Valamikor nagyon régen, amikor Celldömölkön megépítették a DOMINO biztbert egy alakjelzőkhöz szokott idősebb mozdonyvezető került az induló vonatra.
A forgalom a jelzőt kezelte. Villogó sárga. A vonat nem indul. Már hasgosbemondón is felszólították az indulásra. A forgalmász megúnta és odament a géphez:
" Kérem a tisztelt Utazóközönséget, hogy a személykocsik oldalsó végein elhelyezett nagyméretű nyílászáró eszközöket a vonat haladási irányával párhuzamos állásba helyezni szíveskedjenek!"
Anyja valagát! Így kell egy vandálnak felhívnia a figyelmünket a 001-es "By-on"-ra? Felpofoznám az ilyen viccelődőt. OFF Markos György egyszer elkapott egy huligánt, aki az erdőben sprével firkálta a fákat (nem erdészeti dolgozó volt! :)). Megkérdezte, ő is firkálhat-e egy kicsit. Persze, vigyorgott a bambaagyú. Markos a kölcsönkért sprével jól telefújta a gyerek ruháját. "Úgy állt ott, mint Lenin standard!" LOL
A fűtő állandóan piszkálta valamiért a fiatalabb mozdonyvezetőjét. Az megunta a dolgokat és kieszelt egy kiszúrást:
A fűtő egyik megállásnál szólt, hogy "nagydolgoznia" kell és lemegy a gép mellé. A vezér megvárta amíg leszáll és felkapta a fűtő lapátját és lement a másik oldalon. Bebújt a szerkocsi alá. Megvárta amíg a fűtő letolja a nadrágját és lekuporodik. Aládugta a lapátot. Amikor az elvégezte a dolgát, akkor a lapátot visszahúzta és és egy nagy lendülettel megszabadult tartalmától. Felment a gépre és kinézett azon az oldalon, ahol a fűtő volt. Látta, hogy az kiforgatja a nadrágját és többszőr benézett a szerkocsi alá is. Közeben dörmögött. A vezér megkérdezte:
- Mi a probléma?
- Én ezt nem értem! - modta a fűtő, miközben tovább keresgélt.
Még a gözös világban történt egy vidéki fütöházban házban:
X. Y. bácsi nevezetes volt arról, hogy mindíg túllépi a sebességet. Egyik szolgálata végeztével, mikor leadta a papírjait a felvígyázó észre vette, hogy a kilométeróra szalag hiányzik. Megkérdezt töle, hol van a szalag?
- A szekrényben - hangzott a válasz.
- Akkor menjen és hozza ide!
- De nem az öltözöszekrényben van.
- Nem!? Hát hol?
- A tüzszekrényben - felelte emberünk.
Még Hámán volt a mai Északi, mikor az akkor még egyetlen felújított nosztalgia motorkocsival, az Árpáddal mentek valamilyen útra. A kocsi fordulatszámméröje rossz volt, 900-as fordulatnál elakadt. Az egyik nem túl jó képességü mozdonyvezetö vezetett (ketten jártak és járnak vele), aki kollégájával együtt tudta, hogy rossz a müszer. Szerencsétlen motor már üveghangon járt, de a mv. csak nem kapcsolt magasabb fokozatba. A másik mv. megkérdezte töle:
- Miért nem váltasz?
- Mert 900-at mutat a müszer!
- De amikor ilyen hangja van a motornak mennyit pörög? - jött az újabb kérdés
Veszprém: "Figyelem, figyelem, szolgálati közlemény: JÓZSI HOZD VISSZA A FOGÓT, BAZDMEG!"
Széchenyi-hegy: "A vonat Szépjuhásznéig csak Normafa, Csillebérc, Virágvölgy és János-hegy állomásokon áll meg; Szépjuhásznétól minden állomáson és megállóhelyen megáll!"
Székesfehérvár: "A negyedik vágányon vonat döcög át, kérjük a vágány mellett vigyázzanak!"
Pécsi történet a nyolcvanas évekből:" Figyelem, figyelem! Mecsek expressz indul az első vágányról , Dombóváron át Bp.keleti pályaudvarra. - Lófaszt keleti!!!!- Bp. Déli pályudvarra. A vágány mellett tessék vigyázni!" Hárosi történet: "Botokat sétapálcákat kérem eldobni!- a vonat nem áll meg, csak lelassít!"