Keresés

Részletes keresés

MALWIN Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11103

Na üdv, elmentünk a csajokkal Bajára strandra:-)))

Persze,hogy kiültem hajót fotózni, ahhoz képest, hogy vasárnap volt, igen élénk volt a forgalom, ment a munka...

Amikor odaértem(de.10), épp egy önjáró tűzött el a Koppány-szigetnél, nem láttam a nevét, messze volt. Lentről egy ukrán toló (Volgográd) hegymenetben kerülte a hajóúton kívül álló, markolóval szenet átrakodó Melk és Ybbs tolókat, akkora bárkával, hogy ihaj -két hombársor egymás mellett!

Uszálykormányos is volt rajta, pedig mellévettben voltak.

Közben zajlott a különböző csónakok és kishajók kirajzása.Volt, aki a mentőcsónakot a fején vitt, így, ha felborul, akkor sincs vész..:-)))

Kettő körül előbb besasszézott a Sugóba a Kitűző IV, aztán egy kis vontató vitt felfele két üres uszályt.Nem láttam a nevét, rossz helyen álltam.

Mindeközben zajlott a rakodás a két osztráknál: ilyet még nem láttam: lánctalpas köteles markoló rakodott, előre-hátra közlekedve a fedélzeten, iszonyú csikorgással.

Amikor megrakodott, a Melk eltolta a bárkát, és melléállt a Sylvia önjáró, azt kezdték pakolni.A Sylvia mellett állt egy szlovák önjáró is, de takarásban volt, nevet ennek sem láttam.

Közben kikötött a Ro-Ro rámpára egy holland önjáró, és rakodott a gabonakikötőben egy másik is.

Kis hajómentes időszakban körülnéztem a Futrinka utcában, és mit találtam? Hajót szárazon...Kis géphajó lehetett valaha, majd a szakértők eldöntik.

Ezután kis időre magukra hagytam a hajókat, mikor visszatértem, egy bolgár önjáró (talán Kalu krun?) ment felfele Willi Betz kocsikkal.Jó nagy hajó széles, mint egy focipálya.

Búcsúzóul egy képet készítettem a Tatabányáról, ahogy ott áll a lemenő nap fényében...

Képek később.

 

 

Enzo Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11102

Jó, akkó vegyünk!

:)

Mad, én sem nyertem tegnap.

:(

Előzmény: Tom_ (11100)
Enzo Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11101

"Szolnok környékén holvan a Királyszirt, vagy Királygázló? "

Hát megkérdeztem egy volt vízügyest, aztat mondta, hogy Tiszafüred és Csongrád között ilyen nevű képződményről nem tud. A "szirt" mint olyan itt az alföld közepén eleve gyanús. Biztos, hogy erre van? Majd még kérdezősködök.

Előzmény: BXRJ (11019)
Tom_ Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11100

Akkkor most már biztos értitek, hogy miért nem érdemes vitorlást tartani (arra a pár alkalomra). Egyébként is egy szebb vitorlás árából vehetnék Dörgikét, Csopit, Gulit, stb., annak meg szél sem kell és van szélvédője :-)))

éjszakát mindenkinek!!!

Előzmény: Z. Z. (11098)
Z. Z. Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11099
A felhőkön kívül az egyszerre három komp menetben ilyen közel sem rossz.
Előzmény: Tom_ (11085)
Z. Z. Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11098
Erről jut eszembe, de tulajdonképpem Mad-nek szól, hogy abból a 2-3 pénzből (amibe az a 22-es kerülne) elég sokáig lehetne bérhajózni, és így a kikötőbérlést is meg lehetne spórolni.
Előzmény: Tom_ (11095)
Tom_ Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11097

Szóval a naplemente ügyben úgy gondoltam, hogy a G4-en nincs naplemente felár...

...egyenlőre.

Előzmény: Z. Z. (11089)
Z. Z. Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11096
Ja a középső kép címe lehetne: A Szántód fennakadt egy cölöpön.
Előzmény: Z. Z. (11089)
Tom_ Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11095
Nekem csak bérhajóra fussa, ma meg annyian voltak kint, hogy a helyieknek ilyenkor már nem jut.
Előzmény: Z. Z. (11091)
Tom_ Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11094
Egész pontosan 420 tonna .
Előzmény: Enzo (11090)
Z. Z. Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11093
Az Erzsébet híd mennyivel másabb volt a háború előtt.
Előzmény: gumidani (11074)
Tom_ Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11092
Az engedélyemmel még uszályra is felszállhatnék... :-))))
Előzmény: Z. Z. (11089)
Z. Z. Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11091

Fiatalember! Ne szidja a felhőt, mert a második képe úgy tökéletes, ahogy van.

Ebben a kiváló vitorlázó időben hogy-hogy nem ment ki a vízre?

 

Előzmény: Tom_ (11086)
Enzo Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11090
Tekintsünk el attól, hogy mi szabályos, vagy mi nem, de kíváncsi lennék, hogy ezek az emberek nem félnek? 300 tonna vas X00 lóerejétől hogy jön feléjük?
Előzmény: Tom_ (11084)
Z. Z. Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11089

Tomra gondolsz? Na ja ... Mi meg kénytelenek vagyunk jobb híján a partról fotózni.

 

Tom! Ez egy elszólás volt a részedről? Azt jelentette, hogy az engedélyed programhajóra nem érvényes?

Előzmény: HG. (11088)
HG. Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11088

Azért van akinek a menetrendi ingyenes, igaZZ? :-)))))))))))))

Előzmény: Z. Z. (11087)
Z. Z. Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11087

a földvári naplemente túra a Bakonyon ingyenes, a Révfülöpön meg fizetős

 

Szvsz mind a kettő fizetős, csak az egyik óradíjas tarifával megy, a másik meg kilométerdíjassal!!!

Előzmény: Tom_ (11078)
Tom_ Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11086

Mert ugye a felhők tudnak nagy árnyékokat csinálni. Vársz egy csomó ideig és amikor végre odaér a hajó, akkor jön egy hülye felhő. :-(((((((

Tom_ Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11085

Bizonyára unjátok már a kompokat, meg a Balatont, stb.

Ezeket csak a felhők miatt teszem fel.. :-))))

Tom_ Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11084

1. kép: a hogyan ne vitorlázzunk kategória egyik esélyese

2. kép: az még belefér, de már határeset

Enzo Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11083

Prinz Eugen, Admiral Tegetthoff... Ezekről a nevekről nekem nem épp folyami hajók jutnak eszembe.

(De ha már így van legyen a maradék hiányzó mondjuk Viribus Unitis vagy Szent István!)

:)))

 

Előzmény: gumidani (11074)
Pedrofon Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11082

Kedves topictársunk kiérdemelte, hogy legyen 1 saját hajója.

Kurdeejay barátunkkal megalkottuk a Szántód Zoltánt.

Íme a ZOLTIKA motoros/gőzös:

zoltika
HG. Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11081

OFF

Tom, ha már netközelben vagy, 2 percen belül szolgálati közlemény indul!

ON

Előzmény: Tom_ (11078)
Enzo Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11080
Szééééép!
Előzmény: Tom_ (11078)
Enzo Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11079

Köszi szépen!

 

Na ugye mondtam, hogy érdekesen néz ki! Kíváncsi lennék rá, hogy milyen indíttatásból alakították ilyenre? Utoljára Tokajban láttam a vízügyi kikötőben három éve, csak akkor nem volt nálam fotóapparát, azóta meg nem jártam arra.

Előzmény: Pedrofon (11057)
Tom_ Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11078
Ahogy leírtam és elküldtem a tippet, rögtön elbizonytalanodtam, mert az oszlop miatt csak nagyhajókikötő lehet (a kishajókikötő ugye sűrűbb és van csúcsjel). Hiába északi part számomra rejtély. Azért csak most jelentkezem, mert a két mellékelt kép miatt igyekeznem kellett. Hogy mi a különbség köztük? Az hogy a földvári naplemente túra a Bakonyon ingyenes, a Révfülöpön meg fizetős. :-)))))))
Előzmény: Z. Z. (11075)
HG. Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11077

Így már könnyű...

 

Mióta van Csopak előtt ilyen kőgát? " éve jártam arra a Bakonnyal, akkor még nem emlékszem, hogy lett volna.

Előzmény: Z. Z. (11076)
Z. Z. Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11076

Most meg előre.

 

Egyébként a legelső képen kivehető a Hotel Annabella is. Ez pedig a pénztár:

 

Z. Z. Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11075

Tévedés:-))))

 

Jók ezek a felhők. Most éppen tolatunk:-)
Előzmény: Tom_ (11072)
gumidani Creative Commons License 2004.08.15 0 0 11074

Tovább eszülök ezen a Wolfgangseen levő Kaiserin Elisabeth-en.

 

Az első tulajdonos a Budapesti csavargőzös Átkelési és Hajózási Rt. lehetett. Ezt viszonylag jól fordították németre.  A Várfalvi-féle könyvben csak az állami tulajdonba került hajók szerepelnek. Valószínüleg 1918-ban megszűnt a BCsÁV, mert a csavargőzösöket akkor vette meg a MFTR. Ha a német szövegben jó az első tulajonosváltás ideje, akkor ez azt jelentené, hogy volt a cégnek több hajója és nem került mind a MFTR-hez. Eladtak közűlük más(ok)nak is. Ezt látszik alátámasztani a következő kép és talán megerősíti ez a másik kép is. Feltéve, hogy a Lánchíd, illetve a Hídfő a hajók nevét és nem az útirányát jelezte.

Végül, ide is tettem néhány prospektusból származó képet. Az ott szereplő találgatásomra és kérdésre köszönettel venném a megerősítést, vagy javítást, illetve a választ!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!