A Bz-s topikban valaki azt mondta, hogy már csak az Usgyik topikja hiányzik. Ezért most ezt a hiányt pótolom. De mivel ez egy viszonylag új járműtípus, ezért összevontam a 2-esen közlekedő, kedvelt Siemens Deisirokkal. Tehát: 6341-s és 6342-es barátok ide!
De miért? ha egy vonat ütközik, akkor csak az egyik felének csapódnak neki. Az nagyon ritka, hogy egy vonatnak mindkét oldalán neki mennek. Magyarázd meg légyszi az utolsó mondatodat.
Igen, nagy valószínűséggel itt vannak. Múlt hét szerdán 6341 038-t láttam a szentesi állomáson az egyik vágányon lévő Usgyik között volt az első a sorban.
Na, örülök nekik! És tényleg, mi a sz.nt szarért kell levágni róluk az ütközőt? Nemrégiben, az angliai balesetnél bizonyosodott (volna) be, milyen jó dolog a szép masszív sarokütköző. A Scharfenberg egy dolog, de az öngyilkos állatok ellen az ütköző véd igazán. Valószínűleg a kasznit úgy tervezték, hogy beleszámolták a szép hosszú ütközők energiaelnyelését is. Na most ezt egy nyisszantással levágják?! És a helyét lyukasan hagyni avagy alufóliával bedeklizni: egyaránt balkáni...
Was? Már majdnem mind a 40 db itt van? Vagy mind a 40 itt van, csak van olyan, amihez még hozzá sem nyúltak? Most hány db. hadrafogható? És 006-010 is megy Szentesre 1 éven belül?
A múlt héten jöttem Szegedről Hmvhely felé 6341-020 -val. Annyiban más belülről, hogy van fejtámlája, és az ajtóját lehet nyitni/zárni fel- és leszállásnál, nem csak központilag.
Mindegyik Szentes környékén marad*, és ez szerintem így is van jól. 40 jármű nem nagy sorozt, nem kellene szétszórni az országban, mert annyival drágább és macerásabb lesz a karbantartásuk. Szentesen nagy nehezen megtanulnak bánni vele, kezdődjön az egész procedúra előlről valahol máshol?
*Van még arról szó, hogy egy nagyobb feladat lenne nekik a 142-es vonal ellátása, természetesn ez is szentesi honosítással.
Nahát... Én is csípom az Usgyikat, de még nem mertem senkinek mondani... Lehet ezeket ennyire szereni? :)) Nekem a nyugodt, ringató futása tetszik a legjobban. Az egyetlen, amit gyűlölök benne, az a peronajtó. Balkáni, pardon, inkább szovjet-ázsiai. Van valakinek belső képe 011-től? Állítólag egy kicsit más belül. A topic egyébként azért tetszik, mert összevethetjük benne a két ikermotor-típust. Valljuk be, a Desironak is megvannak a maga bajai.
Most az elején mindeki szidta a Pusztametrót, de most már megszerették. A szentesiek is lassan megtanulják a típus normális "karbantartását", és akkor, majd mindenki szeretni fogja. Egyébként egy másik topikban írták, hogy a szentesieknek még a '70-es évek elején kapták az MD-ket. Akkor is voltak problémák vele, de megoldották. És mi lett az MD-kkel? Azóta sokan azt akarják a BZ-k helyett (pl. 60-ason). Pár év, és a szentesiek a rájuk sózott 6341-eseknek sem lesz problémájuk. De valamit be kellett hozni a 30 éves MD-k pótlására, mert már nem sokáig bírják.
Egyébként nem tudja valaki, hogy hol fognak még közlekedni az Usgyik? Azt tudom, hogy Szentes környéki vonalakon. Dunántúlra nem jönnek? Kiválthatnák a pécsi MD-ket, hogy a 60-ason ne a Bz járjon, mert sokszor nem elég az összeállítás.
Ez ugyanis a BZ-hez, de még az MD-hez képest is (!!) hatalmas előrelépés! Szerintem és az utasok szerint legalábbis...
Szerintem is, a Bx kocsihoz képest mindenképp előrelépés, más az, hogy a Bx-nél nincs kényelmetlenebb kocsi szerintem nagyvasúton, előtte pedig Bh és By járt a 135-ön az pedig nem olyan rossz mint a Bx.
Bár nem ártana takarítani ezeket sem (Bpmot).
MD járt motor-kocsi-vezérlő összeállításban.
Ez azért igen ritka volt a (130), 135-ön. Inkább nyáron fordult elő egyszer-kétszer, mikor a diákok kevésbé utaznak.
Beszélgettem mozdonyvezetőkkel is és ötből három nagyon kedveli, szereti ezeket!!! Még az MD-nél is jobban!
Nekem azért nem ilyen jókat nyilatkoztak, biztos rosszakat kérdeztem. :-)
Bár a fogast nagyon hiányolják és a "vendégszék" sem egy fotel.
Azon járatok pedig amik sok utast szállítottak eddig is, most csatolt usgyiként járnak.
Akkor nyilván elfogytak az utasok, H-CS között a 135-ön, csak a reggeli pár csatolt, pedig délután sem ártana 1-2 vonatpárnál, lásd _nyunyuka hozzászólása a múltkor.
Egy mozdonyvezető mondta, hogy Usgyiban sajnos nem igazán lehet aludni. MD-motorkocsiban ez sokkal könnyebb volt, a vezetőálláson nyugodtan lefeküdhetett, mert alatta keringett a motor hűtővize, így nem fázott fel.
Én az Usgyikat nagyon szeretem! Az egyik kedvencemmé vált. :)
Igaz, én nem gépészeti, vagy érzelmi alapon viszonyulok hozzá, hanem munkából adódóan utasszempontból.
Véleményem szerint mindazok a kritikák, amik elhangzanak ezen járművel kapcsolatban eltúlzottak, és sokszor nem evidensek!
Mert pl igaz az, hogy nem hosszú távú utazásra való, de nem is erre találták ki! Felesleges tehát az extra kényelmi berendezéseket (pl párnázott fejtámla) hiányolni! Szinte naponta viszek a 135-ön ilyen vonatot és civilben is sűrűn utazok Szeged-HMVhely között. Az utazóközönség megkedvelete, megszerette ezeket a vonatokat. Ez ugyanis a BZ-hez, de még az MD-hez képest is (!!) hatalmas előrelépés! Szerintem és az utasok szerint legalábbis. Hiszen itt nyáron nincs meleg, télen nincs hideg, automatikusan működik a wc és az ajtó, világos, kényelmes és tágas, ráadásul a mozdonyvezető bemondja az állomásokat is (bár ez eleinte kicsit jobban ment mint manapság). Igen, kényelmes és tágas! Mindíg marad hely benne a táskámnak, miközben én is kényelmesen el tudok helyezkedni benne. Az utasok csak a dohányzó részt hiányolják belőle, ami az MD-ben megvolt, de bizony hamar rájöttek arra, hogy a WC-ben nincs füstérzékelő:) Nem véletlen tehát a a nagy vándorlás a WC-re :))
Sok MD Fan nem így látja ezt, de ők is tudják nagyon jól, hogy az utóbbi időben bizony sok MD járt motor-kocsi-vezérlő összeállításban. Számoljunk csak: 80+56=136 ülőhely, miközben egy usgyiban 145 ülőhely van, és az állóhelyek is sokkal tágasabbak . :) Azon járatok pedig amik sok utast szállítottak eddig is, most csatolt usgyiként járnak.
Munkám szempontjából: nagyon jó dolog, hogy itt átlátom az egész szerelvényt, könnyedén végig tudok rajta sétálni, és nem csak az állomásokon tudok átmenni a következő kocsiba mint a BZ esetében, ráadásul külön örömöm, hogy bármi is történik, itt a mozdonyvezetővel közvetlen kontaktusba tudok lépni a beépített beszélő segítségével.
Ami zavar, az az ajtó automata becsukódása! Ugyanis bizonyos idő után mindíg becsukódik az ajtó, akkor is, ha éppen szállnak fel az utasok.
Beszélgettem mozdonyvezetőkkel is és ötből három nagyon kedveli, szereti ezeket!!! Még az MD-nél is jobban!
Az igaz, hogy mivel új még a jármű ezért sok apróbb hiba előjött az első hónapokban. De erre egy hasonlatot tudnék felhozni: Ha lakást vásárolok, akkor megvehetem kulcsrakészen, és szerkezetkészen is. Ha kulcsrakészen veszem, jogosan várom el, hogy minden tökéletes legyen, ha viszont szerkezetkészen, akkor még jócskán kell dolgoznom a lakáson (festés, meszelés, csempézés stb.), mire olyan lesz, mire én szeretném. És itt alényeg! Ezeket a járműveket nem "kulcsrakészen", hanem "szerkezetkészen" vásároltuk. Eltart még egy darabig mire az összes olyan lesz ahogy mi szeretnénk, de aztán nagyon-nagyon fogjuk őket szeretni!
Mit is mondjak? Mivel a gondolataimat már leírtam az előbb, ezért csak annyit mondok: 6341-esekről és 6342-esről jöjjön minden, ami jöhet. Fotó, leírás stb. Hajrá!!!