Erre nem is gondoltam, de most hogy így mondod lehet, hogy az indítózáskor csinálja. Holnap reggel figyelek erre. Ez kicsit megnyugtató, hogy lehet "csak az akksi", bár a dolog szépség hibája, hagy azt is újat vettem az autóval együtt 3 éve. De hátha csak lemerült ebben a hidegben. Köszönöm a tippet. Volna még itt egy másik dolog: a váltó kulissza tengelynél mennyire lehet a környék olajos? Mert alatta a féltengely harangja is eléggé fénylik az olajtól. Ez mennyire természetes? Lehet ,hogy egy szimering csere megérett?
Merthogy nekem is ezt csinálja nagyjából /azért nagyjából, mert az enyém alapfelszereltségű, tehát nem ír ki semmit, meg nem is fütyül, illetve nem a gyújtás ráadásakor "akad ki" a hűtőfolyadék hőmérő, hanem indítózáskor 2-3 másodpercre/.
Tapintatlan módon meg fog dögleni a 8 éves gyári aksim, s már nem szereti a hideget, meg a "sok" /1 nap/ állást. Miközben a fűtött munkahelyi garázsban /:-)))/ semmi hibajelenség.
De -11 fokban is pazarul indít...csak az indítózáskor nagyon leesik a feszültség /már amennyire a lassú mintavételezésű olcsó multiméterrel meg tudtuk állapítani a műszerész kollégával/
S ezt úgy, hogy az automata töltő 15-20 perc alatt készre jelenti a töltést...
Mérjétek ki.
Még én is a vásárlás előtt vagyok, remélem addig nem nyírja ki az elektronikát...
Most nem emlékszem rá, hogy melyik tipusu a gyertya .A gyári könyvvéből néztem ki a típusát. A gyertyapipát megpróbálom. A kábelt megpróbáltam úgy, hogy sötétben járattam a motort, de nem láttam, hogy áthúzott volna.
2011 januárban vettem egy 2006-os Fiat Albeát 1,4 motorral. Eddig nagyon elégedett vagyok vele, semmi komoly gondom nem volt. Ősszel kezdődött egy jelenség: a gyújtás ráadásakor a motor hőmérője elindul fölfelé, hibajelző fütty, és kiírja: max temperatura. ezt kb 1mp.-ig írja majd a hiba megszűnik. Először csak pár naponta, hetente fordult elő de most már szinte minden indításnál csinálja. A szerelőmhöz hordanak egy Puntót, ami ugyan ezt a hiba jelenséget produkálja, de még nem találta meg a hibát. Ez talán valamilyen "Fiat betegség"? Nagyon megköszönném, ha valaki tudna segíteni.
Ngk gyertya ,az amit a szervízkönyv ír.
Most beállitottam 0.95-re de most menet közben is kihagy. Úgyhogy már nem tudom, hogy miért csinálja. A második hengerben kicsit sötétebb a gyertya, mint a többiben .Ha valakinek van ötlete, írjon. köszönöm szépen előre is.
Kíváncsiságból megnéztem a Beru, Bosch, NGK, Denso, Brisk, Eyquem katalógusokat. Mindegyik 0,9 mm hézagot ír a normál egy testelektródás gyertyájára. A kérdésre akkor lehet pontos választ adni ha tudnánk a gyertya pontos típusát.
0.45 sosem volt egy autónál sem. 20 évevel ezelőtti autóknál is karbutáros motornál esetében is 0.6-0,7 mm. Computeres autóknál 1 mm szokott lenni , a boltból vásárolt gyertyák már így vannak beállítva.
Köszönöm a segítséget. Azért kérdeztem, mert nekem a szerelő azt mondta, hogy 0.45 . Az új gyertyát arra állítottam, de alapjáraton valamikor kihagy. De akkor megpróbálom nagyobb gyertya hézaggal.
Nekem is albeám van 2004.-es évjáratú, 1200-16 szelepes. Én nagyon meg vagyok vele elégedve. Azt szeretném megkérdezni, hogy mennyi a gyertya hézag mert a könyvvében nem találtam meg az értéket. Köszönöm a segítséget.
Kérnék szépen segítséget, mert egy 2004-es évjáratú Fiat Albea 1.2 Active autóm, amiben tönkre ment a fűtőmotor. Szeretném megjavíttatni egyelőre használt alkatrészből, viszont 2003-as évjáratú EL típusú Albea fűtőmotort találtam.
Nekem is Albeám van,1.2-es,16 szelepes,EL típusú.2003 novemberi kiadású,és 2008 nyarán vettem. Vannak vele problémák,de alapjában véve elégedett vagyok vele.
Vízpumpa cserét követően az új pumpa 12ezer km után csepegni kezdett.A gyári kuplung szerkezet 80ezer km-nél darabos indulást produkált,magasabb sebességfokozatba pedig gázadáskor csúszott.Néha megkapartattam a kereket,egy időre ilyenkor megjavult,de néhány hete komlett csere volt.Mostani KM óra állás pedig 104ezer.
De amiért írok,és a válaszotokat várom,az a következő: sajnos a gyári villamos kötés úgy van,hogy rádiót nem tudok hallgatni,csak akkor,ha a gyújtáskapcsoló ,,gyújtás" állásba van fordítom. Ezzel viszont az a baj,hogy kb.20-30 percnyi rádiózás után megbolondul a számítógépe az autónak,és indítás után sem alszik el az olajnyomás jelző lámpa.
Aksi sarút levéve,és 15 perc múlva visszatéve minden rendben a műszerfalon.
Ezt a hibajelzést sokszor produkálja,de csak akkor,ha gyújtáson van az autó minimum 15percig.
Tehát nem tudok várakozás közben sem rádiót hallgatni,mert a hibajelzés ismét előjön.
Természetesen a motorolajnyomással minden rendben van.
Az nem megoldás,hogy mindig leveszem az aksisarút....autószerelőmnek is mondtam,de ilyet ő még nem is hallott....
Valami ötletek várnék,és kíváncsi lennék,hogy miért bolondul meg az ,,agya" az autónak.
AZ Albi 7 éves, Misinek mondom, Selenia olajon kívül más még nem volt benne! Nem olcsó, de ragaszkodom hozzá. Nem muszályból kérdeztem az adalékot, csak gondoltam használ valamit pluszban. Szavaitok után már nem vagyok benne biztos, mindíg a shell kúton tankolok és két éve a 95-os Shell Plus+nitro megy bele. Drágább, de azt gondolom megéri. A motorral minden esetre semmi bajom.
83 ezer km-nél tartok, és egyre többször jut eszembe a vezérműszíj csere... Nem szeretnék úgy járni, mint az Escorttal, ott beütött a szakadás. 100 ezrembe került a javítása anno. Ti cseréltetek már? Tudom sokba fáj majd, mert szakműhely kell hozzá.
A kormányoszlopon a bal oldali kar ismét szarakodik, néha nem vált át reflektorra, néha mindkettő ég, néha meg váltáskor kialszik minden. Ez elég ciki mondjuk az országúton este. Gari alatt egyszer már cserélték a komplett irányjelző-fényváltó szerkezetet, mert nem lehet szétszedni, csak az egészet cserélni m mondták. A Fiat műhelyben akkor 75 ezret mondtak, ha nincs gari. Ez talán tipushiba, mert olvastam hasonló gondokról másoknál is.
A PeeWee által használt adalékot is próbáltam, tavaly beletettem párszor, ártani nem ártott, úgy tűnik.
Szóval, lehet, nem is kell bele semmi, csak jó benzin, megy jó, gyári olaj?
Hogy rohadna meg a fórum motor! mire lepötyögtem a hozzászólást, lejárt az idő, elveszett a szöveg.
Üdv Pitti!
Akkor rövidebben.
Az üzemanyag adalékokkat is fenntartással fogadom el.
Ha biztos vagy benne, hogy az adalék - keveredve, netán reakcióba lépve - az üzemanyag összetevőivel nem támadja meg az üzemanyagellátó, befecskendező rendszer elemeit, belső felületét, a szelepeket, a katalizátort, akkor használd.
A 100 oktános "prémium" benzin sem biztos, hogy nem okoz hosszútávon kárt. /Szelepek, dugattyútető/.
Amiért mégis inkább bízhatsz bennünk, az az, hogy egy világmárka nem engedheti meg magának, hogy beégesse magát azzal, hogy a terméke kinyírja a motort. Főleg, ha az a zászlóvivő termék...
Prolong.
Világmárka?
Kb. mint a Calgon...
Az olajadalék meg olyan, mint amikor többen főzünk, csk nem beszéljük meg, hogy tettél e már bele sót, hanem teszünk bele mi is...
aztán lehet nézni egymásra, hogy ki sózta el.
Én osztom Novoth Tibi véleményét; nem bízom benne, mert nem mérhető, hogy mit OKOZ.
1 óra 28 perc 03 másodperctől kb. 48 másodpercben.
Ami pénzt ráköltenél, abból inkább vegyél leinformálható helyről a motorhoz előírt viszkozitású(!), teljesítményszintű(!) olajat.
Az sem baj, ha a gyári ajánlás márka van venne.
Mivel az adalék sincs ingyen, azt a pénzt kilométerre/ időre visszaosztva ráköltve valamivel rövidebb lesz a csereciklusod.
NA AZZAL biztosan nem teszel rosszat.
Amúgy meg:
A mai autók motorjai a legkevesebb gondot a motor elkopásával fognak okozni, hamarabb fog anyagi romlásba vinni egy vezérműszíjszakadással, elektronika lehalással.
De leginkább hamarabb fogsz ráunni/másikra vágyni...
Na szóval. ahogy kérdezted úgy csinálom. Igen belenyomom tankoláskor. Hogy ártok-e vele vagy jót teszek neki................... Ki tudja ezt megmondani?!?! Érzetre talán használ a motornak. De hát majd évek múlva derül ki, hogy kell-e generál vagy sem........ :-)
Én használom.
A prolongot anno a tv-ben nagyon reklámozták. Én is kérdezgettem egy időben utána, hogy mi a tapasztalat, értelmes adaléknak ígérkezett. Csak az ára akkoriban talán magasabb volt. Próbáld ki, akkor tudod meg idővel majd, hogy mi értelme van ennek (is).