Ez az extra hosszú transit,mert ugye magyarországon mindenki a középhosszút hirdeti úgy hogy leghosszabb.A sok láma.Ennek 360 centi hosszú a raktere,szóval jó nagy és valóban a tető is magasabb pár centivel.Ha jól emlékszem 16 köbméter.Pécsen is szaladgál egy ilyen meg ugye nekem is itt van egy ilyen kaszni az udvarban :)
neeeem, ugyanolyan magas, én a seggéről beszéltem! ez már a hosszított tengelytávú hosszú-magas, aminek ugye rövidebb a segge mint a régebbi verzióknak, de erre valahogy -talán gyári- még rá van illesztve egy rövid tag. Robi jobban otthon van az évjáratok és típusok terén, talán ő már látott ilyet.
Most ez magasabb a teljes magasnál? Pont most veszek a napokban egy ilyen müanyag magastetőt alkov-nak a tetőcsomagtatrora... De akkor tőbbféle teljes magas tető van?
Köszi a gyors és részletes leírást. Dupla fülkés transitokat nézegettem 800-1milla közt, sajnos ez a változat jóval drágább mint a zártak :(. Leírásod szerint akkor egy 94-es megkímélt is van olyan jó mint egy fiatalabb, csak nem olyan csicsás.
Nem szeretik az adagolók az utólag beépített szelepet,különösen nem a cav.Meg kell nézni hogy nincs valahol szivárgás,pont a kézi pumpánál,az üzemanyag szűrő házánál,résolajcsöveknél az izzítógyertya napitartályánál.Sokszor a tömszelencés csőcsatlakozóknál kell csak kicserélni a gumigyűrüket.Ezek vannak az adagoló elején,a szűrőházban ahol bemegy a gázolaj és ahol kijön.Kipróbálhatod ám egy kannával is a dolgot,teszel egyet a motortérbe,bevezeted az adagoló szívócsövét meg a résolajcsövet,járatod picit hogy légtelenítse magát és úgy hagyod.Reggel aztán meglátod segít a dolog vagy sem.
Inkább szépészeti,a zárhíd,motorháztető,hűtőrács,első sárvédő,hátsó lökhárító,hátsó szellőző változott,a lényegesebb az extra magasnál az új magas ablakos teljesen fém hátsó ajtó új fajta zárszerkezettel és a taunus óracsoport cseréje mondeora körülötte természetesen új műszerfal immár légzsákkal is.A motor és egyéb szerkezeti dolgok viszont folyamatosan variálva voltak szinte évente.Bár igaz a motoron szinte csak az üzemanyagrendszert variálták.Típushiba max a turbós elbaszott elektromos lucas adagolója,más nincs.Viszont sok transit nagyon nagy futásteljesítménnyel bír,azoknál már fáradt lehet a generátor-vákumpumpa egység,ventilátor kuplungja és a csapágyazása,difi,a karosszéria szinte bárhol rozsdásodhat stb. Jól átkell nézni a kiszemelt gépet,alapjában véve nagyon strapabíró autó,kis szerencsével találhatsz tuti gépet.
Most figyelgetem őkelmét, ha a pumpával felvetetem a gázolajat és indul akkor tuti egyirányú szelepet kell beépíteni. Ha a cső a tankból az adagolóig műanyag az okoz-e problémát a szelep beépítésekor? A szerelő szerint igen. Tényleg?
A szerelő több verziót is felállított hirtelen, először az elektromos problémát, de ez kilőve mert az indításkor megfelelő fordulatszámon teker az önindító még bírják az akkuk stb..... Másodszor, hogy szar az adagoló és végül ha mejd az sem segít szar a motor.......
Azért én elébb saz olcsóbb megoldásokat is kipróbálnám mielőtt nekiesek a fődaraboknak. :-)
A segítségeteket kérném. Transitot vásárolnék, 94-95-modellek között a külső különbségeken túl van valami szerkezeti változtatás is vagy csak szépészeti plasztikázás volt? Mire figyeljek vásárlásnál (típus hibák) ? Segítségeteket előre is köszönöm.
Hoppá,neked még patronos az előtöltés állítás?Akkor lehet hogy még váltás előtti motor.Milyen adagolód van?CAV vagy Bosch? Ja indítási fordulatszám alatt nem alapjáratot értek hanem mennyire teker az önindító.Generátor,önindító,kábelek,akksiknak mindnek jól kell teljesíteni mert ha valami nem teljesen ok,akkor nehézkes az indítás.
2. Látványos ezt mondtam én is. Legalább nem rohad a kartel.
3. Az volt a dobozára írva, ma vitt el a kukás.
4. -7 alatt: Nem felette? Mit értesz autóma ta alatt. Az enyém így műkszik: beteszem az indító kulcsot elforgatom kigyulladnak a lámpák az izzítás elalszik cirka 30 mp alatt, aztán hajrá és indítás. Eddig pöccre működött egy hónapja szarakszik, rossz és jó gyertyával egyaránt. De nyílván csak a szelep szárát keni. A befecskendezés tisztításához sem csiszoló vásznat vettem hanem egy másik csodaszert. :-)
5. Ok gázt adok ven egy valami a hűtő fölött ebből jön ki a bovden ez gondolom hideg hűtővíz esetén maga felé húzza a bovdent ami az adagoló oldalán megem egy szerkezetet ami nagyobb töltést ad.Ha ez az előtöltés állítás akkor ok megjegyeztem és így hívom ezután. Gondolom egy bimetál lehet benne, bár valaki alkoholról meg patronról beszél!
6. Hazajövel a szerelőtől és aláfekszem.
Köcce az információkat lassan megismerkedem a kocsival!
1:Addig örülj amíg nem kapott főjavítást 2:A karter olajfolyása nem látszik a nívópálcán,csak látványos 3:Mit keres szeleptisztító a motorolajban?Max üzemanyagba de az igazi szeleptisztító a csiszolópapír 4: ha még autómata az izzítás át kell állítani kézire mert mint írtam -7 alatt nem kapcsol az automata 5:dieselen nincs dúsítás,ha dúsítasz akkor ugyanis gázt adsz.Előtöltés állítás van.6:Akik azt mondták nincs ac a dieselen,nos azoktól többet ne kérdezz semmit.A transitokon 92 óta van szerelve.Meg is találod,ott van a kipufogócsonk alatt a váltó előtt.
Jah már töbszörösen átfordulhatott szegénykém, de feltételezhető, hogy azért kapott már egy egy főjavítást! (Vagy naive vagyok?)
Az olajat nem eszi (bár mindne relatív), de a kartel olajfolyásos, az az itt ott megjelenik az olaj. Novemberben volt olajcsere azóta 300 ml fogyott mert éppen ennyit töltöttem bele egy szeleptisztító viszkozitás javító csoda löttyből és újra felső nívónál kötött ki a szint.
Az izzítás is automata és a dúsítás is az lenne de utóbbi tuti nem működik! Kicsit emeltem az alapjáraton sztme elég az indítási fordulatszám.
Dízeleknél nincs AC pumpa, az adagoló szivattyú maga a szivattyú nekem azt mondták ebben van beépítve az egyirányú szelep, de ezért ne mérdemes az 50000 fölötti árú egész adagolót cserélni, érdemes beépíteni az egyirányú szelepet és kész.
92 es transitban nem 70 e van inkább 700.Az izzítógyertya valóban izzít vagy csak cserélted?Folyik is rá a gázolaj?Mert ott lángnak kell ám lenni.Kézzel vezérled az izzítást?Csak mert a relé nem kapcsoil be -7 felett,a napokban meg nem volt hideg.Az indítózási fordulatszám elég?Gázolajba ne köss semmit ami nem gyári,egyébként az ac pumpában van visszacsapó szelep.Mivel öreg a géped szerintem egy előmelegítő beépítése vagy kézi vezérlés az izzításra a megoldás.Olajat eszi?
Kinek mi a tippje mi baja lehet a 92-es kilencszmélyes 2,5 dízeles kocsimnak?
Jelenség.
Amíg hideg a motor nehezen indul. Gázolaj csövek cserélve, izzítógyertya elromlott kicserélve, de ezek a próbálkozások sem igen segítettek rajta. Ma pl kifejezetten kellemes reggel ellenére kétszeri izzítás után is csak plusz töltéssel volt hajlandó elindulni. Az az mellé kell tenni a gázt rendesen. Viszont ha felmelegedett akkor pöccre indul. Jelenség még, hogy kissé füstöl. Lassan aléri a mutató szerint a 70000 km-et. (Nem tudom volt-e vissza csévélve anno....... :-))
Merre keresgéljek tovább? Adagoló lehet? Építessek be egy visszacsapó szelepet, hogy a gázolaj ne follyon vissza a tartályba?
Oké, ha holnap nem esik, akkor lefotózgatom. Kár, hogy nem lehet annyi autót tartani, ahányat az ember szeretne :-( Akkor nem kéne a dieselt sem eladni.
Fájó szívvel megválnék '71-es 2.4 D szimplakerekes platós Transitomtól. Kilakatolva, lefényezve (gyári szürkéskék), gyári minta alapján újrakárpitozva (szürke), motorja megcsinálva, új fékek, stb. Mindez összeszerelés közben, tehát még kell vele dolgozgatni, de teljesen komplett, minden egysége jó, úgyhogy nincs utólagos alkatrészkeresgélés, meg a "na még ez is meg az is szar rajta" játék. Meiler-Kipper hidraulikus 3 oldalas billenő faplatója van, aminek a vas részei és mozgó elemei jók, de a fa részeket a meglévő minta alapján újra kell gyártani. Belga forgalmija van. Ára 680 e Ft. A későbbiekben összerakom amint időm engedi, akkor lesz fotó is (most nem rakok fel, mert szétszedve nem mutat), de menetkészen nyilván az ára is módosulni fog. Akit érdekel az autó az az oldtimer@prohi.hu emailcímen vagy a 30-908-5075 telefonszámon elér.
Sziasztok! Van mindenféle eladó alkatrészem csőrös Mk II Transithoz! 1.6-os benzines felújított motor, kardán, difi, kipufogórendszer, főfékhenger, 2 váltó (1.6-hoz és 2.0-hoz), felfelé nyíló hátsóajtó, ülések, üvegek,stb. stb. Több autóból bontva. Az egyiket épp most bontom, ha valakinek kell valami, szóljon! E-mail címem: bunuc@citromail.hu Tel: 06-30-417-53-90 Az alkatrészek Budapesten vannak, szállításban tudok segíteni.
Amit kértél felrakom a képeket ha lessz változás azt is közlöm.A tanácsotokat megfogatta a lakatos és kikalapálta a hátsó idomot jó lett.Most készül az alvázvédőzés és utánna a fényezés és a kárpitozás műszaki stb. Gyerekek azt kérdezném tőletek kinek van fényező ismerőse aki nem nyúz meg anyagilag és időben is elkészül a munkával.És mégvalami van köztetek aki megtudja saccolni a fényezés árát előre is köszi.