Keresés

Részletes keresés

abap Creative Commons License 2002.11.14 0 0 334
A fűtéscső felett legalább 4 cm beton legyen hőelosztás miatt (több se baj).
Természetesen alacsonyabb hőmérsékletű víz kell a padlófűtésbe mert asszem 26 fok feletti padló már egészségtelen. Ezt keverőszeleppel vagy hőcserélőn keresztül egy másik fűtőkörrel lehet előállítani.
Nem ártana hőszigetelést is beiktatni nehogy az alsó helység mennyezetét fűtsd.
Nem árt az oxigéndiffúziómentes cső.
A letekerés elég szar munka főleg kis helyiségben egy 100-200 m-es tekercsel kanyarodni stb.
Én ötrétegűből csináltam az első szobánál kicsit meg is tört a cső pár helyen, de ettől függetlenül fűt és a többi szobát már hiba nélkül sikerült megcsinálnom. Arra célzok, hogy számíts rá, hogy az elején becsúsznak hibák amíg nincs meg a gyakorlat. Amikor a kazánt beüzemelték a fickó benézett az egyik szobába ahol még nem volt beton és csak annyit mondott, hogy: "Azannyát, hogy bírták így letekerni!" :)
Szóval Hajrá!
Előzmény: zspeti (333)
zspeti Creative Commons License 2002.11.14 0 0 333
Padlófűtést szeretnék a lakásba készíteni. A mostani aljzatot fel kell-e szedni (A beton alatt sóder van, majd újabb beton és ekkor jönnek a gerendák, kefnik), vagy erre a "szendvicsre" rá lehet rakni a fűtés rétegeit, csöveit? Jó volna minél kevésbé megemelni a padlószintet, mert az ajtókat sem lehet a végtelenségig emelni, lefűrészelni.
Azon is gondolkozom, hogy az ablakok alá teszek külön radiátorokat is. Ezeket ugyanolyan hőmérsékletű vízzel kell fűteni mint amivel a padlófűtést, vagy forróbbal kell?
szürkesün Creative Commons License 2002.11.11 0 0 332
esetleg autópumpa?
Előzmény: Abraka Dabra (331)
Abraka Dabra Creative Commons License 2002.11.10 0 0 331
Köszi. Kompresszorom sajnos nincs, tüdővel nem kifujni nem tudtam:-)
A gázszerelőnek volt egy nyomáspróba pumpája. Azzal talán?
Előzmény: second (327)
szürkesün Creative Commons License 2002.11.08 0 0 330
Hát, elolvasva a 320 hozzászólást, csak azt kérném, hogy mondjatok "megbízható, reális áron dolgozó" épületgépészt - északpest ill. Gödöllő környékén. A 2x90m2es házikóm fűtését terveztetném meg, eddigi elképzelés: lapradiátor, cirkó+vegyeskazán(nó melegvíz pancsihoz).

m2024@freemail.hu-ra

Kösz és jó hétvégi szerelést.)))

Törölt nick Creative Commons License 2002.11.08 0 0 329
Fabrikálni mindenképpen kell, mivel a régi takarólemez helyére új kell és nem láttam olyat ami olyan mérető lenne mint a nyílás (26x5,7 cm + - 1-2 mm) Nomeg a panelokban néha nem csak levegő és porszemcsék bukkanhatnak fel a különböző lakásba be és kimenő nyílásokban mint tudjuk:( :)
Előzmény: second (327)
blg Creative Commons License 2002.11.08 0 0 328
köszi a választ!

>Mivel a tetőventilátor az egész strangot szellőzteti nemigen lehet megoldás, hogy csak akkor menjen, amikor te akarod. (Más, aki alattad vagy feletted lakik máskor fogja akarni, és neki is ugyanaz a ventilátor biztosítja a szellőzést.)

nem, ezt én sem így gondoltam

>Esetleg vehetsz egy pillangószelepet, amit beépítenél az elszívó csövébe, és amikor nem akarsz elszívni, akkor elzárod. Egyébkor pedig a levegő mennyiségét is szabályozhatod vele. Még több rádordítással veszel rá egy motort is... :))

hanem inkább így gondoltam. tudnál ilyen pillangószelepről vmi linket adni, hogy néz ki, milyen, hol lehet kapni?
a motort hogy érted? motorosan szabályozható pillangószelep??? az nem lenne rossz...

Előzmény: second (327)
second Creative Commons License 2002.11.08 0 0 327
A lakberendezős topikban nem akartam "elefántkodni", itt válaszolok ottani hozzászólásokra

Abraka Dabra 2002-11-08 09:37:47 (2214)

"A fűtésszerelők mikor végeztek nyomáspróba gyanánt feltöltötték az egész rendszert. [...] még nincsen gázunk, kb hónap végére várható. Íly módon kissé megrettentem a fagyveszélytől, és le akartam engedni a vizet. Amit a gravitáció lehozhatott, az le is jött, de sok cső megy a padlóban, illetve van padlófűtés is. Ezekből ugye az istennek nem folyik ki a víz. Kérdés: hogy lehetne onnan kicsalogatni a vizet? "

Levegővel kellene megpróbálni kinyomni. Nem próbáltam, de szerintem egy kis autós kompresszorral meg némi ügyességgel menne a dolog.
(Az tuti, hogy forróvizes távvezetéknél alkalmaznak ilyen kompresszoros ürítést, ha nem lehet vagy feleslegesen drága egy-egy mélypontra ürítési szerelvényeket elhelyezni.)

blg 2002-11-08 10:48:28 (2215)

nálam a konyhai páraelszívó a ház szellőztető rendszerébe van kötve (panelház), a tetőventilátor állandóan működik. jól van így bekötve, vagy így sem biztos, hogy a megfelelő helyen fog kimenni az elhasznált levegő?

Ennyiből nem biztos. Azon múlik az adott helyen milyen nyomásviszonyokat hoz létre a két ventilátor. Minél lejebb vagyunk a házban annál kedvezőtlenebb a helyzet.

a központi elszívás olyan erős, hogy a páraelszívóban szükségtelen bekapcsolni a ventilátort.

Ha nincsen bekapcsolva a te elszívódban a ventilátor, akkor az egész kérdés nem is érdekes.
Minden bizonnyal akkor sem lenne gond, ha bekapcsolnád.

ezzel csak az a próbléma, hogy nagyon hangosan zúg a levegő, még a lakás legtávolabbi sarkában is hallani a zúgást. hogy lehetne ezt csökkenteni/megszüntetni? gondolok arra, hogy csak akkor szívjon, amikor én akarom.

Mivel a tetőventilátor az egész strangot szellőzteti nemigen lehet megoldás, hogy csak akkor menjen, amikor te akarod. (Más, aki alattad vagy feletted lakik máskor fogja akarni, és neki is ugyanaz a ventilátor biztosítja a szellőzést.)

most azt a kényelmetlen megoldást alkalmazom, hogy amikor nem használom az elszívót, akkor az elszívó csövét kihúzom a falból, a nyílást pedig lefedem egy kartonpapírral. a papír rátapad a nyílásra, és csönd lesz...

Ez valóban kényelmetlen. Ha egyébként a papírlappal a levegő áramlását megszűntetve a zaj is megszűnik az jó hír, mert csak a nálad keletkező áramlási zajokat hallod és nem a ventilátor zaját.
Esetleg vehetsz egy pillangószelepet, amit beépítenél az elszívó csövébe, és amikor nem akarsz elszívni, akkor elzárod. Egyébkor pedig a levegő mennyiségét is szabályozhatod vele. Még több rádordítással veszel rá egy motort is... :))

Tybald 2002-11-08 11:41:53 (2216)

Gyanús lett a dolog, [...] és korrigálnom kell önmagmaat:
Kifelé szívja a levegőt a szellőztető rendszer, tehát normálisan funkcionál.
[...]
Az ott tapasztalt apró por feltehetően a szervízcsatornát fedő furnér nem épp tökéletes illesztéséből eredően került be nem pedig a szellőzőrendszerből:(

Ez végül is jó hír.
Por az mindig van a lakásban. Jön be kintről a cudar. Az elszívó rácsán meg lerakódik. Sajna takarítani kell. :)
Mindenesetre a szűrőfbrikálásnak nincs így jelentősége.

Sec.

kitiltottuser Creative Commons License 2002.11.08 0 0 326
A vizet olyan sebességgel veszi fel, ahogy a kazán engedi. :-) Az átfolyó vízmennyiség a jobb kazánoknál állítható. :-)
Előzmény: Infomaker (311)
greenlak Creative Commons License 2002.11.07 0 0 325
Szia infomaker!
Tökéletesenigazadvanebbenakérdésben.
Sajnos teszem hozzá!
Szia
Előzmény: Infomaker (324)
Infomaker Creative Commons License 2002.11.07 0 0 324
Bocs, de alapvető dolog, hogy:

megáll, leáll: egybeírjuk. Jegyezd meg örökre.

Előzmény: greenlak (323)
greenlak Creative Commons License 2002.11.07 0 0 323
Szia zetecR!
Hát nem pont ilyen leledzik a szüleimnél :-)).
Ami biztos a gázos szaki hozzáértése = 0 és akkor finom voltam.
Ennél a kazánnál a helység termosztát a beépített keringető szívattyúdat kapcsolja ( 220V be/ki funkció), tehát ha a helység termosztátod fűtést engedélyez akkor ad 220V -ot a keringető szivattyúnak ami aztán egy hidraulikus elven működő nyomáskapcsolon keresztül nyitja a főégő gázkörét és az örláng segítségével elindítja az égési folyamatot és már hipp-hopp jön is a meleg.
Ebből a működési elvből következően amíg a szivattyú fut addig a kazán is fűt amikor meg áll a szivattyú ( a szüleinél pattogó hangok kíséretében meg áll a fűtés a "fűtőkígyóban" megfut a fűtővíz hőmérséklete !! )le áll a fűtés.
A kazán vezérlő panelén lévő potival a fűtővíz hőmérséklet szabályoható kb. 50-85 C-fok intervallumok között.
A szivattyúnak utánfútása nincs ekkor sincs!
Előzmény: zetecR (320)
ll2002 Creative Commons License 2002.11.07 0 0 322
Szia,
Szerintem olvasd el a következőt, én sokat tanultam belőle:http://www.reak.hu/kk/012.htm
Üdv
LL
Előzmény: zetecR (320)
ll2002 Creative Commons License 2002.11.07 0 0 321
Szia,
A napi több liter víz az aggályos, nálam csak a beköltözés után volt ilyen és addig amíg a kazánt ki nem tisztították (karbantartás) mert a parkettacsiszolás stb. miatt bekoszolódott. A kitisztítás után és azóta sincs egy csepp víz se.
Persze elképzelhető, hogy más a probléma (pl. kémény) de ha régebben nem volt víz most meg van lehet, hogy csak tisztítani kell.

Üdv
LL

Előzmény: zetecR (318)
zetecR Creative Commons License 2002.11.07 0 0 320
C-12. Utána még van valami szám, ha lényeges, megnézem.
Egyébként már lassan én is jobban ismerem, mint egy gázszerelő :-), de ez van.

Tényleg, mekkora hőmérsékletre érdemes beállítani a kazánt? Mert erre is csak azt mondták, hogy ha magasabb, akkor melegebb a radiátor...

Előzmény: greenlak (319)
greenlak Creative Commons License 2002.11.06 0 0 319
Szia ZetecR!
Milyen FÉG kazánod van, mert amit itt írtál az nagyon ellent mondásos az én FÉG-es tapasztalataimmal? Sajnos kénytlen voltam a régi kazánommal szerelőset játszani, mert annyi amatőr jött hozzánk, hogy a végén már síkitottam.
Csak megjegyzem az én szivattyúm már 170 V-nál nem futott úgy, hogy szerintem ez a 60 V csak duma!
Előzmény: zetecR (318)
zetecR Creative Commons License 2002.11.06 0 0 318
Kerítettem egí FÉG-es szerelőt, aki annyival egészítette ki az általad leírtakat, hogy amíg a termosztát (jelen esetben egy Honeywell CM67) engedélyezi a kazán működését, a szivattyú folyamatosan jár, mert a kazán termosztátja nem teljesen állítja le a szivattyút, hanem - az én esetemben - 60V-ot ad neki. Ezek szerint csak cirkuláltatja a vizet, bár kiváncsi lennék, hogy ez a 60V mire elég... Mindez állítólag, mert elég mulya kis fickó volt ez a szerelő.

Viszont van egy olyan problémám, hogy a kéményből kondenzvízként naponta több liter víz kicsöpög. Normális ez???

Előzmény: second (298)
RodrigeZZ Creative Commons License 2002.11.05 0 0 317
Ha a kémény tényleg nem gond, ( van 2 bélelve, engedélyezve) nekem a külön-külön a szimpatikusabb.
Az egész hóbelevanc lényegesen egyszerűbb elemekből felépíthető, minek következtében olcsóbb, + azt a " úgyis csak ilyent használhatsz" díjat sem kell kifizetni a berendezés árában.

R.

Előzmény: zspeti (315)
Herr X Creative Commons License 2002.11.05 0 0 316
Én csak az indirekt tárolós megoldást ismerem (használom).

A 150l vizet 30 percen belül felfűti. Viszont addig nincs fűtés, de ez eddig nem zavart.

A kéményes megoldásról nem tudok nyilatkozni. A szülőknél parapetes megoldású gázbojler van. Ez kb. olyan, mintha egy nagy fazekat tennél föl a falra. Hatásfoka alacsony.

Előzmény: zspeti (315)
zspeti Creative Commons License 2002.11.05 0 0 315
Sziasztok!
Melyik a jobb megoldás? Cirkó + indirekt melegvíz tároló vagy cirkó + külön, kéményes, gázos melegvíztároló. Hely és kémény nem probléma de az első megoldás jóval drágább. Mivel jobb az, ha a kazán termeli a melegvizet és nem egy külön egység? (Gondolom ezért drágább) Kérem, akinek tapasztalata/tudása van válaszoljon.
gevike Creative Commons License 2002.11.04 0 0 314
sziasztok,
Házunk f?tési (gáz, cirko) rendszerét szeretném egy megbízható szakemberrel megnézetni, mert szerintem teljes felújításra szorul. Tudtok ajánlani valakit, aki Pest környékére (30km) hajlandó kiszállni, felmérni a helyzetet és árajánlatot adni? küldjetek e-mailt. el?re is köszi.
Vikusz Creative Commons License 2002.10.31 0 0 313
Sziasztok!
Vettem egy mofém trend csapot.Most próbálgattam(még nincs beszerelve), és ha viszonylag gyorsan csukom-nyitom, pattanó hangot ad , ami olyan mintha valami zsírozás lenne benne és az cuppogna.Szerintetek hibás a csap?
Előre is kösz
Infomaker Creative Commons License 2002.10.30 0 0 312
Ja, kb 50-60 fokos vízzel csinálja.
Előzmény: Infomaker (311)
Infomaker Creative Commons License 2002.10.30 0 0 311
Kösz, hogy itt vagy :)

Nem tudom, valami 24KW-os kombicirkó, és azt sem tudom, milyen "hirtelen" venné fel, csak annyi biztos, hogy kb cakkpakk 16-18 liter vízzel elmosogat.

Bár gondolom, ha rákötöm, és túl gyorsan venné fel, legfeljebb nem lesz olyan meleg a víz, amit felvesz, és melegít még rajta.

Gondolom, nem veszi fel gyorsabban, mintha egy kádat töltenék.

Szerinted?

Előzmény: second (310)
second Creative Commons License 2002.10.30 0 0 310
Milyen meleg vízből venne mekkora térfogatáramot?

Sec.

Előzmény: Infomaker (309)
Infomaker Creative Commons License 2002.10.30 0 0 309
Még valami:

Elbírja -e a kombi cirkó amelyiken használati melegvíz van, vagy mi azt a fajta mosogatógépet, amelyik melegvizet tud magához venni?

Előzmény: Infomaker (308)
Infomaker Creative Commons License 2002.10.22 0 0 308
ok thanx, tudom melyik az az áruház.
Előzmény: RodrigeZZ (307)
RodrigeZZ Creative Commons License 2002.10.22 0 0 307
Infomaker !

Pár évvel ezelőtt (Budapesten) az ecseri és az üllői út kereszteződésénél vásároltam ilyet. Most nem tudom az áruház nevét, mert átkeresztelték valami külföldi hangzású dologra, de akkor kb 10-15 változat és több méret közül lehetett választani.
Fontos! Visszacsapó szelepet tegyél be (azt is itt vettem), mert különben béfúj a zergenemző hideg.

R

Előzmény: Infomaker (306)
Infomaker Creative Commons License 2002.10.21 0 0 306
Barátaim!

Hol lehet szerezni olyan rácsot, amit a külső falra szerelek (persue előtte csinálok egy nagy lukat rajta), és a páraelszívó fújná ki rajta a büdöset?

Valami esztétikus kellene.

Köszi:

IM

feelgood Creative Commons License 2002.10.17 0 0 305
Szia LL,

Nekem VRC420-as időjárásfüggő szabályozóm van. Ebben a rendszerben 4 (!!!!) érzékelő van.
1. Külső hőmérséklet-érzékelő, ami a padlófűtésnek ad időben jelzést, hogy a kinti lehűlésre még időben tudjon reagálni (előre beállított fűtési görbe alapján)
2. Belső szobatermosztát, ami a radiátoros körnek adja a kézzel beállított minimális hőmérséklet és a tényleges közötti különbség alapján a jelzést. Mellesleg ezzel lehet a programozást is elvégezni
3. A padlófűtés előremenő csövére kívülről illeszkedik egy érzékelő (ez alapján kapcsol ki-be a padlófűtés (illetve azt hiszem, a keverőszelep)
4. Az utolsó a forróvíztároló felső részében, egy szárazhüvelyen át van bedugva. Ha nincs elég meleg víz, akkor bekapcsol a melegvíz-készítő funkció.
A tároló vizét egyébként egy tárolóba épített analóg hőmérőn illetve a kazán kijelzőjén (a szobatermosztáton) is ellenőrizni tudom.

Kezdetben baromi bonyinak tűnt (pláne ahogy nekem a szaki először elmagyarázta…), de szerintem, ha jól össze van lőve, nagyon pöpec kis rendszer tud lenni.

Feelgood

Előzmény: ll2002 (304)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!