Ez még az előzetes tesztek alapján sem tűnik igaznak. Függetlenül attól, hogy rossznak sem tűnik. Az USA-beli ízlés amúgy is erősen más, az ő autóik "kissé bazáriak", ugyanakkor ott sokkal többre becsülik a kényelmet és a praktikumot - míg a szerintem betegesen sznob viselkedésű Európában inkább a "menőséget" és sportosságot preferálják - nekem ebben az USA mentalitás sokkal szimpatikusabb. Az autó használati tárgy, és ha én nem érzem magam benne jól, akkor mit sem ér, ha a járókelők elájulnak a látványtól...
De mondom: az egész ötlet ott felháborító, hogy alapvetően immorális, és végül is teljesen nyílt, csak éppen fordított előjelű szavazat-vásárlásról szól. Aki ilyet felvet - az magának a demokratizmusnak az elvét nem tiszteli és érti - bocsi, de ez van..
egyaltalan nem immoralis, sot, ennel demokratikusabb meg mar tenyleg nem is nagyon lehetne
kap mindenki egysegesen 2000 Ft-ot, amit odaadhat a szamara legszimpatikusabb partnak -- es ennyi! ne mondd, hogy ez nem demokratikus vagy nem erkolcsos!
annyi az ujitas, hogy nem kotelezo az etlapon szereplo partok kozul valasztani (ugyis mindig azon megy a vernyakolas, hogy milyen szar a valasztek) hanem szavazhatsz a sajat egyszemelyes partodra is
Vannak problémák aminek nincs megoldása. Olyankor már csak azt tehetjük, hogy megpróbáljuk megszüntetni azokat a körülményeket amik okozták, hogy újra és újra ne szembesüljünk vele. Nincs ugyan távol a nézőpontunk, de én nem tudok sikerként kezelni egy olyan helyzetet, ahol minden menekült befogadást tragédiák sora előz meg, és beláthatatlan konfliktusok sorát vetíti a jövőbe.
Ezért zavar engem a minket nagyon erősen átható, örökösen előkerülő "mit miért nem lehet megcsinálni" mentalitás... Az esetek legalább kétharmadában ez a hozzáállás a felelős azért, hogy aztán végül tényleg nem sikerül...
mint pl. a "Fideszt miert nem lehet levaltani" tema... ;-)
Nem az, de ha nem haragszol, úgyis süket vagy az ellenérvekre...
Tudod jól, hogy mennyire EV párti vagyok - és tény, hogy a Model 3 egy újabb jelentős lépés az EV váltóképes alternatívának elfogadtatása felé - de akkor is csak egy lépés. És még messze a végcél...
Egy prémium autó meg nem attól lesz prémium autó, amit előad - hanem attól, AHOGY ELŐADJA. Ilyen alapon egy V8-as Csajka motorral szerelt Volga (készült elég sok ilyen rendészeti célokra) papíron simán összemérhető az öreg Rolls Royce Shadow-al. Vagy még inkább egy nagy korabeli szintén V8-as, de amúgy alap Buick. Akkora, nagyjából akkora V8-as motor van benne, a menetteljesítmények is hasonlók - papíron nincs is nagy különbség, ha van is, nem drámai. Az ember fel nem foghatja, miért került a Rolls 10-20 Volga 5-8 Buick árába...
Aztán beleül, és rájön. Amilyen anyagok és ahogy körülvesznek, ahogy az egész működik, ahogy elindul-megáll - fényévekre van a "konzum" kocsiktól. A maga korában még messzebb volt.
Az más kérdés, hogy a modernitással, szolgáltatásokkal, praktikummal, korszerű kütyükkel ebből meglepően sokat lehet ellensúlyozni. Egy igazán ütős infotaintment rendszer jelentős részben el tudja terelni a figyelmet például a teljesen szimpla kárpitozásról, az olcsó műanyag elemekről, stb...
Sokszor átesel a ló túlfelére - a Tesla 3 nem prémium kategória...
Az más kérdés, hogy a jól kialakított EV annyira "hype" ma még, bizonyos tekintetben annyira másképpen viselkedik - hogy igazándiból önálló kategóriaként kellene kezelni, és emiatt sok összevetés értelmetlenné válhat. Még egy Nissan Leaf is pár dologban annyira más, hogy mellette elavultnak tud hatni akár egy S-Classe, 7-es BMW is.
A Model 3 mindenesetre az első tesztek-bemutatók alapján olyan kegyetlenül puritán belterű, hogy magam is kíváncsi leszek rá, mennyire fogják ezt kajolni a vásárlók.. Nem tartom egyébként kizártnak, hogy ráharapnak, csúnyának így sem csúnya, messzemenően informatív - majd elválik.
De azért egy 330-ashoz ne hasonlítgasd már, az más ligában játszik. Nem biztos, hogy jobban - de másban.
A Tesla nyomatja ezerrel hogy ok aztan premium. Valojaban meg kozuk sincs hozza.
Muszakilag egy hotegyszeru, gyenge minosegu tomeggyarto szintjen vannak. Azert kell nekik nyomatni hogy ok premium, hogy a vevok konnyebben lenyeljek az arat.
Eleg szarul nezne ki ha mondjuk a Model S-t egy Kia Optima-hoz kellene hasonlitani, Mert a Model S az 70e dollartol indul, egy Kia Optima meg 22e dollartol.
ezert dobjak be azt az orbitalis okorseget hogy a Tesla az premium, es ezert hasonlitgatjak a Model S-t az S-Klassehoz. Holott egy Kia szintjet nem eri el.
Különben, ha Europaba es jövöre megerkezik, akkor nem csak az árat kell figyelembevenni, hanem a kedvezmenyeket, adomentesseget, üzemanyag arkülönbseget ... is.
Árban, teljesítményben, méretben a veri őket a Tesla, ja és a Model 3 nem lesz 4-5 éves korában sem kitiltva a nagyvárosokból, mint ami most a dízel BMW-kre vár.