Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zöldcorsa Creative Commons License 2016.05.14 0 0 25068

Azért nekem van viszonyotási alapom. Volt cdti motoros corsám kettős lendkerékkel,most riómvan kettős lendkerék nélkül. A corsa kuplungján tartva a lábam,remegett mint a kocsonya,hangosabb traktorosabb volt a motorja is. Meg is jegyezte egy tesztportál,tán pont a totalcar,hogy a lábunkat a kplungra helyezve lábmasszirozás kezdődik. 

Szóval ezt ne nevezzük rezgéscsillapitásnak. 

A rio 1. 1 es dizele sokkal halkabb és nincs semmijen rezgés sehol,néha a váltó aló hallok kis zakatolást,de ez nem ráz egyáltalán inkább csak hangja van,gondolom a kuplung felől jön. 

Mivel 3 hengeres isa motor néha egyenetlenül jár,de ennek már nincs köze a lendkerékhez. 

Egy ismerős dizel ignisébe már vagy 3x volt cserélve,vagy javitva a kettős lendkerék. Több százezerért és a nagy semmiért. Szerintem felesleges. Nem tudom a kia hogy oldja meg,de nekem ez igy tökéletes. 

 

A turbós leirásod nem értettem pontosan,hogy mért jó a kissebb motor. 

Előzmény: Laikus Testvér (25066)
Jónás György Creative Commons License 2016.05.13 0 1 25067

A gond csak ott van, hogy az átlag ember nem is tudott róla, hogy létezik ilyen alkatrész, még el nem kezdék "lerontani" a minőségét. Pl az 1.9 tdi-k ben miért bírták 500 000 km-ig, vagy c vectra gts ben. Rengeteg autóban volt már a 90-es években is. Azokban az autókban kibírta majd az autó élettartamát ez a komponens. Csak rájöttek a gyártók, hogy ez nem biznisz, mert 200 000 km es futásteljesítménynél még viszonylag fiatalok az autók. (3-7 év)

Félmilliónál már 10-15 éves egy dízel is. Akkor már a kutya nem költene rá ennyit. Így akkor kénytelenek lennének olcsóbban adni az alkatészt. De az nekik nem buli. Úgyhogy nem kell bedőlni ennek a kényelem ára dumának. Majd amikor a 3 hengeres kisturbós fostalicskákban is elkezd tönkremenni, majd akkor meg vakarja a paraszt a fejét.... Az európaival mindent meg tudnak etetni a gyártók. Olyan irányba ment el európában az egész autógyártás a 2005 óta, hogy szerintem egy két márkaképviselet megérett volna már a felgyújtásra. 

Előzmény: Laikus Testvér (25066)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.05.13 0 0 25066

Nem felesleges az, csak a valamit valamiért elv érvényesül ennél is.

 

Kevesebb a remegés a váltón és a kormányon, nem rezeg a tükör álló helyben, stb., de cserébe 150 - 180 ekm-nél cserélni kell a kettőstömegő lendkereket.

 

(Ilyen a turbó is, egy-két mérettel kisebb motor is elég, de néha cserélni kell a turbót...)

Előzmény: zöldcorsa (25065)
zöldcorsa Creative Commons License 2016.05.12 0 1 25065

Én pont emiatt is vettem kia dizelt,mert ők legalább nem tesznek bele ilyen felesleges dolgokat. 

Előzmény: aamen3 (25064)
aamen3 Creative Commons License 2016.05.12 0 1 25064

itt ezt a topicot kb 9 éve figyelem, soha senkinek nem volt gondja még kettőstömegűvel
azon kívül hogy ilyen nincs a ceed-ben, más okot nem tudok elképzelni

Előzmény: zöldcorsa (25063)
zöldcorsa Creative Commons License 2016.05.12 0 1 25063

Igy is csak a távolkeleti gyártókról mondható el,hogy nem erőltetik a kettőstömegűt  De 2000 köbcenti felett ezekbe is van Egy corollába pl 800 ezer ft.A kiába nem tudom mennyi. De szerintem ezt is meg a kuplungot is cserélniük kellene garanciában.

Előzmény: aamen3 (25061)
08-73 Creative Commons License 2016.05.12 0 0 25062

Annak is lehet, hogy csak a duplakuplungos verziójában van.

Előzmény: aamen3 (25061)
aamen3 Creative Commons License 2016.05.12 0 0 25061

az 1.6 dizelen kisse csodalkozok

Előzmény: 08-73 (25060)
08-73 Creative Commons License 2016.05.12 0 0 25060

Akkor mégiscsak berakták a szívókba korábban, a nagyobb teljesítményűekbe.

Tegnap az egyik KIA kereskedést direkt megkérdeztem, megnyugtattak, hogy az 1.4-es Cee'dben nincs kettőstömegű.

Az benzinesből tényleg az 1.6 GDI duplakuplungos verziójában van, meg persze az 1.6 dízelben.

Előzmény: -peter (25059)
-peter Creative Commons License 2016.05.12 0 0 25059

ja, és ezek ugye még sima szívóbenzinesek voltak...

Előzmény: -peter (25058)
-peter Creative Commons License 2016.05.12 0 0 25058

Azt hallottam, hogy az 1.8 és attól felfelé lévő összes BEZINES Fordban kettőstömegű van.

Előzmény: 08-73 (25051)
zöldcorsa Creative Commons License 2016.05.11 0 0 25057

Egy olyan kérdésem lenne,hogy a lengéscsillapitót gariban cseréli a Kia?  Nem mondják azt,hogy ez az úthibákból van? köszönöm.

Előzmény: 08-73 (25056)
08-73 Creative Commons License 2016.05.11 0 0 25056

Hoppá!

 

Lehet, hogy az 1.6GDI-kben mégiscsak van kettőstömegű, meg az 1.6 dízelekben:

http://www.kia.com/hu/models/kia-ceed/

 

Lejjebb görgetve az adatlapon lehet látni, hogy ez a két típus rendelhető DCT-váltóval, azaz duplakuplungossal. Gyaníthatóan akkor ezekhez tartozik a kettőstömegű is. 

08-73 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 25055

Igen, a kettőstömegűnél a turbós benzinesekre is gondoltam, hogy van azokban, nemcsak a dízelekben. Az én Cee'd-em 1.4 CVVT ferdehátú lesz, az szívóbenzines.

Előzmény: Laikus Testvér (25054)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.05.10 0 0 25054

Raknak az újabb turbós benzinesekbe is, a WV előszeretettel teszi bele az 1,4 tsi motorba. Régebben csak az magasabb presztizsű autókban (AUDI és WV) volt ilyen kivitelű a motor a símább járás érdekében, de manapság a Skoda és a SEAT is megkapta ezeket a kettőstömegű lendkerékkel szerelt 1,4 tsi motorokat.

 

A benzines motorokban egyébként kisebb terhelésnek van kitéve, azokban tovább húzza.

Előzmény: 08-73 (25053)
08-73 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 25053

Valszeg régebben a nagyobb köbcentis szívóbenzinesekbe is raktak bele.

Mondjuk az 1.4-esemben szerencsére nem lesz :)

Előzmény: dokeee (25052)
dokeee Creative Commons License 2016.05.10 0 0 25052

Kétezres, 136 lóerős. Szóval az tévhit, hogy kettőstömegű lendkerék csak a turbodízelekben van.

Előzmény: 08-73 (25051)
08-73 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 25051

Az érdekes, pedig szívósokba nem szoktak kettőstömegűt rakni. Hány köbcentis a Volvod motorja?

Előzmény: dokeee (25050)
dokeee Creative Commons License 2016.05.10 0 0 25050

Mondjuk a 14 éves, nagyjából ilyen teljesítményű szívóbenzines Volvómban kettős tömegű a lendkerék :)

Előzmény: 08-73 (25048)
dokeee Creative Commons License 2016.05.10 0 0 25049

Lehet, akkor viszont egy független szerviz 50e ft-ért kicseréli  a kuplungot.

Előzmény: 08-73 (25048)
08-73 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 25048

Az 1.6 GDI szívóbenzines, nincs benne kettős tömegű lendkerék.

Előzmény: dokeee (25047)
dokeee Creative Commons License 2016.05.10 0 1 25047

Egy kuplungot 20e km alatt is szét lehet rúgni, ha idióta a vezető, szóval ez nem hinném, hogy típushiba, másrészt szerintem abban az autóban kettős tömegű a lendkerék, ezért a 2-400e ft-os javítási ár.

Előzmény: 08-73 (25046)
08-73 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 25046

A Népítéleten írta is az egyik tulaj, hogy a 2013-es 1.6GDI kombijában mindkét ülésfűtés meghalt.

Bővebben: http://nepitelet.hu/autok/kia/ceed_2012/jobbra_szamitottam.../

 

Nekem hamarosan megérkezik az 1.4 LX a ferdehátúból. Ott ilyen hibák előfordulhatnak? Vagy egyáltalán, ott milyen (kisebb) hibák lehetnek, ha vannak?

Szerencsére alapvetően nagyon megbízható a Cee'd, ez remélem, így is marad! :)

Előzmény: Il Leone (25044)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.05.09 0 0 25045

Villámkérdésem lenne: a Hyundai Elantrának mi a Kia típusok között a megfelelője?

Il Leone Creative Commons License 2016.05.09 0 0 25044

Sziasztok!

 

Szeretnék egy kis információt kérni.

 

Használt 2014-es Kia Cee'd SW 1.4 CVVT kocsit néztem ki, a kérdésem az, hogy mire kell figyelni ennél a típusnál vásárlás előtt, vannak tipikus a típusra jellemző hibák?

 

További kérdésem, hogy pl. a kuplung és a váltó mennyire bírja a strapát? A motor vezérműláncos?

 

Azt hallottam, hogy az ülésfűtés minden 2013-as modellben elég könnye megadja magát.

 

A fékbetétek és tárcsák, valamint a kuplung cseréje mekkora futásteljesítmény mellett szükséges, van erről valamilyen tapasztalat?

 

 

zöldcorsa Creative Commons License 2016.05.09 0 0 25043

Szűrőket szoktatok ebayről rendelni? Ugyanazok jók,mint a hyudnai-okba? Főleg gyári,vagy bosch érdekelne..

Lacus51 Creative Commons License 2016.05.08 0 0 25042
Előzmény: szimla65 (25038)
dokeee Creative Commons License 2016.05.08 0 0 25041

Szerintem is nagyjából egyformák, amelyikben otthonosabban érzi magát az ember, azt kell választani. Más téma, nekem egy kombi Ceed-em van, jó lenne venni egy tetőcsomagtartót, boxom van csak a tartó kéne, de nagyjából 2-3 hetet használnám egy évben, lehet, hogy érdemes lenne 2-3 márkatárssal együtt venni, végül is kicsi az esélye, hogy pont egy időben lenne rá szükség. Ha érdekel valakit jelezze, természetesen a boxot is bedobnám a történetbe.

Előzmény: Törölt nick (25040)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.08 0 0 25040

Nehéz kérdés gyakorlatilag két "egyforma" autóról van szó. Összehasonlító tesztet is igen nehéz találni. Sajnos költségekről nem tudok nyilatkozni most jön az első kötelező szerviz. Nekem volt gond sajnos az autóval (váltóban a nyeles tengely szólt egyedi hiba lehetett) de mindent gariban megoldottak. Új autó esetében vételárban a Kia Ceed kedvezőbb vételnek tűnik. (van most az UEFA limitált széria az szerintem nagyon jó áron van most azt venném ha most vennék, Hyundaiban pedig van az i30 Go akció)

Én először egy Hyundai i30-at próbáltam ami meggyőzött és így ez hozott a koreai márkákhoz az ár és a forma miatt a Ceed lett a befutó.

Előzmény: szimla65 (25038)
akibacsi Creative Commons License 2016.05.08 0 0 25039

Sziasztok,

 

Thule tetőcsomagtartó eladó Kia Ceed  5 ajtós kombihoz 2012 utáni tetősínes változat. 

Acél szögletes keresztrúd, zárható rözgítés. 

Két eredeti kulccsal + a rögzítéshez szükséges imbuszkulccsal. 

Budapest XVI. ker.

Ár:35.000,- huf

Érdeklődni emailben, képet szívesen küldök róla.

üdv,

akibaci

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!