Keresés

Részletes keresés

wadam Creative Commons License 2019.01.27 -1 0 95780

hát nem tudom mennyire vagy jártas a szakmában, de sajnos egyáltalán nincs igazad.

gyakorlatilag minden mondata csacsiság az írásodnak....

Előzmény: Szabovik János (95777)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.01.27 0 0 95779

Washington meg egyszer már majdnem hazudott, de elszégyellte magát és inkább mégis csak igazat mondott... na ugorjunk ezzel a témával.

Előzmény: Paater Altenburg (95778)
Paater Altenburg Creative Commons License 2019.01.27 0 1 95778

Moszkva nem először hazudik.

Előzmény: etomcat (95772)
Szabovik János Creative Commons License 2019.01.27 -1 3 95777

A kisgépes pilóták mindig sokkal többet hibáznak,legalább is egy közforgalmi pilótához képest.

 

A közforgalmi pilóta mindig egy adott protokol szerint jár el,a repülés legnagyobb részét-sőt a leszállást is- az FMC hajtja végre,legtöbb gép/repülőtér/Crew ezen a szinten tudja a CAT-III is,centeren tartja,és még fékez is..itt nehéz hibázni,ha jól programoz.

 

Sőt,nemhogy lehetőség,hanem-legtöbb Európai repülőtéren- kötelező ezen eljárások követése,nincs manuális VFR repülés.

 

Ezért van az manapság,hogy egy 20 éves-számítástechnikában jártas- pattanásos srác,a Trainingek elvégzése után könnyedén tud egy 85 tonnás gépet irányítani,és-természetesen-már nem "repülni".

 

Kisgéppel meg "seggel" repülnek:

lépik,csűrik,húzzák,nyomják...közben rádiózik (Multi Crew esetén ugye ketten vannak erre),műszereket figyeli,és közben repülni is kell,na meg navigálni.

 

A kisgépes repülés nem professzionális,csak hobbi szintű,ezzel párhuzamosan a képzés,vizsgák,az ellenőrzések sem nagy követelményeket támasztanak,ellentétben a közforgalmi képzéssel.

 

Ezért a gyakoribb,és komolyabb balesetek a kisgépeseknél.

 

trizs77 Creative Commons License 2019.01.27 -3 1 95776

Ment oda.

Gondolom (nem tudom) már többször leszállt ott.

Este volt.

Sötét volt.

A leszálló fények vagy be voltak kapcsolva a pálya végén vagy nem.

Inkább nem.

 

A pályát és az előtte lévő mezőt egyforma hó borította.

A havas pályát semmi se különböztette meg az előtte lévő havas mezőtől.

 

Ő figyelmetlen volt.

Gondatlanul végezte a megközelítést.

Hibázott.

 

Ezt nem vitatta senki.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Tudásodat, tapasztalatodat tisztelem.

Nekem csak 4-5 tucat kisgépes önálló leszállásom volt, azok közül is az utolsó 1971-ben.

Előzmény: GYA (95775)
GYA Creative Commons License 2019.01.27 0 4 95775

"Ha hiszed, ha nem hiszed a kisgépek pilótái is hibáznak.

Sokat.

Van ilyen.

Naponta."

 

Ha hiszed, ha nem több mint harminc év gyakorlat és több mint 7500 "kisgépes" leszállás után tisztában vagyok vele, hogy a pilóták hibáznak.

Én is hibáztam már.

Éppen ezért tudom, hogy nem szabad félvállról venni a legkisebb pilótahibát sem. 

 

Az embernek több "megúszós" esete volt már, eddig még nem ölt meg senkit.

Eddig. 

Előzmény: trizs77 (95758)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.01.27 -3 1 95774

"Azért a Malévesek megpróbálták Prágában és majdnem egyben maradt nekik, majdnem."

Pedig az sem USA gép volt. A gyakorló rakétában nem föltétlenül van robbanóanyag vagy hajtómű. Lehet, hogy csak az elektromos részt tartalmazza, vagy azt sem, csak a repülőgép megváltozott viselkedésének a megismerésére szolgál. (súly, légellenállás). Amúgy nem rég olvastam valamelyik idevágó képes folyóiratunkba, hogy az USA is hírközlési tilalmat rendelt el tán az F-35-el kapcsolatban. Továbbá, hol van ez az általad hazugságnak mondott hír ahhoz képest, hogy az USA azt állította Irakról, hogy ABC fegyvereik vannak? Tudnám javasolni, hogy menj el a Szabadság térre, ott a volt TV székházzal szemben van egy első világháborús amerikai tábornok szobra (aki megakadályozta a Nemzeti Múzeum kirablását), közelítsd meg, de hátulról.

Előzmény: etomcat (95772)
etomcat Creative Commons License 2019.01.27 -5 0 95773

> 1: Ilyen időben minek erőltetni a repülést?

> Az oroszoknál...???

 

Ha biztonságos honi leszállóhely nem volt a rossz idő miatt a Tu-22M-nek, akkor is bemondhatták volna a Mayday-t és elmennek pl. Finnországba landolni.

(A finnek nemcsak semlegesek, hanem ún. "finnlandizálva" vannak vagyis alkotmányban vállalták, hogy ruszkibarát politikát folytatnak, cserében a 2vh utáni megkímélésükért. Szóval ott nem engedték volna a bombázó géphez a CIA-t vagy ilyesmi. Vodkájuk is van, azzal el lehet tölteni az időt, aztán szebb időben hazarepülnek. Megért volna egy kis diplomáciai ügyintézést egy félig-meddig stratégiai jelentőségű gép megmentése.)

Előzmény: Pomber Béla (95769)
etomcat Creative Commons License 2019.01.27 -3 0 95772

> Nincs a világon olyan gép, amelyik egyben maradt volna

 

Azért a Malévesek megpróbálták Prágában és majdnem egyben maradt nekik, majdnem... (valami 14G volt a leérkezésük)

 

Amúgy a netre felkerült Tu-22M katasztrófa videóban az a durva, hogy az orosz állami média már megint hazudott - ugyanis közzétették, hogy a lezuhant bombázón nem volt lőszer. Ehhez képest a földet éréskor látszik, hogy a szárny alatt függ ott egy dögnagy cirkáló-rakéta. Az, hogy éles vagy gyakorló rakéta ilyen szempontból mindegy, a lényeg, hogy a Napot meg a Holdat is letagadnák az égről.

 

https://index.hu/kulfold/2019/01/27/video_az_orosz_bombazo_katasztrofajarol_tu-22m3_lezuhant/

"A portál azt is közölte: noha az orosz hadügyminisztérium azt állítja, a lezuhant bombázó nem szállított lőszert, a videón látható, hogy mégis szállított a szárnya alatt legalább egy rakétát."

 

Ki is van kockázva:

https://twitter.com/JosephHDempsey/status/1089320288553177088

 

Előzmény: DIE_ROBOTER (95771)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2019.01.27 0 0 95771

Nem tudom mit értesz az "ilyen" szó alatt, de ez így ránézésre a leszállási sebesség függőleges összetevőjében kb. a 10-szerese annak, amivel le kellene szállni.

 

Ez nem leszállás, ez becsapódás. Ehhez képest a hajóra való leszállás is vízszintesnek számít.

 

Nincs a világon olyan gép, amelyik egyben maradt volna. 

Előzmény: elemes (95766)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.27 -1 0 95770

Nekem mondod? :-) Tudom, de leszokhatnának már róla...

Előzmény: Pomber Béla (95769)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.01.27 -2 0 95769

1: Ilyen időben minek erőltetni a repülést?

 

Az oroszoknál...???

Előzmény: Törölt nick (95768)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.27 -1 0 95768

Néztem én is a videot...

Olyan függőleges sebességgel érkeztek be, hogy esélyük sem volt.

Bennem kérdések merültek fel:

1: Ilyen időben minek erőltetni a repülést?

2: Műszeres leszállító rendszer (pl. RSzBN) volt, és ha igen, akkor működött?

3: Nagyon úgy néz ki, hogy a pilóták azt hihették, hogy jóval magasabban vannak még a talaj felett. Magasságmérő beállítása stimmelt? Mármint a barometrikusé...

Előzmény: elemes (95766)
sualsidal Creative Commons License 2019.01.27 -1 0 95767

2017-ben is volt egy emlékeim szerint túlfutásos Tu-22M baleset (azt olcsóbban megúszták), de akkor is nagyjából ebben a síkban megroggyant a törzs. Szóval az egy valószínűleg gyenge (gyengén tervezett/méretezett?) pontja a gépnek ...

Előzmény: elemes (95766)
elemes Creative Commons License 2019.01.27 0 0 95766

az is különös hogy ilyen leszállástól leszakadt a gép orr-része... 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (95761)
erimre Creative Commons License 2019.01.27 0 0 95765

Mindig a jók mennek el előbb. :(

Előzmény: Szabovik János (95764)
Szabovik János Creative Commons License 2019.01.27 0 0 95764

Szia

Nem írok Én neveket,helyben mindenki tudja,kikről lesz szó.

 

Ez az igazi "repülőszerencsétlenség"!

 

Volt egy Ember,aki öreg fejjel-közel 60 évesen- teremtett valamit Jakabszálláson.

Az öreg sokat tett a repülős társadalomért.

 

Ingyen,költségmentesen a repülőknek..Vitorlázó klubot hozott létre,vett Csepel csörlőt/aggregátot,gépeket,biztosította a repülőteret,ingyen ettek,ittak,buliztak,táboroztak a fiatalok..majd 20 évig.

 

Az ingyenélők,potyalesők terepe volt sokáig.Becsapták,kihasználták sokan.

 

Most meghalt,egy rádió,egy újság,egy netes portál sem emlékezett meg róla....a Faceen -egyenként-meg tudom mutatni,akik most közforgalmi pilóták-akik jórészt Imre bácsinak köszönhetik azt,ahol most vannak.

 

Mindenkinek segített,aki hozzá fordult.

Csak épp pénz kellett,csak épp a kapcsolataira volt szükség,vagy épp csak oda kellett Neki szólni,hogy egyáltalán foglalkozzanak valakivel egy légitársaságnál..ez persze már a múlt...

 

Előzmény: trizs77 (95763)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.27 -2 0 95763

Munkád dícséretes.

A repülés egy kicsi szegletét dokumentálni fogod.

Ezért csak köszönet jár.

 

Vigyázz, hogy ide csak a repülőszerecsétlenségek kerüljenek be, nevek nélkül, mert különben törlik.

Jogosan.

 

 

Előzmény: Szabovik János (95762)
Szabovik János Creative Commons License 2019.01.27 0 1 95762

Sziasztok

 

Két napja meghalt Csík Imre bácsi,a Jakabszállási repülőtér (volt) tulajdonosa.

A nagygépes/kisgépes pilóták nagy százaléka nála kezdte a repülést,sokat köszönhetünk Neki.

 

Közel álltam hozzá,és sok olyan dolgot tudok,ami a közvetetten a halálához vezetett.

Sokan kihasználták,becsapták.

Gépeit összetörték,majd "meglógtak" a kár kifizetése elől,volt hogy megzsarolták (volt Katasztrófavédelmi Vezető részéről),Ő már nem mondja el,Én viszont le fogom írni.

1 h írtam,de a blogmotor elnyelte...folyt köv.

 

Isten nyugosztalja Imre bácsi,R.I.P

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.01.27 0 0 95761

Csoda, hogy a kórházig élve eljutott valaki innen.

Kár, hogy ilyen rövid. Érdekes lenne, hogy oltják el, meg hogy szedik ki az embereket, mennyi idő alatt. De lehet, hogy ez már katonai titok.

Előzmény: manao (95760)
manao Creative Commons License 2019.01.27 0 0 95760

felkerült a TU-22M3 becsapódása: https://youtu.be/o7CjoSZqh3c

trizs77 Creative Commons License 2019.01.26 -1 2 95759

Szóval lehet, hogy le sem zuhant a gép, hanem valahol leszálltak és elrejtőztek?

 

 

-------------------------------------------------------------------------

 

 

Rájöttél ?

 

Azt hittem hosszabb lesz a kutató munka.

 

Igen úgy van, ahogy írtad.

 

Ott van Érden a Nyomdász utcában a Malaysien 370-es mellett.

Előzmény: etomcat (95757)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 95758

Ha hiszed, ha nem hiszed a kisgépek pilótái is hibáznak.

Sokat.

Van ilyen.

Naponta.

Előzmény: GYA (95756)
etomcat Creative Commons License 2019.01.26 -4 0 95757

Nem furcsa ez a sztár-focistás eset, hogy nincs meg a lezuhanás pontos helye?

Még ha elhisszük is, hogy az angolok és a franciák kb. 800 év majdnem folyamatos háborúskodás után mostanára tényleg akkor barátok lettek, hogy már nem is figyelik egymás katonai repüléseit 0-20km-ig éjjel-nappal, akkor is a La Manche csatorna nagyon forgalmas és sok más náció is használja, pl. orosz hadihajók is szoktak arra átkelni, azokon vannak helik, esetleg repülők is, nyilván erősen figyeli a NATO a térséget, a légteret is.

Ha radarral nem is látták a lezuhanást, de a szonár hálózatnak érzékelni kellett volna a gép becsapódását - hiszen valahogy a lemerülve átkelő orosz atomtengók mozgását is észlelik a Csatornában, amik pedig gumitéglás bevonattal, aktív zajkioltóval és egyéb trükkökkel lecsendesítve lopakodnak.

Szóval lehet, hogy le sem zuhant a gép, hanem valahol leszálltak és elrejtőztek? (Biztosítási csalás pl.) Reális, hogy valaki Mayday rádiózás helyet social networking hangüzenetet töltsön fel a netre arról, hogy szétesőben a gép...

GYA Creative Commons License 2019.01.26 0 6 95756

"Semmi különös.

Este volt, sötét volt.

Elnézte.

Megúszta.

 

Van ilyen"

 

Érdekes és veszélyes hozzáállás.

Remélem nem tevékenykedsz aktívan a repülésben.

Előzmény: trizs77 (95738)
Martinaxe8 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 95755
sualsidal Creative Commons License 2019.01.25 0 0 95754

A fotón látható körülmények között simán el tudok képzelni egy kis szárny és vezérsík-jegesedést, esetleg pluszként szívótorok-jegesedést, ezek elég csúnyán lerombolhatják a gép felhajtóerejét és a motor teljesítményét is. Ha erre csak a talajfogás előtti utolsó 10-20 másodpercben jön rá a pilóta (ha egyáltalán beugrik neki, hogy miért közeledik jobban alatta föld mint előtte a futópálya) akkor már legtöbbször késő, ilyenkor szerintem már nem túl sokat tehet.

Előzmény: még1MbR (95752)
XANTIi Creative Commons License 2019.01.25 0 0 95753

No ezt már sokan megcsinálták, lámpa ide vagy oda. Talán a havas pálya miatt akart a legelején talajt fogni, kicsit rövidre sikerült.

Előzmény: még1MbR (95752)
még1MbR Creative Commons License 2019.01.25 0 0 95752

Hogyan lehet egy betonos repülőtéren a pálya elé leszállni?? Nem tűnik fel a hóból kiálló fénysor?

zsö szüi én Creative Commons License 2019.01.25 0 0 95751

Minden úgy van, ahogy gondoltuk:

 

http://www.kbsz.hu/j25/hu/legi-kozlekedes/hirek/2363

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!