Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301689

A BMW az premium, a Tesla meg egy kommersz szar. Ez a kulonbseg. 

Előzmény: Rangun (301684)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301688

megint bedobtal egy tok irrelevans adatok. A loteri kutyat nem erdekli mennyi ember fog benne dolgozni. Az amugy is a Panasonic biznisze, neki nyereseges is az egesz, abban biztos lehetsz.

Előzmény: Rangun (301683)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301687

hulye vagy ehhez is.

Előzmény: Rangun (301682)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301686

tehat a chevy bolt jobb mint az alap Model 3. Na errol beszeltem. 

Előzmény: _Berci (301681)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301685

az enyhen nyereseges auto az keves. egyebkent sem erdekli a kutyat sem hogy mennyi az eladasi ar es a gyartasi ar kulonbsege, az a lenyeg hogy a ceg mint egesz nyereseges-e.

 

Az infrastukturat a befektetok penzen kivanjak kiepiteni. Tehat azon kivannak mukodni. Na ez az ami nem fenntarthato. 

Előzmény: Pomber Béla (301677)
Rangun Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301684

Szóval a nagy BMW az USA-ban 42 400 dollárért adja a kis i3-at, ami 114 mph hatótávot tud, a Tesla a Model 3-at 44 ezerért adja, ami 310mph tud, és autó méretű autó jár érte, nem bevásárló szatyor.

Rangun Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301683

Méretgazdaságosságról még nem hallottál? Pl. a Gigafactory teljes kiépítés mellett kétszer annyi embert sem fog foglalkoztatni ,mint 30%-os kiépítésnél.

Előzmény: Törölt nick (301674)
Rangun Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301682

Ahhoz hasonló baromságot mondtál.

Előzmény: Törölt nick (301669)
_Berci Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301681
_Berci Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301680

 

Nekem ugy tünik, hogy a felskalazas szerint az iden kb. ~30 000 Model 3 keszülhet el (ha a felskalazas sebesseget tartani tudjak).

 

Ami azt jelentheti, hogy a Tesla iden összesen ~120-130 000 autot tud kiszallitani ... ami vagy ~45-50% eves növekedest

Ha viszont 2018-ban sikerül a heti ~5000-et tartani, akkor csak Model 3-bol elöallhat ~250 000 peldany. Viszont 2018-ban valszeg elindul egy tovabbi gyartosor is.

 

Tesla Model 3 deliveries:

  • June: Production began with Long Range version only for employees
  • July 7: car #001 delivered to Elon Musk
  • July 28: total 30 first Model 3 delivered
  • August: ≈100 units to be delivered
  • September: more than 1500 units to be produced
  • October (late): Customer deliveries to begin
  • Fall: White interior option, non-Premium Upgrades
  • November: Standard version (from $35,000) to enter production
  • December: production rate to hit 5,000 a week
  • Spring 2018: Dual Motor All-Wheel Drive version to enter production
  • H2 of 2018: International deliveries of left-hand drive versions to begin
  • 2019: Production and deliveries of right-hand drive versions to begin

http://insideevs.com/tesla-model-3-delivery-estimates-now-posted/

 

Salvor2 Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301679

> Különben a BMW rögtön veszteseges lenne, ha pl. elesne a kinai piac.

 

De nem esik el. A premium termek soha nem esik el. Kinaban van mondjuk 50 millio ember, aki barmikor, barmilyen valsagban is tud evente uj bmw-t venni. Nem erdekli az sem ha esetleg   masik 1 milliard ehezik, o megveszi.

 

A bmw-nek az tenne be, ha megszunne premium marka lenni.

Előzmény: _Berci (301645)
_Berci Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301678

 

Amig a "vilagban" az EV/PHEV darabszama evente igy növexik (41%, ami kb. 1,6 eves duplazodas), addig nincs nagy gond.

A Toyota kemenyen belehuzott ...

 

Total sales over the first six months have nearly reached 450,000 (up 41% year-over-year), which means barring some kind of EV sales-apocalypse, we should see a seven digit result before 2017 ends – also, a first.

 

http://insideevs.com/world-ev-sales-june-2017-toyota-prius-prime-now-best-selling-plug-in/

 

Pomber Béla Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301677

Fixáltak egy pontot, az enyhén nyereséges autót. Azzal most nem kell szarakodni 3 évig, megy a szekér magától is.  Most fog kiépülni ennek a farvizén a töltő és szerviz hálózat.

Előzmény: Törölt nick (301674)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301676

"e a technikai tartalmak egyeztetése meg igen."

 

Az sem.

 

"biztos luftra tett "önfeljelentést" az ügyben pár gyártó..."

 

Nem tudjuk mi van az onfeljelentesben. A Daimler mar allitolag ezt 2014ben megtette, azota sem tortent semmi. 

 

A cikkben leirt Adblue-tartalyos fejtegetes meg egy faszsag, semmi alapja nincs. Csak ugy mondom, ha erre utalnal. 

Előzmény: Auralianus (301675)
Auralianus Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301675

Az nem... de a technikai tartalmak egyeztetése meg igen... biztos luftra tett "önfeljelentést" az ügyben pár gyártó...

 

 

... de, mint ahogy ebben mindketten egyetértettünk, akkor lesz kartellezés, hogyha a bíróság is kimondja :)

 

várjuk meg mit mond a bíróság :)

Előzmény: Törölt nick (301671)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301674

Dehogy. A Model 3ba kerulo akkuk ara most mar fix, ezert a marzs is fix amit el tudnak erni vele. Ez kabe allando lesz addig amig ugyanabbol a gyarbol ugyanazon a gepeken fogjak termelni bele az akkut. 

Előzmény: Pomber Béla (301672)
,m,1710 Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301673

Az a egészséges kapitalizmus, ahol befektetik a kapitált a jövöbe Tersla egyéb inovácio

a vadkapitalistát a rövidtávu profit érgekli bármit tönkre tesz ezért

a állam "kapitalizmus megöli a inováciot, mert a ideologia nem üzleti a kommunista

 

Ma nagyon jol müködik a kapitál mert a munkába felylesztésbe fekteti

Musk nyugotta elkártyázhatta vola pénzét és kiugrott volna a ablakon,

Pomber Béla Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301672

Ez igy van, de ennek nem sok koze van ahhoz hogy a Tesla tuleli-e a kovetkezo 2-3 evet.

 

Pedig biztos lehetsz benne.

 

Utána meg már a marzs lényeges bővülését okozza az akkuk árcsökkenése.

Előzmény: Törölt nick (301667)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301671

". az eU hatályos jogszabályai szerint meg igen"

 

Mar meg is van az itelet, Virag elvtars?

 

Amit leirtak a cikkben, az semmilyen torvenyek alapjan nem kartelezes. A kartelezes az eladasi arak egyeztetese es a piac felosztasa.

 

Az nem kartelezes hogy kozosen veszik az alkatreszeket a beszallitoktol. 

Előzmény: Auralianus (301670)
Auralianus Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301670

szerinted nem... az eU hatályos jogszabályai szerint meg igen... de várjuk meg a bíróság döntését... ha megbüntizik őket, 

akkor az bizony kartellezés....

Előzmény: Törölt nick (301668)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301669

hogy jon ide a teljesitmeny, te zseni?

Előzmény: Rangun (301665)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301668

Ez a kartellsztori egy nagy marhasag. Amit leirtak az ujsagban az nem kartelezes. 

Előzmény: M.Zoli (301663)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301667

"Tehát te is azt mondod, hogy autónként nyereséget termel. Remek."

 

Soha nem is mondtam mast. 

 

" Nos ezt kell fedeznie majd a nyereségnek,"

 

Ezt is. Meg sok mast is. A kerdes az hogy azt a sok mast tudja-e majd fedezni ez a nyeresegarany. A Tesla 20%os brutto marzsrol beszel. Az pedig igen kevesnek tunik. 

 

"Az agyonkarácsonyfázott pöcsköszörű dízel és benzinmotorok csak drágábbak lesznek, az akku meg csak olcsóbb."

 

Ez igy van, de ennek nem sok koze van ahhoz hogy a Tesla tuleli-e a kovetkezo 2-3 evet. 

Előzmény: Pomber Béla (301662)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301666

"indig lesz beruházás, de a fejlesztési, beruházási költségek nem arányosan nőnek a szériaszámmal."

 

Azok nem, nonek viszont az egyeb koltsegek, garancialis kiadasok, szervizhalozat fenntartasa, szervezeti koltsegek, esatobbi esatobbi.

 

" Az autógyártás tőkeigényes folyamat, felfuttatása, két évenként termelés duplázása sok pénzbe kerül."

 

A Tesla nem a beruhazasok miatt veszteseges, ezt mar kitargyaltuk a legutobbi eves penzugyi jelentes utan. 

 

"Hibás az a vélekedés, hogy egy darabonként nyereséget termelő, ám összességében még veszteséges gyártású termék a szériaszám növekedésével még több veszteséget termelne."

 

Az a velekedes a hibas, hogy a darabszam novekedese automatikusan a nyereseges tartomanyba tolja majd a ceget. Ez csak akkor tortenik meg ha a koltsegek kisebb mertekben emelkednek mint a kiadasok, es az egyes darabokon jelentkezo haszonkulcs elegendo merteku. 

 

Azt mar most latjuk hogy a Model S es a Model X egyszeruen tul kicsi haszonkulccsal mukodik, azzal nem lehet finanszirozni egy ceget.

 

Tehat a Model 3nak kell megmenteni a ceget. A gond az hogy az eladasi ara max a fele az elso kettonek, es ha ott sem tudtak megfeleloen nyeresegesek lenni, akkor sanszos hogy itt sem sikerul. 

 

Ehhez jon a koltsegek elkerulhetetlen novekedese, a vegkimenetel megjosolhato. 


De mondom, ezt Musk is latja,azert dobta be az uj modelt meg a gyarakat, sot szerintem ezert lengettek be a kamionosdit is.

 

A Tesla tortenelme masrol sem szol, mint arrol hogy mindig varjuk a nyereseget, de aztan az sohasem jon, mert 

 

- meg kell csinalni a MOdel S-t, de ha az majd felfut akkor jon a nyereseg

- megse, meg kell varni a Model X-et, majd ha az felfut akkor jon a nyereseg

- ah, megse, meg kell varni a Model 3-at, majd ha az felfut...

 

Es prognosztizalhato, hogy hol fogunk jovore allni: Nincs nyereseg, de majd megvarjuk a Model Y-t, es majd az....

Előzmény: szilvatövis (301661)
Rangun Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301665

Az ICE autó meg attól erős, mert nagy a motor térfogata, mi?

Előzmény: Törölt nick (301660)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301664

Valóban rosszul emlékeztem.

Tehát BMW autógyártás 1929-től.

Háborúban a gyár lényegében megsemmisült, az ötvenes évek elejétől gyártották az 501-est, ami erősen veszteséges volt és valóban csak némi csalással sikerült megtartani az identitásuk. 1962-ben adtak először osztalékot.... legalábbis a Wiki szerint.

 

Előzmény: Törölt nick (301659)
M.Zoli Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301663

Nem baj, majd most lesz, ahogy szepen sorban fizetni kellesz a bunteteseket a kartelezesert.

Előzmény: Törölt nick (301659)
Pomber Béla Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301662

Es? Nem ez a lenyeg hanem a rendszerszintu mukodes. A Tesla egyszeruen tul keves nyereseget termel autonkent ahhoz, hogy vallalatkent tartosan nyereseges tudjon lenni. Es a Model 3 ezen csak ront.

 

Na-na-na...:-)))

Alakulsz mint púpos gyerek a prés alatt!

 

Tehát te is azt mondod, hogy autónként nyereséget termel. Remek.

A beruházást pedig (nyilván egyelőre) fedezik a tőkebevonásból, azaz a részvények piaci eladásából. Nyilván ez nem mehet a világ végéig, de erre írtam a konszolidált időszakot. Most van a felfutás ideje, a néhanapján exponenciális bővülésé, a gyártókapacitások még csak épülnek kifelé. A konszolidált időszak arról szól, hogy a gyártókapacitások jelentős bővítésére már nincs szükség, s ami beruházás kell, az a régebbi termelőeszközök cseréje. Nos ezt kell fedeznie majd a nyereségnek, mert maga a teljes beruházás, a tárgyi eszközök ott vannak a részvényekben. Ha van egy 100$-os Tesla részvényed, akkor ahhoz tartozik egy marék villáskulcs, 20 centi acélcső az állványzatból, meg letörhetsz egy darabot a parkoló betonalapjából.


A lényeg az, hogy majd akkor legyen nagyobb a nyereség mint a folyó beruházási upgrade igény. Márpedig a jelek szerint a Tesla jó lóra tett, ugyanis már most nyereségesek az autóik, s a profit olló csak nyílni fog az akkuk árának csökkenésével. Az agyonkarácsonyfázott pöcsköszörű dízel és benzinmotorok csak drágábbak lesznek, az akku meg csak olcsóbb.

Előzmény: Törölt nick (301656)
szilvatövis Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301661

Az azért egy lényeges szempont, hogy mekkora növekedést produkál évről évre egy vállalkozás a termelésben. Az autógyártás tőkeigényes folyamat, felfuttatása, két évenként termelés duplázása sok pénzbe kerül.

Mindig lesz beruházás, de a fejlesztési, beruházási költségek nem arányosan nőnek a szériaszámmal. Minél több autót gyártok le ugyanabból a típusból azonos üzemi marzzsal, annál kisebb az egy darabra jutó beruházási, fejlesztési költség.

Hibás az a vélekedés, hogy egy darabonként nyereséget termelő, ám összességében még veszteséges gyártású termék a szériaszám növekedésével még több veszteséget termelne.

 

Előzmény: Törölt nick (301650)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.01 0 0 301660

Ehh. 

 

Baszki, a hatotav attol nagy hogy kurva nagy akkut teszel az autoba. Ritka sotet egy marha vagy. 

Előzmény: Rangun (301658)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!