Keresés

Részletes keresés

orygabor Creative Commons License 2024.10.16 0 0 239104

Versenyző vagy?

Előzmény: Ashi Valkoinen (239103)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.10.16 0 0 239103

Sebesség témához: a legtöbb városi helyváltoztatásom egy pedelec-cel történik, de sokszor kikapcsolom a villamos rásegítést, hogy ne felejtsek el pedálozni. Ezek 25 km/h-ig adnak rásegítést, utána marad a sajat erő. Mindkét üzemmódban, sok belvárossal, sok lámpával 20 km/h körüli az átlagom, az utazás kb. ötöde lámpánál várakozás.

NAR Creative Commons License 2024.10.16 0 0 239102

Én külvárosban járok, nincs is lámpa az útvonalamon, a legutóbbi hazaútra 23,9 km/h-s átlagot ír a strava, ez azzal jár, hogy a hosszabb egyenesekben az utazósebesség bizony 25 km/h fölött van. Illetve legutoljára pont nem, mert olyan erős szembeszél volt a hídon, hogy nem ment még ez a sebesség sem. De én öreg és kövér vagyok, a fiatalok gyorsabbak.

Előzmény: Fishtax (239098)
kirst Creative Commons License 2024.10.16 0 0 239101

Szia! Bicikliút. A 11. kerület (volt épületgyár melletti) Ill. pár száz m. -re az omw kúttól -tól kifelé. Látom nem új keletű a probléma :) Én nagyjából 2 hónapja kezdtem el leveleket írogatni. Első körben a Magyar Közútnak, Ők átpasszoltak a Budapesti közúthoz. Utóbbi nem is válaszolt. Majd a 11. kerületi képviselőnk az Újbuda app-ot tanácsolta. De mivel ennek a problémának a fele a 11 . kerület (volt épületgyár melletti szakasz), másik fele a 22 (omw - benzinkúttól kifelé)., így mindkettőnek kellett írnom. A 11. kerületi önkormányzat közölte, hogy nem az Ő hatáskörük, menjek a Fővárosi Csatornázási művekhez. Jelenleg itt tartok, várom a fejleményeket. Nagy reményt nem fűzök hozzá, de minél többen jelezzük, akkor talán valami megmozdul...Vicces, ahogyan pingpongoznak az emberrel. Ahogy mondani szokták gondnak-bajnak nincs gazdája. Persze, hogy lenne rá megoldás, de elmegy másra a pénz :)

 

-Azért a "kitettük a táblát" dolgon szakadtam :)) Micsoda briliáns logika :(

Előzmény: OMGod (238263)
Pinyo Creative Commons License 2024.10.16 0 0 239100

Nettó idő mérésére állítom a kütyümet. A pirosoknál való álldogálást nem számolja. Amúgy ilyenekből 2-4 perc jön össze pluszba egy úton.

 

Ennek a nettó időnek megfelelően 18-22 km/h közötti átlaggal szoktam országútival beközlekedni.

Ez jó, mert még nem izzadós, kulturáltan beérek a munkahelyre. 70-90-es átlagpulzus, 90-100W átlag power tartozik ehhez, 22-25 km/h utazósebességgel.

 

A leggyorsabb bejövetelem (csináltam rá magán Strava szegmenst):

Bruttó átlag: 25,1 km/h, nettó 27,3 km/h, 30 perc, 114 bpm, 148 watt

 

Mai:

Bruttó átlag: 18,6 km/h, nettó 20,4 km/h, 41 perc, 78 bpm, 89 watt

 

A leggyorsabbhoz a Margitszigeten 33 feletti tempó, és úgy általában 28 feletti tempó tartozott, téli 5 fokban mertem így bejönni.

Előzmény: Fishtax (239098)
hitman Creative Commons License 2024.10.16 0 0 239099

én is kb olyan távon járok, mint te, 30-as utazósebesség két lámpa között 23-24-es átlagra elég.

Előzmény: Fishtax (239098)
Fishtax Creative Commons License 2024.10.16 0 1 239098

Jó erőben lévőnek mondhatom magam, évi 8 e km körül tekerek edzés jelleggel, de a napi munkábajárós távomon (2x13 km) a kb. 14 kilós agyváltós Merida fitnesbike-ommal nehezen megyek 20-21 km/h-s _átlag_ fölé, ahhoz szinte mindenhol tartanom kellene a 25 km/h fölötti pillanatnyi sebességet, ami városban (de főként a belvárosban) a rengeteg kereszteződéssel, lámpával nem megy annyira. Minden elismerésem azé, aki a városi 25+ átlagot hozni tudja, de gyanítom, ez csak egy kis része a commutereknek.

 

robi

Előzmény: NAR (239091)
altenberger Creative Commons License 2024.10.16 -1 0 239097

"A nagy többség 15 és 20 között teker."

 

Ha nem akarsz megizzadni és csak egy könnyed sétálásnyi energiát fektetsz bele és nem 6 kg-os, 23 mm-es a bringád, akkor ez jön ki! :-)

Előzmény: rezgaras (239092)
OMGod Creative Commons License 2024.10.16 0 1 239096
Előzmény: OMGod (238812)
imsailing Creative Commons License 2024.10.16 0 0 239095

Csak a magam szempontjából írtam, hogy gáz :-) Szerintem az ismerőseim körében én vagyok az egyetlen, akinek nincs lépésszámlálója, okosórája és egyebek, amik folyamatosan figyelik az életemet, az alvásomat, a megtett távokat :-D (Pedig tech-orientált vagyok.) Nem szeretem a számokat, enyhén teljesítménykészeresként némileg stresszel, ha összehasonlítva rosszabb eredményt hozok ki magamról, így a Strava csak egy alap tájékoztatás, mennyit caplatok és tekerek. Kb. a Covid és a home office óta került jobban előtérbe, mivel akkor hirtelen megszűnt a napi munkábajárás kerékpárral. Ezen legalább követhettem, hogy élek.
Na jó, azért az achievmenteket mindig ellenőrzöm egy nagyobb hétvégi csavargás után, kaja közben, az szent...

Előzmény: SzeZo (239082)
orygabor Creative Commons License 2024.10.15 0 0 239094

Az outis tempó 25+. Mondjuk 35. :)

Előzmény: NAR (239091)
xrami Creative Commons License 2024.10.15 0 0 239093

A 90%-a a városi biciliseknek a 20km/h-t sem éri el. A pedelecesek más kategória, ők ráfixelnek a 25-re.

Előzmény: NAR (239091)
rezgaras Creative Commons License 2024.10.15 0 0 239092

Jó kondícióban vagy. Én elég sokat járok a városban és úgy találom, hogy 25-tel igen kevesen mennek. A nagy többség 15 és 20 között teker. Nem csak a nagymamák.

Előzmény: NAR (239091)
NAR Creative Commons License 2024.10.15 0 1 239091

A 25+ km/h azért nem outi tempó, hanem városi közlekedésben utazósebesség...

Előzmény: orygabor (239090)
orygabor Creative Commons License 2024.10.15 0 0 239090

Hát igen, az outi tempó az más kategória. Ugyanaz, mint az autóknál, a légelenállás négyzetesen növekszik.

Előzmény: NAR (239089)
NAR Creative Commons License 2024.10.15 0 0 239089

"A sebesség kevésbé számít, mert az elvégzett munka ugyanaz"

 

Ez a közelítés max. 20-25 km/h alatt lehet többé-kevésbé pontos, fölötte már sokat számít a légellenállás és az négyzetesen aránylik a sebességgel...

Előzmény: orygabor (239088)
orygabor Creative Commons License 2024.10.15 0 0 239088

Szerintem a testtömegből, a megtett kilométerekből és a szintemelkedésből viszonylag pontos számot lehetne kalkulálni. Egy fizikus ezt kb. két perc alatt talán fejben is kiszámolja. Ehhez képest a comp eléggé mellélőtt.

A sebesség kevésbé számít, mert az elvégzett munka ugyanaz, sőt, kisebb tempóban nagyobb a kalóriafelhasználás, aminek az a magyarázata, hogy nagyobb erőkifejtésnél hatékonyabb az energiafelhasználás (ezt nem én állítottam).

 

Érdekesség: egyszer egy túra végén kocsival mentem haza bringástul, a compot csak lenulláztam, de nem kapcsoltam ki. Lemérte az utat. Namost 440 kalóriát számolt arra az útra, amin tekerve 2200-at.

Persze, lehet, hogy a kocsi valamennyire árnyékolta az órát, de a többi adat nagyjából rendben volt. Km, szint, stb.

 

Előzmény: Pinyo (239076)
__Csuzli__ Creative Commons License 2024.10.15 0 0 239087

Akkor jó tekerèst neked:)Én majd felmegyek,ha tolnom is kell a végén ,egyik kedvenc helyem Budapesten:))Fent be szoktam dobni pár sört,és gyönyörködöm a kilátásban.

Előzmény: Pinyo (239086)
Pinyo Creative Commons License 2024.10.15 0 0 239086

dhpage most nem tud jönni, én egyelőre fixen ráérek, vilard majd jelentkezik, egyéb - most már - törzsvendég xvi ker ismerősei meg majd szimplán megjelennek vele vagy nélküle:) Fishtaxnak még nem indult be a síszezon, de ő se a belvárosból jön, bár amiket biciklizik mostanság, nagyjából mindegy a távolság.

Előzmény: __Csuzli__ (239085)
__Csuzli__ Creative Commons License 2024.10.15 0 0 239085

Az ígéretemmel ellentétben,èn nem megyek,mert akkor már horkolok:)))Majd egyedül megpróbálom talán nappal,mert fotózni akarok.Nektek jó utat!

Előzmény: Fishtax (239080)
Ati_66 Creative Commons License 2024.10.15 0 0 239084

Azt nem tudom a Strava nekem mit számolna, mert az órám Cal adatát veszi át. Viszont a kerékpáros szegmenseken a Strava által saccolt és az egyoldalas Garmin Rally pedál által számított watt adatokat összevetve a Strava olyan 180 wattos tartományban 10-15 wattal alacsonyabb számokat generált az esetemben. Igaz nincs feljegyezve minden edzésnél az aktuális súlyom, lehet a strava felületen sem volt aktualizálva, a szélirányt, szélerősséget sem hasonlítgatom, de adott szakasz azonos vagy pár másodperces eltérésű teljesítéseinél azóta magasabbak az átlag watt értékek amióta a pedál számítja a wattokat. 

Előzmény: imsailing (239079)
orygabor Creative Commons License 2024.10.14 0 0 239083

Csak a súlyt kérte, a bicikli súlyát, meg talán az életkort. Ebből és a terep/sebességadatokból elvileg lehet számolni egy kb. értéket.

 

Sajnos lehet, hogy a kisebb érték lesz a hitelesebb, még ha kevesebb adatból dolgozik is. A hozzászóló kolléga is kb. ennyit mért. Ugyanis, ha igazak lennének ezek az adatok, már elvileg téglát kéne vinnem a zsebemben, hogy fel ne repüljek.

Előzmény: Ati_66 (239072)
SzeZo Creative Commons License 2024.10.14 0 0 239082

Miért lenne gáz a Strava használata? Szép lassan elhagytam a Bikemap-et és kilenc éve a Strava-ra töltök fel mindent.

Nemcsak arra használom, hogy visszanézzek egy-egy túrát (hány km-t, hány óra alatt, mennyi szinttel tettem meg), hanem nyomon követhetem, hogy egy-egy főbb alkatrész (lánc, sor, hajtómű, kerék, gumik, stb.) hány km-t teljesítettek felszerelésük óta.

Jók a kihívások is, arra késztetnek, hogy teljesítsek, ha már neveztem. Bár "kopnak". Régen a Gran Fondo csak télen volt 100 km, nyárra felvitték 150-re, a köztes időszakban 130 volt. Azt hiszem, a déli féltekén élők kifogásolták ezt😊. A havi 7500 m szintemelkedés is leolvadt 7000-re, mint jégsapka a nagy felmelegedésben. A havi összfutás 1250 km-e pedig teljesen eltűnt.

Viszont kaptuk ezt a lokális legendás lényes versengést (Local legend). Egy-egy szegmensen olyan sűrűn cserélődik a cím birtokosa, mint utcai harcokban egy lakóházi emelet ellenőrzője.

Jó a Strava. Ingyen is bőven többet ad a szükségesnél, de egyáltalán nem bánom, hogy "támogató" lettem. Csak ne nézzen engem senki versenyzőnek emiatt😊!

Előzmény: imsailing (239077)
Pinyo Creative Commons License 2024.10.14 0 0 239081

Kösziiii!

Előzmény: Fishtax (239080)
Fishtax Creative Commons License 2024.10.14 0 0 239080

288. telehódas HHH

Hely: Budapest

Dátum: 2024. október 17. (csütörtök)

Időpont: 18:30

TalálkozóBatthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett

Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút  - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.

Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.

Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!

Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Értelmi szerző: robi

Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)

 

250. Sijófoki Telihold Túra

Hely: Siófok

Dátum: 2024. október 17. (csütörtök)

Időpont: 18:30

Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban

Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.

Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).

Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).

Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, meleg tea, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Szervező: bátyó

 

Telehódas topiktúrák időpontjai 2024-ben:

január 25. (csütörtök) 18:30

február 24. (szombat) 18:30

március 25. (hétfő) 18:30

április 23. (kedd) 20:00

május 23. (csütörtök) 20:30

június 21. (péntek) 21:00

július 21. (vasárnap) 20:30

augusztus 19. (hétfő) 20:00

szeptember 17. (kedd) 19:00

október 17. (csütörtök) 18:30

november 15. (péntek) 18:30

december 15. (vasárnap) 18:30

 

robi

Előzmény: Fishtax (238858)
imsailing Creative Commons License 2024.10.14 0 0 239079

Igazad lehet, valószínűleg az túloz. Mondjuk húzósan megyünk, dombra, és kb. 50-60 percet. De akkor is túlozhat. Abban csak reménykedni mernék, hogy a bringán számol kevesebbet, és igazolhatnám a közbeeső vagy utána következő nasik szükségességét :-D

Előzmény: Pinyo (239078)
Pinyo Creative Commons License 2024.10.14 0 0 239078

A sétát sose néztem, reális-e.

Előzmény: imsailing (239077)
imsailing Creative Commons License 2024.10.14 0 0 239077

Mamibájk, ez jó :-) Pont most akarom kikupálni a régi trekkinget, hogy ne a sporteszközként használt játékmontival kelljen lemenni a piacra :-)))

Ez a kalóriaszámolás egyébként tényleg tök érdekes. Lehet, hogy gáz, de én csak Stravát használok, és megfigyeltem, hogy a reggeli-esti kutyasétáltatásra alkalmanként hozzávetőleg annyi kalóriát számol mint egy rövid Pilisbe rohanós vagy gyorsabb leányfalui rájdon. Ami innentől nekem csak játék a számokkal, mert bringa után azért jobban elfáradok, mint az ebbel.

Előzmény: SzeZo (239074)
Pinyo Creative Commons License 2024.10.14 0 0 239076

Nem lettem okosabb ettől:

https://support.igpsport.com/hc/en-001/articles/900004212386-How-were-the-Calories-Calculated

 

Maga a használati utasítás se ír semmit.

https://www.igpsport.com/support/downPro/iGS320/

 

A GPS sebességet és esetleg szintemelkedés/csökkenés információt adhat. A súlyodat, magasságodat, életkorodat meg kell adni állítólag.

Ezekből már tud valami saccolni, azért a háromszoros saccolási eltérést soknak tartom, nem tudom, melyik lehet közelebb a valósághoz.

 

A Strava-nak a Watt saccolója egész pontos, a kalóriákat abból számítja át szerintem, azzal lehetne összehasonlítani, hogy hol az igazság.

Előzmény: orygabor (239071)
Ati_66 Creative Commons License 2024.10.14 0 1 239075

🙂.

Nem idegesítem magam olyan dolgokkal, amin nem tudok, akarok változtatni. Ilyen az ismeretlenek véleménye is.

 

Előzmény: SzeZo (239074)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!