Meg szeretném kérni vikingstar kollegát, hogy ne az Index-es postaládájában tartsa a hajós JPG képeit, mert így a mástól kapott levelei nem férnek bele, nekem már a második.
Miután jobban megnéztem a rendelkezésre álló képeket (Komárom és Eger) én is arra a következtetésre jutottam, hogy a kérdéses hajó az Eger. Ám veled ellentétben én a farán olvasható név alapján most sem tudnék dönteni, mivel nekem úgy tűnik, hogy a felirat nem középen van és így csak a név utolsó betűi látszanak, ilyen távolról pedig képtelebnség kibetűzni. A fény beesés miatt ez a jelenség még sokkal jobb képeken is előfordul. Én három megkülönböztető jegyet találtam, ami alapján megváltoztattam a véleményemet: Az Egeren és így a képen látható hajónál is a lobogórúd jóval hosszabb, a kazán kéménye fekete és nem mínium színű, valamint hosszabb, illetve a hátsó kólingok magasabbak és kevésbé íveltek, mint a Komáromon. Egyébként a két hajó szinte teljesen azonos volt, ezért valójában lehetetlen teljesen biztosat állítani.
Vaskapu kábelhajóval kapcsolatban két könyvben is azt találtam, hogy a világháborúban a szerb összeomlást követően hurcolták el az oroszok és Odesszában talált rá a Fekete-tengeren áthajózó magyar folyamőr kötelék. Üdv: rs.
Felépítése és alakja mutatja, hogy vagy a Komárom vagy az Eger. (Korábban mikor a Komáromon jártam a Margit-hídnál, alaposan megnéztem a megkülönböztető stílusjegyeket a Soprontól, arról írtam is vagy 1-2000 hozzászólással ezelőtt). Azért az Eger, mert a Komáromnak 2× ilyen hosszú a neve! Ezért gondolom rossznak Riversea tippjét a nevet illetően.
Most nem emlékszem ki mondta, hogy szerinte Jégtörő 1-8, de nagy badarságot mondott. Fele ilyen hosszó hajók azok, harmada ekkora tömeggel!!! Nagy baj nem történt, végül is megoldódott gumadani kérdése.
jakyg (12103):
Szerintem ÁLLÓHAJÓ volt! :-)
Bár csak logikai az elképzelésem, de úgy gondolom, hogy a ruszkik azért nyúlták le, mert náluk is voltak meredekbb szakaszú folyók, ahova el akarták vinni. Az már más kérdés, hogy nem állt üzembe náluk (és így akkor sose találtuk volna meg), íll a későbbiekben a Népi ruszki folyókat jól belépcsőzték, és így már nem volt szükség rá.
Vaskapu Csatorna:
Az Élet és Tudomány archivumára rámegy valaki, ott az építésről és az egészről ha jól emlékszem két cikk is van. A keresőbe beírva kb 5 cikket dob ki a kereső
Csabi Bácsi:
Tegnap este beszélgettem vele. A körülményekhez képest jól van, bár most nem mehet diszkóba, mert az UV-fényben erősen vílágítana a gipszelése kb. olyan színben mint a csajok hófehér melltartója. :-)
Szerencsére nem tört, csak erős zúzódások és szakadások mentek végbe a lábában, rövidesen járógipszet kap.
"volt, az ú.n. kofahajók, amik Bajáról, Kalocsáról stb. szállították fel az árukat ésa kofákat a Vásárcsarnokba"
Ilyenek a Tiszán is voltak erre Szolnok környékén. Lapátkerekes gőzösök (pl. Rákosi), és csavargőzösök szállították a tiszaparti települések kofáit a szolnoki piacra kora reggel. De ezek személyhajók voltak.
Menetrend a magyar teherhajózásban általában nincs. ( régen volt, az ú.n. kofahajók, amik Bajáról, Kalocsáról stb. szállították fel az árukat ésa kofákat a Vásárcsarnokba) Talán a kamionszállítóknak van....
A vonta szállítmányának vevője egyelőre némi hiányosságot mutatott fel az eladó felé, ezért az út (amely Apatinig szólt volna) egyelőre csúszik. Megállók Dunaújváros, Mohács (kilépés) lett volna. Ha lesz indulás a topic közönsége értesülni fog, hol lehet fényképezni.Tegnap egyébként már készrecsináltunk, és utána estig beszélgettünk.
Vagy most, vagy hamarjában meg fog, vagy már megtörtént az a dolog, melyszerint a Szombathely m/s 2 üres uszályt sleppre véve fordított/fordít/vagy fordítani fog Újpestnél, majd völgymenetben folytatta/folytatja/folytatni fogja útját. Aki teheti fényképezze/fényképezte az eseményt!! Magam sajnos nem tudtam/nem tudok/nem fogok tudni kimenni megnézni. Bár lehet, hogy mire e látványosság a lencsék elé került/kerül/kerülni fog már eléggé sötét lesz/van/volt, azért majd várom a topictársak képes beszámolóját!
Jut eszembe, tegnam a 22 órai hírek után érdekes beszélgetés volt a Kossuthon, mindenféle hajózási, hajós és azzal bármilyen kapcsolatban lévő dologról beszélgetett a riporter, az alany nevét sajna nem jegyeztem meg. A vége felé handzott el egy görög? szólás, ez külön tetszett:
Vannak élők, vannak a holtak, és akik a tengerre szállnak.
Tegnap délutáni Krems és ma déli Siófok. Mi a hasonlóság a két kép között?
Egyértelmű. A Krems is hasonló szöget fog bezárni a víztükörrel, mint a felső képen a Siófok, ha nem tuszkolja fel a bárkáit úticéljához, mielőtt az alsórakpart tetőzése eléri a Dunát:))
"...az AM típusú hajóból az aknamentesítő és a mágnesességet megszüntető berendezést és a katonai célú rádióállomást is kiszerelték. Ez utóbbi azonban csak kapitányi vizsgával vezethető."
szóval a katonai célú rádióállomás vezetéséhez kapitányi vizsga kell? :-D ha valaki újságírónak megy, fogalmazni már legalább megtanulhatna...
Jól van na. Évente kétszer járok a fővárosban, abból az egyik a taggyűlés, örülök, ha parlamentet látok, csak a rohadt hajó, meg az állványzat... :-)))
Tegnap este volt a Magyar Hajózásért Egyesület taggyűlése, melyen tisztázásra került a Gulács és a szeptember 18-i nyílt nap kérdése. A lényeg az, hogy a BHRT és néhány cég által közösen szervezett szakszervezeti családi napra az MHE 20 - főként vezetőségi - taggal (és egy bográccsal) vehet részt. Ez a BHRT telepén lesz, ide idegen (nem meghívott) nem mehet be. A rendezvény résztvevőinek lesz sétahajózásra lehetőség, de az a személykikötőből fog indulni, nem a Hévíz lesz, hanem valószínűleg a Tünde, ezen a meghívottak vehetnek részt. A Gulács 14 órakor a menetrendi meghírdetett sétahajó helyett fog menni a személyhajókikötőből, erre bárki felszálhat (díjmentesen), aki ott van. Olyan infóm is van, ha sokan lesznek, akkor kétszer fordul, de véleményem szerint nincs ilyen veszély, bár a szakszervezeti napon 400 felett lesz a létszám. Tehát aki sajnos kimaradt az MHE keretből, az is részt vehet a Gulács sétaútján, csak ott kell lenni 14 óra előtt a kikötőben. Azért nem árt, ha tájékoztatás képpen jeleznétek a szándékot.
zjakabfi: Jobban örülnék, ha a Gulács m/s vagy a Balaton m/s lenne az alsó képen lévő hajó helyén. Hát ha felül nem jön ki belőle a motor, akkor megy a sólyára, aztán meglékelik.