Szerintem érdemes vplna bérelni egyet pár napra .Nekem volt szerencsém párszáz km-t menni egy OFF pőzsó 307-el ON ,az első 50-60 km-ig nagyon tetszett ,utána egyre kevésbé ,míg napvégére rájöttem ,hogy csak egy giccses trágyadomb.(itt szeretnék elnézést kérni az esetleges 307 tulajoktól), csak arra akartan utalni ,hogy nem biztos ,hogy hosszútávon az a jó ,amit elsőre annak itélünk.
Nekem az egyik Wartbugomban 180000 km van ,és ebből 60000 km-t mosóbenzinnel tett meg ,természetesen a hozzá beállított kisebb előgyujtással.Mivel a mosóbenzin kb harmadába került ,ha tönkremegy ,akkor is megtérül ,de mai fejjel örülök ,hogy a gyári motor ketyeg benne .
Tényleg nem értem, hogy miért vetted meg a kocsit ha ennyire nem passzol az elvárásaidhoz. Az új autóknál most már mindenhol a "villanypedállal" fogsz találkozni. A mechanikus alaktrészek egy részét felváltják az elektronikus dolgok, szenzorok, mikrokapcsolók, stb. Ez öli meg a régi jó autószerelő szakik idegeit akik nem tudták-tudják követni a technológia fejlődését.
Az eddigi ismerőseim csak dícsérték a kocsit, keveset fogyaszt, jól megy, stb. Én kipróbáltam, jól ment, ennyi. De most, hogy szídtad mint a bokrot, más skodásokat is megkérdeztem és részben igazolták amit írtál. Ennek ellenére érdekelnének a kocsi paraméterei és az érték-ár elképzelésed arra a "szarra", úgyhogy igyekszem mihamarabb megdobni egy maillal. :)
Láttam én is érdekes dolgokat. Sima benzinnel is szét lehet égetni a dugattyút rossz gyújtással (lásd kopogásos égés), olajszegény keverék, stb
Egyszer házipálesszel nyírtunk ki egy werhovinát, de addíg egy speedgépet is legyorsult :P. Vízhűtéses jawa mustang (röviden: slaggal lett visszahűtve, mert melegen nem indult be, egy egész nyarat kibírt így)
Hűtőrácsot nagyon próbálgatni nem kell, elég ránézni, mert csak díszítőelem :P
Komolyra fordítva a szót, a hőcserélőket "mert ez a hivatalos neve a hűtők és fűtőknek", viszonylag könnyen ki lehet próbálni. minden látható lukat alaposan bedugaszolva egy nagy vízzel teli lavórba nyomod, és valamelyik nyíláson keresztül levegőt nyomsz bele (esetleg erős tüdővel, de max 2 bar), ha nem gyári luknál bugyborékol, akkor nem jó, de lehetséges, h javítható. Vagy elajándékozod, annak meg nem kell nézni a "fogát" :D
A mosós-finish (állítólag repbenzinnel kevert) nekem az R5-ben szó nélkül muzsikált kb 300 litert nyomtam bele (aztán betiltották a kutakat), és nem is ciripelt, pedig nagyon igényes gép volt, 92-estől már csörgött. Az MZ is imádta ezt. Taxis ismerősök irdatlan mennyiséget nyomtak tiszta mosóból az autóba, és sosem volt bajuk emiatt. Sőt Skoda 1000MB is elég szépen járt vele (na jó, leállítás után még vagy fél órát pöfögött az öngyulladás miatt, de a dupla hengerfejpakolás ezt is megoldotta). Szal nem tapasztaltunk annyi hátrányt, mint amit "mesélnek". A Gázról is terjednek mindenféle rémtörténetek, és valószínüleg a bioethanolra is lesznek aggódó "szakértők". Kérdem én, mivel növelték 100-ra az alapból 70-80-s oktánszámú lepárolt benzint??? (válasz: alkohollal!) 50%-os keverésig nem is kell semmilyen beavatkozás a motorba.
Korábbi érdésre válasz: most kezdenek terjedni az ethanolos kutak, és kb 10 előállítóüzem engedélyezése van folyamatban Mo-n. Ja otthon is elő lehet állítani kukoricából :)
Erről a mosósbenzin mizzériárol volt szó az Automotor 1992 es számában.
Annyit fűznék hozzá, hogy menni megy vele csak csörög mint az állat és előbb utob jöhet a generál fele vagy negyedannyi idő alatt, mint ahogy kellene.
Nem sorolom fel milyen alkatrészek mennek tropára gondolom mindenki sejti.
Gondoljunk csak a mosóbenzin robbanási paramétereire, és arra amire a Wartburg van tervezve. Ha összeveted a hozzávaló benzinnel félelmetes mit művel az égéstérben pár ezer km után :S
Ha nem jön visszafolyón víz, akkor vagy vízpumpa nem szállít eleget, vagy a termosztát hiánya miatt a hűtő felé egyszerűbben cirkuláltat. Ha lehúzod a kiegyenlítőről a visszafolyót, akkor sem jön kicsit belőle víz?
A lelevegődés nálam egy apró tömítetlenség eredménye volt, amikoris az egyik gumicső bilincse "laza" volt, és ez csak az üzemi nyomáson jelentett szivárgást, de mivel a motor, és a víz is forró volt, a kijövő víz azonnal elpárolgott, tehát semmilyen nyomot nem hagyott. Amikor a motor kezdett visszahűlni, akkor viszont a zárt rendszer miatt visszaszívott kis levegőt.
Üdv! A következő problémával találtam magam szembe. Aki tud, kérem segítsen. Álló motornál felemelt kiegyenlítőtartály mellett a fűtőradiátor légtelenítő csavarjá nál buborékmentesen jön a hűtőfolyadék. A kiegyenlítő tartály eredeti pozicíóba való visszahelyezése után járó motornál mégsem jön a visszafolyó csövön hűtőfolyadék a fűtés lelevegősödik. Szivárgás nincs, vizet nem forralja fel, hengerfejtömítés sértetlen. Járó motornál a fűtőradiátor légtelenítő csavarjánál nem jön hűtőfolyadék. A termosztát most nincs benne, de amikor benne volt akkor is ugyanez volt a hibajelenség. "Röviden" ennyi. Válaszokat előre is köszönöm! JóUtat!
Én használtam 55Ah-s akkuval és nem volt gond. Persze ha csak napi 2-3km-t mész esőben este (ablaktörlő, ablakfűtés, világítás bekapcsolva és még egy kis tüc-tüc is szól...) akkor a 30Ah-at se tölti fel. Vagyis az átlagos menetidőnek és az egyéb fogyasztóknak is nagy szerepe van. Na meg hogy mennyire kell köszörülni a beindításhoz!
A cabrióban (2T) nekem 24Ah-s akku van, igaz hogy az egy zárt rendszerű panasonic, ami 1996-os (!!!), de a garancia 10 év volt. Mondjuk nem autóba készült, ezért elég mókásan néz ki (fele akkora, mint a helye), de prímán üzemel. (kop,kop,kop) Állóhelyzetben azért veszélyes a zenehallgatás :-)))
Nem feszültségre, hanem áramerősségre gondoltam. A wartburg generátorát ~45Ah- aksi töltésére tervezték. Na de most egy 30%-al nagyobb aksi kerül bele. Bírni fogja, nem lesz elégtelen a töltés hozzá?
Így is fogalmazhatunk...A fórumosok, mégha általában csak írások alapján ismerem is őket, megérdemlik, hogy ne hazudjak:-). Az autó olyan szempontból jó, hogy költeni egy darabig nem kell rá, nem lett agyonhasználva, állapota kitűnő. Aki Fabiat akar használtan, annak merem ajánlani. Én magát a konstrukciót nem bírom elviselni, egy kicsit műszakilag többet vár az ember még ilyen kategóriában is. Más ettől még szeretheti. Számomra meglepő volt, hogy elolvastam a Totalcar vonatkozó tesztjét. Kitűnő futóműről, "katonás" szervóról, dinamikus motorról ír és a villanypedált üdvözlendő extraként említi. Hát lehet én vagyok a hülye, vagy csak más az ízlésem...A Wartburgomat jelenlegi konfigurációjában komolyabb autónak tartom. Ha tényleg érdekel, e-mailben keress meg (wafer kukacc freemail pontt hu)
Miért ne tudná tölteni?! Minden generátor ugyananynival tölt, mert ha nem ugy lenne, akkor szépen szétpukkannának az izzók, meg minden kutyafüle...
A generátorom meg már gázos volt, mielőtt az uj nagy akksit beraktuk, csak nem volt időm foglalkozni vele, s most meg megadta magát tlejesen (nincs tltés)...
Szal valszeg nem a nagyobb akksi tette, csak már ennél jött ki a végső dolog...
Na ezt most nem értem. Azt gondoltam, hogy az akku megy tönkre, ha nincs eléggé töltve. Egy folyton éhes aksi miért tenné tönkre a generátort? De ha cserélni kell akkor mire érdemes?
Bimbiri! Nekem 60Ah (Banner) van bent, de a generátorom már hamarabb kilehelte lelkét, ez csak a végső döfést adta meg neki:P (télleg, fel is kéne töltenem vmikor az uj akksit:)
Off témához: Golf III 1.6 (55kW/75Le)... A mienk 14 éves, közel 250ezer km-el, és tud azért még egy két dolgot, WR kollégának meséltem is, hogy Székesfehérvár BP között követtem fatert, meg a munkatársát akik az uj Ford Focus (1.6/100Le) céges kocsit hozták, s kiprószálták mit tud a vas... Ott voltam a 14 éves Golffal a nyomukban, pedig nem 130-al mentünk:D Jahh, s van benne hely, a csomagtér 4 felnőtt embernek elég még síeléskor is, pedig akkor ugye nem csak fürdőgatyót visz az ember. A fogyasztása meg nem vészes városban bőven 8 alatt van, országuton meg még azalatt... Alkatrész is van hozzá, mert mostmár bontóban is lehet találni, meg ugye uj az van dögivel... De azért ha lehetne inkább a VR6 Syncro változatát hajtanám;) On
"a 2T nek az oktánszámigénye 76-s, tehát a mosót is jól bírta.
Esetleg a púposnak. A 353-asnak 88 oktán volt (az NDK-ban 88-as is volt a normálbenzin), tehát a mosóval nekem nagyon sz@rul működött. Egyszer tankoltam 1 tanknyit, és soha többet.
Szerintem inkább csak 1. Mert nem hinném, hogy visszahoznák a bontott adagolót valahonnan Törökországból, Palesztínából vagy Irakból ahova 500e km-es korába viszik tovább. ;)
Merci bontós ismerős egyszer, valami rossz napja lehetett, azt monta nekem barátja előtt, elárulunk neki, ( mármint nekem ) egy titkot és közben a polcra mutatott ahol hegyekben álltak a Bosch adagolók: egy Bosch adagoló kiszolgál két diesel Merci motort is.