek majd, nem tudom miert :)"
Tényleg miért is? Ha a rézcsőről csinálnak egy T elágot + mondjuk 10 cm cső + hollandicsatlakozó az összesen 3 idom, 4 forrasztás. Ha műa csatlakozást akarsz, akkor kell a T + menetes vég + müa csatlakozó elem + műa cső + hollandi csatlakozó a radiátorhoz műa csőre. Ez némileg több csatlakozás és az egyetlen előnye, hogy a 10 cm műa csövet tudod kb 0,5cm-t hajlítgatni.
szvsz. Ha rezet választod, csináld rézből. Ha a műanyagot, akkor abból.
Ha rézcsőből dolgozol, akkor a viz és a fűtéscső is lehet mindkettő. Ha műanyag, akkor a fűtés oxigéndiffuzió mentes kell, hogy legyen. A rézcsövet, ha falban viszik, szigetelni kell, mert a mész "megeszi".(meg különben is...) A műanyag csőnek lényegesen jobb a hőszigetelése, ezért azt nem szokták szigetelni, bár a hőtágulás miatt, hosszabb szakaszoknál, ha be van vakolva/betonozva érdemes.
Szubjektiv velemeny:
mind a haromnal OK-es a minoseg/ar arany. Ha a 3 kozul valasztanom kellene a Vaillantot valasztanam, bar hatranyai sokan mondjak hogy az elso szezonban megmegy a motoros valtoszelep, valamint a kesobbiekben kicsit dragabb lesz az alkatresz es szervizeles mint mondjuk a SD-nal. A SD szerintem nem olyan anyagbol van mint a Vaillant, nem fog olyan sokaig elni, de ahogy eddig hallottam akik eddig hasznaltak 2-3 eve meg nem igen volt vele bajuk. Ha minosegi sorrendet kellene felallitani a 3 kozul, szerintem Vaillant, Junkers, SD. En Viessmannt vettem :)
Valamikor a topic elejen Second (sajnos mar nincsennek hozzaszolasai) ha jol emlekszem nem ajanlotta az ilyen megoldasokat. En nem ertek hozza, de atolvasva ezt az egesz topicot en nem improvizalnam igy a rendszert. Nem vagyok gepesz :) Ha a tervezod rabolint es bizol benne akkor csinald (marmint GumiSzu)
Kosz Rodrigezz ! Logikus, megnyugtato valasz :) Maradok a rezcsonel. De a radiatorokat bekoto reszhez muanyag csoveket valasztanek majd, nem tudom miert :) Talan az oxigendiffuzio miatt, de hat a rez is az :) Tenyleg vannak valami mas kovetelmenyek a rdiatort bekoto csoveknel a vizehez kepest ?
Talan nagyobb nyomast es homersekletet kell elbirjanak ugye ? De a rez is allja a sarat ezen a teren, nem ?
Vaillant ThermoTop Plus + melegvíztároló
Saunier Duval állókazán egybeépített melegvíztárolóval (ezt a Construmán mutatták, tetszett)
Junkers?...na ezt még annyira nem nézegettem...
valami más?
Tudom, hogy igazából a gépész feladata lesz ezt megtervezni (ő is fogja csinálni), ezért írtam, hogy elsősorban szubjektív (de lehet objektív is) véleményekre lennék kíváncsi...:)))
klasszikus megoldás fürdőszobában a visszatérő vezeték "meghurkolása", ettől langyos lesz a padló. Ha minden radiátorhoz külön vezetékpár megy és a kazán a fürdőben van, akkor az is elég IMHO