Hát ugye ízlések és pofonok... szép nagyon ez a kiskerekű, annó ilyet szerettem volna és persze mire megvettem a kockát akkor tettek fel egy szépet a használtautóra 550ért.
Az NDK mérnökök ,gondolom nem egy ember izlése alapján kevergették a színeket ,szerintem ez megy a legjobban egy krómos Wartburghoz ,bár a mérgzöld-króm ,babaszappanál kicsit sötétebb kék -króm verziókkal is ki vagyok békülve.
Csak a pontosság kedvéért, ez egy szarbarna limusine, nem deluxe. Nekem amúgy tetszik, így korhű. Anno sokat vártak (kb. 4-5 évet) az emberek egy ilyen autóra, aztán boldogan vitték haza, akár még szarbarna színben is. Én is boldogan hoztam haza. Amúgy van egy púpos is, de most ennek valahogy jobban örülök. Pedig az fehér.
Első HSZ-M, szal bemutatkozással kezdeném: 21-éves vok, és BAZ megyében élek. 3 hete vettem ( ingyen hoztam ) egy 2T wartburgot Encsről, amiről solct kolléga már rakott fel képeket... Holnap kerül sor a kerekek, és a lökösüs festésére...És a héten megy műszakira, zk-ra.... Felújítás előtti állapot:
Sajnos minden csak pénz kérdése. Akinek muszáj OFF autót venni, az valószínűleg a gyermekáldás miatt teszi. És ha így van, akkor minden fillér számít és azt a csemetére kell fordítani. Másrészt ha az OFF autó hitelre vásárolt dolog, akkor a részletfizetést is ki kell gazdálkodni, arról nem is beszélve, hogy az (új autó) közterhei ugyancsak terhelik a családi költségvetést. És akkor még mindig nem mentünk vele, nem tankoltunk benzint, stb. Nekem egy autó fentartása is nehézkes, de megoldható. Én csak irigyelni tudom azokat akiknek 2-3, akár több autójuk is van, tudják hol tárolni, stb. Nekem csak a csillaggarázs marad és ez nem az ideális ha szeretnénk szem előtt tartani az állagmegóvást.
Mert a kocsit ideiglenesen ki lehet vonatni a forgalomból, akkor nem kell rá fizetni semmit, meg lehet tartani, de akkor el kell helyezni valahová. És talán ez a legjobb megoldás, ki kell vonatni a forgalomból, azt a pénzt amit az államnak és a biztosítónk fizenténk, az autóra költhetjük és akkor javítgatjuk-szerelgetjük amikor akarjuk. Nem fogja összetörni semelyik állat hátulról, nem lopják el, stb.
Mélységesen egyetértek veled Atti. Az első autóm (átkosban 18 évesen, amiért simán utáltak a szocreál- szomszédok) egy 79-s TK-san vásárolt 353W volt (PJ 79-04). Ezt egy tél alatt teljesen megjavítottam, atomjaira szedtem, és összeraktam (első összekötő hegesztésével "felújítottam" az alvázat). Sose volt tökéletes, mindíg zörgött valami, de szerettem, mert első autóm volt, fél év után kaptam egy elképesztő ajánlatot egy 79-s első tulajos megkímélt halványzöld (ne elemezzük a színt :P) 353W DL-re, amit sikeresen az előbbi eladásával megvettem (PI 50-50 -> ALK-050). Rengeteg odafigyeléssel, és pepecseléssel szinte tökéletesre varázsoltam (csomagtérzár alatt színrefújt Wareszemblémával, műszerfalon DeLux felirat, jikov karbi, nagy köténylemez stb). Aztán jött az első híresztelés, hogy kitiltják őket ('90-ben). Gyorsan, amíg van értéke elpasszoltam nővéremnek piacra cuccolni. Néha javítottam szuper szerelők után, és láttam lassan lelakódni (tiszta benzinnel BP-Tatabánya utat még megtette, aztán megállt). 2 évvel később ők is továbbadták. Ezután csak egyszer láttam átrohadt lökhárítóval, nagyon lepusztulva.
Na ez volt az a pont '94-ben, amikor már megbántam, hogy eladtam, és azóta is ha tehetném, visszamennék az időben, és egy iszonyat nagyot behúznék az akkori énemnek :(, pedig jó kocsijaim voltak azóta is.
Emiatt vettem egy pupos, amit mint tudjuk máshol újjáéledt (ja, még megvan az alváza :P). És ugyancsak emiatt akár 80 évesen is, de kész lesz a Camping.
Szóval, csak arra akartam kilukadni, hogy lesz jövőjük a kockáknak is(!), ezért vigyázzunk rájuk.
Ehhez tartozik, hogy nem hiszem, hogy akinek muszály OFF autót venni, ne lenne ÉVENTE 30e Ft-ja megtartani a vasat (4e telj adó, 13e kötelező. stb), havi 4 doboz cigi, persze, csak, ha tényleg szerette.
Hát ez az igazi szarbarna delux szerintem ocsmány így is meg kifakulva is, nem tudom mi vitte rá az NDK mérnököket egy ilyen szín kikeverésére...bár mondjuk már a trabant libafos-zöldjével is nagyot alakottk
Én úgy érzem, hogy régebben azért jobban adtak a formára, formatervezésre. A régi Wartburg, Skoda gömbölyű formái nagyon tetszenek nekem. Aztán ahogy mondtad is, bejöttek a kocka autók a szögletesebb formák. Persze az ember ezekben is meglátja a szépet, mert kifejezetten jó ránézni egy szépen felújított, jól tartott 353-asra.
Hogy milyen gyorsan változnak a dolgok? Nem volt olyan rég amikor elég sok Skoda 100-ast láttam szétrohadni parkolókban, út szélén, stb. 1994 körül 1000 Ft-ért vehettem volna egy működőképes példányt. :) Akkor az annyit érhetett, mint most 5000 Ft. Semmi, mindenki szart ezekre, tényleg 0,00 Ft volt az értékük. Most már veterán kategória, 1-2 szépen felújított példányt még látni, de igazából elfogytak. Gondolom lakatrész se nagyon van már hozzá.
Ami a Wartburgot illeti:
Nyáron éppen tankoltam a szokásos adagot a kocsiba, megszólít egy magyar házaspár akik svájci rendszámú kocsiból szálltak ki. Ők már X éve kint kezdtek új életet. Dícsérték a kocsit, hogy milyen szép és, hogy ezkből kevés van ám és biztos sokat ér. Próbáltam magyarázni, hogy a kocsim mesze áll a széptől, csak nekem ér sokat és talán igaza van abban, hogy kevés van belőle. Azt mondta a pofa, hogy németországban a gazdag emberek Wartburgot vesznek, iszonyatos szépen felújítják-átalakítják és hobbiautóként tartják. Hétvégén azzal nyomulnak, kikapcsolódnak, pecáznak, találkozókra mennek vele. Állítólag ott drágák ezek a kocsik.
Ha lenne pénzem és egy (fűtött) garázsom, tutira eltennék egyet szépen felújítva és be is spájzolnék az alkatrészekre vonatkozóan.
Pénteken reggel láttalak a HÉV-ről, gondolom megvolt aznap a délutáni program. Saját kocsihoz lesz a felni-abroncs? Ezek szerint készül a gép. :)
Vigyázz rá. Igazán jó állapotú, jó vétel volt. Sajnos ez az a szín, amelyik ha nem ilyen szép, megkímélt, hanem mondjuk építkezős kocsiban fut, hát az NAGYON ronda tud lenni. Naponta látok egy megkínzott ilyet, elöl lökhárító nélkül, kalapált maszkkal, többszínű ajtóval, rektes koszosan, irtózatos motorhanggal. Sajnos ez a végletes igénytelenség (pénztelenség?) erősen hozzájárult a dicső imázshoz.
Egy jó ismerős csodálkozott rá, hogy nem is olyan rossz autó a WB (enyém 4T), mint ahogy gondolta. Egy másik meg amikor összehasonlította a csomagteret az Uno típusú olasz járművével. :-)
Ha már úgyis témánál vagyunk, hazahoztam Hódmezővásárhelyről (200 km) a 77-es 28e km-es Wartburgot. Legnagyobb meglepetés a huzat alatt várt, az anyósülésen még rajta van a gyári fólia. Most láttam milyen lúzer vagyok, 100e Ft-ért vettem 77-est, amikor 75-ös hasonló állapotban már 90-ért is van.
"Amikor a 312-esek voltak abban a helyzetben amilyenben most a 353-asok, akkor még senkinek nem jutott eszébe, hogy egyszer ritkaság lesz és sok pénzt ér majd.
Miért?"
Az örök vesszőparipám ... PiZo barátommal sokat beszélgettünk már erről. Pont tegnap kavarodtak fel az emlékek bennem: megtaláltam azt a fotót, ahol 2-3 évesen támasztom a CH 88-73 rendszámú 312 deLuxe-ot. Szóval azért, Laci, mert 1980 környékén erősen fogytak már az alkatrészek, kifejezetten lenézték a jó öreg laprugós-nagykerekű 311-312 Wartburgot, a kocka volt a sztár autó. Édesapám is ezt a bizonyos fehér deLuxe-ot 1980-ban, 17 éves korában szétszerelte, az alvázat a kerítésnek támasztotta (mikor a nagyszülők kertes háza 1997 környékén el lett adva, az alváz még ott volt ... azóta szerintem már kidobták ... ), a bódét nagy flexszel elvágta (hasznosítható módon: tetőt-padlót egyben hagyott!), majd az alkatrészeket bedobozolta, és fel lettek a család és ismeretségi kör még futó púposaihoz használva. Az autó meg végleg ki lett vonva forgalomból ... Most, 25-30 év elteltével ez a sorsa a kockáknak is, ha tetszik, ha nem. Rajtunk, Rajtad, rajtam, és a többi itt jelen levőn áll, hogy a mostani lenézett, lefikázott, forgalomban el nem viselt kocka Wartburgokra úgy nézzenek 10 év múlva, mint most a púpos garnitúrára. Én a családommal küzdök (jelképesen persze): mindenki azon kapacitál, hogy dobjam ki a p...csába a kockáimat, púposozzak inkább. Ja. Aztán meg pár év múlva én is emlegetem, hogy " ... de jó kis autó volt, kár volt kidobni!", mint néha édesapám ...
"Talán egy szerető gazdi befogadta és hazavitte. :)"
Meg szeretném nyugtatni a gépkocsiért aggódó topictársakat, hogy a Wartburg jó helyre, szerető gazdához került! Nem topicos, de PiZo és jómagam közös haverja (barátja?), 2-2 darab 312/1 és 353-as tulajdonosa. Szóval nem zúzda és nem hétvégi roncsderby lett a sorsa a (kétségtelenül szép!) autónak.