- leveszed a karbit szívósorral. Ekkor felülről kiszedhető az önindító
- aknáról vagy megemelve az elejét (én így csináltam) alulról-hátulról elég jól hozzáférhető.
3csavar a rögzítés (eredetileg inbusz!), 1 a kábelé és két saru. Az egyik rögzítő csavart felülről kell kiszedni, és ott van még az akku negatív kábel is.
Igen, az a zöld 4T amit WarbiRunner említett, bár már nincs olyan fényes állapotban. Meglátszik rajta, hogy nincs időm és helyem karban tartani.
Megnéztem az önindítót. Az enyhe kifejezés, hogy nőgyógyász végzettség kell hozzá. Legyél egyenesen polip!!! Na de megszikráztattam. Nem igazán láttam, hogy mit, de szerintem azt amit kellett. Fel nem pörgött semmi. :(
Viszont az egyik tanítványom kiszúrta, hogy fejjel előre vagyok a motortérben. És mint kiderült rendbe tudná hozni az önindítómat, ha kiveszem (papa autóvillamosságis).
A köv kérdés, hogy kezdjek hozzá, hogy ne amortizáljam le teljesen a ruhám? Vagy adjam fel és álljak aknára?
Ja..nekem is azok a megbízható pontjai az autónak, amik át lettek már alakítva. Azóta jó a féltengely, az önindító (VW), a váltó, motor csere óta nem csattognak a szelepek. A futómű nem billeg, a sárvédő nem rohad(üvegszál), kipufogó dobot nem cserélek évente...
Zöld 4T ha jól rémlik. Nekem is sok gondom volt a behúzómágnessel... Érdemes fellazítani a behúzó rögzítőcsavarjait, és megpróbálni az indítást. Nekem sokszor így már be bírt húzni a mágnes. De ilyen esetben is cserés... Ja és szigorúan üresben hagyni az autót! Én egyszer majdnem elgázoltam magam :-)
nem kell, ez egyszer nálam is volt gond, felülről be lehet ügyesen nyúlni az önindító hátuljához. ott van három fémes kivezetés, ha kettőt összezársz, akkor behúz, hogyha a harmadikat is, akkor meg is forgatja. (váltót ne hagyd sebességben...) most nincs előttem, lehet, hogy valamit rosszul írtam, de ha akarod, kimegyek és megnézem.
Gondolom csak alulról megközelíthető helyen van ez a bizonyos behúzómágnes. A kocsi jelenleg a munkahelyem udvarán parkol, nem lehetséges alá mászni. :(
De majdcsak letesztelem valahogy, ha másnem betoljuk és egyenesen a szerelőhöz megyek, aknára állok.
Vagy behúzómágnes (érintkező koszos, beégett, törött stb) vagy szénkefe. Az előbbi tesztelhető: a behúzómágnes hátán a két 13-as csavart (erre megy a két vastag kábel) kell óvatosan összezárni, lehetőleg szigetelt valamivel (csavarhúzó). Máshoz véletlen sem szabad hozzáérni!!! Így is szikrázik rendesen és elégetheti a csavarhúzó végét! Ha így forog a önindító, akkor behúzómágnes. Ha így sem, akkor a magában a motorban van a hiba. Pl.: szénkefe vagy testelési gond.
Ui: én egy ilyen összezárással égettem el a lakáskulcsom végét... :-(((
Gondban vagyok! :( Azt hittem van egy rossz aksim, de mint kiderült nem az hunyó, hanem az önindító. Ugyanis vadi új aksival is maradt a hiba. Azaz amikor indítózok hallom, hogy az önindító kattan, de nem történik semmi. Erre van valakinek ötlete?
Tegnap megvolt a kocsi forgalombiztonsági felülvizsgálata. A következő problémákat találták:
A hátsó féket nem tudták rendesen bemérni (ez örökös probléma, minden alkalommal előjön). Fakó a jobb első indexbúra. Olajosak vagy zsírosak a féltengelyek gumiharangjai, és a váltó (nemrég volt szabadonfutó-csere, és még nyomja ki a kenőanyagot). Tisztítsam meg a hajlékony fékcsöveket.
Most nem kritizálták a kocsi külső állapotát, és a rozsdás fékcsöveket. Igaz, a rozsdafoltokat eltüntettem egy kis gletteléssel és festékspray-el.
Elkaptam egy kedves párbeszédet is:
Lehívott a mester az aknába, megmutatni az olajos gumiharangokat. Közben a társa visszajött, és kérdezi: "No milyen (mármint alulról...)?" "Alulról jobban néz ki mint kívülről." :-) Mondjuk, ezen nem csodálkoztam, mert télen nem használom a kocsit.
" Valóban akksi nélkül képtelen üzemelni a Waresz, HA dinamós kivitel (kockában volt egyátalán?), mert a háromfázisú generátor képes a saját gerjesztőáramát is létrehozni."
Most ezt vagy én nem értem vagy nem jó amit leírtál. Mindenféleképpen kell gerjesztőáram a generátornak, csak akkor nem kéne ha állandó mágnes lenne az álló vagy a forgórész, de mivel itt mindkét rész tekercsekből áll, így kell neki power a begerjedéshez, de elég csak egy pillanatra, és nem is kell túl nagy fesz(pontosan nem tudom, hogy mennyi, de egyszer kísérlet képp megmérem) Üdv: Sanya
De azt írta hogy "olyan mint a torx csavarhúzó vége". Az 6 szögletű. Gondoltam hogy az övé olyan. Én amúgy életben nem szereltem 4üteműt, csak arra emlékszem hogy amikor a Barkas lendkerékre kellett szerkezetet feltennem, akkor külön el kellett másznom csavarboltba nagy szakítószilárdságú csavarért - ami vagy 6-os, vagy 7-es volt. Ha azt írta volna hogy olyan mint az XZN csavarkulcs vége, akkor tudtam volna hogy 12 szögűt beszél, de torxot írt, az meg 6szögű. Amúgy ki tudja, lehet h neki olyan, sok csavaféle van szabványban.
Az E-torx ide nem jó, az 6 szögű, a csavar feje meg 12 szögű. Nem megy rá. Ide csak 12 szögű kulcs jó. Amit az előbb belinkeltem, az tökéletes, nekem bevált. Vagy amit még mondtam, és Tibke is, az a normál csillagkulcs. Csak ezek közül nem mindegyik fekszik fel tökéletesen az éleken, mert van amelyiknek enyhén kerekítettek a sarkai. De ha rápróbálod az meglátszik, hogy jó e.
Összehasonlításképpen itt van az E-torx fényképe: http://www.kingtony.com/product1_2.asp?upno=169&x=3&y=1
Azt egy 12 szögű kulccsal lehet kivenni. 9mm-es méret.
Például ilyennel, nekem ilyen van: http://www.kingtony.com/product1_2.asp?upno=207&x=3&y=1 423009M 990Ft volt az ára egy szerszámboltban. Ez a hosszított változat kell, mert a normál az rövid, és nem fér rendesen oda, csak ferdén. A csavarra vigyázni, mert ritkaság, a menet M7x1-es.
Némelyik normál csillagkulcs is rámegy, de nem mindegyik fogja jól meg. A csavart 22Nm-rel kell meghúzni, tehát nem kell nagyon megtépni, bele ne szakadjon.
sziasztok! szükségem lenne egy kis segítségre. korábban egy srác már kérdezte mi kell a kuplungozáshoz, milyen szerszámok. Nekm is van egy plusz motorom otthon és azon megnéztem hogyan lehetne kicserélni a kuplungtárcsát. Nekm azzal a csavarral van bajom ami úgy néz ki mint egy torx csavarhúzó vége. Azt mivel lehet leszedni? Vagy valami speckó szerszám kell hozzá???
Korábban említettem, hogy ha a csomagtartó kulcsos, akkor célszerű a csomagtartóba vezetni a nyitásvezérlő szálait (akár egy hangszórókábellel). Normális esetben egy laposelem is képes kinyitni.
A kocsi betolásához is elég két sorbakötött laposelem, de ilyenkor is jobb hosszú lejtő, vagy behúzni. Beindulás után hamar le kell kötni, mert szépen kidurran az elem :P. Viszont, ha van aki behúzzon, akkor célszerű bebikázni :).
És egy hozzászólás korábbi felvetéshez: Valóban akksi nélkül képtelen üzemelni a Waresz, HA dinamós kivitel (kockában volt egyátalán?), mert a háromfázisú generátor képes a saját gerjesztőáramát is létrehozni.
Megvallom, ez sosem érdekelt, de ki lehetne mérni egy valamelyik kefe és a szabályzó közé iktatott árammérővel. (Ráépített szabályzó esetén toldó vezetékek szükségesek hogy be lehessen iktatni.) Tippem szerint valahol 1 és 8 A között lehet...
Sziasztok! Ha valaki hozzájut valahol a LÓERŐ Magazinhoz, most csütörtökön (2007.03.22.) jelenik meg benne az autóm... Nem mondom hogy túl jó cikk, meg a képektől sem vagyok elájulva:-)... De a pici oldalon talán úgysem fog látszani!:-D Mindenesetre így első debütálásnak nem is rossz!;-) Üdv! -Domi