Na üdv, elmentünk a csajokkal Bajára strandra:-)))
Persze,hogy kiültem hajót fotózni, ahhoz képest, hogy vasárnap volt, igen élénk volt a forgalom, ment a munka...
Amikor odaértem(de.10), épp egy önjáró tűzött el a Koppány-szigetnél, nem láttam a nevét, messze volt. Lentről egy ukrán toló (Volgográd) hegymenetben kerülte a hajóúton kívül álló, markolóval szenet átrakodó Melk és Ybbs tolókat, akkora bárkával, hogy ihaj -két hombársor egymás mellett!
Uszálykormányos is volt rajta, pedig mellévettben voltak.
Közben zajlott a különböző csónakok és kishajók kirajzása.Volt, aki a mentőcsónakot a fején vitt, így, ha felborul, akkor sincs vész..:-)))
Kettő körül előbb besasszézott a Sugóba a Kitűző IV, aztán egy kis vontató vitt felfele két üres uszályt.Nem láttam a nevét, rossz helyen álltam.
Mindeközben zajlott a rakodás a két osztráknál: ilyet még nem láttam: lánctalpas köteles markoló rakodott, előre-hátra közlekedve a fedélzeten, iszonyú csikorgással.
Amikor megrakodott, a Melk eltolta a bárkát, és melléállt a Sylvia önjáró, azt kezdték pakolni.A Sylvia mellett állt egy szlovák önjáró is, de takarásban volt, nevet ennek sem láttam.
Közben kikötött a Ro-Ro rámpára egy holland önjáró, és rakodott a gabonakikötőben egy másik is.
Kis hajómentes időszakban körülnéztem a Futrinka utcában, és mit találtam? Hajót szárazon...Kis géphajó lehetett valaha, majd a szakértők eldöntik.
Ezután kis időre magukra hagytam a hajókat, mikor visszatértem, egy bolgár önjáró (talán Kalu krun?) ment felfele Willi Betz kocsikkal.Jó nagy hajó széles, mint egy focipálya.
Búcsúzóul egy képet készítettem a Tatabányáról, ahogy ott áll a lemenő nap fényében...
"Szolnok környékén holvan a Királyszirt, vagy Királygázló? "
Hát megkérdeztem egy volt vízügyest, aztat mondta, hogy Tiszafüred és Csongrád között ilyen nevű képződményről nem tud. A "szirt" mint olyan itt az alföld közepén eleve gyanús. Biztos, hogy erre van? Majd még kérdezősködök.
Akkkor most már biztos értitek, hogy miért nem érdemes vitorlást tartani (arra a pár alkalomra). Egyébként is egy szebb vitorlás árából vehetnék Dörgikét, Csopit, Gulit, stb., annak meg szél sem kell és van szélvédője :-)))
Erről jut eszembe, de tulajdonképpem Mad-nek szól, hogy abból a 2-3 pénzből (amibe az a 22-es kerülne) elég sokáig lehetne bérhajózni, és így a kikötőbérlést is meg lehetne spórolni.
Tekintsünk el attól, hogy mi szabályos, vagy mi nem, de kíváncsi lennék, hogy ezek az emberek nem félnek? 300 tonna vas X00 lóerejétől hogy jön feléjük?
Na ugye mondtam, hogy érdekesen néz ki! Kíváncsi lennék rá, hogy milyen indíttatásból alakították ilyenre? Utoljára Tokajban láttam a vízügyi kikötőben három éve, csak akkor nem volt nálam fotóapparát, azóta meg nem jártam arra.
Ahogy leírtam és elküldtem a tippet, rögtön elbizonytalanodtam, mert az oszlop miatt csak nagyhajókikötő lehet (a kishajókikötő ugye sűrűbb és van csúcsjel). Hiába északi part számomra rejtély. Azért csak most jelentkezem, mert a két mellékelt kép miatt igyekeznem kellett. Hogy mi a különbség köztük? Az hogy a földvári naplemente túra a Bakonyon ingyenes, a Révfülöpön meg fizetős. :-)))))))
Tovább eszülök ezen a Wolfgangseen levő Kaiserin Elisabeth-en.
Az első tulajdonos a Budapesti csavargőzös Átkelési és Hajózási Rt. lehetett. Ezt viszonylag jól fordították németre. A Várfalvi-féle könyvben csak az állami tulajdonba került hajók szerepelnek. Valószínüleg 1918-ban megszűnt a BCsÁV, mert a csavargőzösöket akkor vette meg a MFTR. Ha a német szövegben jó az első tulajonosváltás ideje, akkor ez azt jelentené, hogy volt a cégnek több hajója és nem került mind a MFTR-hez. Eladtak közűlük más(ok)nak is. Ezt látszik alátámasztani a következő kép és talán megerősíti ez a másik kép is. Feltéve, hogy a Lánchíd, illetve a Hídfő a hajók nevét és nem az útirányát jelezte.