Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

wartburg312 Creative Commons License 2007.03.21 0 0 20276

Két út lehetséges:

- leveszed a karbit szívósorral. Ekkor felülről kiszedhető az önindító

- aknáról vagy megemelve az elejét (én így csináltam) alulról-hátulról elég jól hozzáférhető.

3csavar a rögzítés (eredetileg inbusz!), 1 a kábelé és két saru. Az egyik rögzítő csavart felülről kell kiszedni, és ott van még az akku negatív kábel is.

 

Sok sikert hozzá!

Előzmény: bimbiri (20273)
maluch Creative Commons License 2007.03.21 0 0 20275
Azért mert szereti a Wartburgot :) .

Nekem is azért lesz majd 2T s Wartburgom. Semmi másért :).

A generátors ügyért elnézést kérek, ami auton ezt eddig elvégeztem az dinamós volt és azon meglehet. :)

bimbiri Creative Commons License 2007.03.21 0 0 20274
Szentségtörő leszek, de akkor miért ragaszkodsz a wartburghoz?
Nem egyszerűbb egy megbízható(bb) VW-t használni?
Előzmény: WarbiRunner (20272)
bimbiri Creative Commons License 2007.03.21 0 0 20273
Igen, az a zöld 4T amit WarbiRunner említett, bár már nincs olyan fényes állapotban. Meglátszik rajta, hogy nincs időm és helyem karban tartani.

Megnéztem az önindítót. Az enyhe kifejezés, hogy nőgyógyász végzettség kell hozzá. Legyél egyenesen polip!!!
Na de megszikráztattam. Nem igazán láttam, hogy mit, de szerintem azt amit kellett.
Fel nem pörgött semmi. :(

Viszont az egyik tanítványom kiszúrta, hogy fejjel előre vagyok a motortérben. És mint kiderült rendbe tudná hozni az önindítómat, ha kiveszem (papa autóvillamosságis).

A köv kérdés, hogy kezdjek hozzá, hogy ne amortizáljam le teljesen a ruhám? Vagy adjam fel és álljak aknára?
Előzmény: wartburg312 (20269)
WarbiRunner Creative Commons License 2007.03.21 0 0 20272
Ja..nekem is azok a megbízható pontjai az autónak, amik át lettek már alakítva. Azóta jó a féltengely, az önindító (VW), a váltó, motor csere óta nem csattognak a szelepek. A futómű nem billeg, a sárvédő nem rohad(üvegszál), kipufogó dobot nem cserélek évente...
Előzmény: wartburg312 (20271)
wartburg312 Creative Commons License 2007.03.21 0 0 20271
Az ilyen problémák miatt is cseréltem a váltóval együtt az önindítót is vw-re :-(((
Előzmény: WarbiRunner (20270)
WarbiRunner Creative Commons License 2007.03.21 0 0 20270
Zöld 4T ha jól rémlik. Nekem is sok gondom volt a behúzómágnessel...
Érdemes fellazítani a behúzó rögzítőcsavarjait, és megpróbálni az indítást. Nekem sokszor így már be bírt húzni a mágnes. De ilyen esetben is cserés...
Ja és szigorúan üresben hagyni az autót! Én egyszer majdnem elgázoltam magam :-)

WR
Előzmény: wartburg312 (20269)
wartburg312 Creative Commons License 2007.03.21 0 0 20269
2T esetén sima ügy. A 4T-nél már gázosabb, mert a motor mögött, a szívósor alatt van. Nőgyógyász végzettség előny! :-)))))))))
Előzmény: bimbiri (20268)
bimbiri Creative Commons License 2007.03.21 0 0 20268
köszi, nem kell, majdcsak megtalálom.
Előzmény: warti88 (20267)
warti88 Creative Commons License 2007.03.21 0 0 20267
nem kell, ez egyszer nálam is volt gond, felülről be lehet ügyesen nyúlni az önindító hátuljához. ott van három fémes kivezetés, ha kettőt összezársz, akkor behúz, hogyha a harmadikat is, akkor meg is forgatja. (váltót ne hagyd sebességben...) most nincs előttem, lehet, hogy valamit rosszul írtam, de ha akarod, kimegyek és megnézem.
Előzmény: bimbiri (20266)
bimbiri Creative Commons License 2007.03.21 0 0 20266
Gondolom csak alulról megközelíthető helyen van ez a bizonyos behúzómágnes.
A kocsi jelenleg a munkahelyem udvarán parkol, nem lehetséges alá mászni. :(

De majdcsak letesztelem valahogy, ha másnem betoljuk és egyenesen a szerelőhöz megyek, aknára állok.
Előzmény: wartburg312 (20265)
wartburg312 Creative Commons License 2007.03.21 0 0 20265

AWE!

 

Vagy behúzómágnes (érintkező koszos, beégett, törött stb) vagy szénkefe. Az előbbi tesztelhető: a behúzómágnes hátán a két 13-as csavart (erre megy a két vastag kábel) kell óvatosan összezárni, lehetőleg szigetelt valamivel (csavarhúzó). Máshoz véletlen sem szabad hozzáérni!!! Így is szikrázik rendesen és elégetheti a csavarhúzó végét! Ha így forog a önindító, akkor behúzómágnes. Ha így sem, akkor a magában a motorban van a hiba. Pl.: szénkefe vagy testelési gond.

 

Ui: én egy ilyen összezárással égettem el a lakáskulcsom végét... :-(((

 

Üdv, wrt312

Előzmény: bimbiri (20263)
twk004 Creative Commons License 2007.03.21 0 0 20264
Üdv!

Igen, 1966 június-1975 március közt 220W-os dinamós volt a 353-as. A 353W 586W-os generátort kapott 1975 márciustól 1988 októberig.

twk004
Előzmény: Sihuhu (20261)
bimbiri Creative Commons License 2007.03.21 0 0 20263
Szépjóreggelt!

Gondban vagyok! :(
Azt hittem van egy rossz aksim, de mint kiderült nem az hunyó, hanem az önindító.
Ugyanis vadi új aksival is maradt a hiba. Azaz amikor indítózok hallom, hogy az önindító kattan, de nem történik semmi.
Erre van valakinek ötlete?
Sihuhu Creative Commons License 2007.03.21 0 0 20262

Tegnap megvolt a kocsi forgalombiztonsági felülvizsgálata. A következő problémákat találták:

 

A hátsó féket nem tudták rendesen bemérni (ez örökös probléma, minden alkalommal előjön). Fakó a jobb első indexbúra. Olajosak vagy zsírosak a féltengelyek gumiharangjai, és a váltó (nemrég volt szabadonfutó-csere, és még nyomja ki a kenőanyagot). Tisztítsam meg a hajlékony fékcsöveket.

 

Most nem kritizálták a kocsi külső állapotát, és a rozsdás fékcsöveket. Igaz, a rozsdafoltokat eltüntettem egy kis gletteléssel és festékspray-el.

 

Elkaptam egy kedves párbeszédet is:

Lehívott a mester az aknába, megmutatni az olajos gumiharangokat. Közben a társa visszajött, és kérdezi: "No milyen (mármint alulról...)?" "Alulról jobban néz ki mint kívülről."   :-) Mondjuk, ezen nem csodálkoztam, mert télen nem használom a kocsit.

 

Zsolt 

Sihuhu Creative Commons License 2007.03.21 0 0 20261

Üdv!

 

"dinamós kivitel (kockában volt egyátalán?), "

 

Volt. Az első, 1970-es Wartunk azzal volt szerelve.

 

Zsolt

Előzmény: Camping311 (20252)
gsanya Creative Commons License 2007.03.21 0 0 20260
Hali!

" Valóban akksi nélkül képtelen üzemelni a Waresz, HA dinamós kivitel (kockában volt egyátalán?), mert a háromfázisú generátor képes a saját gerjesztőáramát is létrehozni."

Most ezt vagy én nem értem vagy nem jó amit leírtál. Mindenféleképpen kell gerjesztőáram a generátornak, csak akkor nem kéne ha állandó mágnes lenne az álló vagy a forgórész, de mivel itt mindkét rész tekercsekből áll, így kell neki power a begerjedéshez, de elég csak egy pillanatra, és nem is kell túl nagy fesz(pontosan nem tudom, hogy mennyi, de egyszer kísérlet képp megmérem)
Üdv: Sanya
Előzmény: Camping311 (20252)
Atomi Creative Commons License 2007.03.20 0 0 20259

De azt írta hogy "olyan mint a torx csavarhúzó vége". Az 6 szögletű. Gondoltam hogy az övé olyan. Én amúgy életben nem szereltem 4üteműt, csak arra emlékszem hogy amikor a Barkas lendkerékre kellett szerkezetet feltennem, akkor külön el kellett másznom csavarboltba nagy szakítószilárdságú csavarért - ami vagy 6-os, vagy 7-es volt. Ha azt írta volna hogy olyan mint az XZN csavarkulcs vége, akkor tudtam volna hogy 12 szögűt beszél, de torxot írt, az meg 6szögű. Amúgy ki tudja, lehet h neki olyan, sok csavaféle van szabványban.

Előzmény: heg1 (20258)
heg1 Creative Commons License 2007.03.20 0 0 20258
Szia!

Az E-torx ide nem jó, az 6 szögű, a csavar feje meg 12 szögű. Nem megy rá. Ide csak 12 szögű kulcs jó. Amit az előbb belinkeltem, az tökéletes, nekem bevált. Vagy amit még mondtam, és Tibke is, az a normál csillagkulcs. Csak ezek közül nem mindegyik fekszik fel tökéletesen az éleken, mert van amelyiknek enyhén kerekítettek a sarkai. De ha rápróbálod az meglátszik, hogy jó e.

Összehasonlításképpen itt van az E-torx fényképe:
http://www.kingtony.com/product1_2.asp?upno=169&x=3&y=1

A csavar szilárdsága 10.9-es.

heg
Előzmény: Atomi (20256)
Tibke Creative Commons License 2007.03.20 0 0 20257
nem kel loda célszerszám, 9es csillagvillás jó hozzá(a sűrűbb csillag)
Előzmény: sebifater (20253)
Atomi Creative Commons License 2007.03.20 0 0 20256

Létezik inverz torx készlet, úgy hívják hogy E-Torx ! Úgy is jelölik őket, E7, E8...E12, stb.

Amúgy lehet 12 szögű kulccsal is próbálkozni, de ha nem kemény, akkor elnyalhatja a csavart.

Előzmény: sebifater (20253)
heg1 Creative Commons License 2007.03.20 0 0 20255
Szia!

Azt egy 12 szögű kulccsal lehet kivenni. 9mm-es méret.

Például ilyennel, nekem ilyen van:
http://www.kingtony.com/product1_2.asp?upno=207&x=3&y=1
423009M
990Ft volt az ára egy szerszámboltban.
Ez a hosszított változat kell, mert a normál az rövid, és nem fér rendesen oda, csak ferdén. A csavarra vigyázni, mert ritkaság, a menet M7x1-es.

Némelyik normál csillagkulcs is rámegy, de nem mindegyik fogja jól meg.
A csavart 22Nm-rel kell meghúzni, tehát nem kell nagyon megtépni, bele ne szakadjon.

heg
Előzmény: sebifater (20253)
F.E.K. Creative Commons License 2007.03.20 0 0 20254
Akkor viszont a vésznyitót érdemes jól eldugni... például a csomagtartóban, kerékdobban, stb...
Előzmény: kovipetii (20251)
sebifater Creative Commons License 2007.03.20 0 0 20253
sziasztok!
szükségem lenne egy kis segítségre. korábban egy srác már kérdezte mi kell a kuplungozáshoz, milyen szerszámok. Nekm is van egy plusz motorom otthon és azon megnéztem hogyan lehetne kicserélni a kuplungtárcsát. Nekm azzal a csavarral van bajom ami úgy néz ki mint egy torx csavarhúzó vége. Azt mivel lehet leszedni? Vagy valami speckó szerszám kell hozzá???
Camping311 Creative Commons License 2007.03.20 0 0 20252

Hali!

 

Korábban említettem, hogy ha a csomagtartó kulcsos, akkor célszerű a csomagtartóba vezetni a nyitásvezérlő szálait (akár egy hangszórókábellel). Normális esetben egy laposelem is képes kinyitni.

 

A kocsi betolásához is elég két sorbakötött laposelem, de ilyenkor is jobb hosszú lejtő, vagy behúzni. Beindulás után hamar le kell kötni, mert szépen kidurran az elem :P.  Viszont, ha van aki behúzzon, akkor célszerű bebikázni :).

 

És egy hozzászólás korábbi felvetéshez: Valóban akksi nélkül képtelen üzemelni a Waresz, HA dinamós kivitel (kockában volt egyátalán?), mert a háromfázisú generátor képes a saját gerjesztőáramát is létrehozni.

Előzmény: kovipetii (20251)
kovipetii Creative Commons License 2007.03.20 0 0 20251
Rossz válasz.Kulcsal csak a csomit tudja. Én most azon filozok,hogy két vezetéket levezetek szigetelve,és ha gondvan onnan adok tápot a zárnak.
Előzmény: F.E.K. (20247)
Atomi Creative Commons License 2007.03.20 0 0 20250
Megvallom, ez sosem érdekelt, de ki lehetne mérni egy valamelyik kefe és a szabályzó közé iktatott árammérővel. (Ráépített szabályzó esetén toldó vezetékek szükségesek hogy be lehessen iktatni.)  Tippem szerint valahol 1 és 8 A  között lehet...
Előzmény: F.E.K. (20248)
LimDom Creative Commons License 2007.03.20 0 0 20249

Sziasztok!
Ha valaki hozzájut valahol a LÓERŐ Magazinhoz, most csütörtökön (2007.03.22.) jelenik meg benne az autóm...
Nem mondom hogy túl jó cikk, meg a képektől sem vagyok elájulva:-)... De a pici oldalon talán úgysem fog látszani!:-D Mindenesetre így első debütálásnak nem is rossz!;-)
Üdv! -Domi

F.E.K. Creative Commons License 2007.03.20 0 0 20248
Mennyi áram kell amúgy hozzávetőleg hogy betolással elindítható legyen egy 2T ?

(Gondolom egy 1,5v-os ceruzaellemtől több energia kell ;)
Előzmény: Atomi (20240)
F.E.K. Creative Commons License 2007.03.20 0 0 20247
Esetleg kulcsal ?
Előzmény: kovipetii (20241)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!