".Az egész úgy érthető meg a legjobban, hogy a napelemeket lényegében közvetlenül összekötik azzal a géppel, amely az áramot éppen felhasználja. Ha süt a nap, a lakó pedig porszívózik, akkor a porszívó a lakás vezetékein keresztül közvetlenül a napelemtől kapja az áramot (legalább részben)...."
Ez már nagyon dilettánssan hangzik....
Ez qrva bajosan hangzik, hogy a napelemes dolgot csak úgy ráköti a lakás vezetékes hálózatára......
akkor most azon jön áram, vagy nem jön áram???
Vagy csak úgy dilettáns módjára egy hálózatba bárhonnan bármikor bármennyi áramot be lehet csatlakoztatni ???
Mert ez qrvára szarul hangzik, még számomra is, laikus számára, mert azért annyit konyítok hozzá, hogy ez nem csak úgy megy.....
Mondjuk jó esetben 1,5V 80A termel 1 perc alatt 1 liter gázt. Mekkora teljesítményt tud ezzel leadni a motor, és ebből mennyi áramot képes leadni a generátor?
Ehez kevés árammal sok gázt termelő gázgenerátor, magas hatásfokú motor , és magas hatásfokú generátor kellene.
akkor nem infláció van, hanem hiány? szerinted a hiányos árunak megy az ára? ráadásul az emelt ár azeladónál több bevételt generál. ha pl. felmegy az energia ára, akkor a termelőnél, v. az értékesítőnél bevétel többlet. gazdagodik, v. mi? na de ha felmegy az ára az energiának, visz mindent fel, vagyis elviszi a többlet bevételt, hiszen mindennek felmegy az ára. mire jó az áremelés?
Fals elképzelés. Ha hibrid lenne mind, akkor a "hibridség" alkatrészek gyártásának menne fel az ára jelentősen. Gondolom nem tűnik fel, hogy amiből nagyon sok kell, az drágul.
na de nem emelkedett a kereslet és az orosz ad el gázt, nem csak a barátoknak is. továbbá, ha az olaj keresletét nézem pl. 2000 óta, akkor annak a motorok takarékosabbá és szennyeződés mentesebbé tétele óta alapjaiban kellett csökkennie, nem belevéve az etanol benzinhezl adását. az etanol benzinhez keverése tovább kellett csökkentse az olajigényeket. de tovább megyek, hiszen manapság rengeteg az Emotort használó autók aránya 2000-hez képest, ami bizony az olajszükségletekben szintén csökkenést kellett eredményezzen. nem szólva a hybridekről.
ha mégtovább megyünk és megnézzük az olajtüzelésű hőerőműveket, akkor bizony a 2000 óta a magán és a ipari szektorban egyaránt bekövetkező energiatakarékosság tovább növeli az olaj igényének szükségének apadását.
nem beszéltünk a megújulókról! szóval a fentieket nézve összességében megtudnád mondani valójában mennyivel csökkentek az olajigények? hagyjuk most a "láttani akarok" stat-ot, mi a valóság?
A lakossági méret hőszivattyúban még csökkenő árat fog hozni, a napelem stagnál.
Nem a kompresszor a problémás nem is a hőcserélő bár szerintem ezeknek sincs csökkenő ártrendje már vagy 20 éve, hanem a talaj csövezés, annak az árcsökkenésére semmi ok nem látszik. Azon szoktak spórolni ez okozza ha van rossz híre.
- a gázár drágulás már korábban, 2021 március-áprilisban kezdődött
- az orosz gáz ára magasabb most, mint a piaci ár.
És további apróság:
Az okosabb országoknál a lakosság leszokik a gázról, a gáz az iparba és a villamosenergia termelésbe hőhasznosítással.
De a villamosenergia jelentős szegmensét már megújulók adják, támogatott beruházással, atomerőművekkel - semmi baj a korszerű atomenergia előállítással - olcsó üzemeltetéssel, gáz kiegyensúlyozással.
megoldódna a "széna" és biomassza (nem a szemét égetésének kérdése is, visszakerülhetne az ezekre használt termőterület a kenyér és olaj alapanyagok területeihez. ha az autók összessége "holnaptól" hybriddé cserélődne, már ez is az olajigényt min. harmadával csökkentené. ez nemhogy hiányt, hanem töbletet okozna az olajpiacon, ami kényszerűen csökkentené értékét. hybridként még a teherautók, kamionok és buszok is működhetnének, amely nem csökkentené, hanem emelné munkába fogható erejüket. a fogyasztásuk csökkenne, de nem lenne töltőidő szükség menet közben.
mi lenne a lényeg? hogy értsem. :O :P egy nagyon jól létrehozott sebváltóval akár egy 300LE Emotor is elég a meghajtáshoz. a lényeg a megfelelő fordulat elérése és tartása. természetesen ettől nem lesz ingyen az áram, de hatalmas zuhanás lehet hiszen nincs igény külsőenergiára, amely eddig a legtöbb pénzt vitte, de a hálózat fenntartása és működtetése sem ingyenes. ráadásul szinte pillanat alatt megoldódna az energiaválság. sőt olyannyira, hogy ez többé fel sem merülne. na jó az orosz képes rakétázni, de egy ilyen sem okozna krízist, csak a lépték csökkenne akár egyedivé.
:)) amíg nem megy a generátor, addig a feltöltött akksival működik a vízbontó. majd a beindított generátor tölti az aksit és működteti a vízbontót is. csinálj két rendszert, hogy a karbantartás ne okozzon energiahiányt. természetesen háromfázisú generátorokat működtess, hogy igényeidet megfelelően elláthassd.
egy panellakás "csendjének" háborgatását elkerülendő, használj EETÖE-t pl. amit kerékpár Emotor hajt. ma bizonyos kerékpár motorok 100km/h képes haladni. szerintem ez már egy nagyobb panellakás ellátására is képes.
természetesen ki lehet számolni, hogy pl. egy 500megawattos generátornak mekkora Emotor igénye van, hogy képes legyen képessége létrehozatalára. a terhelésszabályozást pl. sebességváltás fokozataival lehet szabályozni. talán ma is ez van vízhozam és a gőzhozam szabályozásával.
a legnagyobb dolog, hogy az önfenntartóvá álláshoz mégcsak lebontani sem kell a már adott erőműveket, mert minimális átépítés elég ezeknél. a gőzturbina helyére belép a fokozatkapcsoló és a meghajtótengely, amely végén ott az Emotor. ahány generátor, annyi Emotor és fokozatkapcsoló. mint egy karbantartás, menet közben, észrevétlenül létrehozható az átállás.