- fém (szép alumínium, festetlen "polírozott") dobozt amire rakhatnám a váltó állító gombokat és a visszajelző ledeket. "Műszerdoboz" néven keresgéltem, de elég rondákat találtam csak. A keresett méret : legalább 4cm magas és kb. 12x20 cm (4gomb, meg 6 led kéne hogy ráférjen, meg bele egy 4x9x10cm-es doboz), ha lehet vízhatlan (egy kicsit pld. IP 44?)
- nyomógombokat (záró), amiket "nem lógnak" ki, tehát a dobozra lehet szerelni, nem túl nagyok, nem túl kicsik (szépek, pld. illik a dobozhoz), nem nehéz benyomni, és kb. 1A-t bírnak (nem csak mA-ket)(vízállóságra IP44, alig merek gondolni...)
- vezetéket a vezérlő dobozhoz. Ötletet is adhattok! Olyan többerű kábel kéne amiben van 4db 3-4A-t bíró szál (táp a trafótól, meg a pályához), 1+6db kb 1A-t bíró (váltó állítás), meg 6db vékonyabb (váltó visszajelzés)... (lehet benne több szál is a jövőbeni fejlesztésekhez, pld. állomás világítás...)
Ez 12-13-14 szál. Van olyan riasztó kábel amiben van ennyi szál (majdnem ennyi), de gyakran pld. 2x0,5mm + 8x0,22mm-es azaz "nincs elég vastag szál benne"... (Huh kicsit zavaros a leírásom, bocs). Szóval több, többerű vezetékből össze lehetne "rakni", de akkor még egy flexibilis gégecsőbe is be kéne rakni, amitől, kicsit nehézkes lenne az egész...
Keresgéltem interneten, Conrad, elektrotechnikai boltokat, de nemigen találtam jó cuccokat, hátha Ti tudtok segíteni...
"Egy ideje már nézegettem ezeket a 0-ás amcsi mozdonyokat, és annyira tetszenek, hogy szívesen látnék tartósan közelről egy-kettőt közülük."
Én a legutóbbi kertivasutas találkozó óta gondolkodom ezen. 90% hogy nem fogom megvenni, lévén az ilyen alkalmak kivételével maximum dísz/porfogó lenne csak itthon (mondjuk szemet legeltetni rajta jól lehetne) ahhoz pedig meglehetősen drága, inkább az N-es flottát kellene bővíteni. Álmodozni viszont jól lehet róla. :-)
Hát én csak a katalógus fotókból tudok kiindulni, és ha maga a gyártó nem vesszi arra a fáradtságot, hogy csontra összetolja őket a katalógus fotója kedvéért, akkor ott hozzáállásbéli probléma (is) lehet.
Ez pont úgy oké, ha nem csal azzal, hogy összetolja a kocsikat, mert azzal megtévasztené a vásárlókat, elhitetve velük, hogy a kocsik összeérnek, pedig egy frászt... :-))) (Remélem nem értetted félre, az általam betett fotók H0-ás kocsikat ábrázolnak, azoknál van, hogy az újabbak csak 600 mm-esnél nagyobb ívben mennek el.)
"Hogy is értetted ezt az egyedül nem fogok bela a 0 mozdonyba dolgot?"
A pontos idézet tőlem:
"Én is nagyon bele tudnék szeretni egy ilyen 0-ás gépbe, de nem merek belefogni, pláne egyedül. Bár ha benne lenne más is.... :-))))"
Arról van szó, hogy én egyelőre csak H0-zok, leszámítva azt az egy szerelvény 0m-es svájci dolgot. Viszont már most is olyan kib***szottul sok cuccom van, hogy nem férek be a lakásba. (Vagy nem a cucc sok, hanem a lakás kicsi?)
Egy ideje már nézegettem ezeket a 0-ás amcsi mozdonyokat, és annyira tetszenek, hogy szívesen látnék tartósan közelről egy-kettőt közülük. Na persze a digit hangos tetszene, és jópofa lenne egy kis darab modulon járatni őket. Viszont a fenti körülmények miatt nem sok esélyem van akár csak egy minimális készletet összehozni (magyarul kivágnának otthonról), a mozdony kb. 80-100ezer Ft-os ára csak hab a tortán. Egy mozdony még csak-csak, de ha nem tudom sehol se járatni, akkor tényleg mi a francnak.
"Bár ha benne lenne más is...." = Viszont ha valaki más is elkezdene foglalkozni ezekkel, és lenne egy icike-picike asztal vagy modul, akkor gondolkodóba esnék, hogy egy (két?) mozdonyt esetleg netalántán véletlenül mégis... (Én most az Atlas GP9-el kacérkodom, a többieket még nem néztem annyira. Tetszene persze az SD40-es is, de az már egy kicsit nagy, mivel maximum egy mellékvonal részlet jöhetne szóba, oda a GP való.)
A kerti pálya kíván némi gondozást. Meg a modellek részéről egyfajta kialakítást, hogy ellenálljanak mindenféle környezeti hatásoknak. A terepasztalt is portalanítja, tisztítja a modellező, a kertben ugyanígy kell adni a pálya állapotára, csak mondjuk annak tudatában, hogy a modell fel van készítve a kerti üzemre.
Melyik H0 gyártó készíti fel a modelleit a kerti üzemre? No, azt mind nyugodtan viheted ki...mindet!
Persze, a gyereknek a teraszon én is összeraktam egy H0 kört kalapsínekkel, Fz1-el, Junior mozdonnyal, de a Brawa V100-ast nem bírnám letenni a földre. Pedig nem is egy csúcs mozdony...(hogy jön pl egy Micro-Metakit géphez, vagy egy NMJ Superlinerhez?)
Érdekes, hogy pl az 1-es méretben a Bockholt gépek kültéren vannak fotózva, de igényes szerkezetüket (és árukat) látva nem hiszem, hogy létezik modellező, aki egy kerti pályára kitenné a járművet.
Helyigény: én a legkissebb ívvel dolgozom jelenleg, R=1020mm, ilyenek a kitérők is. Tervezek beszerezni R=1176-os ívekből is, a jövőre épülő pályához. De a kerti vasút erről szól, ez nem szoba téma, egy kör kirakásához négy négyzetméternyi hely kell. Panelba inkább ne :) A két telek itthon majdnem 6000 négyzetméter, el fog férni a pálya szerintem. (Sokkal jobban aggódok azon, hogy egy hónap csúszásban vagyunk az építkezéssel pl.) Ja, majd szorítok egy kis helyet a 7 1/4 collnak is majd :)
Ja, az MTH mozdonyok java részéhez ez van írva: Minimum 8 foot radius - ez kb. 5 méteres átmérőt jelenene??? Kicsit sok a kertbe...
Fuggerth mozdony alvázából ból már reszeltem ki darabokat, hogy kisebb sugarú íven elmenjen, de egy amcsi 0-s mozdonynál nem tudom, hogy ez lehetséges (és illendő) lenne-e? ...
Más.
Van a kertem egyik oldalán egy jó (kb. 25 méter) hosszú kőfal. Amellett lehetne pályát építeni, de az amcsi 0-ás 2,5 méteres rádiuszával nem. A 600 mm viszont már jól hangzana!
A pálya félmagasan lenne elvezetve cölöpökre épített lapokon. Kb. fél méterrel magasabban lenne egy ferde tető, aminek kilógó aljára kisvasúti kocsik módjára fel lennének tekerve 2-3 méteres vászondarabok. Ezeket eső, jég, hó, madarak és macskák ellen le lehetne engedni. Kivéve a fordító ívekben, de hát valami valamiért.
A nagy kérdés, hogy vajon ne inkább a meglévő H0-ás szerelvényeimnek készüljön-e ott a pálya, Peo sínekkel? :-))
Hát én csak a katalógus fotókból tudok kiindulni, és ha maga a gyártó nem vesszi arra a fáradtságot, hogy csontra összetolja őket a katalógus fotója kedvéért, akkor ott hozzáállásbéli probléma (is) lehet.
Mindegy no, addig úgysem választom egyiket sem, amíg közelről jól meg nem szemlézem.
"Hogy is értetted ezt az egyedül nem fogok bela a 0 mozdonyba dolgot?"
OFF Üzletszerzői jutalék nincs, azért voltak ilyen olcsók a kocsik! :-)
Kiállítani, vagy versenyeztetni? Hasonlóra gondoltam én is az 520-assal. De nem tudok semmit erről az egészről, sosem csináltam még ilyet. A MAVOE meg úgy ahogy van egy fantomszervezet. Mindenki hallott már róla, de hogy kik ők, hol vannak, mit csinálnak, hol érhetőek el, senki sem tudja.
A neten keresgélve egy német(!!) honlapon találtam egy MAVOE feliratot és telefonszámot, ez minden róluk. Semmi, de semmi más nincs, ahol el lehetne ezeket érni. Valahol annyira magyar, annyira szánalmas, hogy ez a hivatalos szerve a magyar vasútmodellezésnek... Bocs a véleményért...de ez van!
Bachmann mozdony (spektrum): - fem es relativ olcso
Egy Bachmann hangos, fustos, digit gozos , aminek fem a kasznija, kijon kb. 150-200 fontbol. Ezzel szembe egy LGB muanyag, hangos, fustos digites mozdony 500-700 font!?
Ki latott mar Bachmann G-s mozdonyt eloben? Milyen a kidolgozasa?
személykocsik vannak egymáshoz kapcsolva, ott az átjárók között az amcsi modelleknél is csúnya űr tátong.
Attól tartok, hogy ez a probléma a nagy méreteknél megmarad, bár láttam már újségban 0-ás terepasztalt kellően nagy sugarú ívekkel. Ez a gond megvolt H0-ban is a kis gyári ívsugarak miatt, viszont ott határozottan javul a helyzet. Itt van 3 OFFtopik illusztráció:
Con-Cor modellek kb. 30 évvel ezelőttről
Bachmann modellek kb. 20 évvel ezelőttről
És egy kis friss husi, idei Walthers modellek. Az utóbbi pár évben már ilyenek jönnek ki más cégektől is (Broadway Limited, Rapido Trains). Viszont ezek már csak 600 mm-esnél nagyobb ízben mennek el nemcsak a közelség miatt, hanem a forgóváz is kevésbbé tud elfordulni.
Megnéztem a honlapjukon a személykocsikat. A heavyweigth kocsik jónak tűnnek nemcsak ránézésre, hanem utánaszámolva is. (A 19" hosszú kocsi átszámolva kb. 77', a 15" pedig kb. 61'.) A modern kocsik viszont katasztrófálisan rövidek.
Vagy pedig H0 pályát építek kintre és 0n vasút fut majd rajta. Az valami nagyon exotikus 760 mm-nek felel meg, de kis torzítással lehet 760-asnak is csinálni.
Az elterjedt amcsi keskenynyomköz a 3' = 914 mm, ezt modellben az 'n3'-mal jelölik (a 3 a 3 foot-ot jelenti), tehát esetünkben 0n3. Viszont a modelleket csinálják 16mm-es nyomtávval is, hogy lehessen használni a H0-ás sineken, ezt jelölik 0n30-nak, ahol a 30 az 30 inch-et, tehát a 750-760 mm-et jelenti. Ez nyomtávban megeygezik a 0e-vel. Ott is létezik ilyen nyomtávú vasút, de ha ezt modellezik, akkor azt 0n2.5-nek jelölik, mert ez a 2 és fél lábnak felel meg.
De a hangos GP7-ek meg GP30-ak meg F7-ek valahogy jobban izgatnak :-)
Én is nagyon bele tudnék szeretni egy ilyen 0-ás gépbe, de nem merek belefogni, pláne egyedül. Bár ha benne lenne más is.... :-))))
OFF
Még nem utaltad át a bankszámlámra az üzletszerzői jutalékomat. :-))) A Roco EW-IV-es kocsik után járna, amiket Cs. Balázs vett meg tőled. Ő már régi barátom, nála szoktunk megjáratni a modelljeinket, igaz csak szőnyegpályán. Én szóltam neki, mikor hirdetted őket, mert tudtam, hogy ezeket keresi.
A leendő 7 1/4 collos gépnek csak az alváz és a kerete fém, a kaszni és a kiegészítők főként műanyagból lesznek. A súlynak ott van az akksi.. Három személyes a család, max annyit kell elvinnie :)